idfx Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Witam ! Właśnie skończyłem budowę Handymana 3D. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us W zasadzie "budowa" poszła bez problemu, napotkałem jedynie małe problemy odnośnie montażu silnika. Opis w sklepie jak zwykle odbiega od instrukcji i realnych potrzeb. Zasugerowałem się opisem sklepu, że potrzebuję silnika około 380 W : http://abc-rc.pl/Handyman-KIT-GM039XM Instrukcja pisze o identycznym silniku, rzekomo idealnie pasującym do modelu, ale ... dane - 180 W. Zagubiony w danych zamówiłem coś "pomiędzy" - silnik Emax GT2215/10 - 280 W. Jak się szybko okazało, pasuje on do konstrukcji jak kij do d .... Dopasowałem otwory w marnej jak na moje oko wrędze i zamontowałem go za wręgą. Tu od razu niespodzianka ... "negatywny" skłon i wykłon. Śmigło i oś idą w górę i sporo w lewo. Zbaraniałem, szczególnie po montażu ostatniego Yaka 54. Tam z góry założyłem, że sam muszę zadbać o skłon i wykłon i po montażu wręgi do wręgi wklejonej oryginalnie w modelu okazało się, że ta oryginalna była już wklejona z odpowiednim skłonem i wykłonem. Tu się okazało zupełnie na odwrót - nie dość, że nie była wklejona na zero to jeszcze totalnie w drugą stronę. Poprawiłem montaż silnika, ale nie za wiele mogłem już nadłożyć podkładek (silnik i tak pasuje na styk gabarytami). W obecnym stanie idzie minimalnie w prawo i tyle co nic w dół. Chwilowo tak zostawiłem do czasu prób. Chciałbym się Was poradzić ogólnie jak wstępnie wyregulować model 3D. Czy znacznie się różni od regulacji trenerka jeśli chodzi o standardowe parametry. Na początek będę zmierzał do prawidłowego zawisu, potem się będę martwił o resztę. Pozdrawiam ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Waga do lotu - z pakietem 1300 Dualskiego - 608 g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Mieliśmy z synem takiego ,świetny model do nauki wszelakiej akrobacji ,piękny nie jest, ale akurat tu nie o to chodzi. Nie pamiętam dokładnie wyposażenia ale siedział w nim mocny Dualsky i śmigło ok 12x 6...bodaj na 3 S. Wiem jedno ,nieżle pływa... -raz wodowaliśmy go nad morzem i pięknie unosi się na powierzchni... Fajny model,będziesz zadowolony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 12x6 .... ? Na 3S .. Jaki silnik ? Chwilowo zalozylem 10x4.7 na tego Emaxa, mam jeszcze 11x5,5 ale musialbym ciąć pianke z przodu żeby się na oske mieściło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shock Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Niestety nie pamiętam modelu silnika, ale śmigło na pewno było w tym rozmiarze i na pewno na 3 S oczywiście nie na prop/s tylko na piaście.Mocy było aż nadto ale latanie tak że na gębie non stop banan . Swego czasu u nas było kilka handymenów w róznorakich wersjach wyposażenia/mocy i każdy był mega zadowolony z modelu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karol.M Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Mam taki sam silnik w motoszybowcu 1200g gotowy do lotu. Na śmigle 10/5 uzyskuje równy 1kg ciągu, nawet nieco ponad. Śmigło 11/5,5 raczej będzie zbyt duże dla tego silnika, ewentualnie spróbuj 11/3.8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Dzięki za wszelkie info. Jak pogoda pozwoli to jutro oblot :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Gdzieś czytałem, że w akrobatach nie daje się skłonu, bo ma latać tak samo normalnie i na plecach. Daj taśmę dołem razem z SK, bo Ci go wyrwie przy lądowaniu. Ten propsaver może obciąć pół dziobu. Składane było by chyba lepsze. Mi się w każdym bądź razie sprawdza. 10x6 z HK - w zestawie jest tej samej wielkości, ale nie chciałem dorabiać piasty. A u mnie pada... i z latania nic nie wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 U mnie też padało od rana więc nici z latania Yakiem. SK jest wklejony solidnie na zawiasy ze sztyftem. Tak samo lotki i SW (nie ufam "taśmowym). Nie mam obaw co do tego, bo stosuję je zawsze i jak na razie się nie zawiodłem Co rozumiesz przez to, że prop-saver może mi obciąć pół nosa ? To też jedna z metod jakie stosuję i nic złego mnie do tej pory nie spotkało .. Jeśli coś warto przerobić otwarty jestem na podobne uwagi, zanim mnie spotka nieszczęście. Podwozie jest włożone tylko do zdjęcia, nie mam gdzie latać z podwoziem, więc w zasadzie go już nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 W momencie lądowania na śmigle może się ono złożyć i wyciąć kawałek pianki. Przynajmniej tak mi się robi w ESA. Jak latam bez podwozia to PS działa do 3 - 4 lądowania (w ESA). Dodatkowo obawiam się o wyważenie. Jak dałeś serwa cięższe to zabraknie Ci masy na dziobie. Wówczas ciężkie śmigło rozwiązuje problem. Ja mam baterię opartą o mocowanie silnika. Dalej do przodu się nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Wyważenie na 110 mm mam bardzo lekko na przód bez kombinacji i ciezarkow i to mnie zaskoczyło bardzo pozytywnie. Sam juz nie wiem jak z tym PS, ale dla mnie nie jest zmartwieniem pianka z przodu a marna wrega silnika. Pewnie po pierwszym porzadnym krecie pozbede się pianki z przodu, wrege zrobię po swojemu a potem to jakoś ładnie odbuduje. Przepraszam za częściowy brak polskich liter, ale nie mam dostępu do komputera a urządzenie przenośne robi co chce "w tle" .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krankor Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Nie obawiasz się idfx, że łopatki śmigła typu SF "odejdą sobie" przy raptowniejszym dodaniu gazu? Może coś mocniejszego APC-e, czy choćby GWS EP czy HD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted December 29, 2013 Author Share Posted December 29, 2013 Ze swojego marnego doświadczenia wiem, ze GWS + prop saver to najmniej kolizyjna dla reszty modelu para ... Tym się narazie kieruje ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Wieje i wieje na razie nici z prób. Polatałem małym Yaczkiem ... 10 metrów nad ziemią ok, ale 50 już takie podmuchy, że mogę zapomnieć o próbach 3D Link to comment Share on other sites More sharing options...
alyan Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 miałem ten modelik i największym problemem problem była wręga w kadłubie mocująca podwozie. Od startów i lądowań "wygniótł" się elapor i po prostu zaczęła wypadać. Tak sobie z tym poradziłem że wylaminowałem ten fragment kadłuba cienką tkaniną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Jakie 3D. Też nie wytrzymałem. Handyman lepiej sobie radził z wiatrem, niż Ił2m ESA. Wylatałem po pół pakietu i traciłem czucie w rękach. Muszę zainwestować w rękawiczkę na aparaturę. U mnie odwrotnie. Wysoko się da. Tam raptowna zmiana wysokości nie zabija. Nisko jak model w ułamku sekundy zmienia wysokość lotu o 1-2m to jest ciekawie. Latam stojąc na 1m wale i robią się ciekawe wiry. Moja wręga już się wytarła ... Latam bez podwozia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Wczoraj oblatalem wreszcie model. Stałem na wale wiślanym, wiatr ponad 24km/h. Sterowanie bajeczne, stery ograniczone do 50%. Na 100% na lotkach idzie jak wiertarka :-) pakiet 2200 - dwa loty łącznie 12 minut. Bez wiatru będzie znacznie dłużej. Śmigło 10x4.7 GWS. Wkrótce bedzie filmik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Gotowe Wiem, że nie jest godny pochwały .. lot za plecy, nad auta, ale co tam ... zrobiliśmy sobie dzień dziecka Wciąż się uczę, wiatr był straszny i jeszcze trymowałem w locie bo to pierwszy start od budowy. Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale jakby to niektórzy powiedzieli ... "co komu do tego, przecież mam ubezpieczenie .." he he. Staram się i coraz lepiej wychodzi mi latanie wyłącznie przed sobą, ale wolniejszymi modelami i bez takiego "huraganu". Miałem sporo frajdy. Na nagraniu wyświetlany jest czas - około 15:04:20 pierwsza próba i od około 15:05:23 ścięcie tasiemki :) film w HD Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Bardzo ładnie nagrywa ta kamerka. Nie mam co prawda breloczka, ale z tego co widziałem ta V3 breloczka jest o wiele lepsza niż te starsze wersje. W pierwszej chwili myślałem, że to mobius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart07 Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Gotowe Wiem, że nie jest godny pochwały .. lot za plecy, nad auta, ale co tam ... (...) Nie chcę wkładać kija w mrowisko, ale jakby to niektórzy powiedzieli ... "co komu do tego, przecież mam ubezpieczenie .." he he. Kacper, z tym, że Ty latałeś nad autami i głowami innych modelarzy, ew Twoich znajomych. Oni wiedzieli, co się dzieje. W żaden sposób nie można tego porównać do latania nad przypadkowymi osobami. Twoi znajomi wiedzą czego się po Tobie spodziewać i jak zacząłbyś kozaczyć, to "sprowadzili by Cię na ziemię". Nie pisz tak nawet, bo inni gotowi wziąć z Ciebie przykład. Ja Hm dalej latam na śmigle składanym. Uważam, że to dobry pomysł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts