Callab Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 Do niedzieli chyba nie zdążę. Chociaż kto wie. Zrobiłem półkę na akumulator:
Callab Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 Zacząłem oklejanie. Jednak folia, ale kawałek "japonki" też się później pojawi na jednym elemencie. Wsporniki pływaków podskrzydłowych ze sklejki, oprofilowane balsą, tworzą jakby dodatkowy płat. Są pod takim kątem, że prawdopodobnie będą pracowały bardziej jak hamulec niż jak dodatkowa siła nośna. Najwyżej silnik będzie więcej palił.
mirolek Opublikowano 28 Października 2013 Opublikowano 28 Października 2013 Zacząłem oklejanie Chyba skończyłem Kadłub bardzo ładnie się prezentuje. To oprofilowanie jest bardzo szerokie i faktycznie w ostatecznym kształcie wygląda jak skrzydło. Jaki jest kąt zaklinowania względem płata? ms
Callab Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 Kąt zaklinowania względem statecznika poziomego jest +11o. Ale to mnie właśnie przestało martwić, bo zobaczyłem coś innego. Sprawdzając jaki kąt przyjąłem, zerknąłem też na zaklinowanie płata i kąt silnika. Założyłem sobie skrzydło na +2o a silnik na +3o. Tymczasem coś mi się przestawiło i zrobiłem odwrotnie. Skrzydła są na +3o a silnik na +2o (profil NACA 2415). Może być wesoło. Ale to wesoły modelik więc się nie martwię :-)
Callab Opublikowano 30 Października 2013 Autor Opublikowano 30 Października 2013 Pływaki podskrzydłowe przyklejone. Zrobiłem też "okienka". Wieżyczka oklejona japonką. Teraz muszę zrobić owiewkę silnika i można powoli kończyć budowę.
przemo Opublikowano 30 Października 2013 Opublikowano 30 Października 2013 Jest piękny. Może się kiedyś też skuszę na takiego wodnolota. Do najbliższego zalewu mam jakieś 20 km więc nie tak daleko.
mirolek Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Skrzydło na +3 to chyba jest OK ale oprofilowanie na +11 stopni będzie działać jak .... żagiel (?) To dość spory opór a z uwagi na płaski kształt niewielka siła nośna. Mocny silnik bez problemu przy starcie sobie poradzi i zapewne wpływ na start i lot można pominąć. Mnie zastanawia inny problem tj. jak zachowa się model przy podchodzeniu do lądowania, tj po zredukowaniu obrotów i na małym ujemnym kącie natarcia skrzydła? Opór na tym oprofilowaniu będzie gwałtownie spadał ... tzn dążył do zera gdy kąt opadania będzie dążył do -11 stopni. Ciekawe czy to objawi się jakąś nieprzewidywalną reakcją modelu. Zakładam, że te + 11 stopni to wynika z projektu a nie fantazji (lub wygody) montażu. ms
kesto Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 zrobiłeś za długie te skrzydełka do pływaków
Callab Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 Są o 50 mm krótsze niż w planach. Najważniejsze, że fajnie wyglądają (mnie się podobają), a jak wiadomo w modelu najważniejszy jest wygląd - latać będzie wszystko co ma silnik, więc wygląd to podstawa. Taka jest moja dewiza modelarska. W każdym razie pływać będzie - pływa nawet wrzucona do wody kłoda drewna. Będzie dobrze
mirolek Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Jasne, że będzie dobrze. Korzystasz ze sprawdzonych wielokrotnie planów ale nie w tym rzecz. Moje dywagacje sa czysto teoretyczne nie mniej sprowadzenie wszystkiego do stwierdzenia co ma silnik to lata, mnie nie zadowala. Trzeba jeszcze dodać "odpowiednio mocny silnik" :-) Tak bardziej serio - mam wrażenie, że akurat detal mocowania bocznych pływaków nie jest dobrze rozpracowany. Przy małym modelu gdzie zapewne stosunek ciągu do masy będzie jak 2:1 to nie robi żadnej różnicy przy większych konstrukcjach mogłoby to powodować jednak problemy. ms
Callab Opublikowano 31 Października 2013 Autor Opublikowano 31 Października 2013 ... zapewne stosunek ciągu do masy będzie jak 2:1 ... Będzie raczej 0,8:1. Nie mam akurat w szufladzie mocniejszego silnika więc zadowolę się ciągiem samolotowym a nie śmigłowcowym Masa modelu jednak przekroczy 850g. Teraz szacuję, że z akumulatorem będzie ważył 1000g. Zakładając, że nie trzeba będzie doważać nosa. Ale nie ma co gdybać. Plan jest taki, że w poniedziałek model będzie gotowy do lotu - dopiero w poniedziałek, bo brakuje mi jeszcze kilku snapów, które muszę kupić w sklepie.
Callab Opublikowano 3 Listopada 2013 Autor Opublikowano 3 Listopada 2013 Przyszła pora na zrobienie owiewki. Wyciąłem wręgi ze sklejki, skleiłem z nich ramkę, przykleiłem balsowe boki, balsowe czoło, oszlifowałem i okleiłem papierem japońskim. Potem szlifowanie i ... ... i można pomalować na kolor zupełnie niepasujący do reszty modelu:
Callab Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 Model praktycznie zbudowany. Zasadniczo zostało już tylko zamontować wyposażenie, no i zrobić mocowanie pokrywy luku dziobowego. Odpowiadając na pytanie (domyślcie się jakie): Jak by była żółta, to by była zbyt oczywista, zbyt banalna.
mirolek Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Jak by była żółta Krwistoczerwony kolor przodu owiewki silnika wygląda nieco jak przeniesiony z horroru i sugeruje, że model przeleciał już przez stado ptaków ms
Callab Opublikowano 9 Listopada 2013 Autor Opublikowano 9 Listopada 2013 Wyciąłem sobie dźwigienki z laminatu i zmontowałem napęd lotek: Przy okazji zobaczyłem, że faktycznie mały jest ten modelik. Ale to nic. Taki miał być.
hubert_tata Opublikowano 9 Listopada 2013 Opublikowano 9 Listopada 2013 Heeej...., ale ta Miss Grandin świetnie ląduje na filmie z Twojej strony. Chyba to spora waga robi swoje, prawie 5kg i 2m rozpiętości w pewien sposób stabilizuje model. Super modele w "starszym" stylu , bardzo mi się podobają. Życzę Ci powodzenia przy oblocie Drake'a.
Callab Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Opublikowano 11 Listopada 2013 Dzięki Hubert, model faktycznie jest super i latanie nim, zwłaszcza na wodzie, to niesamowita frajda. Masa i wielkość owszem swoje robią, ale poprawne lądowanie (wodowanie?) to chyba jednak zasługa pilota.
mirolek Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Czy model jest już gotowy do ob_lotu? Jaka wyszła ostateczna waga z pakietem? ms
Callab Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 Teoretycznie jest gotowy do oblotu. Brakuje jeszcze steru wodnego (pewnie jutro go zrobię w wolnej chwili) i trzeba włożyć odbiornik i regulator. Aktualnie z pakietem, ale bez powyższych, brakujących elementów, waży 948g. Pewnie jeszcze z 50 gram dojdzie, ale raczej nie więcej.
Callab Opublikowano 31 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2014 Witam po krótkiej przerwie. Sypnęło śniegiem więc trzeba było oblatać model. Pomimo silnego, porywistego wiatru ze wschodu, lekko prószącego śniegu i odczuwalnej temperatury na poziomie -15oC (faktycznie było ok. -9oC), starty przebiegły nadzwyczaj pomyślnie. Kilka zdjęć z tego wydarzenia przedstawiam poniżej. Mirek nakręcił krótki filmik, który można zobaczyć tu: https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/FilmyZLatania?authkey=Gv1sRgCNKbk4_e5eL8Eg#5974043331294562962
Rekomendowane odpowiedzi