robertus Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Optymalne zależy do czego. Generalnie im mniejsze obciążenie tym model może latać wolniej, ważne przy lądowaniu czy takim wożeniu się po niebie. Ale też takie modele są bardziej podatne na wiatr, latają jak gazeta. 20-30 gram/dm2 to taki górnopłat trenerek, 40 jakiś warbird esa. Największe obciążenie mam 60gram/dm2 w Su-22. Ale też skala ma tu znaczenie, np PZL24 Piterka ma obciążenie ok 100 a jakoś za szybko nie lata, z tym, że przy większych modelach tak nie widać prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Przed chwila znalazłem na Jethangar Shown in the pictures below is our EDF F-14 prototype, the paint scheme represents an F-14 adversary aircraft based out of NAS Fallon as part of the Naval Strike and Air Warfare Center (NSAWC). The aircraft utilizes 2 MiniFan 480 fans driven by Hacker B40-7L motors and with Hacker Master 70 amp Opto controllors. Originally the aircraft was flown with by two 10-cell GP 3300 battery pack (20-cells total), but we have now upgraded to Lithium Polymer 8000 mah battery packs. Bench tests show the motors are pulling around 51 amps at roughly 575 watts each. This gives a total output of about 1150 watts. The aircraft is outfitted with Mini Spring Air 602 retracts and utilizes a fully functional variable geometry wing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Panowie czy ma ktoś doświadczenia z laminatami z wegla. Chodzi mi o przerobienie tego zawiasu skrzydeł i początkowo myslalem nad włóknem weglowym 160G, zadzwonilem do sklepu z pytaniem czy maja i sprzedawca, który sam robi slizgy polecił mi włókno hybrydowe wegiel+ kewlar coś takiego. Ma byc to lepsze od czystego węgla, bo hybryda niby sie nie kruszy tak. Do całości chce użyć tej żywicy Prosze o jakies info czy czysty wegiel czy hybryda obie bedą miały 160g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Ta tkanina jest OK. Żywica też. A efekt? W twoich rękach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 17 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2014 Czyli hybrydowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Trochę poszło do przodu. W sumie cały tył mam skończony, tylko że styrostyropianu zrobić zostało wydechy. Jakieś prowizoryczne podwozie, oczywiście będzie skrętne. Tyle klapy na serwa zrobiłem z maty i żywicy, przykręcane na srube, tak jak wlazy edfow. Podwozie zrobilem na półkach takich, ze odkrecam to i przykrecam kupione w przyszlosci w hk. Dziś bawilem sie z tymi pierdolami przy skrzydlach poziomych i naszczescie to jakos wyszlo. Mysle tez nad nowym zawiasem skrzydel Z tkaniny weglowo kevlarowej. Cos jak na zdjeciu. Waga obecnie jak by słabo bylo widac to 2400. Mysle ze RTF bedzie okolo 3300g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Yupi.... Moja paczka dzis jest w wawie :-) Kurcze moja paczka jest ciagle w wawie, cos czuje ze dostane pismo z celnego.... I jest fajnie :-) i bez cła :-) Cholera jak to tam upchac!!? Krótki film z napedem juz na miejscu Gaz ledwo muskałem , nie było wiecej niz 1/5 https://www.dropbox.com/s/krl9tdeplu3z1pu/20141025_170921.mp4?dl=0F14 first edf run: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Wiecie co,moze i glupie pytanie, ale czy moge zostawic taka pusta przestrzen za napedem a tym papierowym wydechem? Czy lepiej zrobic tam jakis rekaw, ale wtedy jaka propozycja na wyciagnkecie przewodow... Nie wiem jak to ugryzc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 U mnie tak to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Hmmm U mnie to moze nie zdac egzaminu, bo im blizej konca to moj tunel sie zmiejsza. Wiec wkladac bede musił od strony EDFa a tu też mało miejsca. Przychodzi mi do glowy zeby wywalic ten tunel wylotowy i zrobić na nowo jedną średnica, a to może byc problem bo nad tunelem jest serwo ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Nie może być szczeliny. Musisz połączyć to w jedna rurę aż do wylotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Hmmm U mnie to moze nie zdac egzaminu, bo im blizej konca to moj tunel sie zmiejsza. Wiec wkladac bede musił od strony EDFa a tu też mało miejsca. Przychodzi mi do glowy zeby wywalic ten tunel wylotowy i zrobić na nowo jedną średnica, a to może byc problem bo nad tunelem jest serwo ;/ Do jakiej średnicy zmniejsza Ci się tunel?.Pamiętaj,że przy 70mm turbinie wylot nie powinien być mniejszy niż 64mm.Poniżej tej średnicy spada ciąg za to wzrasta (chyba) prędkość strumienia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syriusz77 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Dokładnie tak , ciąg się zmniejszy , za to prędkość strumienia wylotowego wzrośnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 64 na koncu. Co za tym idze zę "ciąg się zmniejszy , za to prędkość strumienia wylotowego wzrośnie." Czy jedno nie wejdzie jakos w drugie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Ciąg samolotu to jak moment obrotowy w samochodzie. Im więcej tym ma większe przyśpieszenie do setki. Prędkość strumienia to jak konie mechaniczne, im więcej tym auto ma wyższa prędkość maksymalną. Akrobaty maja duży ciąg. mogą wisieć na śmigle robić dynamiczne ewolucje, ale ogólnie latają wolno. EDF z reguły maja mały ciąg, np 1:2 do wagi, za to mogą się rozpędzić do znacznych prędkości, z tym, że zajmie im to dłużej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Czyli najlepiej będzie jak najlepszy ciąg i jak najmniejszy wylot tzn nie mniejszy polem niż pole wirnika edf. Jutro może dostanę kable i konektory xt 90 i będę mógł podłączyć watmetter . Wtedy całość wrzucę na wagę i zobaczę jaka moc i ciąg na ten jeden silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Zwróć tez uwagę przy pomiarach, że przy mniejszym wylocie zwiększa się też pobór prądu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 No to jest taka zawiłość. Obecnie wylot wyglada jak na czerwonym obrysie i ma dokladnie 61,5mm wiec za mało. Zeby był powiekszony tak jak na zielonym było by fajnie, ale niestety nie da rady tak zrobic bo przeszkadza mi serwo od sterów płytowych, wiec czy mogę przesunąć się troche w strone środka modelu, obrys niebieski a pozniej założyć na to dysze z EPP tylko wtedy bedzie to troche wygladąć tak \ / a nie | | Odnosnie tunelu to wydaje mi się że najlepiej bedzie zrobic z włókna szklanego i zywicy cos na zasadzie opaski tzn rościęte pod długości tak ze bedzie mozna troche to zwinąć w rulonik i wsadzić od tyłu do środka, żeby po rozwinięciu mialo troche zakladu. Esz im bliżej końca tym więcej krzaczków wychodzi ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Do jakiej średnicy zmniejsza Ci się tunel?.Pamiętaj,że przy 70mm turbinie wylot nie powinien być mniejszy niż 64mm.Poniżej tej średnicy spada ciąg za to wzrasta (chyba) prędkość strumienia Czy istnieje jakiś program który pozwoli dobrać odpowiednio średnicę dyszy wylotowej dla napędu EDF. Czy podana optymalna średnica 64mm dobrana została przez ciebie eksperymentalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Główny parametr przy EDF to jest pole powierzchni przez który przepływa powietrze. Po angielsku FSA. Obrazowo na czerwono Czytałem na rcgroup, że najlepsze efekty są gdy wlot i wylot ma 90%-100% FSA. Czyli może być nieco mniejszy niż FSA. Jednej wykładni nie ma na złoty środek. W większośći dobieraja eksperymentalnie, lub... się tym nie przejmują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi