Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś czas na dolne wloty

Taki kawałek kadłuba jest potrzebny.

IMGP3624.JPG

Do tego doklejone sa wloty

IMGP3627.JPG

 

Tak wyglądaja wloty od przodu

IMGP3628.JPG

 

A tak od tyłu

IMGP3629.JPG

Opublikowano

Skończyłem to co sobie wydrukowałem. Stateczniki są pod katem 45stopni. Nie wiem, może będą wymagały powiększenia lub wydłużenia za spływ.

IMGP3652.JPG

 

I ze skrzydłami

Złożonymi

IMGP3655.JPG

IMGP3656.JPG

i rozłożonymi

IMGP3657.JPG

 

Dalej to będzie rzeźbienie na bieżąco co tam będzie potrzebne.

Opublikowano

Wygląda niesamowicie...

 

Nie za bardzo umiem ocenić jego wielkość po zdjęciach - jaką (pi razy okno) to ma długość i rozpiętość przy złożonych skrzydłach?

Czy ten depron to 6mm? Wszystko wygląda tak delikatnie..

Opublikowano

Chyba trzeba Cie zacząć nazywać mistrz depronu, kolejna fajna konstrukcja. Gratuluje pomysłowości i zawzięcia, no i oczywiście z niecierpliwością czekam na oblot.

Opublikowano

Patrząc na flotę Roberta to ulatnianie nietypowych konstrukcji depronowych ma chyba we krwi :-)

Czekam na dalszą relację no i oczywiście oblot

 

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

Opublikowano

Ciągle wieje. Nie mogę porzucać modelu aby ustalić środek ciężkości.

Wziąłem się za mechanizm skrzydła. Ruch skrzydła jest spory, więc wszystko zależy od przemieszczania się środka ciężkości.

Czy skrzydła będą się ruszać, a jak tak to w jakim zakresie? Zobaczymy.

Opublikowano

Wieczorem przestało wiać.

No panowie nie będzie łatwo. W stylu filmowym środek ciężkości się przesuwa aż o 11cm. Dla przypomnienia w Su-22 przesunięcie to ledwie 2cm.

Film z rzucania.

 

W konfiguracji skrzydła złożone środek ciężkości jest na przodzie, przy otwieraniu się skrzydła do tyłu, środek ciężkości przesuwa się do tyłu.

 

IMGP3666.JPG

 

Konfiguracja 1

IMGP3665.JPG

Opublikowano

Jako mało doświadczony nie wypowiadam się ale  śledzę tematy kolegi i mam takie wrażenie że czym by nie rzucił to leci ... pomagałeś może przy gwiezdnych wojnach Pana George'a Lucasa ?   

Opublikowano

Eee, pokazałem mu parę sztuczek ;)

A na poważnie, jeśli coś ma skrzydło, czy nawet tylko kadłub na którym wytworzy się siła nośna to musi latać. Kwestia znalezienia środka ciężkości i dobrania powierzchni sterowych aby tym sterować. Choć z tym rzucaniem to różnie bywa. Szybuje dobrze a przy oblocie kret. Patrz F-302, trzeba było trochę przerobić płatowiec. W Su-22 musiałem jeszcze doważyć dziób bo w punkcie jaki wyszedł z rzucania był za bardzo tylny i model był niesamowicie nerwowy.

Ale do wyznaczania środka ciężkości w nietypowych układach aerodynamicznych, takie rzucanie wydaje się być najprostsze i najbardziej efektywne.

Poza tym widać jak zachowuje się model w powietrzu. W Talonie będę musiał powiększyć stateczniki i wysunąć je dalej do tyłu bo przy rozłożonych skrzydłach brakuje mi stateczności kierunkowej, model ucieka mi w bok.

Sterowanie będzie typu delta więc takie rzeczy muszę poprawić przed oblotem.

Opublikowano

Zanim doczytałem do końca też mi przyszło do głowy żeby przesuwać pakiet. Robertus strasznie mi się podoba Twoje eksperymentalne podejście do tych dość wymyślnych projektów :) 

Opublikowano

Mały update.

Skrzydła zrobiłem metodą kanapki 3+6+3 klejonych cieniutką warstwą soudalem 66A

Na zdjęciu wzmocnienie rurka węglową

IMGP3683.JPG

 

I docelowe rozwiązanie zawiasów. Nakleiłem krążki wzmacniające oś zawiasu. W przeciwieństwie do Su-22 chciałem zrobić lżejszy mechanizm.

IMGP3690.JPG

 

IMGP3691.JPG

 

Do rozkładania skrzydeł użyłem serwa HK 15268A o ciągu 4kg.

IMGP3697.JPG

 

 

Skrzydła pracują jak zakładałem a teraz mam kolejną zagwostkę.

Założyłem sobie na początku, że sterowanie będzie jak najprostsze. Wymyśliłem sobie takie powierzchnie sterowe

IMGP3695.JPG

 

Co Wy na to, będzie to działać?

IMGP3696.JPG

Opublikowano

Sterowanie samymi canardami bez lotek byłoby bardzo mało skuteczne w osi podłużnej modelu. Canardy są za blisko kadłuba żeby skutecznie pełnić rolę lotek. Co innego gdyby połączyć ich działanie z tymi sterami delta, ale dochodzą wtedy dwa serwa i bardziej skomplikowany montaż canardów (osie sterów, napęd).

Opublikowano

Można użyć tylne powierzchnie jako lotki, a canarda jako wysokość, dojdzie tylko jedno serwo.

Opublikowano

I to brzmi jak rozsądny kompromis. Zwłaszcza że SC przy w pełni rozłożonych skrzydłach wypadnie zapewne bardzo w tyle, a więc blisko powierzchni sterowych i mogą się one okazać słabo skuteczne w funkcji SW ze względu na krótkie ramię siły, więc tym bardziej ruchome canardy wydają się bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Opublikowano

A ja bym SW zrobił tam gdzie zaznaczyłeś na czerwono, a lotki na skrzydłach :D Co prawda w całkowitym złożeniu do przodu będą działały trochę jak sloty ale teoretycznie powinno się dać nimi przechylać samolot, lub możesz zrobić tak jak np. w su-27 czyli przy prędkościach poddźwiękowych (u Ciebie rozłożone skrzydła) pochyleniem steruje się klapolotkami, a przy prędkości ponaddźwiekowej (u Ciebie skrzydła złożone) usterzenie płytowe działa jak lotki i SW.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.