Skocz do zawartości

F/A-37 Talon - ze zmienną geometrią skrzydeł do przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Zaznaczona przez Ciebie powierzchnia może mieć małą skuteczność jako lotki ze względu na przyleganie do kadłuba. Wygląda to tak jak klapy przykadłubowe na części stałej skrzydła w Su-22. Ale połączenie tych sterów +canardy powinno rozwiązać problem sterowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Śmiała koncepcja, tylko, że w pozycji złożonej będą lotki równolegle do strugi powietrza i nie będą w ogóle działać

A mi się wydaje że będzie działać, bo strugi nie będę równolegle tylko pod kątem 25-30 stopni do lotek  :) Ale sprawdzę jutro na prostym modelu, bo też mnie to zainteresowało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał tylko sterolotki na ogonie i ewentualnie canardy. A skrzydła zostawił w spokoju.

Sterolotki umieszczone w strumieniu zaśmigłowym mają potężną siłę działania w takim modelu. 

Niestety, wymagają też mocnych serw, gdyż nacisk strug powietrza jest o wiele większy. 

W robionym kiedyś przeze mnie Migu-29, typowe 9-ciogramówki (1,2kg) miały problemy z pełnym wychyleniem sterów, przy większych prędkościach pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że będzie działać, bo strugi nie będę równolegle tylko pod kątem 25-30 stopni do lotek   :) Ale sprawdzę jutro na prostym modelu, bo też mnie to zainteresowało :)

 

Należy zwrócić uwagę, że w samolotach ze zmienną geometrią skrzydeł w locie ze złożonymi skrzydłami oprócz wychylenia lotek na skrzydłach wychylają się także płyty statecznika poziomego przy wchodzeniu w zakręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką tam konfigurację obrałeś ale z tymi lotko/slotami to faktycznie nie bardzo, przy moich testach bardziej działały jak turbulatory i obniżały siłę nośną a nie zwiększały ją ale powodowały obracanie samolotu w osi podłużnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po testach w swoim modelu wybrałem śmigło TGS - cięższe ale generowało większy ciąg przy 100% mocy bo tak głównie latam Gripenem.
Wyrzut z ręki  - żadnego problemu.

 

post-10327-0-63835600-1401226671_thumb.jpg

 

 

Wykonaj Robert próby ze śmigłem TGS 6x5E - mam takie w F-18 i lepsze mam osiągi niż z TGS 6x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie miałem weny, aby się za niego wziąć. Ostatnio kleiłem po jednej części dziennie. Dzisiaj trochę podgoniłem.

Tak wygląda silnik i mechanizm w przekroju, czyli przed naklejeniem wlotu.

IMGP3912.JPG

 

Dokleiłem ograniczenie dla skrzydła i ściąłem je pod katem aby łagodnie przechodziło w powierzchnię sterową.

IMGP3974.JPG

 

Na górę nakleiłem płyty które utworzyło kieszeń na skrzydło. Będę musiał jeszcze je wzmocnić płaskownikami na sztorc.

IMGP3976.JPG

No i widać też już serwa na ogonie.

Wyprostowałem też stateczniki, Zmieniło się też ich położenie, teraz są wyżej.

IMGP3979.JPG

 

Waga na razie 590gram, takie prawie do lotu bez akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba poległem z tym projektem, bo chyba tego nie przeskoczę.

Po pierwsze: środek ciężkości przesuwa się aż o 10cm

Po drugie: już na oko widać, że cała "masa" jest za SC, choć starałem się aby te najcięższe graty były jak najbliżej środka ciężkości.

 

Jaki z tego efekt? Ano taki.

IMGP3983.JPG

 

IMGP3984.JPG

 

Dwa pakiety 3S1300mAh o łącznej wadze 250g musiały by się tak przesuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.