TeBe Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Z ciekawości zważyłem to co juz mam i wychodzi następująco: - skrzydło bez lotek klap i mechanizacji - 128g - kadłub w stanie jak widać - 237g - SK bez części ruchomej - 15g - silnik, pakiet, regulator, odbiornik - 827g Razem: 1335g Powinienem się zmieścić w 1800g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Niestety na małym odcinku "coś mi nie wyszło"... Trudno, w tym miejscu profil natarcia będzie nieco grubszy, na pamiątkę. Najpierw przykleiłem keson tylko do dźwigara, a po wyschnięciu.dzięki czemu mogłem na spokojnie nałożyć klej na zaznaczone linie na kesonie: Potem odwróciłem i klasycznie przypiąłem szpilkami, ale zdjęcie mi się nie zapisało w aparacie :-( Ja w moskicie http://pfmrc.eu/inde...post__p__439852 oklejałem w taki sposób: - posmarowałem klejem żebra, natarcie i dźwigar - wszystkie elementy do klejenia. Kesonów do klejenia było 6, więc mogłem ćwiczyć z klejami. Natarcie miałem z kołka i tam lepszy jest Soudal 66a (pieniący) pozostałe elementy bez różnicy Pattex Express lub Soudal 66a. Pattex jest za szybki na duże odcinki / powierzchnie. - na krawędzi deski montażowej złapałem natarcie razem z kesonem między 2 listewki sosnowe (im grubsze tym lepiej) i ścisnąłem wszystkimi klamerkami jakie miałem (duże plastikowe z dużymi gumowymi tymi ściskającymi - z biedronki) - równolegle całość kesonu przykryłem podkładem pod panele (6mm) i przez kolejne listewki obciążyłem czym miałem pod ręką. Obowiązkowa listewka nad dźwigarem. Nie używałem szpilek. Tylko klamerki i grawitacja. Szpilek nie lubię. Nie dociskają... Wyszło w miarę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Dziś skończyłem ster kierunku, kompletny waży 25g. Za chwilę okleję japonką i jutro wreszcie będzie można wkleić do kadłuba. Szczegół napędu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Bardzo czysta robota . SK wytrzyma w razie czego kapotaż ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Powinien wytrzymać. Na natarciu i przy zawiasie jest laminat sosnowo (5x3)-balsowy(5x12). Góra z twardej balsy 5mm. Ale masz rację, wkleję trójkąt z przodu u góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Witam . Silnik jaki proponujesz do tego modelu jest o wiele za duzy . Wystarczy rozmiar 3548 i zasilanie 3S . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Witam . Silnik jaki proponujesz do tego modelu jest o wiele za duzy . Wystarczy rozmiar 3548 i zasilanie 3S . Też mam takie obawy. Taki zestaw mi się po prostu tanio trafił. Najwyżej po oblocie dostanie przeszczep z mniejszym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Wyposażenie waży więcej niż cały model . Ten silnik przy zasilaniu 5S osiąga ponad 3,5 kg ciągu a model będzie ważył 1800 gram . Jest super ale do modelu akrobata 3D o rozpiętości 170 cm . Silnik 3548/800 przy zasilaniu 4S wystarcza do modelu akrobata 3D o wadze 1700 gram . 3548/1100 przy zasilaniu 3S wystarcza do modelu akrobata 3D o wadze 1300 gram . Regulator 60 A ( dobrej firmy wystarczy 40 Amper) , silnik i pakiet 3S 2200 waży raptem razem 400 gram . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Leszku, mówisz, żeby wziąć tego? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36421__Turnigy_D3548_6_790KV_Brushless_Outrunner_Motor_EU_Warehouse_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Skoro już kupiłeś, to silnik możesz zostawić, regulator też - będzie zapas (najprawdopodobniej przy niższym obciążeniu silnika będzie też jego lepsza sprawność). Inny (mniejszy) pakiet to razem z odpowiednim śmigłem jedyne zmiany na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Okleiłem japonką 12g /m2 i zamontowałem SK. Od razu przyjemniej się patrzy na model ;-) Zaczynam powoli montować farsz. Serwa SK i SW są zamontowane za środkiem ciężkości, ale jak będzie dramat, to mogę je przesunąć praktycznie pod SC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Ten jest pod zasilanie 4S i daje 2,5 kg ciagu . Polecam ten 3548/1100 pod 3S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Ufff, zamontowałem pierwsze serwo w skrzydle. Śrubki będą oczywiście stożkowe wpuszczane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 a nie myslales zeby w ramach powrotu zaznajomic sie aktualnymi materiami poszyciowymi? oracover np? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Piotrze, myślałem, tym bardziej, że z dostępnością japonki barwionej jest cienko. . Ale Wicherka chcę zrobić w technologii tradycyjnej :-) Na ORACOVER przyjdzie czas za chwilę, będę robił motoszybowiec Mosquito 260. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Jeśli Tomasz zechce przyjechać np. do Wilczych Lasków na Wicherki, to w konkursie Oldtimerów straci sporo punktów za pokrycie "nie w opoce". A tak poza tym to siedzę i obserwuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 ty tu urzadzisz jak mawia IkEa ale i tak oryginal to byl spalinowy a twoj bedzie elektryczny, japonka taka malo trwala jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Ponieważ to mój pierwszy model RC, to potrzebuję porady. Czy napęd klap może być tak jak na zdjęciu poniżej (drucik miedziany użyty tylko do pomiarów ). Czyli, czy klapy na zero stopni mogą być w jednym skrajnym położeniu serwa, a w pełni wychylone w drugim? Czy też zero stopni powinno być w centralnym położeniu serwa? Wtedy będę musiał przerabiać mocowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Tomasz. Serwo w skrajnym położeniu jest OK, moim zdaniem dźwignia klapy jest o kilka mm za daleko od krawędzi,linia dziurek w dźwigni powinna przebiegać nad osią wzdłużną klapy ale w przypadku klapy to nie jest wielkie halo. Drugie skrajne położenie wyregulujesz sobie na aparaturze, mechanicznie ewentualnie. Jak zechcesz. Piotr P.S. widzę, że też siedzisz po pólnocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi