Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Blokada skrzydeł

 

 

Tak już pisałem przyszedł mi do głowy zamysł żeby skrzydła wozić w całości zmontowane a na lotnisku nasadzić je tylko na rury i zablokować. Dzisiaj spełniłem ten pomysł:

Blokada-nosidło to sklejka lotnicza 5 mm a jej poprzeczki 3 mm.

 

post-5634-0-97318500-1424289059_thumb.jpg

 

Jutro za dnia załączę zdjęcia jak to się przenosi i montuje do modelu. Sam jestem tego ciekawy, bo sprawdzałem tylko na jednej połówce (parze) skrzydeł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokady skrzydeł - montaż


Dzisiaj rano wykonałem próbny montaż skrzydeł według metody ze zdjęcia z wczoraj.

Lewe skrzydła nałożone na rurki węglowe z blokadą

post-5634-0-62737500-1424332280_thumb.jpg

po zdjęciu blokady można dosunąć skrzydła do kadłuba

post-5634-0-79129600-1424332313_thumb.jpg

to sam prawa strona z założona jeszcze blokadą

post-5634-0-74411500-1424332326_thumb.jpg

po zdjęciu blokady można dosunąć skrzydła do kadłuba

post-5634-0-82318400-1424332343_thumb.jpg

skrzydła złączone zabezpieczone przed rozsunięciem się

post-5634-0-31961900-1424332361_thumb.jpg

zdjęcie blokad transportowo-montażowych

post-5634-0-70911500-1424332381_thumb.jpg


Zalety systemu:

Skrzydła przenoszone są, wożone w samochodzie i montowane w stanie "gotowym do lotu" co znacznie skraca czas tracony na montaż i demontaż modelu na lotnisku. Montaż i demontaż skrzydeł można wykonać samemu.
Dlatego krótka np. popołudniowa wyprawa na lotnisko z modelem SE 5a nabiera sensu.

Wady

Zmontowane i zblokowane skrzydła zajmują sporo przestrzeni bagażowej, więc nie jest wtedy możliwe w moim samochodzie wożenie dodatkowo pasażera. Na dalsze wyprawy lotnicze trzeba by pomyśleć być może o rowerowym bagażniku dachowym, na którym podróże mógłby odbywać sam kadłub modelu wtedy miejsce w samochodzie dla pasażera się znajdzie.





Montaż i demontaż skrzydeł w warunkach domowych odbywa się bez problemu - na lotnisku dochodzi czasami wiatr, który tę operację wykonywaną samodzielnie będzie chciał utrudnić.


Na zdjęciach widać że otwory blokujące skrzydła przed rozsunięciem są nierówno oddalone od krawędzi przy kadłubie. Otwór górnego skrzydła jest bardziej oddalony od otworu w dolnym skrzydle - tak było w projekcie. Dzisiaj gdybym mógł powtórnie wykonać otwory te zrobiłbym tak samo bo ułatwiło by mi to pracę z blokadami skrzydeł.


W oczekiwaniu na oblot - otworzyć tylko drzwi od balkonu i startuję :)

post-5634-0-93518800-1424334791_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Piotrze, kiedy wybierasz się na oblot pytam bo pogoda coraz lepsza, byłem dzisiaj na naszym lotnisku w Radawcu i powiem, że warunki super, zrobiło się sucho. A tak całkowicie na marginesie chciałem się pochwalić nowymi kołami do mojego SE

2akcs5g.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, kiedy wybierasz się na oblot pytam bo pogoda coraz lepsza, byłem dzisiaj na naszym lotnisku w Radawcu i powiem, że warunki super, zrobiło się sucho. A tak całkowicie na marginesie chciałem się pochwalić nowymi kołami do mojego SE

 

 

Koła super, od razu widać modelarską rękę. Ja z oblotem trochę zwlekam, aż poczuję się w pełni sił. Model przygotowany jest do oblotu - tylko podładować pakiety i jazda w powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba te same koła - od leżenia przez chyba 3-4 lata popękały już bieżniki. Ale wyglądają bardzo OK.

E D I T - znaczy koła własnej produkcji? Moje są kupne.

 

To są koła własnej roboty wykonane od podstaw do niedużego SE 5a (gdzieś koło 100 cm rozpiętości) jak się nie mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.