robas69 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Model jest piękny, tylko problem z silnikiem śr. ~ 28 mm i odpowiednio małym gabarytowo akumulatorem lub dwoma (napędowy i do elektroniki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Wracając do Condora ,od niedawna kolejny zdobywa przestworza . Okazjonalnie odwiedzający nas koledzy w Kętach wykonali kilka lotów,model pięknie lata,jego widok w locie cieszy oko. Udało mi się zrobić krótki filmik ze startu i pokazać praktyczne rozwiązanie czyli kółko pomocnicze dzięki czemu model pięknie siada i nie szura brzuchem po ziemi .Model wyrzucony przez właściciela ,może nie najpewniej ale to początkujący ,dobrze rokujący modelarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Model jest piękny, tylko problem z silnikiem śr. ~ 28 mm i odpowiednio małym gabarytowo akumulatorem lub dwoma (napędowy i do elektroniki). Nie ma problemu z silnikami 28mm ani pakietami. Jeśli jest jakikolwiek problem to tylko z kasą na silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Konrad, masz oczywiście rację. Niewielu z nas się Kulczyk nazywa . Czy podawałeś gdzieś wyposażenie swojego Relax'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 No niestety nasze hobby do tanich nie należy i ciężko czasami wysupłać nie małą kasę. Nasze budżety domowe czasami tego nie wytrzymują. Ja trooochę składałem na silnik. Tak, gdzieś podawałem wyposażenie, ale mogę jeszcze raz i tu. Moja zasada jest taka, że jak model kosztuje już powyżej 1 tyś. zł to nie wsadzam badziewiastego wyposażenia bo szkoda mi modelu. Tak więc wsadziłem: - silnik to KIRA 480/31 - serwa wchodzą tylko KST 135MG do skrzydła ponieważ profil to istna żyletka, wysokość serwa musi być 9mm inaczej trzeba szlifować. I tak też było w tym wypadku bo KST mają 10 mm. Ale to tylko przy RDS -ie jak napęd jest normalny to ten 1mm idzie zgubić. - na ogon to już idzie kupić coś tańszego tyle, że to się normalnie nie opłaca. Ja dałem KST 125MG - pakiety 2200 3s i to te które mają wymiar nie większy niż 30 x 35 x 120mm, jeśli nie można znaleść pakietów 2200 to trzeba zejść z pojemnością do np. 1700 mAh 3s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Kira bez przekładni? KST kupowałeś u nas? Czytałem wątek gdzie Jurek (czyno) skarżył się na te sprzedawane z modelemax. Nawet na stronie wyglądają dziwnie, bo na stronie naszego sklepu mają czarne naklejki, a na stronie producenta czerwone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Te chopy, a nie ma tematu o Relaxie ?? ktoś zainteresowany Condorem może się trochę pogubić...trochę małe OT się robi (nie żebym nie był zainteresowany,ale w odpowiednim temacie ...) sorry ,trochę się zapędziłem..nie mój temat , róbta co chceta 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Tak, Rafał masz rację. Wracamy do źródła . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Temat faktycznie był o Condorze ale kolega rozwalił model a raczej model rozpadł mu się w powietrzu i napisał, że szuka nowego modelu. Trza czytać od początku . Tak więc temat jest otwarty i z tego co pamiętam to padło chyba właśnie na Relaxa jako na nowy model, więc wcale nie jest to OT a wręcz przeciwnie spora wiedza jak i co wstawić w model. KIRA jest z przekładnią 5.2:1 bo ma 3100kv i trzeba to zredukować. Łopatki do tego silniczka to 15,5x13. Na 200m model winduje się w ciągu 3-4s. Niestety KIRA to dość pazerny silniczek na żarcie . Latam na regulatorze Castle 75 i w logach miałem przy starcie nawet 92A. Odpowiednio ustawiłem start i teraz berze 82A przez 3s potem spada do 68-70A. Dziś ćwiczyłem model z 300m pionowo w dół i przelot na 10m w poprzek lotniska, lata szybko i spokojnie daje rade. Tak więc jeśli kolega Adrian nadal obstaje przy wyborze Relaxa to będzie zadowolony bo chyba właśnie chodziło mu o dość szybkie latanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Trza czytać od początku . mnie tego pisać nie musisz.. ,tylko robi się burdel bo można spokojnie przekierować kolegę tu http://pfmrc.eu/index.php?/topic/30494-elektroszybowiec-relax/ a nie -edit- dublować w 2 tematach ,czysto,jasno,przejrzyście ,za zasadami .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 mnie tego pisać nie musisz.. ,tylko robi się burdel bo można spokojnie przekierować kolegę tu http://pfmrc.eu/index.php?/topic/30494-elektroszybowiec-relax/ a nie męczyć bułę w 2 tematach ,czysto,jasno,przejrzyście ,za zasadami .. I apetytu wiosennego narobiłeś Idę poczytać .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Ile kosztuje Relax ? Na stronie nie znalazłem ceny. Na 10 lutego 2013 r. model kosztował u producenta tyle ile Victor Max - 3 tys. pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Witam. Chcąc sprawdzić osobiście jakość modeli FlyFly Hobby stałem się również posiadaczem Condora, więc odświeżę trochę ten wątek. Dlaczego właśnie on? Szukałem jakiejś półmakiety w rozmiarze 3m, głównie do lotów termicznych i do tego w przystępnej cenie. Wiem, że zaraz odezwą się głosy,że to cegła, raczej na zbocze - co z tego wyjdzie zobaczymy wiosną. Nie będę się rozpisywał o jego wadach konstrukcyjnych (głównie kadłuba), gdyż są ogólnie znane i opisane wcześniej. Osobiście odniosłem wrażenie, że grubość lakieru jest większa od grubości laminatu. Trzeba więc dołożyć trochę pracy aby model ulotnić. Korzystając z doświadczeń kolegów wprowadziłem kilka modyfikacji przedstawionych na zdjęciach poniżej: - zamontowanie kółka ułatwiającego lądowanie (jak i częściowo wygląd) na zdjęciu jest samo jego mocowanie; - wymiana półki pod serwo SK oraz półki do zamocowania większego pakietu umożliwiającego wyważenie modelu; - odchudzenie SK (wykonałem go jako szkieletowy - zaoszczędziłem całe 10g (prawie, że się nie opłacało - ale zawsze) - odcięcie klap (oraz zmiana przekroju), budowa zawiasu oraz przekrój (podobnie jak lotek) umożliwiały wychylenie do dołu w granicach ok 30 stopni; obecnie zastosuję zawias z taśmy blenderm i możliwe będzie wychylenie dużo większe; To na razie byłoby na tyle - chyba, że ktoś jeszcze może coś podpowiedzieć, model jest jeszcze otwarty na różne propozycje. Z pozostałych prac skleiłem też osłonę kabinki - testując jednocześnie klej o nazwie Formula 560 (chodź wygląd jak i zapach ma bardzo zbliżony do Wikolu) - jutro sprawdzę efekt klejenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 . Wiem, że zaraz odezwą się głosy,że to cegła, raczej na zbocze A dlaczego od razu tak negatywne podejście ? Wcale to nie cegła i niekoniecznie na zbocze.Model pięknie łapie termikę i lata majestatycznie. Ze względu na konstrukcję lepiej czuje się przy ciszy,umiarkowanym wietrze jak na zboczu z sporym wiatrem (sprawdzone ,aczkolwiek daje radę ) Gratulacje,składaj ,lataj, opisz wrażenia . Jakość wykonania poznałeś ,kadłub malowany po wyjęciu z formy -szału nie ma ale za tą kasę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar11 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 witam tez jestem posiadaczem condora i mam takie pytanko jaki regulator do tego modelu i śmigło, dodam ze posiadam silnik http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_568&products_id=8401 , oraz pakiet 4 s 3000 , z góry dziękuje i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Dzięki Rafał za dobre słowo o własnościach modelu Marcinie - super jest już nas dwóch - będzie raźniej Znalazłem coś takiego: źródło: http://www.perfecthobby.pl/3681-silnik-3f-emax-gt-2826-05 (na samym końcu strony) # szybowiec - waga: do 2600 g, pakiet 3S , śmigło 12x7 regulator 60 A- waga: do 3000 g pakiet 4S , śmigło 11x5 regulator 60 A w/g mnie regulator 60-65A , śmigło natomiast proponuję 12x6, Z tego co wyczytałem we wcześniejszych postach musisz się liczyć z tym, że przy posiadanym silniku i pakiecie będziesz go musiał jeszcze trochę doważyć z przodu Ja przy silniku Turnigy SK3 3858 4,6 celuję w pakiet 4s 4500-5000 Pisz o swoich postępach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar11 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 a jak z wyważeniem modelu w którym miejscu najlepiej umieścić środek ciezksci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Ciekawy jestem oblotu trzymam kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 26 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2015 Najbezpieczniej nie przekraczać 80mm od krawędzi natarcia (choć instrukcja mówi inaczej ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacekecaj Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Ciąg dalszy prac modernizacyjnych: - osłona kabiny pomimo moich obaw o klej trzyma wzorowo - podpatrzyłem u Krzyśka (horn3t) a właściwie przy jego Cobrze demontowalny SK aby mieć łatwiejszy dostęp do serwa i montażu dźwigni z popychaczem SW więc postanowiłem zrobić takowy u siebie. Jeszcze tylko drobne konsultacje z wykonawcą i powstało coś takiego: Wykorzystałem do tego kawałek rurki (z bowdena) 3mm, pręt węglowy 2mm oraz zawiasy kołkowe 3mm (w oryginale zawiasy są trochę inne ale przesyłka byłaby droższa od nich ) Mam nadzieję, że będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi