Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Damiano jeśli masz amperomierz, to zrób próby ile prądu pobiera silnik na max. obrotach pod różnym obciążeniem. Na biegu jałowym, przy lekkim hamowaniu i mocniejszym z małym spadkiem obrotów  Na 2 - 2,5 A nie potrzeba chłodzenia wodnego. Niech sobie dłużej popracuje pod obciążeniem czy robi się ciepły. Poza tym podaj osiągi (dane techniczne) tego silnika. Cały czas nie pływa się na pełnych obrotach. Prędzej regulator robi się ciepły niż silnik. Wskazany jest jakiś przepływ powietrza w kadłubie.

Opublikowano

Ja będziesz wyginać chłodnice, trzeba to robić na walcu o średnicy mniejszej niż silnik o jakiś 1-2mm. Po gięciu na silniku od sprężynuje i będzie za luźna.  Rurka mosięzna 4x3 lub aluminiowa musi być przed ta operacją wyżarzana . Studzenie samoczynne na powietrzu. Do swojej twardości wróci po miesiącu -dwóch. 

Opublikowano

Ok popróbuje,a jaką śrubę zastosować na początek?myślę że prędkość jaka mnie będzie interesować(na początku)to około 30kmh.znając życie to po pewnym czasie zmodyfikuję napęd.A chciałbym jeszcze zapytać,w którym miejscu powinien znajdywać się środek ciężkości?

Opublikowano

Udało się,rurka nawinięta ster zrobiony. Trochę po komplikowało mi się ze środkiem ciężkości,aktualnie wyszedł mi jakieś 30% od tyłu,tak więc dołożyłem na dziub trzy kulki ołowiane średnicy około 13mm.Jak tylko włączą mi Internet to wrzucę pierwsze fotki.Co do amperomierza to na pakiecie 4,8v pokazywało mi 4A,docelowe zasilanie to 11,1v z powodzeniem da rade bo był on zasilany 12v z baterii wkrętarkowej.

Opublikowano

Dzisiaj super dzień - rano latanie w dobrym towarzystwie na łączce w Fordonie a po południu wariackie pływanie ślizgami w marinie klubu "Pasat" w Pieczyskach ze starszym specjalistą ślizgowym Smykiem !! :)  :)  :)

Pogoda super, sezon jakby się nie kończył !! B)  B)  B)

Film i kilka fotek poniżej - oby jeszcze więcej takich dni w roku :D  :D  :D ,

Pozdrowienia !

 

Ps.

Janusz miał baterię na 11,2 V a ja na 7,4 V - muszę zmienić coby szanse były wyrównane !! :)

post-3419-0-75633500-1413742171_thumb.jpg

post-3419-0-43403200-1413742203_thumb.jpg

post-3419-0-44826600-1413742219_thumb.jpg

post-3419-0-74340400-1413742232_thumb.jpg

post-3419-0-43568300-1413742254_thumb.jpg

post-3419-0-33716500-1413742280_thumb.jpg

post-3419-0-76247800-1413742298_thumb.jpg

post-3419-0-09696100-1413742315_thumb.jpg

post-3419-0-28370400-1413742333_thumb.jpg

post-3419-0-30077600-1413742346_thumb.jpg

post-3419-0-93717200-1413742359_thumb.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Widzę, że Andrzeju ciągnie Cię bardziej do wody jak w powietrze :D

Opublikowano

Ja jestem powietrzno - wodny "fifty-fifty" , plecy mam porośnięte łuską i błony pławno-lotne między palcami !!! :P

W końcu parę lat na holownikach spędziłem .... :rolleyes:

Ale latanie jest też super !!! :D

Opublikowano

wariackie pływanie ślizgami w marinie klubu "Pasat" w Pieczyskach ze starszym specjalistą ślizgowym Smykiem !!

 

No Andrzej, prawie jak za dobrych LOK-owskich czasów, tylko ten dźwięk "motorków" jakiś taki inny B)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Eeech - i wtedy byłem 20 kilo młodszy .... :P  :P  :P

A motorki w onym czasie waliły eterem , naftą i olejem a łapy były pocięte od rzemienia rozruchowego ... :rolleyes:

Tylko szczęśliwcy mieli "żarówy"...reszta bawiła się samozapłonami !

post-3419-0-70059700-1413752898.jpg

post-3419-0-78687400-1413752973.jpg

Opublikowano

Witam wszystkich !

Tak mi się spodobały doświadczenia z airbootem spalinowym i ostatnie ślizgowe szaleństwa Sharkiem w Pieczyskach , że postanowiłem uruchomić w tym roku jeszcze jeden projekt łączący obie te techniki . :)    A że mam sentyment do amerykańskich silników COX-a którymi napędzałem moje wynalazki w latach 70 , postanowiłem że napęd będzie stanowił taki silnik z aktualnej , wznowionej produkcji - RC COX Black Bomber 0,8 cm3., mocą przewyższający nieco elektryczny silnik klasy  400 dedykowany do kadłuba pokazanego na zdjęciu. Chwalą się, że kręci 18000 obr/min na paliwku z dodatkiem 10 % nitrometanu.

Przedstawiam części składowe ( na razie w proszku .. :rolleyes: ) projektu COX-Sideon do którego już mnie łapki świerzbią .... :D  :D  :D

Jak to ma z grubsza wyglądać pokazuje rysunek na dole. 

Jak się uda , wodowanie może jeszcze w tym roku  :ph34r: !

post-3419-0-43886200-1413843682_thumb.jpg

post-3419-0-69400900-1413843709_thumb.jpg

post-3419-0-01326900-1413843746_thumb.jpg

post-3419-0-54361200-1413845175.jpg

post-3419-0-68178900-1414508179.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kaszalu - mój priorytet to Halny - zrobiłem specyfikację materiałów do budowy i jestem na etapie ich pozyskania. Ślizg jest w planach, ale wszystko w swoim czasie. Pewnie na wiosnę coś zejdzie na wodę. Do budowy ślizgu muszę znaleźć wolne moce przerobowe. Oczywiście przeglądałem kadłuby w Jeleniej Górze - oferta dobra.

Opublikowano

Andrzej - sprowokowałeś mnie pytaniem co do kadłuba ślizgu. Mogę okazyjnie kupić kadłub ślizgu:  laminat, długość 670 mm, przystosowany do napędu śrubą za kadłubem. Jaki napęd zastosować, aby dawało trochę adrenaliny: silnik oczywiście 3F?, regulator?, śruba? (chłodzenie pewnie będzie niezbędne)? Propozycje znawców tematu? Przejrzałem fora i mam informacje o ślizgach ale mniejszych rozmiarów. Pomóżcie latającemu w przestworzach.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.