Gość Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Zrobienie kilku zestawów nie stanowi jakiegoś większego problemu.Prototyp jest po to żeby ktoś prócz mnie sprawdził łatwość i poprawność montażu. Sprawy lotne Extry zapewne sprawdzi Marcin, tym bardziej że ma zarówno doświadczenie z modelami takich firm jak PA jak i rodzimych KIT-ów. Czytając opinię o jednym z nich spodobała mi się w Jego opisie bezstronność, wyłożył temat bardzo konkretnie i bardzo treściwie. Ja krytyki się nie boję i właściwie liczę na nią.
andrzej351 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 EXTRA V2 wygląda naprawdę świetnie i profesjonalnie . a ja tymczasem zamówiłem wyposażenie do Sławkowej EXTRy V1 która jest "po lekkich przejściach"... niebawem wezmę się za jej naprawę i mam nadzieję że będzie naprawiona zanim przyjdzie paczuszka z HK
Gość Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 W kolejnych egzemplarzach Extry podwozie będzie kompozytowe: węgiel-szkło. Na drugim zdjęciu w poprzednim moim poście widać maksymalne wychylenia lotek i SW, SK ma jakieś 45-50st na stronę. Brak folii trochę pokrzyżował mi plany bo pewnie już była by oklejona.
tomasz.smolarek Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 A ja bym brał i prototyp.. Wygląda na tyle perfekcyjnie, że byłbym szczęśliwy móc ją złożyć :-)
Gość Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Tomku, nie będzie problemu z nabyciem Kit-u. Właściwie już nie ma problemu ale chcę oblatać V2 żeby nie było niespodzianek. Pod względem dopasowania elementów to powiem tak: nic praktycznie nie trzeba było poprawiać w modelu. Jak ktoś lubi sklejać kit-y to będzie zadowolony, tym bardziej że w zestawie będzie wszystko co potrzebne prócz folii, elektroniki i klejów.
Viper Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dopiero wróciłem do domku, a tu tyle ciekawych informacji. Model cudo, a skoro podobno ładne modele ładnie latają to z przyjemnością położę na nim łapki Sławku gdy będziesz w W-wie odezwij się proszę to może w końcu zrealizujemy zaległości i pogadamy.
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Piotrek, Extrę wyślę Ci w poniedziałek, w tamtym tygodniu nie miałem jak odebrać wycinanki. Resztę dupereli mam.
robertus Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Sławku, czy do extry1030mm można zamontować silnik typu dzwonek. Myślę o emax cf2822 lub większy emax gf2215/20, ale z takim samym mocowaniem na "talerzyku". Chodzi mi o wymiarowanie i sposób montażu.
dukeroger Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 silnik ktory tam ma byc to cos takiego: http://www.dualsky.com/pro_list_for.asp?sid=119&nid=128&id=198 pobieznie to twoja pierwsza propozycja wazy polowe i zjada 100W mniej.... chyba za malo do latania takim modelem ta druga propozycja juz pewnie podejdzie
robertus Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 3D i tak uprawiać nie bedę a wcześniej Sławek pisał, że do lotu waży 640gram. Coś mi się pomyliło, bo wydawało mi się, że silnik jest za wręgą, ale jak przed, to spoko. I tak silnik montuje się na końcu.
Gość Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Silnik jest przed wręgą. Wymienione Emaxy spokojnie zmieszczą się na domku i pod maską. Model ważył 640 g z ceglastym 22gramowym odbiornikiem futaby. CF2822 pewnie by uciągnął Extrę bez problemów, drugi z silników pozwalałby na jakieś tam szaleństwa, Dualsky natomiast robi z modelem co chce.
Viper Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Zawsze twierdziłem że jak już się doposaża taki zaawansowany model (a z opisu konstrukcji, zdjęć i relacji Andrzeja, który miał okazję zobaczyć V1 myślę że mogę się pokusić o takie stwierdzenie), to nie powinno się kierować w wyposażaniu zasadą że nie ma potrzeby za dobrego/silnego bo i tak tego nie będę wykorzystywał. Otóż modele tego typu pełnię swoich możliwości pokazują i dają pełną radość z zabawy dopiero wtedy gdy wszystko jest odpowiednio zgrane, podkreślam zgrane, serwa o odpowiedniej sile i wytrzymałości (bo co że sa duże powierzchnie sterowe, jak nie będą efektywnie pracowały, albo tez nie wytrzymają obciążeń i odmówią posłuszeństwa w locie), silnik o odpowiednim nadmiarze ciągu i najlepiej aby ten ciąg był możliwy do uzyskania na mniejszych pod względem napięcia pakietach (nie sztuka mieć potwora np. na 4s, ale sztuka by ciąg był odpowiedni na 3s, a to wszystko przekłada sie na wagę), bateria o odpowiedniej wydajności prądowej (miałem tak w modelach PA, że jedna ze starszych baterii, pojemnościowo jeszcza dobra, ale o niskim C powodowała że np. w trakcie zawisu odcinało silnik, całe szczęście że miałem zapas wysokości) a to wszystko razem tak dobrane by nie psuło założeń konstrukcyjnych (lekka waga całościowa i niskie obciążenie powierzchni). I dopiero taki zestaw powoduje że oczka się śmieją, a zabawa modelem jest rzeczywiście nieustanną zabawą. Oczywiście można ograniczyć wychylenia i pewnie będzie zachowywał się jak nieco bardziej żwawy trenerek, można pobawić się ze środkiem ciężkości (bateria trochę bardziej do przodu lub tyłu w zalecanym zakresie przedziałowym) by mieć model bardziej precyzyjny, czy wręcz odwrotnie demona fikania. Można pobawić się ze śmigłem by uzyskać bardziej prędkość lub bardziej ciąg. Ale to wszystko razem możliwe w jednej konstrukcji, bez kombinowania. A jestem pewien że ktoś nawet zakładający że nie będzie latać 3d, jak będzie miał model o takim potencjale to prędzej czy później spróbuje, a jak spróbuje to wsiąknie. I nie chodzi o to że od razu trzeba latać jak pilot teamowy PA, ale wystarczy ćwiczyć poszczególne elementy, zresztą w słowie ćwiczyć pobrzmiewa wysiłek, a właśnie latanie 3d czy para 3d jest świetną zabawą. I to jest właśnie piękne w tych modelach, ogranicznikiem są moje możliwości/umiejętności/fantazja, a nie model. Jeszcze a`propos wyposażania, każdy model poza PA (tam trzymam się zalecanych komponentów) zanim doposażę tworzę listę, czasem po 5-6 kombinacji, możliwości, ciąg, jakość, waga, cena i wygrywa kombinacja o największym możliwym ciągu (stosunek ciągu do wagi przynajmniej1,5-2:1) przy możliwie najmniejszej wadze, odpowiedniej jakości i cenie i jeszcze nigdy nie zdażyło się bym narzekał na złe dobranie i wymieniał w trakcie użytkowania. 1
andrzej351 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Opublikowano 26 Sierpnia 2014 kolega Viper doskonale wszystko opisał i ja też się pod tym podpisuję . w kwestii wyposażenia małej Extry starałem się tak dobrać komponenty aby nie zaprzepaścić efektu który starał się uzyskać Sławek. mam nadzieję że po naprawie model zmieści się w 640g do lotu. silnik to znany i ceniony TURNIGY 2217 1050Kv 23A http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=5690 regulator to PLUSH 25A, jego nie trzeba rekomendować serwa na lotki i wysokość TURNIGY TGY- 50090M http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=27569 wziąłem je na próbę, są lekkie i mają dobre recenzje.jak jest naprawdę okaże się w praktyce . na kierunek,świetne i sprawdzone już przeze mnie TURNIGY TGY-113MG http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36330__Turnigy_TGY_113MG_Metal_Gear_Digital_Servo_2_2kg_0_10s_12g_EU_warehouse_.html?strSearch=tgy%20113 no i pakiety to ZIPPY COMPACT 1000mAh 3S 35C oraz RHINO 1050mAh 3S 30C śmigło... to się jeszcze okaże .
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Piotrze, odebrałem dziś wycinankę dla Ciebie. Marcin, będziesz miał okazję się przekonać czy Extra jest zaawansowana czy nie już niebawem Wpadłem na pewien pomysł w temacie wykonywania rurek z laminatu na kieszenie łącznika skrzydeł. Jeżeli zadziała to produkcja rurek będzie szybsza, mniej upierdliwa pod względem technologicznym, same rurki będą lżejsze (chociaż waga nawet nie chce wskazywać ich wagi a ma dokładność 1g) Okaże się to już niebawem.
Gość Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Czytam czase z telefonu, tak jak napisałem wcześniej,wysyłka w poniedziałek.
Gość Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Piotrze, Twój zestaw już jest skompletowany, we wtorek zostanie wysłany, w poniedziałek nie da rady z powodów zawodowych. Opanowałem technologię wytwarzania rurek laminatowych na kieszenie. Metoda bardzo skuteczna, szybka i mało upierdliwa. Dziś wykonałem rurki o średnicy wew.10mm i długości 450 mm(!). Cała operacja zalaminowania dwóch takich rurek trwała ze 20 minut. Efekt rewelacyjny. Zacząłem oklejać swoją Extrę, złamałem standardowy schemat oklejania.
Rekomendowane odpowiedzi