matmax Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Ciekawostka w zasadzie żadna ale skrzydło lewe na które się przeważa jest w sumie o ok 10 gr lżejsze od prawego. To lżejsze skrzydło ma dalej od kadłuba przesunięty środek ciężkości. Ot cała tajemnica
Piecz Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 To akurat wiedziałem dlatego napisałem że to żadna ciekawostka
Anluk Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Po wielu poszukiwaniach i konsultacjach prezentuję setup do Condora jaki mam zamiar skompletować. Wszelkie uwagi mile widziane Silnik: DUALSKY XM4250CA-7 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4250ca7-nowa-wersja-p-5090.html Regulator: DUALSKY REG.OBROTÓW 65A XC-65 LITE http://www.nastik.pl/dualsky-xc65lite-p-4526.html Śmigło: Graupner 12x6 cam folding prop Kołpak: http://www.nastik.pl/kolpak-turbo-38508-p-2182.html BEC: http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=10244 Serwa klapy: http://abc-rc.pl/p/115/3701/serwo-hitec-hs-125mg-24g-3-0kg-cm-metal-serwa-analogowe-serwa.html Serwa lotki: http://abc-rc.pl/p/115/3701/serwo-hitec-hs-125mg-24g-3-0kg-cm-metal-serwa-analogowe-serwa.html Serwo SK: http://abc-rc.pl/Hitec-HS-85MG Serwo SW: http://abc-rc.pl/p/115/1595/serwo-hitec-hs-81-16g-2-6kg-cm--serwa-analogowe-serwa.html Pakiet: 4S, jaki dokładnie dobiorę wyjdzie na końcu w zależności od wyważenia
mmarkow Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Zamieniłbym serwa SK z SW. HS-85MG dałbym na SW.
Anluk Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Dzięki za komentarz. Wybierając to serwo do SW kierowałem sie faktem, że jest ono trochę lżejsze. Ponieważ wiadomo że Condor i tak jest ciężki na tył chciałem zaoszczędzić parę gramów. Jeśli jednak uważasz, że to serwo nie nadaje się na SW to pewnie raczej kupię 2x HS-85MG - zarówno na SW jak i SK.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Nie ma takiej potrzeby, zamień serwo SK na SW i po sprawie. Na SK w zasadzie TP 92 MG będzie z nadmiarem. Na SW prawdopodobnie też, ale: strzeżonego - Pan Bóg strzeże ..... - Jurek
Anluk Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Dziękuję za rady. Rozumiem że reszta ok? Może większe śmigło? Wedługo instrukcji silnika mogę użyć od 11x6 do 14x6.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 14x6 powinno być dobre dla tego silnika i akumulatorów 4s. Z 15" też powinien sobie spokojnie dać radę ale wydaje mi się, że zupełnie niepotrzebnie będziesz latał w okolicach (lub trochę powyżej) maksymalnej mocy. 12x6 zastosowałbym do zasilania 5s. W tym modelu wydaje mi się to zbędne (5s). Jeśli cena Cię nie powali to weź coś z "akumulatoryrc" > 3Ah. - Jurek
Piecz Opublikowano 5 Czerwca 2015 Opublikowano 5 Czerwca 2015 A ja dziś zrobiłem dwa testowe loty po zmianie kąta skłonu i wykłonu silnika - widzę poprawę bo model nie zadziera już tak bardzo do góry nawet na średnich obrotach silnika. Za to coś jest nie tak z SC bo pod wiatr jest ok, ale już trochę w bok do wiatru i ciągnie mi bardzo mocno w dół. Choć wydaje mi się że SC przesunąłem bardziej do środka. Wiem że z wiatrem traci wysokość, ale nie powinien się ustawić pod takim kątem w dół.
Anluk Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Witam, Jak zrobić konstrukcyjnie różnicowośc lotek? Szukałem na forum, ale albo źle szukam albo wszyscy ustawiają to na radiu.
TeBe Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Dźwignia serwa dla neutralnego ustawienia lotki musi być ustawiona pod kątem "do przodu".
Anluk Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Aha, i wtedy serwo ma mniejszy zakres gdy lotka idzie w dół, a większy gdy w górę. Czy przy takim ustawieniu dźwigni są jeszcze potrzebne jakieś dodatkowe ustawienia w radiu? (nie mam na myśli drobnego trymowania)
TeBe Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Nie. Tylko dobierasz odpowiedni i możliwy kąt dźwigni serwa. Oczywiście w pozycji neutralnej kąty na obu serwach musza być identyczne. I zwróć uwagę, że serwo ma taki sam zakres w górę i w dół. Różnicowość robi się na kinematyce i kątach.
Anluk Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 ...serwo ma taki sam zakres w górę i w dół. Różnicowość robi się na kinematyce i kątach. Ok, dopiero teraz zrozumiałem Dzięki
Piecz Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Tomek, jakim klejem kleiłeś kabinę? Takim dziwnym Pattex TOTAL - najpierw troszeczkę zmatowiłem drobnym papierem delikatnie łączone powierzchnie, a potem na ten klej i dokładnie tak jak na zdjęciach u Jacka gumki recepturki + tam gdzie trzeba podkładki żeby przylegało. Ten klej wydaje się do tego dobry, bo po utwardzeniu jest dosyć elastyczny i trzyma naprawdę ok. Gdyby coś trochę wypłynęło na kadłub, nie przejmuj się z gładkich powierzchni da się go usunąć. Oczywiście dotnij najpierw dokładnie "szkło" i "podstawę" kabiny
Anluk Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Oczywiście dotnij najpierw dokładnie "szkło" i "podstawę" kabiny i wstaw pilota:) dzięki
Piecz Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 i wstaw pilota:) dzięki A no właśnie ja skleiłem bez i moja córcia była zawiedziona, bo w Bixlerze dała mi do wklejenia a tu tatuś się pośpieszył i... :/
Piecz Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Zawsze możesz wyciąć otwór od dołu.Ostatecznie mógłbym ją rozkleić, ale zbyt delikatna jest
Rekomendowane odpowiedzi