Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaznaczona przez Ciebie powierzchnia może mieć małą skuteczność jako lotki ze względu na przyleganie do kadłuba. Wygląda to tak jak klapy przykadłubowe na części stałej skrzydła w Su-22. Ale połączenie tych sterów +canardy powinno rozwiązać problem sterowności.

Opublikowano

Popieram Rafała w moim F22 zrobiłem podobnie jak ty chcesz z tymi lotkami. Skutkiem tego jest strasznie leniwe obracanie się wzdłuż osi kadłuba.

DSCF6698.JPG

Opublikowano

 

 

Śmiała koncepcja, tylko, że w pozycji złożonej będą lotki równolegle do strugi powietrza i nie będą w ogóle działać

A mi się wydaje że będzie działać, bo strugi nie będę równolegle tylko pod kątem 25-30 stopni do lotek  :) Ale sprawdzę jutro na prostym modelu, bo też mnie to zainteresowało :)

Opublikowano

Ja bym dał tylko sterolotki na ogonie i ewentualnie canardy. A skrzydła zostawił w spokoju.

Sterolotki umieszczone w strumieniu zaśmigłowym mają potężną siłę działania w takim modelu. 

Niestety, wymagają też mocnych serw, gdyż nacisk strug powietrza jest o wiele większy. 

W robionym kiedyś przeze mnie Migu-29, typowe 9-ciogramówki (1,2kg) miały problemy z pełnym wychyleniem sterów, przy większych prędkościach pracy silnika.

Opublikowano

A mi się wydaje że będzie działać, bo strugi nie będę równolegle tylko pod kątem 25-30 stopni do lotek   :) Ale sprawdzę jutro na prostym modelu, bo też mnie to zainteresowało :)

 

Należy zwrócić uwagę, że w samolotach ze zmienną geometrią skrzydeł w locie ze złożonymi skrzydłami oprócz wychylenia lotek na skrzydłach wychylają się także płyty statecznika poziomego przy wchodzeniu w zakręty.

Opublikowano

Postanowiłem trochę wzmocnić kadłub w najwęższym miejscu. Nie dość , że wąski to jeszcze osłabiony przez otwór na śmigło.

Wkleiłem od spodu dwie rurki węglowe jakie miałem pod ręką.

IMGP3726.JPG

Opublikowano

Nie wiem jaką tam konfigurację obrałeś ale z tymi lotko/slotami to faktycznie nie bardzo, przy moich testach bardziej działały jak turbulatory i obniżały siłę nośną a nie zwiększały ją ale powodowały obracanie samolotu w osi podłużnej :)

Opublikowano

Zamontowałem silnik w kadłubie. Już ze śmigłem EMP 6x4.

IMGP3910.JPG

 

 

Dla porównania śmigła 6x4 APC i EMP

IMGP3907.JPG

IMGP3909.JPG

 

Wg testów 100g różnicy w ciągu. Jest nad czym się zastanawiać.

Opublikowano

A ktore jest lepsze APC? Bo napisales ze roznica jest, ale ktore to juz nie udalo mi sie doczytac.

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja po testach w swoim modelu wybrałem śmigło TGS - cięższe ale generowało większy ciąg przy 100% mocy bo tak głównie latam Gripenem.
Wyrzut z ręki  - żadnego problemu.

 

post-10327-0-63835600-1401226671_thumb.jpg

 

 

Wykonaj Robert próby ze śmigłem TGS 6x5E - mam takie w F-18 i lepsze mam osiągi niż z TGS 6x4.

Opublikowano

Jakoś nie miałem weny, aby się za niego wziąć. Ostatnio kleiłem po jednej części dziennie. Dzisiaj trochę podgoniłem.

Tak wygląda silnik i mechanizm w przekroju, czyli przed naklejeniem wlotu.

IMGP3912.JPG

 

Dokleiłem ograniczenie dla skrzydła i ściąłem je pod katem aby łagodnie przechodziło w powierzchnię sterową.

IMGP3974.JPG

 

Na górę nakleiłem płyty które utworzyło kieszeń na skrzydło. Będę musiał jeszcze je wzmocnić płaskownikami na sztorc.

IMGP3976.JPG

No i widać też już serwa na ogonie.

Wyprostowałem też stateczniki, Zmieniło się też ich położenie, teraz są wyżej.

IMGP3979.JPG

 

Waga na razie 590gram, takie prawie do lotu bez akumulatora

Opublikowano

No i chyba poległem z tym projektem, bo chyba tego nie przeskoczę.

Po pierwsze: środek ciężkości przesuwa się aż o 10cm

Po drugie: już na oko widać, że cała "masa" jest za SC, choć starałem się aby te najcięższe graty były jak najbliżej środka ciężkości.

 

Jaki z tego efekt? Ano taki.

IMGP3983.JPG

 

IMGP3984.JPG

 

Dwa pakiety 3S1300mAh o łącznej wadze 250g musiały by się tak przesuwać.

Opublikowano

półeczka na szynach z aluminium, sc przesunie się do przodu trochę i skok z 10cm zmniejszy się - za to tak mi się zdaje

 

pozdrawiam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.