polpakpol Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Hej kolego, jak byłbyś zainteresowany to mam prawie nową piłę łańcuchową MAKITA DCS520 silnik ma 52ccm i aż 3.3 KM !! Pisz na priv jak coś
baziu123 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Witam posiadam prawie identyczny silnik jak na twoim ostatnim zdjeciu różnica jak widzę polega na budowie karteru i ilości pierścieni na tłoku twój ma jeden a mój dwa.Wspominałeś że to silnik FS 36 po instrukcji widać że części te same poza tymi dwoma co wymieniłem
Ciachoband Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Fajnie. Widziałem już taki. Jaki ma ciąg? Lata w czymś?
baziu123 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Właśnie go szykuje do jakiegoś trenerka zobaczymy co z tego wyjdzie, posiadam też identyczny silnik jak twój na zdjęciu ale ma słabszą kompresje wiec zająłem się nim zamówiłem zapłon jak dojdzie to będe kombinował. A nie wiesz jaki to dokładnie silnik?
Ciachoband Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Wygląda jak brat FS 36, ale dokładnie jaki to model nie wiem.Jeżeli nie ma oznaczeń na silniku to możliwe, że to chińska kopia (trochę pozmieniali z zewnątrz, żeby ktoś się nie przyczepił), Mam też chiński odpowiednik FS 36, różni się minimalnie, też ma 2 pierścienie i sporą kompresję. Jego oznaczenie to GR3100. Jego zdjęcie jest gdzieś wcześnie w temacie.
Irek M Opublikowano 20 Sierpnia 2014 Opublikowano 20 Sierpnia 2014 A pytanie z innej beczki - jaki rozrusznik polecilibyście do silników powiedzmy DLE 30, który bez problemu poradzi sobie z jego odpaleniem ? Mój stary nie radzi sobie zupełnie. E D Y T A Ten byłby odpowiedni? Podają , że bardzo mocny http://cyber-fly.pl/pl/p/Rozrusznik-do-silnikow-max.-30-ccm-Q-MODEL/3752
Ciachoband Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Moim zdaniem powinien być ok. (aż za mocny). Do takiego silnika potrzeba rozrusznik? Ja używam swojego bo najczęściej odpalam silniki, które dawno nie chodziły, były rozbierane, tuningowane, nie chcą odpalać albo dać się wyregulować i korzystam ze starego rozrusznika do żarowych silników i pociągnie on chyba wszystko, zależy od źródła prądu. Normalnie używam aku żel 7Ah 1A, a jak chce ruszyć coś bardzo mocnego (60ccm, 100ccm) to podłączam go pod mały aku od motocykla 20Ah 200A i wtedy to wszystkim ruszy. Trochę przepalam szczotki, ale nie szkoda mi go, bo swoje już przeżył.
Irek M Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Można i ręką co już opisywałem w innym wątku ale od ostatniego "ciachnięcia" po palcach zaczynam się bać... . Dlatego wolę rozrusznikiem, tym bardziej, że znowu jak już pisałem - w tym konkretnym bardzo długo muszę zasysać paliwo kręcąc ręką.
Ciachoband Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 Nabyłem silnik nieznanego pochodzenia. Masa 1250g, gardziel gaźnika 9,5mm Ktoś widział taki silnik? Wie ktoś co to może być?
Ciachoband Opublikowano 1 Lutego 2015 Autor Opublikowano 1 Lutego 2015 Kontynuując w tym temacie - nie chce zakładać nowego. Razem z kolegą zaczęliśmy prace na zapłonem elektronicznym do silników modelarskich. Powstaną 2 wersje: - bez mapy zapłonu, prosty układ. 2 cele: ma być bezawaryjny i tani. (będzie konkurował cenowo z zapłonem Pegasus z hobbyking) -z mapą zapłonu w zależności od pojemności i dodatkowymi funkcjami typu wbudowany killswitch czy obrotomierz Oba będą zasilane napięciem 7-8,4V czyli bezpośrednio z lipo 2S. Pytanie do zainteresowanych: Czy macie jakieś pomysły poparte doświadczeniem co jeszcze taki zapłon powinien mieć lub jakie powinny być jego parametry?
przytek Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 Kontynuując w tym temacie - nie chce zakładać nowego. Razem z kolegą zaczęliśmy prace na zapłonem elektronicznym do silników modelarskich. Powstaną 2 wersje: - bez mapy zapłonu, prosty układ. 2 cele: ma być bezawaryjny i tani. (będzie konkurował cenowo z zapłonem Pegasus z hobbyking) -z mapą zapłonu w zależności od pojemności i dodatkowymi funkcjami typu wbudowany killswitch czy obrotomierz Oba będą zasilane napięciem 7-8,4V czyli bezpośrednio z lipo 2S. Pytanie do zainteresowanych: Czy macie jakieś pomysły poparte doświadczeniem co jeszcze taki zapłon powinien mieć lub jakie powinny być jego parametry? Ciachobandzie, z calego serca zycze Ci abys zrealizowal do konca chociaz jeden z projektow ktore tak szumnie tutaj nie raz i nie dwa zapowiadales na forum. Tutaj jest jakas szansa bo piszesz "z kolega" i moze kolega to wszystko pociagnie "Czy macie jakieś pomysły poparte doświadczeniem co jeszcze taki zapłon powinien mieć lub jakie powinny być jego parametry?" czyli nawet tego jakie powinny bycj ego parametry nie wiesz... ech...
bzik4 Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Kontynuując w tym temacie - nie chce zakładać nowego. To bardzo dobrze, za dużo nie skończonych tematów już założyłeś. Jak się nie mylę to sprawa budowy zapłonu to też już coś koło roku ma. Kolejny biznes, nie zrobiłeś silnika a już wiedziałeś po ile go będziesz sprzedawał, teraz to samo z zapłonem
andrzej-ko Opublikowano 4 Lutego 2015 Opublikowano 4 Lutego 2015 Kolejny biznes, nie zrobiłeś silnika a już wiedziałeś po ile go będziesz sprzedawał, teraz to samo z zapłonem Może kolega "bada rynek" i zbiera zamówienia ? 1
okruszek Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Witam. Mam prośbę z pytaniem. Coś wspominałem znajomemu że przez zimę chcę zbudować holownik na PB95, i dostałem od niego silnik od podkaszarki. Przy odpalaniu silnik cały czas zalewa, i odpala na chwilę. Szukałem gdzieś info odnośnie tego gaźnika, ale nic nie znalazłem. Muszę wyregulować gaźnik bo dziada inaczej nie odpalę ;] Czy jest ktoś w stanie pomóc, oraz określić jaką to ma pojemność i moc w kW. Ewentualnie ustawienie fabryczne śrub na gaźniku.
kkdarch Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Witam. Mam prośbę z pytaniem. Coś wspominałem znajomemu że przez zimę chcę zbudować holownik na PB95, i dostałem od niego silnik od podkaszarki. Przy odpalaniu silnik cały czas zalewa, i odpala na chwilę. Szukałem gdzieś info odnośnie tego gaźnika, ale nic nie znalazłem. Muszę wyregulować gaźnik bo dziada inaczej nie odpalę ;] Czy jest ktoś w stanie pomóc, oraz określić jaką to ma pojemność i moc w kW. Ewentualnie ustawienie fabryczne śrub na gaźniku. 20150516_074819.jpg 20150516_074945.jpg Do holownika raczej się nie nada bo za mała moc. Co do gaźnika to wybierz coś z tego http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=ga%C5%BAnik+do+pi%C5%82y&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v10-p-sm-isqm-3-o-0113 I problemów nie będzie.
okruszek Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Do holownika raczej się nie nada bo za mała moc. Co do gaźnika to wybierz coś z tego http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=p&string=ga%C5%BAnik+do+pi%C5%82y&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v10-p-sm-isqm-3-o-0113 I problemów nie będzie. Już patrzałem na gaźniki uniwersalne. Dam silnik teściowi, on ma w pracy gościa co serwisuje sprzęt do koszenia ;] może coś z tego będzie. I tak dostałem za darmo, a więc jak będzie słaby,to się kupi coś mocniejszego. a jak odpalisz to wylanczasz ssanie Nawet nie mam czasu na reakcje, aby wyłączyć ssanie. Motorek pójdzie do speca, i wtedy będę wiedział co jest nie tak.
Detan Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Troche dawno jest ostatni post i moze problem sie rowiazal ale na przyszlosc moze sie przyda. Jesli odpalasz silnik (z podkaszarki pilarki itp.) na ssaniu i zaskoczy pracujac nawet krotka chwile to zamknij ssanie i ponowny rozruch przeprowadzaj bez ssania. Silnik powinien zaskoczyc, daj mu chwile popracowac na biegu jalowym az troszke sie zagrzeje. Kiedys tez tak zalewalem silniki do czasu az moj znajomy kolega serwisant mnie pouczyl. Zaczalem stosowac jego metode i od tamtego czasu nigdy nie zalalem pilarki ani kosiarki. Od 5lat tak robie i silniki zawsze odpalaja jak nie za pierwszym to przy kolejnym rozruchu. Owszem jezeli po otworzeniu ssania silnik nie zaskoczy procedure powtarzam.
Rekomendowane odpowiedzi