mr.suchy Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Cześć, Mam proste pytanie. Według producenta bateria ma następującą charakterystykę: 3 ogniwa Li-pol 2250mAh napięcie 11.1V prąd rozładowania: ciągły 45C (101A) (seria GT-S, ogniwa Dualsky 5 generacji) prąd ładowania: maksymalnie 6C (14A) wyjście do balansera kable 12AWG zakończone wtyczką DC3 wymiary 101x35x27mm waga 198g Obecnie na lotnisku ładuje baterię 2A i teraz pytanie czy jest sens zwiększyć to np. do 4-5A ? Na ile dane podane od producenta są prawdziwe ? Boje się że po np. 20 ładowaniach po 5A bateria padnie. Z drugiej strony może to bardziej opłacalne niż zakup drugiej baterii i odbycie mniej lotów ? Jakie jest Wasze zdanie ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Witaj Przemku, ja już trochę pakietów przerobiłem i wg. mojego doświadczenia parametry podawane przez producentów (dotyczy C) są prawie zawsze naciągane. Jestem zwolennikiem posiadania dużej ilości li-po i ładowania ich dzień przed lataniem i czasem na lotnisku. W domu ładuję zazwyczaj 1C (ale mam 2portową ładowarkę i wcześniejszą 1 portową - więc mogę ładować do 3 baterii jednocześnie). Na lotnisku ładuję 2C. Od jakiegoś czasu przyjąłem też zasadę rozładowywania lipo max do 3,8V/cela - niżej nie schodzę. Nie mam tym samym problemów z przechowywaniem, po prostu po lataniu pakiety są od razu w napięciu "storage". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 na tej baterii latam do ~3,7V na cele. Dlatego chciałbym się pokusić i spróbować kilka razy ładować np. 5A. Jeżeli pakiet nie będzie napuchnięty czy coś a zacznie się z nim coś dziać to zwrócę do sklepu - może przyjmą reklamację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Mam dwa pakiety Dualsky 2200 3s 20C. Ładowałem je od początku prądem 4A i latałem EG Pro na zasadzie model lata a w międzyczasie ładuje się następny akumulator. Akumulatory przetrwały. Jedyny co im później zaszkodziło to długie leżenie w stanie naładowanym na full. Oczywiście zawsze będzie lepiej ładować prądem 1C, tylko jaką Masz gwarancję, że to przedłuży życie akumulatora? Wiele razy ładowałem swoje akumulatory prądem 1C a czasami i tak puchły po kilku do kilkunastu ładowaniach. Jedyne akumulatory jakie miałem i mi nigdy nie spuchły to Flight power i Kokam. [edit] mam też nowy pakiet Dualsky z tej samej serii co Ty tylko troszkę większej pojemności. Chcesz to ładuj swój prądem 1C a ja chętnie potraktuję swojego kilkanaście razy prądem 2C i dam znać czy wytrzymał. W pkietach waże dla ich trwałości jest też żeby podczas eksploatacje nie czerpać maksymalnego prądu który mogą oddawać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Zrobię jak napisaliście. Będę korzystał z pakietu w następujący sposób: 1. Rozładowanie do 3,7 V na cele, 2. Będę ładować baterię 4A (chociaż producent mówi o 14A). 3. Po naładowaniu pakietu zostawię go na chwilę aby "odpoczął". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Używam Dualsky i PolyQuest wszystkie ładuję prądem 2c (oczywiście mają opis, że można ) i nie stwierdziłem jakichkolwiek problemów z ich eksploatacją . