Skocz do zawartości

"Józek 1100"


TeBe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piotrze, w sumie nie zauważam problemu żyroskopowego. Ale ja jeszcze bardzo nerwowo latam, więc nie za bardzo potrafię analizować takie szczegóły. Na dodatek ja latam głównie na lotkach i SW, jakoś tak się nauczyłem, SK używam w zasadzie tylko przy starcie i lądowaniu.

Na pewno gdyby robić ten model od nowa, to mógłby latać lepiej. Na pewno jest za ciężki, i na pewno skłon silnika powinien być większy.Belka ogonowa jest bardzo sztywna, bo jest z wędki z Decathlonu :-), ale usterzenie T w strumieniu zaśmigłowym mocno się "telepie".

Fakt, trochę przez ten rok się nauczyłem, co widać na filmie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celownik zaraz dorobię. Fajne jest to, że ten aparat wysyła przez WiFi obraz live na tablet/smartfon, więc będę mógł dokładnie skalibrować celownik.

 

 

Fajny pomysł tylko rzecz w tym, że ta kamera nie ma zoom (a jak ma to go tak i nie obsłużysz)  i modelik zaraz po starcie zrobi się malutki. Niestety póki co nic nie zastąpi kamery obsługiwanej ręcznie z dobrym zoomem i układem antywstrząsowym . Ćwiczyłem to już na swoich modelach. Musiałbyś latać tuż przed samym nosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że nic nie zastąpi drugiej osoby z kamerą/aparatem z zoomem, ale trzeba sobie jakoś radzić gdy jest się samemu na lotnisku. Problem z malutkimi modelami jest wtedy kiedy obiektyw jest szerokokątny, np w go pro hero. Wtedy model może przelecieć 3 metry od kamery a wygląda jakby leciał 10 metrów dalej. A gdy leci 50m to już w ogóle jest kropką na ekranie. Ja korzystam z mobiusa i trybu wąskiego kąta, który mniej więcej pokrywa się w odczuciu z widzeniem oka ludzkiego.

Tomku jak Twoja kamera ma zoom, to ustaw doświadczalnie aby kąt był odpowiedni, lecz też bez przesady w zoomowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Piotrze, jest prawie tak jak mówisz. W trybie zdalnym mam podgląd i mogę zoomować z tabletu. Ale aplikacja obsługuje ten aparat tylko w trybie "zdjęcia", nie obsługuje trybu "kamera". Może Panasonic wypuści nową aplikację, która będzie obsługiwała tryb "kamera", ale to i tak niewiele da, bo jednoosobowo nie dam rady tego obsłużyć. Na razie zamierzam znaleźć złoty środek i ustawić lekki zoom.

Kamera na kasku powinna sprawdzić się w trybie bliskich przelotów. Zmontuję to z ujęciami z pokładu i zobaczymy co mi z tego wyjdzie. 

Operatora na razie nie mam  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj była znakomita pogoda do latania. Zachodzące jesienne słońce i w miarę czyste niebo. I nawet udało mi się coś ulepić z nagrań  ;)

Ujęć z kasku niestety jest tyle, co kot napłakał, bo jeszcze nie opanowałem tej techniki. Ale będę się uczył, obiecuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak.  Zatrzask skrzydeł zadziałał, skrzydła ładnie się wypięły, niestety jedno zostało "ukąszone" śmigłem.

 

15758269015_27a88e59d7_c.jpgP1040047 by TeBeWAW, on Flickr

 

Nos do lekkiej naprawy.

 

15572409339_6907bdfde5_c.jpgP1040048 by TeBeWAW, on Flickr

 

Stery odmaszerowały, jest pretekst do przeróbki na układ V.

 

15759802322_ea807f8256_c.jpgP1040049 by TeBeWAW, on Flickr

 

Oprócz tego uszkodzone jedno serwo od lotki, strzeliła zębatka.

 

Komisja stwierdziła wplątanie się cięgna SK (plecionka wędkarska) w snapa od SW. Spowodowało to "sprzężone" działanie sterów - wychylenie SW do góry powodowało skręcenie SK w lewo, i odwrotnie  :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.