Skocz do zawartości

Relacja z budowy patyczaka w/g projektu kol. Olecki75


Vesla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No mutują nam te patyczaki! Zaraz ktoś wyskoczy z wielosilnikowcem albo w wersji helikopter :-) BTW, ładny będzie ten patyczak. Ciekawe czy wytrzymały. Ja swoim zaliczyłem pionowego kreta z 20m, po tym jak wyłączyłem radio żeby sprawdzić ustawienia "failsafe". W efekcie połamałem śmigło i tyle. Reszta bez uszkodzeń :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A oto Patyczak w wersji "dwupłatowej" :-)

 

post-14841-0-47333800-1411158429_thumb.jpg

 

A tak faktycznie patyczak "dorobił się" drugiego skrzydła. Wykopałem stary zestaw zakupiony lata temu w Centralnej Składnicy Harcerskiej (ktoś jeszcze pamięta to miejsce dziecięcych peregrynacji?).

Jest to szybowiec klasy 2F1 "AS"

 

post-14841-0-56947900-1411158882_thumb.jpg

 

Szybowiec kupiłem lat temu dzieścia  i ... zapomniałem o nim :-) znalazł się niedawno. Przyjechał z Polski z partią książek i takich tam. 

Pomysły na różne wersje patyczaka posunęły mi ideę użycia patyczaka jako platformy badawczej (ale szumna nazwa).

Dla różnych skrzydeł. 

I dalej już poszło...

 

post-14841-0-85420400-1411158472_thumb.jpg

 

Szybowiec AS czasowo użyczył skrzydła patyczakowi. Skrzydło ma 800mm  rozpiętości, cięciwa 120mm, profil wklęsło-wypukły.

Węższa niż w patyczaku cięciwa i brak załamania w środkowej części trochę komplikują mocowanie. Skrzydła leżą na płask przytrzymane gumkami. Ale przed pierwszym lotem coś wymyślę. Może małe rzepy.

Muszę tylko sprawdzić wyważenie i miejsce mocowania skrzydła (bardziej z przodu czy też bliżej ogona). Można to policzyć ale zobaczę czy będzie chciało mi się liczyć czy eksperymentować :-0

Na tym profilu powinienem wyważać w 40% cięciwy (w/g Shiera).

 

 

A tak wygląda w wersji do startu:

post-14841-0-74169700-1411158552_thumb.jpg

 

Ze względu na budowę skrzydła (listwy sosnowe) i jego wielkość, masa startowa patyczaka wzrosła do 150g. Liczę, że skrzydło to wynagrodzi i mam nadzieję na powolne szybowanie :-)

Obciążenie powierzchni wychodzi 15,62 G/dm2. I znowu wrócę do W. Shiera i jednego z jego zestawień w którym dla profilu wklęsło-wypukłego i przy takim obciążeniu prędkość lotu ślizgowego to 4,5 m/s (16,2 km/h). (Niestety nie mam jak tego zmierzyć).

Poprzednie skrzydło do patyczaka jest mniejsze ale lżejsze i tam wychodzą podobne wartości. :-) 

 

No tak, powinien policzyć Jeszce powierzchnię sterów wysokości. :-) To jeszcze zmniejszy obciążenie. Ale wolniej już chyba nie poleci ;-)

 

To tyle jeżeli chodzi o teorię. Czas na praktykę.

Jak się utrzyma pogoda to może jutro oblatam to skrzydełko. No i filmik zrobię :-)

 

BTW. Ten szybowiec, AS, też powstanie... w wersji patyczakowej. Tylko może mocniejszy silnik będzie potrzebował.

Zobaczymy :-)

Jak tam wasze Patyczaki?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja także postanowiłem popełnić patyczaka mikro odbiornik FRSKY w drodze a ja zabrałem sie za statecznik pionowy i ster kierunku. A zainspirowany oldtimerowym patyczakiem pokrytym japonką ja także zastosowałem to pokrycie :)

post-13511-0-32572700-1412365840_thumb.jpg

Edytowane przez Amat3ur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.