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 W moim przypadku Radku Dualsky się nie sprawdził po kilkunastu cyklach dużym prądem takim jak dopuszcza producent pakiet zrobił się jak poduszka i stracił część pojemności . Widoczne taki duży prąd ładowania jest podany raczej jako magnes na kupującego . Używam pakietów FOXY (czarnych) i RAY G3 obie firmy zalecają ładowanie prądem 2C i pakiety ani nie puchną ani nie tracą pojemności do tego mają najmniejszą masę w stosunku do pakietów o tej samej pojemności konkurencyjnych firm. Być może Dualsky przy takich prądach też będzie ok , ale jeśli to po co producent podał tak idiotyczną wartość przy której pakiet po kilku cyklach nadaje się do śmietnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Mi również szybko popadały pakiety Dualsky 1300mAh 3s 20C pomimo ładowania prądem 1C. Miałem 2200mAh 20C i tutak producent dopuszczał ładowanie 2C (małymi literkami było napisane :-) naście razy ładowałem prądem 4A i było k, lae nas kutek podejrzewam długiego ich trzymania w stanie naładowanym i one spuchły i straciły pojemność - teraz mają 1500mAh, Mam teraz 2650mAh nowej generacji i tego ładuję prądem 2C i staram się nie trzymać naładowanego dłużej niż 2-3 dni. Zobaczymy czy i jak szybko spuchnie. Ktoś sprzedaje jeszcze Kokamy? Wyprzedaże do zera w modele.sklep.pl i innych widziałem, chodzi mi o sprzedawcę który sprzedaje a nie pozbywa się ich... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Pakiety LiPol często puchną od za szybkiego ładowania zaraz po locie. Są jeszcze ciepłe i "nagazowane" a ładowanie na lotnisku jeszcze im tego dodaje. Ja nie ładuje pakietów na lotnisku (za wyjątkiem LiFe) tylko w domu gdy są zimne i prądem max 1C. Najlepiej mieć tyle naładowanych pakietów ile lotów się ma zamiar tego dnia odbyć. Gdy pakiety są małe i kosztują poniżej 100 zł to są to kwoty do przeżycia, ale jak w modelu jest pakiet 2x4 S za 600 zł to warto go dopieszczać. Podobnie ma się rzecz z poborem prądu, staram się nie używać większych prądów w locie niż 10C i nie niżej niż do do 20% pojemności. Ale mimo małego prądu rozładowania 10C dobrze jest mieć pakiety o dużym >25C, bo mają one mniejszą oporność wewnętrzną i cała energia zasuwa do silnika a nie nagrzewa przy okazji pakiet. To są moje doświadczenia z modelami makiet (też robią akrobacje), ale oczywiście na wyczynie na takie "drobiazgi" się nie patrzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Piotrze, czy pomimo tak łagodnego traktowania pakiety Ci puchną? Jeżeli nie to pytanie jakich firm używasz pakiety? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Piotrze - Wszystko fajnie. Tylko skąd wziasc np pakiet o pojemności 2000mah co ma oddać prąd 70A który by spełniał Twoje założenia? Najcześciej maszerowanie w stronę pojemniejszych pakietów czy większego napięcia totalnie nie ma sensu-bo jest to wożenie zbędnej wagi która całkowicie niweczy chęć obniżenia prądu w układzie. Porada odnośnie ładowania ciepłych pakietów jest ok. Reszta raczej niepraktyczna w wiekszosci przypadków (głownie ze względu na gabaryty modelu i jego właściwości lotne) Ja z zasady ładuje pakiety prądem 1C chyba że mi sie spieszy to 2C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Piotrze - Wszystko fajnie. Tylko skąd wziasc np pakiet o pojemności 2000mah co ma oddać prąd 70A który by spełniał Twoje założenia? N Np. http://www.marvio-rc.pl/pakiet-lipo-prismalia-2200-mah-11-1v-65c-nowosc,3,1108,1837 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Używam 65C. Ale z tym pakietem prąd rozładowywania nie będzie wynosił 10C (powiedzmy przy napięciu pakietu 20V) jaki proponował Piotr. Przy założeniu że chcemy uzyskać zbliżona moc (20Vx70A=1,4kW) to przy propozycji Piotra potrzebujemy pakiet 16-17S. Trochę przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mars_2000 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Ja mam dokładnie te pakiety