Skocz do zawartości

F/A-37 Talon - ze zmienną geometrią skrzydeł do przodu


Rekomendowane odpowiedzi

No i oblot.

Trochę zbyt tylni SC. Troche też mi ciągnął do góry od śmigła. Wychylenia sterów aż nadto.

Mało ciągu coś. Najwidoczniej tak zabudowane śmigło sporo traci na osiągach.

Dobrze, że oblatałem go na jednym pakiecie.

 

Waga do lotu z jednym pakietem 630gram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień testów.

Oj działo się, ale nie uprzedzajmy faktów

Od poprzedniego lotu zmieniło się co nieco.

Wstawiłem śmigło 7x4. Wzmocniłem listewkami okolice otworu na śmigło. Poprawiłem wloty powietrza na smigło. Licze na poprawę ciągu.

IMGP4032.JPG

IMGP4033.JPG

Testowo na stole silnik pobiera max 38A.

Dodałem jeszcze trochę wagi na dziobie

 

Pierwszy z lotów


Drugi film Wam daruję. Dołożyłem 10gram na dziób, ale jeszcze troche mało.

 

Tu link do drugiego lotu

 

Do trzeciego lotu dołożyłem jeszcze 10gram. Ostatecznie SC przesunał się jeszcze do przodu o 15mm i wypada idealnie na pierwszym załamaniu skrzydła.

A tak lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos nerwowo reaguje na SW. Wina SC, czy ustawien na apce? Po ladowaniu odnosze wrazenie ze nadal masz tylne wywazenie i dlatego taki nerwowy.

 

Wywal wloty, a wlasciwie te oslony wlotow i sproboj bez tego. Moze mimo wszystko to co masz zrobione i tak stanowi duzy "cien" dla smigla i dlatego tak slabo ciagnie.

 

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to wina wiatru a trochę dużych powierzcni sterowych. Mam ustawione D/R na 70% i EXP na 25% a i tak musze delikatnie operowac drązkiem.

Ale na razie tego nie będę zmieniać. Jak i również konstrukcji kadłuba. Gdybym chciał profilowego Talona to bym takiego zrobił :)


A skoro mi dobrze latał to postanowiłem zaryzykować i otworzyć skrzydła.

Przy lekkim otwarciu daje sie jeszcze kontrolować, ale przy całkowity idzie w glebę aż miło.

Niestety coś mi się stało z serwem od skrzydeł i to chyba jeszcze w locie, bo nie mogłem ich złożyć aby wyprowadzić maszynę.

A tak to wyglądało w locie

 

Okazało się, że połamałem zęby w serwie. Muszę kupić nowe. Zapowiada się więc przerwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesuwania pakietu ciężko będzie to ulotnić.

Można jeszcze pomyśleć o podparciu nosa canardem - w miarę otwierania skrzydeł należałoby zwiększać wychylenia przednich skrzydełek, co chociaż częściowo pomogłoby skompensować ciężki nos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamontowałem serwo Towerpro MG945. Ma 10kg momentu. Waży 60gram z okablowaniem, jest o 20gram cięższe od poprzedniego, ale mam nadzieję, że to da radę.

Zastosowałem dwie poważne modyfikacje.

Pierwsza: Zwiększyłem powierzchnie kanardów dla skrzydeł otwartych. Zastosowałem taki sprytny wybieg.

Ukryta powierzchnia pod zamkniętym skrzydłem.

Pobrana%2520klatka%2520204.jpg

Pobrana%2520klatka%2520205.jpg

 

W teorii powinno to przesunąć nieco SC do przodu dla konfiguracji skrzydła otwartego

 

Druga modyfikacja: to ruchomy canard. Wraz z otwieraniem się skrzydła canard odchyla się aby podeprzeć dziób dla przedniego SC.

Pobrana%2520klatka%2520206.jpg

Pobrana%2520klatka%2520207.jpg

 

Mam nadzieję, że to zadziała i pozwoli na w miarę bezproblemowy lot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz śmigła Master Airscrew ? Moim zdaniem pod względem uzyskanego ciągu wypadają trochę gorzej od GWS'ów przynajmniej jeżeli chodzi o te mniejsze rozmiary poniżej 9 cali bo większych nie testowałem, zawsze jakoś tak na MA model miał u mnie mniejszego cuga niż na GWS'ie. Może kwestia zmiany śmigła i trochę wzrośnie sprawność napędu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o tym samolociku, ale jestem dopiero początkującym konstruktorem, bez odpowiednich narzędzi, materiałów i wiedzy, więc bazuję na istniejących już planach :)
Filmik z rzucania bardzo fajnie wypadł. Nie przypuszczałem, że tak będzie delikatnie opadać. Co do samego samolotu, to widać, że w tej konstrukcji złożone skrzydła są przeznaczone tylko i wyłącznie do lotu na wprost. Gdybym się "zmęczył" kombinowaniem, to bym zostawił myśliwiec z rozłożonymi skrzydłami na stałe.
Także życzę powodzenia i będę śledził postępy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.