Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Własnie u ciebie Piotrze podpatrzyłem że masz anteny w środku kadłuba, tylko ty masz ten komfort że w twoim nadajniku widać poziom sygnału, a w moim o takiej funkcji nie pomyśleli :( nie pozostanie nic innego jak zmontować to wszystko w jedną całość i zrobić test zasięgu na ziemi. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich , w ostatnim czasie wraz w przyjściem ramek i pokrywek serwomechanizmów zamówionych u kolegi z forum wziąłem się za dalsze uzbrajanie szybowca . 

post-16744-0-52320900-1454850519_thumb.jpg

post-16744-0-14009100-1454850563_thumb.jpg

post-16744-0-69122200-1454850712_thumb.jpg

post-16744-0-40287300-1454850789_thumb.jpg

Opublikowano

Nabiera uroku ta bestia :)

Wracając do tematu bowdenów tylnego usterzenia i baryłek mocujących je do serw. Nasuwa mi się jedna myśl... zwykle bowdeny mają stalowy rdzeń który wzmacnia konstrukcję. Jednak widziałem bowden bez tego stalowego druta. Zwróciłeś uwagę jak jest w Twoim przypadku. 

Śruby wpustowe mają dużą zdolność tnącą. Bez stalowego wypełnienia uważam układ za ryzykowny.

Opublikowano

Oba bowdeny zostały wymienione na gwiazdkowe ponieważ na firmowych było czuć dużo większy opór, a zwłaszcza na jednym z nich. Podejrzewam że podczas wklejania kropelka kleju dostała się nie tam gdzie nie powinna :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Latając wczoraj Falconem spotkała mnie przykra sytuacja a mianowicie według mnie pękła łopatka lub odkleiła się wręga silnika która była dość pancernie wklejona za żywicy z balonem. Spoptkał się ktoś z was z takim zachowaniem? jeśli to wina łopatek Aero naut-a to na jakie je wymienić ? 

post-16744-0-00003000-1462106618_thumb.jpg

post-16744-0-63731900-1462106688_thumb.jpg

Opublikowano

Po pierwsze wręgi nie wklejamy pancerni (to moja osobista opinia). Ja we wszystkich Falconach wklejałem wręgę klejąc tylko od zewnątrz. Na tyle żeby wręga siedziała dobrze i się nie ruszała. Kadłub Falcona jest stożkowy więc śmigła nie wyciągną wręgi z silnikiem na zewnątrz kadłuba a klejenie tylko z jednej strony uchroniło mnie 2 lub 3 razy przez zniszczeniem kadłuba. Wręga wpadła wraz z silnikiem do środka przy nieoczekiwanym :)  twardym lądowaniu.

Mi raz łopatki Aeronaut pękły ale teraz nie pamiętam okoliczności, w każdym bądź razie od tamtego czasu latam na węglowych (ale prawdziwych węglowych a nie z mączki) 13x6,5 kupowanych w HK. Uważam, że są dobre i lepsze od Aero.

 

W naprawa przodu w Twoim wypadku jakiejś trudności nie widzę ale zabawy trochę będzie. 

Opublikowano

Zerknij na ten temat: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/55658-urwana-%C5%82opatka-aero-naut/?hl=%2Burwana+%2B%C5%82opatka

 

Mnie urwała się łopatka z powodu przekroczenia dopuszczalnej prędkości obrotowej.

To samo miał mój kumpel.

 

Jedyne o czym trzeba pamiętać to aby nie przekraczać prędkości dopuszczalnych podanych przez producenta.

 

Latam i już nie mam problemów z urywającymi się łopatkami  ;)

Opublikowano

Tomku, mi to wygląda na niewyważone śmigło które powodując wibracje odspoiło kruchą żywicę od kadłuba i wyrwało wręgę. 
Lub... regulator ustawiony na "twardy start" z dużym poziomem mocy. Przy tak mocnym silniku i tak dużym śmigle zestaw generuje
duży udar. Po za tym dodatek mikrobalonu osłabia żywicę. To takie moje podejrzenia.
Wręga wklejona była bardzo mocno i starannie. Widać to na wcześniejszych zdjęciach.
Śmigło złamało się na skutek twardego lądowania czy uleciało w powietrzu ?

 

 od tamtego czasu latam na węglowych (ale prawdziwych węglowych a nie z mączki) 13x6,5 kupowanych w HK. Uważam, że są dobre i lepsze od Aero. 
 

 

Być może wytrzymałość mają większą ale wyważenie tych łopat jest beznadziejne. Mnie osobiście one nie zachwyciły.

Opublikowano

Ja też obstawiam że coś z tą żywicą jest nie tak. Bo kruszy się strasznie :( śmigło strzeliło w locie podczas drugiej windy, oddałem przepustnicą zaciągnąłem delikatnie wysokością i powietrzu rozległ się buum :( 

Opublikowano

Tak z chłodzeniem nie ma kłopotów, mam kołpak turbo i podgląd temperatury napędu, której zresztą staram się nie przekraczać powyżej 50c. 

Opublikowano

Oto wyposażenie jakie mam zamiar zastosować.

Silnik Mega ACn 22/35 850kv 0,85kw 

Regulator YEP 80A 

Łopatki Aero Naut 15x8

Kołpak turbo

Serwo 6x Turnigy-S306G 

Ubec Turnigy 7,5A  

Zasilanie będzie zorganizowane z jednego pakietu SLS APL Magnum 45/90C 4S pojemność podam po zmontowaniu wszystkiego w jedną całość.

Z tego co doczytałem to silnik ten ma 750 RPM/Volt http://www.icare-icarus.com/MEGA-ACn-2235-4S--HOTLINER-ECO-4S-085-KW_p_825.html a z Twojego opisu jest jeszcze o 100 więcej  :rolleyes:

Pakiet 4S ma 14,8V a świeżo naładowany trochę więcej.

Przyjmijmy te dolne parametry 14,8 x 750 = 11 100

Jak widzisz jest to możliwe, choć nie wiem skąd wziąłeś te 9000  :rolleyes:

Z tabeli podanej w powyższym linku dla pakietu 4S i śmigła 15x8 RPM = 7380

Opublikowano

Sugerowałem się ze strony sprzedawcy http://www.nastik.pl/mega-22354s-085kw-limited-p-4769.html ale jak widać lepiej zajrzeć na stronę producenta. To że silnik osiągnie bez obciążenia 11 000 jest dla mnie zrozumiałe, ale jak wiadomo łopatki rozpadły się w locie, a tabela pod obciążeniem pokazuje 7380 tylko ten pomiar raczej jest robiony na "ziemi" a nie w locie. A może tylko mi się wydaje że w powietrzu obroty będą wyższe ? poprawcie jeśli możecie. Wojtku 9000 to max obroty śmigła Aero naut o tym skoku i średnicy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Że też Ty masz zawsze pewne opinie ....

skąd wiesz że błąd ? urwana łopatka powoduje takie przeciążenie że nawet prawidłowo wklejona wręga może się wyrwać.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.