jak w tytule. Póki co są używane niecały sezon w moim Ultimate z PA i w związku z tym nie mogę jeszcze ocenić czy i ew. jak bardzo tracą na swoich właściwościach, Póki co , to jednak nie zauważam w nich żadnych niepokojących objawów (np. puchnięcia). Za to podobnie jak jeden z przedmówców, to po pierwsze unikam ładowania ich prądem większym niż 2C (zwykle to jest 1C) i również nie ładuję ich zaraz po wyjęciu z modelu , jak są jeszcze ciepłe. I myślę, że w bieżącym sezonie zdecyduję się na dokupienie jeszcze 1-2 kolejnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Np. http://www.marvio-rc...osc,3,1108,1837 Trochę lepiej i trochę taniej http://shop.lindinge...oducts_id=82203 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Piotrze, czy pomimo tak łagodnego traktowania pakiety Ci puchną? Jeżeli nie to pytanie jakich firm używasz pakiety? Używam od 3 lat pakietów Foxy 4S 4500 mAh 35C i nie mam z nimi problemów bo stosuję się do opisanych zasad. Latałem kiedyś śmigłowcami i ładowałem ich pakiety prawie zaraz po locie - wytrzymały niecały sezon i spuchły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 O ile jestem dużym fanem silników dualsky, o tyle na bateryjkach totalnie się zawiodłem, miałem bodajże dwie, zawsze ładuję wszystkie baterie 1C, nawet jak można więcej, a mimo to szybko spuchły i straciły pojemność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Używam dwóch rodzajów pakietów tej klasy. 3250 mAh 1szt. który lata w Twisterze oraz 1200 mAh 4 szt które latają w kombatach NPN. Wszystkie pakiety jakie mam traktuję tak jak opisał Pioterek w poście nr 9. Wczoraj z mojej winy po ok. 8 min lotu model kombata Jak3 zawisł na drzewie. Wysoko. Na "oko" jakieś 15m. Nie było szans zdjęcia go. Następnie polatałem Mustangiem Twisterem i skrzydełkiem, czyli serwa w Jaku pracowały równo z modelem latającym. Silnik zapewne nie pracował ponieważ regulator odciął napięcie. Jak wieczorem odchodziliśmy regulator zaczął wydawać pojedyncze "bip" zapewne informował o spadku napięcia poniżej dopuszczalnej wielkości. Model pozostał na drzewie do następnego dnia do godz 12 w południe czyli pakiet był włączony ok 20h. Po zdjęciu modelu z drzewa okazało się że : Pakiet nie spuchł ! Jest twardy. Wieczorem zmierzyłem napięcie miernikiem do Li-po. Wynik negatywny. Następnie zmierzyłem napięcie poszczególnych cel bardziej dokładnym miernikiem. Pozostałe cele 2,05V i 2,09V Pakietu nie będę ładował do momentu aż napięcie wzrośnie na tyle że miernik Li-po go pokaże i zostanie wykryty przez ładowarkę Taką procedurę zastosowałem w ub. roku, kiedy nieopatrznie pozostawiłem włączony pakiet Turnigi 2200 w ustawianym modelu na ok. 24h. Pozostawienie go w spokoju trwało ok. półtora miesiąca. Do momentu aż zobaczyła go ładowarka. Funkcją Storage podładowałem go do 3,8V na celę i po tygodniu zacząłem użytkować normalnie. Jednak wydaje mi się że stracił trochę na pojemności. Został celowo oklejony czerwoną taśmą, i jak widać nie spuchł. Czy jest to właściwa procedura ? Trudno powiedzieć. Jedna jaskółka wiosny nie czyni Z pakietów z tego tematu jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 21 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Nie sądzę... Wszyscy tutaj opisują metodę naładowania pakietu do wartości minimalnej programem NiMH. Wydaje się sensowne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2014 Czyli co Adam jesteś generalnie zadowolony z akumulatorów firmy Dualsky ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi