Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawostka w zasadzie żadna ale skrzydło lewe na które się przeważa jest w sumie o ok 10 gr lżejsze od prawego.

To lżejsze skrzydło ma dalej od kadłuba przesunięty środek ciężkości. Ot cała tajemnica ;)

Opublikowano

Po wielu poszukiwaniach i konsultacjach prezentuję setup do Condora jaki mam zamiar skompletować.

Wszelkie uwagi mile widziane :)

Silnik: DUALSKY XM4250CA-7 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4250ca7-nowa-wersja-p-5090.html

Regulator: DUALSKY REG.OBROTÓW 65A XC-65 LITE http://www.nastik.pl/dualsky-xc65lite-p-4526.html
Śmigło: Graupner 12x6 cam folding prop
Pakiet: 4S, jaki dokładnie dobiorę wyjdzie na końcu w zależności od wyważenia
Opublikowano

Dzięki za komentarz.

Wybierając to serwo do SW kierowałem sie faktem, że jest ono trochę lżejsze. Ponieważ wiadomo że Condor i tak jest ciężki na tył chciałem zaoszczędzić parę gramów.

Jeśli jednak uważasz, że to serwo nie nadaje się na SW to pewnie raczej kupię 2x HS-85MG - zarówno na SW jak i SK.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Nie ma takiej potrzeby, zamień serwo  SK na SW i po sprawie. Na SK w zasadzie TP 92 MG będzie z nadmiarem. Na SW prawdopodobnie też, ale:  strzeżonego - Pan Bóg strzeże .....

- Jurek

Opublikowano

Dziękuję za rady. Rozumiem że reszta ok?

Może większe śmigło? Wedługo instrukcji silnika mogę użyć od 11x6 do 14x6.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

14x6 powinno być dobre dla tego silnika i akumulatorów 4s. Z 15"  też powinien sobie spokojnie dać  radę ale wydaje mi się, że zupełnie niepotrzebnie będziesz latał w okolicach (lub trochę powyżej)  maksymalnej mocy. 12x6 zastosowałbym do zasilania 5s. W tym modelu wydaje mi się to zbędne (5s).

Jeśli cena Cię nie powali to weź coś z "akumulatoryrc" > 3Ah.

- Jurek

Opublikowano

A ja dziś zrobiłem dwa testowe loty po zmianie kąta skłonu i wykłonu silnika - widzę poprawę bo model nie zadziera już tak bardzo do góry nawet na średnich obrotach silnika.

Za to coś jest nie tak z SC bo pod wiatr jest ok, ale już trochę w bok do wiatru i ciągnie mi bardzo mocno w dół. Choć wydaje mi się że SC przesunąłem bardziej do środka. Wiem że z wiatrem traci wysokość, ale nie powinien się ustawić pod takim kątem w dół.

 

 

 

Opublikowano

Witam,

Jak zrobić konstrukcyjnie różnicowośc lotek?

Szukałem na forum, ale albo źle szukam albo wszyscy ustawiają to na radiu.

Opublikowano

Aha, i wtedy serwo ma mniejszy zakres gdy lotka idzie w dół, a większy gdy w górę.

Czy przy takim ustawieniu dźwigni są jeszcze potrzebne jakieś dodatkowe ustawienia w radiu? (nie mam na myśli drobnego trymowania)

Opublikowano

Nie. Tylko dobierasz odpowiedni i możliwy kąt dźwigni serwa. Oczywiście w pozycji neutralnej kąty na obu serwach musza być identyczne. I zwróć uwagę, że serwo ma taki sam zakres w górę i w dół. Różnicowość robi się na kinematyce i kątach.

Opublikowano

 

...serwo ma taki sam zakres w górę i w dół. Różnicowość robi się na kinematyce i kątach.

Ok, dopiero teraz zrozumiałem :)

Dzięki

Opublikowano

Tomek, jakim klejem kleiłeś kabinę?

Takim dziwnym Pattex TOTAL - najpierw troszeczkę zmatowiłem drobnym papierem delikatnie łączone powierzchnie, a potem na ten klej i dokładnie tak jak na zdjęciach u Jacka gumki recepturki + tam gdzie trzeba podkładki żeby przylegało.

Ten klej wydaje się do tego dobry, bo po utwardzeniu jest dosyć elastyczny i trzyma naprawdę ok.

Gdyby coś trochę wypłynęło na kadłub, nie przejmuj się z gładkich powierzchni da się go usunąć.

 

Oczywiście dotnij najpierw dokładnie "szkło" i "podstawę" kabiny :)

Opublikowano

 

Oczywiście dotnij najpierw dokładnie "szkło" i "podstawę" kabiny  :) 

 
 

i wstaw pilota:)

 

dzięki

Opublikowano

i wstaw pilota:)

 

dzięki

A no właśnie ja skleiłem bez i moja córcia była zawiedziona, bo w Bixlerze dała mi do wklejenia a tu tatuś się pośpieszył i... :/
Opublikowano

Zawsze możesz wyciąć otwór od dołu.

Ostatecznie mógłbym ją rozkleić, ale zbyt delikatna jest :)
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.