Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Zacząłem oklejanie. Jednak folia, ale kawałek "japonki" też się później pojawi na jednym elemencie.

 

post-730-0-23414100-1382956072.jpg

 

post-730-0-33362500-1382956105.jpg

 

 

 

Wsporniki pływaków podskrzydłowych ze sklejki, oprofilowane balsą, tworzą jakby dodatkowy płat. Są pod takim kątem, że prawdopodobnie będą pracowały bardziej jak hamulec niż jak dodatkowa siła nośna. Najwyżej silnik będzie więcej palił.

 

 

post-730-0-72665600-1382956120.jpg

 

post-730-0-33658500-1382956133.jpg

Opublikowano
Zacząłem oklejanie

Chyba skończyłem :P

Kadłub bardzo ładnie się prezentuje. To oprofilowanie jest bardzo szerokie i faktycznie w ostatecznym kształcie wygląda jak skrzydło. Jaki jest kąt zaklinowania względem płata?

 

ms

Opublikowano

Kąt zaklinowania względem statecznika poziomego jest +11o.

 

Ale to mnie właśnie przestało martwić, bo zobaczyłem coś innego. Sprawdzając jaki kąt przyjąłem, zerknąłem też na zaklinowanie płata i kąt silnika. Założyłem sobie skrzydło na +2o a silnik na +3o. Tymczasem coś mi się przestawiło i zrobiłem odwrotnie. Skrzydła są na +3o a silnik na +2o (profil NACA 2415). Może być wesoło. Ale to wesoły modelik więc się nie martwię :-)

Opublikowano

Pływaki podskrzydłowe przyklejone. Zrobiłem też "okienka".

 

post-730-0-73884200-1383124079.jpg

 

 

Wieżyczka oklejona japonką. Teraz muszę zrobić owiewkę silnika i można powoli kończyć budowę.

 

post-730-0-67441900-1383124095.jpg

Opublikowano

Skrzydło na +3 to chyba jest OK ale oprofilowanie na +11 stopni będzie działać jak .... żagiel (?)

To dość spory opór a z uwagi na płaski kształt niewielka siła nośna. Mocny silnik bez problemu przy starcie sobie poradzi i zapewne wpływ na start i lot można pominąć.

Mnie zastanawia inny problem tj. jak zachowa się model przy podchodzeniu do lądowania, tj po zredukowaniu obrotów i na małym ujemnym kącie natarcia skrzydła?

Opór na tym oprofilowaniu będzie gwałtownie spadał ... tzn dążył do zera gdy kąt opadania będzie dążył do -11 stopni. Ciekawe czy to objawi się jakąś nieprzewidywalną reakcją modelu.

 

Zakładam, że te + 11 stopni to wynika z projektu a nie fantazji (lub wygody) montażu.

ms

Opublikowano

Są o 50 mm krótsze niż w planach. Najważniejsze, że fajnie wyglądają (mnie się podobają), a jak wiadomo w modelu najważniejszy jest wygląd - latać będzie wszystko co ma silnik, więc wygląd to podstawa. Taka jest moja dewiza modelarska. W każdym razie pływać będzie - pływa nawet wrzucona do wody kłoda drewna.

 

Będzie dobrze :)

Opublikowano

Jasne, że będzie dobrze. Korzystasz ze sprawdzonych wielokrotnie planów ale nie w tym rzecz.

 

Moje dywagacje sa czysto teoretyczne nie mniej sprowadzenie wszystkiego do stwierdzenia co ma silnik to lata, mnie nie zadowala. Trzeba jeszcze dodać "odpowiednio mocny silnik" :-)

Tak bardziej serio - mam wrażenie, że akurat detal mocowania bocznych pływaków nie jest dobrze rozpracowany. Przy małym modelu gdzie zapewne stosunek ciągu do masy będzie jak 2:1 to nie robi żadnej różnicy przy większych konstrukcjach mogłoby to powodować jednak problemy.

 

ms

Opublikowano

... zapewne stosunek ciągu do masy będzie jak 2:1 ...

 

Będzie raczej 0,8:1. Nie mam akurat w szufladzie mocniejszego silnika więc zadowolę się ciągiem samolotowym a nie śmigłowcowym ;)

 

Masa modelu jednak przekroczy 850g. Teraz szacuję, że z akumulatorem będzie ważył 1000g. Zakładając, że nie trzeba będzie doważać nosa. Ale nie ma co gdybać. Plan jest taki, że w poniedziałek model będzie gotowy do lotu - dopiero w poniedziałek, bo brakuje mi jeszcze kilku snapów, które muszę kupić w sklepie.

Opublikowano

Przyszła pora na zrobienie owiewki.

 

Wyciąłem wręgi ze sklejki, skleiłem z nich ramkę, przykleiłem balsowe boki, balsowe czoło, oszlifowałem i okleiłem papierem japońskim. Potem szlifowanie i ...

 

 

post-730-0-69518600-1383482433.jpg

 

post-730-0-75227800-1383482456.jpg

 

post-730-0-42033000-1383482486.jpg

 

post-730-0-84790400-1383482507.jpg

 

post-730-0-45361600-1383482519.jpg

 

 

 

 

... i można pomalować na kolor zupełnie niepasujący do reszty modelu:

 

 

post-730-0-17609100-1383482529.jpg

Opublikowano

Model praktycznie zbudowany. Zasadniczo zostało już tylko zamontować wyposażenie, no i zrobić mocowanie pokrywy luku dziobowego.

 

Odpowiadając na pytanie (domyślcie się jakie): Jak by była żółta, to by była zbyt oczywista, zbyt banalna.

 

 

post-730-0-96522800-1383732321.jpg

 

 

post-730-0-40468700-1383732334.jpg

Opublikowano
Jak by była żółta

 

Krwistoczerwony kolor przodu owiewki silnika wygląda nieco jak przeniesiony z horroru i sugeruje, że model przeleciał już przez stado ptaków :lol:

 

ms

Opublikowano

Wyciąłem sobie dźwigienki z laminatu i zmontowałem napęd lotek:

 

 

post-730-0-27997200-1384015059.jpg

 

 

post-730-0-97267800-1384015073.jpg

 

 

 

Przy okazji zobaczyłem, że faktycznie mały jest ten modelik. Ale to nic. Taki miał być.

 

 

post-730-0-31229900-1384015092_thumb.jpg

 

 

post-730-0-29685600-1384015107.jpg

Opublikowano

Heeej...., ale ta Miss Grandin świetnie ląduje na filmie z Twojej strony.

Chyba to spora waga robi swoje, prawie 5kg i 2m rozpiętości w pewien sposób stabilizuje model.

Super modele w "starszym" stylu , bardzo mi się podobają.

 

Życzę Ci powodzenia przy oblocie Drake'a.

Opublikowano

Dzięki Hubert, model faktycznie jest super i latanie nim, zwłaszcza na wodzie, to niesamowita frajda. Masa i wielkość owszem swoje robią, ale poprawne lądowanie (wodowanie?) to chyba jednak zasługa pilota.

Opublikowano

Teoretycznie jest gotowy do oblotu. Brakuje jeszcze steru wodnego (pewnie jutro go zrobię w wolnej chwili) i trzeba włożyć odbiornik i regulator.

 

Aktualnie z pakietem, ale bez powyższych, brakujących elementów, waży 948g. Pewnie jeszcze z 50 gram dojdzie, ale raczej nie więcej.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam po krótkiej przerwie. Sypnęło śniegiem więc trzeba było oblatać model. Pomimo silnego, porywistego wiatru ze wschodu, lekko prószącego śniegu i odczuwalnej temperatury na poziomie -15oC (faktycznie było ok. -9oC), starty przebiegły nadzwyczaj pomyślnie. Kilka zdjęć z tego wydarzenia przedstawiam poniżej.

 

Mirek nakręcił krótki filmik, który można zobaczyć tu: https://picasaweb.google.com/111364731422052630499/FilmyZLatania?authkey=Gv1sRgCNKbk4_e5eL8Eg#5974043331294562962

 

post-730-0-15871800-1391158107.jpg

 

post-730-0-11809700-1391158118.jpg

 

post-730-0-97993400-1391158126.jpg

 

post-730-0-35561600-1391158135.jpg

 

post-730-0-33481400-1391158150.jpg

 

post-730-0-50088900-1391158164.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.