Skocz do zawartości

Motoszybowiec Condor 3m


amolduch

Rekomendowane odpowiedzi

Po wielu poszukiwaniach i konsultacjach prezentuję setup do Condora jaki mam zamiar skompletować.

Wszelkie uwagi mile widziane :)

Silnik: DUALSKY XM4250CA-7 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4250ca7-nowa-wersja-p-5090.html

Regulator: DUALSKY REG.OBROTÓW 65A XC-65 LITE http://www.nastik.pl/dualsky-xc65lite-p-4526.html
Śmigło: Graupner 12x6 cam folding prop
Pakiet: 4S, jaki dokładnie dobiorę wyjdzie na końcu w zależności od wyważenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarz.

Wybierając to serwo do SW kierowałem sie faktem, że jest ono trochę lżejsze. Ponieważ wiadomo że Condor i tak jest ciężki na tył chciałem zaoszczędzić parę gramów.

Jeśli jednak uważasz, że to serwo nie nadaje się na SW to pewnie raczej kupię 2x HS-85MG - zarówno na SW jak i SK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Nie ma takiej potrzeby, zamień serwo  SK na SW i po sprawie. Na SK w zasadzie TP 92 MG będzie z nadmiarem. Na SW prawdopodobnie też, ale:  strzeżonego - Pan Bóg strzeże .....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

14x6 powinno być dobre dla tego silnika i akumulatorów 4s. Z 15"  też powinien sobie spokojnie dać  radę ale wydaje mi się, że zupełnie niepotrzebnie będziesz latał w okolicach (lub trochę powyżej)  maksymalnej mocy. 12x6 zastosowałbym do zasilania 5s. W tym modelu wydaje mi się to zbędne (5s).

Jeśli cena Cię nie powali to weź coś z "akumulatoryrc" > 3Ah.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś zrobiłem dwa testowe loty po zmianie kąta skłonu i wykłonu silnika - widzę poprawę bo model nie zadziera już tak bardzo do góry nawet na średnich obrotach silnika.

Za to coś jest nie tak z SC bo pod wiatr jest ok, ale już trochę w bok do wiatru i ciągnie mi bardzo mocno w dół. Choć wydaje mi się że SC przesunąłem bardziej do środka. Wiem że z wiatrem traci wysokość, ale nie powinien się ustawić pod takim kątem w dół.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, i wtedy serwo ma mniejszy zakres gdy lotka idzie w dół, a większy gdy w górę.

Czy przy takim ustawieniu dźwigni są jeszcze potrzebne jakieś dodatkowe ustawienia w radiu? (nie mam na myśli drobnego trymowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Tylko dobierasz odpowiedni i możliwy kąt dźwigni serwa. Oczywiście w pozycji neutralnej kąty na obu serwach musza być identyczne. I zwróć uwagę, że serwo ma taki sam zakres w górę i w dół. Różnicowość robi się na kinematyce i kątach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, jakim klejem kleiłeś kabinę?

Takim dziwnym Pattex TOTAL - najpierw troszeczkę zmatowiłem drobnym papierem delikatnie łączone powierzchnie, a potem na ten klej i dokładnie tak jak na zdjęciach u Jacka gumki recepturki + tam gdzie trzeba podkładki żeby przylegało.

Ten klej wydaje się do tego dobry, bo po utwardzeniu jest dosyć elastyczny i trzyma naprawdę ok.

Gdyby coś trochę wypłynęło na kadłub, nie przejmuj się z gładkich powierzchni da się go usunąć.

 

Oczywiście dotnij najpierw dokładnie "szkło" i "podstawę" kabiny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.