Skocz do zawartości

Mój PZL P-24 "Puławski" z modelesuchocki.pl, opis budowy, loty


Rekomendowane odpowiedzi

miałem sie nie wtrącać, bo to Twój model i Twoja budowa, ale błagam zrób coś z tą kabiną, proszę :(:) .Tak wiem, już pisałeś, że to nie makieta, ani pólmakieta, ale jak zacząłeś robić tzw smaczki to taka kabina po prostu nie wypada :angry::) widzę że nawet na rysunkach które zamieszczasz kabiny są różne, wg. mnie najładniejsza jest ta z ostatniego rysunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

z małym opóźnieniem - brak czasu, ale jeszcze 2 grosze w sprawie serw: cyfra vs. analog.

 

Według mnie oprócz wymienionych już zalet cyfrowych, są oczywiście jeszcze spore możliwości programowania (np. zwolnienie ruchu serwa - podwozie - jak aparatura nie obsługuje) i 2x większa "siła trzymania" niż przy analogu (gdzieś to kiedyś wyczytałem).

A co do prądożerności - mam 4 Hitec 65MG w DogFighterze i 4 Hitec 5065MG w Geminim MPXa. Według mnie prądożerność cyfry to jakiś niezauważalny ułamek tego co bierze silnik. DF lata 5 min a Gemini 12 min.

A dodatkowo technologia nam się rozwija i Hitec ma serwa z serii POWER MISER - 10 x mniejszy pobór prądu niż cyfrowe. Może za jakiś czas będzie to w serwach po 100 a nie 500 zł. Dwa na szybko znalezione linki:

 

Strona 24 katalogu

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.mrcmodelisme.com%2Fbrochure_modelisme%2Fcatalogue_hitec_2013.pdf&ei=idcNU6v_OrL07AaltoEo&usg=AFQjCNHBSWUICSFkGmC0r5U1g8hiaCjg4w&bvm=bv.61965928,d.ZGU

 

http://www.hoelleinshop.com/RC-Servos-Empfaenger-/Servos/Multiplex-Hitec/Hitec-Servos/Hitec-Digital-Servos/Nennspannung-bis-7-4V/Servo-HSB-9360TH-Power-Miser-Servo-Multiplex-HiTEC-116360.htm?shop=hoellein&SessionId&a=article&ProdNr=M116360&t=182&c=39317&p=39317

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, co to jest 2x większa siła trzymania, każde serwo ma podaną siłę przy danym napięciu, nie zależy to od cyfrowości bądź analogowości serwa.

Według mnie sztuką jest dobranie serwa o minimalnej wadze, maksymalnej sile i szybkości, ale taka konfiguracja wcale nie musi oznaczać serwa cyfrowego. Dobrze też jest dobierać siłę serwa na wyrost.

A co do programowania, to ja osobiście wszystko robię w aparaturze.

Żebysmy sie dobrze zrozumieli, nie jestem wrogiem postępu i analogicznie do innych dziedzin życia sprzęt cyfrowy wypiera analogowy, nie lubię za to wydawać pieniędzy tylko dla samej nazwy, a w przeciętnych zastosowaniach modelarskich (nawet w helikach przy normalnym lataniu) nie zauważyłem wyższości serw cyfrowych nad dobrymi analogowymi i nie widzę uzasadnienia dla płacenia często znacznie większej ceny za serwa cyfrowe.

Ale przepraszam za śmiecienie, wątek przeciekawy, czekam na dalszy postęp i relację z oblotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, co to jest 2x większa siła trzymania, każde serwo ma podaną siłę przy danym napięciu, nie zależy to od cyfrowości bądź analogowości serwa.

Według mnie sztuką jest dobranie serwa o minimalnej wadze, maksymalnej sile i szybkości, ale taka konfiguracja wcale nie musi oznaczać serwa cyfrowego. Dobrze też jest dobierać siłę serwa na wyrost.

A co do programowania, to ja osobiście wszystko robię w aparaturze.

Żebysmy sie dobrze zrozumieli, nie jestem wrogiem postępu i analogicznie do innych dziedzin życia sprzęt cyfrowy wypiera analogowy, nie lubię za to wydawać pieniędzy tylko dla samej nazwy, a w przeciętnych zastosowaniach modelarskich (nawet w helikach przy normalnym lataniu) nie zauważyłem wyższości serw cyfrowych nad dobrymi analogowymi i nie widzę uzasadnienia dla płacenia często znacznie większej ceny za serwa cyfrowe.

Ale przepraszam za śmiecienie, wątek przeciekawy, czekam na dalszy postęp i relację z oblotów.

 

Cześć Marcin,

 

chyba aż tak bardzo nie śmiecimy wątku Pana Piotra - jeśli co jakiś czas pojawi się inny ale powiązany temat, to jest to pewne urozmaicenie i zawsze można poszerzyć wiedzę lub zweryfikować poglądy. To piękne hobby można uprawiać całe życie i cały czas uczyć się nowych rzeczy.

Nie reklamuje sklepu, ale jest coś o serwach:

http://www.rcskorpio...zdan-o-serwach/

Marcin, zajrzyj do tych informacji, wpisując "holding power" szybciej znajdziesz:

to już było na forum: http://www.rchelicop.../rc-servos.html

http://www.google.pl....61965928,d.ZG4

Co do aparatury - Ty masz wysoki model apki, więc możesz programować z poziomu aparatury. Choć nie uzyskasz na analogu zakresu wychyłu 180 stopni, a w cyfrze to żaden problem.

P.S. jak już wspomniałeś - "każdy jest panem swojego portfela". Zgodzę się, że w mniej wymagających modelach (trenery itp) mogą być analogi, ale nie w rasowych maszynach akrobacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PZL pięknieje z dnia na dzień kadłub wygląda super ogladalem rozne malowania PZL 24 ale twoje cywilne przypadło mi do gustu najbardziej !!!

 

Tak sobie umyśliłem żeby na tle szaro malowanych modeli wojskowych stworzyć coś bardziej żywego dla oka.:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnienie jest słuszną koncepcją, ale CZERWONE światło na stateczniku już niekoniecznie. Jeśli już robisz oświetlenie, to na stateczniku powinno być białe, no ale to szczegół.

 

Masz rację, sprawdziłem w dokumentacji jest światło białe - a byłem pewny, że powinno być czerwone, może dlatego że jest umownie przyjęte jest że koniec maszyny oznacza się na czerwono. No trudno pozostanie czerwony. Tych świateł używam głównie przy starcie i lądowaniu i sygnalizują mi dodatkowo pracę żyroskopu. Białe światła są raczej do oświetlania pasa - ale historii się nie zmienni - było białe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź LED RGB, zieloną i niebieską wyłączaj podczas pracy gyro. Będzie normalnie świeciła na biało, przy gyro na czerwono :-)

 

To wymagałoby przeróbki oprawy światła , tam jest konstrukcja z mini radiatorem i chyba nie będę już grzebał, mnie pasuje czerwone jest widoczne na dużą odległość, wszystkie moje modele mają czerwone z tylu - niech już tak zostanie.

 

Dzięki za radę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wygląda tak:

https://plus.google....739963733861321

 

Jeszcze tylko trzeba wyregulować trochę skrzydła na zastrzałach, dociąć szybki z pudełka rafaello i wkleić w szkielet owiewki, wyregulować stery i lotki i... można lecieć.

Masa startowa wynosi dokładnie 6150g. Wiem, wiem, poszalałem troszkę, można było spokojnie zrezygnować z SoundModulSystem (bo powyżej 60% mocy i tak słychać tylko śmigło), pewnie z paru wzmocnień też, ale już nic nie będę obcinał. Silnik nominalnie ciągnie na tym śmigle do 7kg, jest zapas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.