Skocz do zawartości

New Falcon by L.Kwarciński - idzie nowe


piotralski

Rekomendowane odpowiedzi

Własnie u ciebie Piotrze podpatrzyłem że masz anteny w środku kadłuba, tylko ty masz ten komfort że w twoim nadajniku widać poziom sygnału, a w moim o takiej funkcji nie pomyśleli :( nie pozostanie nic innego jak zmontować to wszystko w jedną całość i zrobić test zasięgu na ziemi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nabiera uroku ta bestia :)

Wracając do tematu bowdenów tylnego usterzenia i baryłek mocujących je do serw. Nasuwa mi się jedna myśl... zwykle bowdeny mają stalowy rdzeń który wzmacnia konstrukcję. Jednak widziałem bowden bez tego stalowego druta. Zwróciłeś uwagę jak jest w Twoim przypadku. 

Śruby wpustowe mają dużą zdolność tnącą. Bez stalowego wypełnienia uważam układ za ryzykowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba bowdeny zostały wymienione na gwiazdkowe ponieważ na firmowych było czuć dużo większy opór, a zwłaszcza na jednym z nich. Podejrzewam że podczas wklejania kropelka kleju dostała się nie tam gdzie nie powinna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Latając wczoraj Falconem spotkała mnie przykra sytuacja a mianowicie według mnie pękła łopatka lub odkleiła się wręga silnika która była dość pancernie wklejona za żywicy z balonem. Spoptkał się ktoś z was z takim zachowaniem? jeśli to wina łopatek Aero naut-a to na jakie je wymienić ? 

post-16744-0-00003000-1462106618_thumb.jpg

post-16744-0-63731900-1462106688_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze wręgi nie wklejamy pancerni (to moja osobista opinia). Ja we wszystkich Falconach wklejałem wręgę klejąc tylko od zewnątrz. Na tyle żeby wręga siedziała dobrze i się nie ruszała. Kadłub Falcona jest stożkowy więc śmigła nie wyciągną wręgi z silnikiem na zewnątrz kadłuba a klejenie tylko z jednej strony uchroniło mnie 2 lub 3 razy przez zniszczeniem kadłuba. Wręga wpadła wraz z silnikiem do środka przy nieoczekiwanym :)  twardym lądowaniu.

Mi raz łopatki Aeronaut pękły ale teraz nie pamiętam okoliczności, w każdym bądź razie od tamtego czasu latam na węglowych (ale prawdziwych węglowych a nie z mączki) 13x6,5 kupowanych w HK. Uważam, że są dobre i lepsze od Aero.

 

W naprawa przodu w Twoim wypadku jakiejś trudności nie widzę ale zabawy trochę będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na ten temat: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/55658-urwana-%C5%82opatka-aero-naut/?hl=%2Burwana+%2B%C5%82opatka

 

Mnie urwała się łopatka z powodu przekroczenia dopuszczalnej prędkości obrotowej.

To samo miał mój kumpel.

 

Jedyne o czym trzeba pamiętać to aby nie przekraczać prędkości dopuszczalnych podanych przez producenta.

 

Latam i już nie mam problemów z urywającymi się łopatkami  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, mi to wygląda na niewyważone śmigło które powodując wibracje odspoiło kruchą żywicę od kadłuba i wyrwało wręgę. 
Lub... regulator ustawiony na "twardy start" z dużym poziomem mocy. Przy tak mocnym silniku i tak dużym śmigle zestaw generuje
duży udar. Po za tym dodatek mikrobalonu osłabia żywicę. To takie moje podejrzenia.
Wręga wklejona była bardzo mocno i starannie. Widać to na wcześniejszych zdjęciach.
Śmigło złamało się na skutek twardego lądowania czy uleciało w powietrzu ?

 

 od tamtego czasu latam na węglowych (ale prawdziwych węglowych a nie z mączki) 13x6,5 kupowanych w HK. Uważam, że są dobre i lepsze od Aero. 
 

 

Być może wytrzymałość mają większą ale wyważenie tych łopat jest beznadziejne. Mnie osobiście one nie zachwyciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też obstawiam że coś z tą żywicą jest nie tak. Bo kruszy się strasznie :( śmigło strzeliło w locie podczas drugiej windy, oddałem przepustnicą zaciągnąłem delikatnie wysokością i powietrzu rozległ się buum :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto wyposażenie jakie mam zamiar zastosować.

Silnik Mega ACn 22/35 850kv 0,85kw 

Regulator YEP 80A 

Łopatki Aero Naut 15x8

Kołpak turbo

Serwo 6x Turnigy-S306G 

Ubec Turnigy 7,5A  

Zasilanie będzie zorganizowane z jednego pakietu SLS APL Magnum 45/90C 4S pojemność podam po zmontowaniu wszystkiego w jedną całość.

Z tego co doczytałem to silnik ten ma 750 RPM/Volt http://www.icare-icarus.com/MEGA-ACn-2235-4S--HOTLINER-ECO-4S-085-KW_p_825.html a z Twojego opisu jest jeszcze o 100 więcej  :rolleyes:

Pakiet 4S ma 14,8V a świeżo naładowany trochę więcej.

Przyjmijmy te dolne parametry 14,8 x 750 = 11 100

Jak widzisz jest to możliwe, choć nie wiem skąd wziąłeś te 9000  :rolleyes:

Z tabeli podanej w powyższym linku dla pakietu 4S i śmigła 15x8 RPM = 7380

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się ze strony sprzedawcy http://www.nastik.pl/mega-22354s-085kw-limited-p-4769.html ale jak widać lepiej zajrzeć na stronę producenta. To że silnik osiągnie bez obciążenia 11 000 jest dla mnie zrozumiałe, ale jak wiadomo łopatki rozpadły się w locie, a tabela pod obciążeniem pokazuje 7380 tylko ten pomiar raczej jest robiony na "ziemi" a nie w locie. A może tylko mi się wydaje że w powietrzu obroty będą wyższe ? poprawcie jeśli możecie. Wojtku 9000 to max obroty śmigła Aero naut o tym skoku i średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.