kaszalu Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Mike217 jest specem w tej dziedzinie oraz czynnym zawodnikiem z paroma mistrzowskimi tytułami ! .Zazwyczaj jego podpytujemy o różne niuanse tej dziedziny . Myślę że nie odmówi pomocy i jak wpadnie na forum to coś sensownego podpowie ! Poszukaj też tutaj http://www.modelteam.com.pl/forum/index.php?sid=23677d85a2347cedfec5f2041675aea9 http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=1952 Ps. FSR podobny w rozmiarach pływa na silnikach spalinowych 3,5 cm3 - więc może elektryczny o podobnej mocy i obrotach się sprawdzi !
Senior Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Dziękuję za odpowiedź i namiary - będę drążył temat dalej. Jeżeli taki kadłub ma sens - kupuję tą konstrukcję.
kaszalu Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Zobacz jeszcze jakie jest wyposażenie na tej wielkości "gotowcach" AQuacrafta tutaj http://www3.towerhobbies.com/listings/cat-b.html lub tu : http://aquacraftmodels.com/boats/aqub20-ul1-superior/index.html
mike217 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Pokaż no ten kadłub i jego wymiary.
Senior Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Michał - to link do tego modelu: http://www.shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2054 Co w nim zamontować (chodzi o silnik 3F inruner i resztę wyposażenia.
mike217 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Wymiary ma jak nasze stare mono 2 albo najnowsze mono 1. Można na dwa sposoby go zrobić, albo wsadzić tam 2- 3 cele lipo i celować w silnik o obrotach od 3500 do 4400 na 1 V. Można też zrobić go na 4 lub 6 cel i celować w motor 1500-2300 obrotów. Kadłub jest dedykowany do klasy mono 2 lub S 14 czyli na 4-6 cel lub 14 Cel NIMH i silnik klasy 700. Ty chcesz silnik bez szczotek więc silnik musi mieć 36mm średnicy i długość minimum 60mm . Obroty moim zdaniem celuj w 2000-2200 i 4 cele lipo. Regulator do tego minimum 100A lepiej ze 120A. Oczywiście silnik chłodzony wodą. Pakiet 4 celowy o pojemnośći minimum 5Ah wystarczy na cirka 6 minut pływania. Śruba pod taki zestaw zależnie od zabudowy wału od 40mm do 43,5mm . Śruba o skoku 1,4 do półzanurzenia , dobre i niedrogie są Graupner K series. Gwint na wale pod śrubę M4 lub lepiej zabierak 3/16'. Tak się składa , że klasa mono 2 jest moją koronną kategorią. Model, którym, wywalczyłem 4 miejsce na Mistrzostwach świata miał następujący setup. -Silnik Feigao 12 zwojowy -2000kv - 36x60mm, wał 5mm. -Regulator Feigao 60A z blokiem wodnym - 12 Cel NIMH marki VAPEX 4600mAh - śruba K Series Graupner 42mm, szlifowana nieco. Model na tym setupie i przy masie 2300g śmigał cirka 80km/h Widać więc , że na niskobudżetowym napędzie idzie robić wyniki. PS silnik był wybrany z 6 takich samych i przeżył 3 biegi( ale po bandzie był wklejony wał nisko)
kaszalu Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Ryszard - no i masz kompedium wiedzy powyżej ! To kiedy pierwsze pływanie tym sprzętem ??
mike217 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Kluczowe znaczenie ma wklejenie wału, tu każde 0,1mm w górę lub w dół to albo marne osiągi albo lawinowy wzrost prądu w zakrętach.
Senior Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Wielkie dzięki - faktycznie, Michał jesteś przebogatą skarbnicą wiedzy - WIELKI ZNAWCA tematu - chylę czoła. Pozwolisz, że w przypadku wątpliwości będę Cię nękał pytaniami (dla mnie to nowe wyzwanie, po wożeniu się na wodzie Atlasem). Andrzej - zamawiam i sprowadzam toto do mojego warsztatu lotniczo-szkutniczego. Poszukam ofert i kupię wyposażenie. Jedynie co mam to porządne radio i chęci. Ruszam do dzieła ... I jeszcze prośba do Andrzeja - nie wymyślaj nic nowego - Twoje działania są zaraźliwe!
kaszalu Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 Akurat to, że "modeloza" - czyli zaraza podstępna , zdradliwa , zaraźliwa i nieuleczalna - się rozprzestrzenia cieszy mnie bardzo !! Powodzenia przy budowie i do zobaczenia na jakiejś wodzie !
kaczma2 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Kaszalu gotowy jest symulator diesla i syrena z tym, że do diesla nie dostałem kupić w Bydgoszczy BD 676 darlington a na wstawionym BD 136 jest ciszej. Tak właściwie na płytce syreny powinien być też przełącznik RC pozwalający nadajnikiem wł. i wył. syrenę. Zrobiłem dwa takie, według schematów z tutejszego forum. Dla Seniora też zrobiłem syrenę. Pomyliłem się z zerami i zamiast kondensatora 102 czyli 1nF wstawiłem 103 czyli 10nF. Może to jest przyczyną cichszego dźwięku.
kaszalu Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Super Kaziu ! Podsumuj koszty i podeślij na meila .Przy najbliższym spotkaniu sie rozliczymy . Myślę, że syrenę można załączać małym serwem i mikroprzełacznikiem - tylko zaznacz gdzie podłączyć przewody !!!
Senior Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Kazimierz - WIELKIE dzięki. Podaj na priva namiary do uregulowania kosztów i koszt przesyłki. Na Twoją pocztę podam dane adresowe. Już z góry dziękuję. Co do funkcji wł-wył. mam aparaturę, która ten problem rozwiązuje (podaje lub zdejmuje zasilenia z dowolnego urządzenia) na dowolnym kanale. Kazimierz - wielkie dzięki. Policz koszty ( w tym przesyłkę) i daj dane (popatrz na Twoją pocztę na privie). Andrzej i Michał - mój ślizg w drodze (kurier pewnie będzie u mnie w poniedziałek).
kaszalu Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Super - cieszę się że Cię zachęciłem ! Mam rodzinkę w Koszalinie to może kiedyś wspólne pływanko ??
Senior Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 OOOO.... już witam na Środkowym Pomorzu. Bajorko blisko Koszalina czeka w gotowości (wody u nas jest bardzo dużo).
kaszalu Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 No to montuj ślizg i może na wiosnę jakieś testy na ostro !!
Senior Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Wlasnie koresponduję z Michałem Jest ustalone wyposażenie modelu. Jak kadlub dojedzie to wrzucę fotkę z opisem wyposażenia (jest już zamówione w Niemczech). Teraz muszę tylko czekać na dostawę i ruszam. Halny trochę poczeka, mam nadzieję że to jakoś zniesie. Michał pisze że, będzie to miało cechy podobne do rakiety. Czy taki ślizg osiodłam, po powolnym i leniwym Atlasie?
kaszalu Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Jasne - tylko powoli i ostrożnie, zwalniając na zakrętach !! A ile będziesz miał przy tym radochy - bezcenne !!
Damiano Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Zgodnie z obietnicą,wrzucam kilka fotek jeszcze nie skończonego ślizgu.Prosiłbym o komentarze.
kaszalu Opublikowano 26 Października 2014 Opublikowano 26 Października 2014 Wygląda bojowo !! Dałeś dość mocny skos dna ( przynajmniej tak wygląda na zdjęciu ) stąd też wyporność części podwodnej będzie znaczna - pewnie trzeba będzie dołożyć obciążenia aby go prawidłowo wytrymować na wodzie . Poza tym mając dość głęboki kadłub mogłeś wał dać bardziej poziomo - przy tym ustawieniu może mieć tendencję do "rycia dziobem" w falę ( o co chodzi pokazuje fotka poniżej ). Ale to może być kwestia przesunięcia trymu wstecz - dałbym w tym przypadku baterię mocno na rufę .Może też wcale nie być tego efektu - trzeba sprawdzić po prostu na wodzie i odp. doregulować. Dla lepszej regulacji i stabilizacji można dołożyć jeszcze turfin i klapy wyporowe ( foty poniżej) . Wlutuj też kondensatory przeciwzakłóceniowe bo silnik szczotkowy mocno "sieje" . Poza tym zapowiada się interesująco !! Powodzenia ! 1
Rekomendowane odpowiedzi