Shock Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Sranie w banie ...ja tam mam zawsze gaz na drążku a po pstryknięciu przełącznikiem włącza mi się bf i płynnie zmienia się jego wychylenie z ruchem drążka gazu,wtedy wyłącza się silnik. Miałem przyjemność śmigać Toxikiem z gazem na pstryczku i to dla mnie poracha...choć to tylko kwestia przyzwyczajenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Rafał dokładnie tak - butterfly na drążku a reszta jak kto chce. Pisałem inaczej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 W takim razie - ja to wszystko obsługuję jedną ręką (ot taka przypadłość). I kto mnie teraz przebije Ty jesteś wersja Custom i nikt Ciebie nie pobije. I ustawienia Twe też musza być Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 A co do gazu...im mocniejszy napęd do wagi modelu tym wiekszy sens ma przeniesienie go na przełącznik. W Condorze...to nie ma znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Ale wyrabianie dobrych nawyków ma sens od początku. Ja tak robiłem...i nie żałuje. Bez wzgledu czy to była pianka czy cos innego. Prawidłowy minimalizm tak, bo ta ustawiam modele. Minimalizm typu jakos to bedzie-zdecydowanie nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Ja uważam że BF i silnik na drążku gazu to najrozsądniejsza opcja. W dwóch zdaniach obronię twierdzenie i może uratuję komuś "skórę" Faza lotu - silnik na drążku. W zależności od warunków i potrzeb dawkujemy moc płynnie. W samochodach pedał gazu też działa płynnie. Faza lądowania - BF na drążku. W zależności od warunków i potrzeb możemy skuteczność regulować płynnie. Po za tym po wylądowaniu przypadkowo szturchnięty drążek gazu nie uruchomi śmigła i nie zrobi krzywdy. Analogicznie pedał hamulca w samochodzie też działa płynnie. Dlaczego? By kontrola nad pojazdem była pełna, płynna, świadoma i skuteczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Oczywiście masz rację, ale jak mam model rekreacyjny z motorem to ustawiam sobie motylek na przełączniku, bo dokładność nie jest tak istotna (mogę go sobie w rękę złapać). Nie lubię gazu na przełączniku, bo czasami lecę na wolnych obrotach nisko nad ziemią, tak od niechcenia. Natomiast, ze wszystkimi pozostałymi modelami zawodniczymi (F3E- nie liczę, bo to zabawa) wszystko jest na jedna mańkę z motylkiem na drągu i podobnym układem przełączników. I Paweł oddał kwintesencję tego co niestety nie udało mi się zrobić w poprzedniej wypowiedzi Jurek, sam żeś kiep skoro narzucasz innym co Tobie pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Latanie szybowcem na silniku to tak samo jak płynięcie żaglówką na wiosłach. W jednym jest to obraza szybownika w drugim żeglarza. Silniki w szybowcach zaczęto montować dlatego, że nie każdy ma zbocze, na którym może latać i nie każdy ma kolegę z holownikiem aby go pociągnął do góry. OK zostaje guma ale większość konstrukcji, w tym Condor z tego wątku, nie "przeżyje" takiego strzału. Zatem rola silnika w szybowcu powinna się ograniczyć tylko i wyłącznie do wyniesienia go na X metrów i koniec a do tego zdecydowanie wystarczy gaz na przełączniku. Szybowiec jak sama nazwa wskazuje ma szybować, czyli latać wykorzystując prądy powietrzne a nie silnik. Ale jak ktoś chce mieć gaz na drążku - jego sprawa, jak chce mieć na przełączniku - jego sprawa, równie dobrze może regulować silnikiem wykorzystując nadprzyrodzone zdolności telepatyczne, niech każdy robi jak chce ale proszę nie piszcie, że latacie szybowcem na silniku, bo to profanacja szybownictwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Jurku zgadzam się z Tobą, że butterfly powinien być na drążku a reszta ustawień to sprawa indywidualna i nie ma sensu dowodzić kto ma rację, bo już Piłsudski powiedział: "Racja jest jak dupa - każdy ma swoją." Jedni myślą i latają, innym wydaje się, że... i rozbijają modele. Nie rozbiłeś się nigdy? Myślałem że nie robisz za miszcza Pamiętaj że jesli w Twojej aparaturze są tylko drążki kto inny mając więcej opcji Twoją wypowiedź może zrozumieć opatrzenie. PS W wielu aparaturach slidery są również proporcjonalne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Ok. Ide zająć sie czymś innym i nie śmiecić tu cos znow mnie trafia jak czytam to wszystko. Pierwszym modelem nauczyłem sie latac. Kolejny mimo ze to był całkowity gniot miał klap i lotki nawet. I był ustawiony po Bożemu. I kolejne rowniez. Ja tam Piotrze L. Twojej filozofii o rekreacyjnych modelach nie rozumiem i mnie nie przekonuje. Z innymi nawet nie podejmuje sie dyskutować i ich zrozumieć. Piotralski...Brak mi słów. No te slidery to po prostu rewelacja...:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Piotr poczytaj moje wątki, to będziesz wiedział ile razy pogoniłem kreta. Ja osobiście będę namawiał do ustawiania butterfly'a na drążku a reszta jak komu pasuje i zdania nie zmienię, że latanie szybowcem na silniku to profanacja. Silnik w szybowcu ma zastąpić tylko i wyłącznie holownik lub hol gumowy. Dziękuję - skończyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Piotralski...Brak mi słów. No te slidery to po prostu rewelacja...:/ Też tak myślę, używam i sobie chwalę. Najgorzej zaszufladkować się jak ruski słoik i jeszcze mówić innym że tak jest prawilna Piotr poczytaj moje wątki, to będziesz wiedział ile razy pogoniłem kreta. Ja osobiście będę namawiał do ustawiania butterfly'a na drążku a reszta jak komu pasuje i zdania nie zmienię, że latanie szybowcem na silniku to profanacja. Silnik w szybowcu ma zastąpić tylko i wyłącznie holownik lub hol gumowy. Dziękuję - skończyłem. To jest Wojtku hobby...Każdy latać może troszkę lepiej..... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Oczywiście jest to sprawa indywidualna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Dziękuję wszystkm za odpowiedzi. Przetrawię na spokojnie i dam znać co wyszło. Jedno jest pewne przekonaliście mnie że BF powinien być na drążku. Co do gazu, nie wiem, może po prostu sprawdzę opcję z przełącznikiem i drążkiem i zobaczę co mi bardziej odpowiada. Klapy lekko w dół na przełączniku - do lotów termicznych Mix lotek i SK. Dzięki jeszcze raz. Udanych lotów w weekend życzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Dziękuję wszystkm za odpowiedzi. Przetrawię na spokojnie i dam znać co wyszło. Jedno jest pewne przekonaliście mnie że BF powinien być na drążku. Co do gazu, nie wiem, może po prostu sprawdzę opcję z przełącznikiem i drążkiem i zobaczę co mi bardziej odpowiada. Klapy lekko w dół na przełączniku - do lotów termicznych Mix lotek i SK Dzięki jeszcze raz. Udanych lotów w weekend życzę. Widzę Łukasz, że pomimo chronicznego braku czasu wszystko jednak zmierza w dobrym kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Widzę Łukasz, że pomimo chronicznego braku czasu wszystko jednak zmierza w dobrym kierunku Tak, pół godzinki dziennie i do przodu Zostało mi jeszcze zrobienie mocowanie pakietu, sklejenie kabinki i zrobienie osłon otworów na serwa w skrzydłach. Aha, no i jeszcze winglety przykleić Niestety spaliło mi się jedno serwo w trakcie wstępnego uruchamiania nie wiem dlaczego. Muszę dokupić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 To całe szczęście że na ziemi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Pierwszy lot ze wario Sky Assistant-em Pitlab na pokładzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piecz Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 No to dziś doświadczyłem pierwszy raz co to takiego ta termika i trochę spanikowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi