Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z ciekawości zważyłem to co juz mam i wychodzi następująco:

- skrzydło bez lotek klap i mechanizacji - 128g

- kadłub w stanie jak widać - 237g

- SK bez części ruchomej - 15g

- silnik, pakiet, regulator, odbiornik - 827g

 

Razem: 1335g

 

Powinienem się zmieścić w 1800g

Opublikowano

Niestety na małym odcinku "coś mi nie wyszło"... Trudno, w tym miejscu profil natarcia będzie nieco grubszy, na pamiątkę.

Najpierw przykleiłem keson tylko do dźwigara, a po wyschnięciu.dzięki czemu mogłem na spokojnie nałożyć klej na zaznaczone linie na kesonie:

 

Potem odwróciłem i klasycznie przypiąłem szpilkami, ale zdjęcie mi się nie zapisało w aparacie :-(

 

 

Ja w moskicie http://pfmrc.eu/inde...post__p__439852 oklejałem w taki sposób:

 

- posmarowałem klejem żebra, natarcie i dźwigar - wszystkie elementy do klejenia. Kesonów do klejenia było 6, więc mogłem ćwiczyć z klejami. Natarcie miałem z kołka i tam lepszy jest Soudal 66a (pieniący) pozostałe elementy bez różnicy Pattex Express lub Soudal 66a. Pattex jest za szybki na duże odcinki / powierzchnie.

- na krawędzi deski montażowej złapałem natarcie razem z kesonem między 2 listewki sosnowe (im grubsze tym lepiej) i ścisnąłem wszystkimi klamerkami jakie miałem (duże plastikowe z dużymi gumowymi tymi ściskającymi - z biedronki)

- równolegle całość kesonu przykryłem podkładem pod panele (6mm) i przez kolejne listewki obciążyłem czym miałem pod ręką. Obowiązkowa listewka nad dźwigarem. Nie używałem szpilek. Tylko klamerki i grawitacja. Szpilek nie lubię. Nie dociskają...

 

Wyszło w miarę...

Opublikowano

Dziś skończyłem ster kierunku, kompletny waży 25g.

Za chwilę okleję japonką i jutro wreszcie będzie można wkleić do kadłuba.

 

12385225294_03f17dd9c8_c.jpg

 

 

Szczegół napędu:

 

 

12384939883_1b13203fa2_c.jpg

Opublikowano

Powinien wytrzymać. Na natarciu i przy zawiasie jest laminat sosnowo (5x3)-balsowy(5x12). Góra z twardej balsy 5mm. Ale masz rację, wkleję trójkąt z przodu u góry.

Opublikowano

Witam . Silnik jaki proponujesz do tego modelu jest o wiele za duzy . Wystarczy rozmiar 3548 i zasilanie 3S .

 

Też mam takie obawy. Taki zestaw mi się po prostu tanio trafił. Najwyżej po oblocie dostanie przeszczep z mniejszym silnikiem.

Opublikowano

Wyposażenie waży więcej niż cały model . Ten silnik przy zasilaniu 5S osiąga ponad 3,5 kg ciągu a model będzie ważył 1800 gram . Jest super ale do modelu akrobata 3D o rozpiętości 170 cm . Silnik 3548/800 przy zasilaniu 4S wystarcza do modelu akrobata 3D o wadze 1700 gram . 3548/1100 przy zasilaniu 3S wystarcza do modelu akrobata 3D o wadze 1300 gram . Regulator 60 A ( dobrej firmy wystarczy 40 Amper) , silnik i pakiet 3S 2200 waży raptem razem 400 gram .

Opublikowano

Skoro już kupiłeś, to silnik możesz zostawić, regulator też - będzie zapas (najprawdopodobniej przy niższym obciążeniu silnika będzie też jego lepsza sprawność).

Inny (mniejszy) pakiet to razem z odpowiednim śmigłem jedyne zmiany na początek.

Opublikowano

Okleiłem japonką 12g /m2 i zamontowałem SK. Od razu przyjemniej się patrzy na model ;-)

 

12415043453_72ec417c65_c.jpg

 

Zaczynam powoli montować farsz.

 

 

12414899345_6fbc1586dc_c.jpg

 

 

12415068663_539b0fc149_c.jpg

 

 

Serwa SK i SW są zamontowane za środkiem ciężkości, ale jak będzie dramat, to mogę je przesunąć praktycznie pod SC.

Opublikowano

Ufff, zamontowałem pierwsze serwo w skrzydle. Śrubki będą oczywiście stożkowe wpuszczane.

 

12421779683_0535a33a16_c.jpg

Opublikowano

Piotrze, myślałem, tym bardziej, że z dostępnością japonki barwionej jest cienko. . Ale Wicherka chcę zrobić w technologii tradycyjnej :-) Na ORACOVER przyjdzie czas za chwilę, będę robił motoszybowiec Mosquito 260.

Opublikowano

Jeśli Tomasz zechce przyjechać np. do Wilczych Lasków na Wicherki, to w konkursie Oldtimerów straci sporo punktów za pokrycie "nie w opoce".

A tak poza tym to siedzę i obserwuję :)

Opublikowano

Ponieważ to mój pierwszy model RC, to potrzebuję porady. Czy napęd klap może być tak jak na zdjęciu poniżej (drucik miedziany użyty tylko do pomiarów ;) ).

Czyli, czy klapy na zero stopni mogą być w jednym skrajnym położeniu serwa, a w pełni wychylone w drugim?

Czy też zero stopni powinno być w centralnym położeniu serwa? Wtedy będę musiał przerabiać mocowanie :(

 

12445744014_3acbeb3e48_c.jpg

Opublikowano

Tomasz. Serwo w skrajnym położeniu jest OK, moim zdaniem dźwignia klapy jest o kilka mm za daleko od krawędzi,linia dziurek w dźwigni powinna przebiegać nad osią wzdłużną klapy ale w przypadku klapy to nie jest wielkie halo. Drugie skrajne położenie wyregulujesz sobie na aparaturze, mechanicznie ewentualnie. Jak zechcesz.

 

Piotr

P.S. widzę, że też siedzisz po pólnocy :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.