robertus Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Opublikowano 14 Maja 2014 Śmiała koncepcja, tylko, że w pozycji złożonej będą lotki równolegle do strugi powietrza i nie będą w ogóle działać.
RAFALR30 Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Zaznaczona przez Ciebie powierzchnia może mieć małą skuteczność jako lotki ze względu na przyleganie do kadłuba. Wygląda to tak jak klapy przykadłubowe na części stałej skrzydła w Su-22. Ale połączenie tych sterów +canardy powinno rozwiązać problem sterowności.
MZWBPiotr Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Popieram Rafała w moim F22 zrobiłem podobnie jak ty chcesz z tymi lotkami. Skutkiem tego jest strasznie leniwe obracanie się wzdłuż osi kadłuba.
robertus Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Opublikowano 14 Maja 2014 No cóż nie spodziewam się po tym modelu, ze będzie mistrzem beczek
JacekCichy Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Śmiała koncepcja, tylko, że w pozycji złożonej będą lotki równolegle do strugi powietrza i nie będą w ogóle działać A mi się wydaje że będzie działać, bo strugi nie będę równolegle tylko pod kątem 25-30 stopni do lotek Ale sprawdzę jutro na prostym modelu, bo też mnie to zainteresowało
madrian Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 Ja bym dał tylko sterolotki na ogonie i ewentualnie canardy. A skrzydła zostawił w spokoju. Sterolotki umieszczone w strumieniu zaśmigłowym mają potężną siłę działania w takim modelu. Niestety, wymagają też mocnych serw, gdyż nacisk strug powietrza jest o wiele większy. W robionym kiedyś przeze mnie Migu-29, typowe 9-ciogramówki (1,2kg) miały problemy z pełnym wychyleniem sterów, przy większych prędkościach pracy silnika.
RAFALR30 Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 A mi się wydaje że będzie działać, bo strugi nie będę równolegle tylko pod kątem 25-30 stopni do lotek Ale sprawdzę jutro na prostym modelu, bo też mnie to zainteresowało Należy zwrócić uwagę, że w samolotach ze zmienną geometrią skrzydeł w locie ze złożonymi skrzydłami oprócz wychylenia lotek na skrzydłach wychylają się także płyty statecznika poziomego przy wchodzeniu w zakręty.
robertus Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Opublikowano 15 Maja 2014 Postanowiłem trochę wzmocnić kadłub w najwęższym miejscu. Nie dość , że wąski to jeszcze osłabiony przez otwór na śmigło. Wkleiłem od spodu dwie rurki węglowe jakie miałem pod ręką.
robertus Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Opublikowano 22 Maja 2014 Przybył silnik Turnigy D2826-6 2200kV. Zamierzam zamontować śmigło 6x4 EMP. W testach wychodzą znacznie lepiej niz APC, które do tej pory preferowałem. http://www.rcpowers.com/community/threads/parkjet-motor-bench-testing.15685/page-3#post-193235
JacekCichy Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Nie wiem jaką tam konfigurację obrałeś ale z tymi lotko/slotami to faktycznie nie bardzo, przy moich testach bardziej działały jak turbulatory i obniżały siłę nośną a nie zwiększały ją ale powodowały obracanie samolotu w osi podłużnej
robertus Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Opublikowano 26 Maja 2014 Zamontowałem silnik w kadłubie. Już ze śmigłem EMP 6x4. Dla porównania śmigła 6x4 APC i EMP Wg testów 100g różnicy w ciągu. Jest nad czym się zastanawiać.
Luko Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 A ktore jest lepsze APC? Bo napisales ze roznica jest, ale ktore to juz nie udalo mi sie doczytac. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka
madrian Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Ciąg może i większy, ale jak ze skokiem i prędkością? APC wydaje się być "szybsze".
RAFALR30 Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Ja po testach w swoim modelu wybrałem śmigło TGS - cięższe ale generowało większy ciąg przy 100% mocy bo tak głównie latam Gripenem.Wyrzut z ręki - żadnego problemu. Wykonaj Robert próby ze śmigłem TGS 6x5E - mam takie w F-18 i lepsze mam osiągi niż z TGS 6x4.
robertus Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Opublikowano 31 Maja 2014 Jakoś nie miałem weny, aby się za niego wziąć. Ostatnio kleiłem po jednej części dziennie. Dzisiaj trochę podgoniłem. Tak wygląda silnik i mechanizm w przekroju, czyli przed naklejeniem wlotu. Dokleiłem ograniczenie dla skrzydła i ściąłem je pod katem aby łagodnie przechodziło w powierzchnię sterową. Na górę nakleiłem płyty które utworzyło kieszeń na skrzydło. Będę musiał jeszcze je wzmocnić płaskownikami na sztorc. No i widać też już serwa na ogonie. Wyprostowałem też stateczniki, Zmieniło się też ich położenie, teraz są wyżej. Waga na razie 590gram, takie prawie do lotu bez akumulatora
robertus Opublikowano 1 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2014 No i chyba poległem z tym projektem, bo chyba tego nie przeskoczę. Po pierwsze: środek ciężkości przesuwa się aż o 10cm Po drugie: już na oko widać, że cała "masa" jest za SC, choć starałem się aby te najcięższe graty były jak najbliżej środka ciężkości. Jaki z tego efekt? Ano taki. Dwa pakiety 3S1300mAh o łącznej wadze 250g musiały by się tak przesuwać.
zolty Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 półeczka na szynach z aluminium, sc przesunie się do przodu trochę i skok z 10cm zmniejszy się - za to tak mi się zdaje pozdrawiam
robertus Opublikowano 1 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2014 Ktoś poradzi jak zrobić mechanizm który będzie przesuwać palety o 40 cm?
TeBe Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Ja bym zrobił. Ale musielibyśmy się spotkać.
Rekomendowane odpowiedzi