Skocz do zawartości

F/A-37 Talon - ze zmienną geometrią skrzydeł do przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Tak..... i tak. :)

W tej konfiguracji, czyli wyważony samolot dla SC ze złożonymi skrzydłami mamy dwa samoloty w jednym. Co gorsza dwa o rożnej charakterystyce lotu i sterowania.

Przy złożonych skrzydłach samolot jest bardzo czuły na sterowanie. Wychylenia sa dość spore, odległość od SC duża. Trzeba delikatnie nim sterować. Mam exp i d/r, ale trzeba będzie to jeszcze doszlifować. Natomiast przy rozłożonych prowadzi się jak ciężarówka ze stadem krów na pace. Żeby w ogóle się zastanowił nad zmianą kierunku lotu to trzeba wychylić mocno stery. Canardy tylko maskują zbyt przedni środek ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakiego nadajnika używasz, ale może możliwe jest np.: zaprogramowanie na jednym przełączniku funkcji rozkładania skrzydeł wraz z jednoczesną zmianą parametrów - charakterystyk wychylenia sterów. Przełącznik w pozycje "ON" - rozsuwają się skrzydła i zmieniają wychylenia sterów na większe i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, to jest ryzykowne. Skrzydła rozkładają się dłużej niż trwa przełączanie parametrów w nadajniku. Przez moment model może być niesterowny. 

Robiłem coś takiego łącząc zmianę parametrów z przełączeniem lotek na klapolotki i skończyło się tragicznie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert zostaw drzwi od szafki z ikei jak tu Tomek proponował, weź ulotnij cegłowkę albo płytę chodnikową  :) ... w każdym bądź razie gratuluje, czekam na wersje finalną.

 

Ps. Tomek a jak tam Twoja konstrukcja? Oblatana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparaturę mam Flysky TH9X. Skrzydła mam podpięte pod pokrętło. Wolę mieć kontrolę nad rozsuwaniem skrzydeł. Tak samo mam w Su-22 i to się sprawdza wyśmienicie. Zwłaszcza podczas oblotu, kiedy tak naprawdę nie wiadomo co się stanie jak zacznę rozkładać skrzydła.

Najlepsze co by można zrobić, oprócz przesuwania pakietu to zaprogramować aparaturę tak, aby przy zamkniętych skrzydłach były mniejsze wychylenia a przy rozłożonych większe, sprzężone z tym pokrętłem. Ale to nie ta aparatura, nie ten soft. Spróbuję to zrobić na DR/EXP pod przełącznikiem.

 

Gdy zobaczyłem jak bardzo oddalone są środki ciężkości w obu konfiguracjach to zwątpiłem czy uda mi się zrealizować projekt. Na szczęście nie trzeba było przesuwać pakietów, czego się bardzo obawiałem. No i nie ukrywam, że jestem bardzo zadowolony z siebie, że mi się udało, pokonałem kolejną barierę.

Teraz zrobię przedział na pakiety 2x1300, co by dłużej polatać i go trochę wykończę, tak aby nie wyglądał jak frankie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje, choc w Taranisie idealnie do problemu sterowania nadala by sie funkcja fazy lotu. Imo na pozycje ze zlozonymi skrzydlami powinienes miec jeszcze bardziej zredukowane wychylenia powierzchni

co do pompowania przy rozlozonych to moze wychylenie kanardow mozna by jeszcze doszlifowac? co do twojego stwierdzneia ze kanardy maskuja srodek ciezkosci - one dzialaja tylko wtedy kiedy model ma predkosc, czym wolniej tym slabiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wygląda tak.

 Po oblocie już z dwoma pakietami (samolot cięższy o 100g) popracuję nad zmniejszeniem stateczników pionowych bo myślę, że mozna je zmniejszyć. No i może coś zrobię z tym białym uchwytem do rzucania, bo mnie trochę kłuje w oczy :)

IMGP4236.JPG

IMGP4238.JPG

IMGP4242.JPGIMGP4240.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.