grafitxt Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 jest taki klej JB WELD a klejenie tłumika było opisywane na forum w tym temacie; http://pfmrc.eu/index.php?/topic/12650-yak-55-tiger-axar-z-mvvs-26-ifs-budowa/ można też spróbować polutować mosiądzem. Kiedyś w sprzedaży były napoje energetyczne BURN w butelce aluminiowej które idealnie nadawały się pod przeróbkę na tłumik, ale od jakiegoś czasu nie można ich nigdzie dostać, jak ktoś posiada to chętnie odkupię taką butelkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 No co ty Mirek aluminium lutować mosiądzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafitxt Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 puszka po dezodorancie jest czasem z blachy stalowej i wlałaśnie o takiej myślałem, w puszkach aluminiowych wieczko gdzie znajduje się dozownik przeważnie też jest stalowe, ale rzeczywiście tego nie polutujemy lutem twardym bo aluminium się pewnie stopi. Niestety butelki z BURN-a trzeba kleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Kleiłem JB Weld - pręty podwozia. Lipa straszna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Adam pierścienia sagera brak, a co? Panowie bo jak mówił Szakal (z filmu Kiler) sprawa jest krótka lecz z tłumikiem. Otóż chłopacy u mnie w pracy pospawają mi tigiem co zechce, wiec mogę wymyślać, tylko nie jestem pewien czy aluminium 0,5 nie spłynie podczas spawania. (jutro się dowiem) Pozostaje sprawa łączenia tłumika z silnikiem pasowało, aby tłumik wcisnąć za silnikiem, jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Silnik pracując w pile spalinowej nie był ciągnięty za wał Prawdopodobnie na miejscu był utrzymywany przez blaszkę przykręconą do karteru i dociskającą uszczelniacz. Teraz gdy tą blaszkę usunąłeś może dojść do sytuacji że śmigło po pewnym czasie wyciągnie wał na swoją stronę razem z łożyskiem i dojdzie do starcia Chyba że jest jakieś inne zabezpieczenie łożysk których nie widać. A wracając do tłumika. Ja zrobiłem go z rurki aluminiowej zaspawanej z dwóch stron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 A proszę Cię bardzo, nie ma sprawy, priw. No to pilarka ma 43ccm 2,5 hp albo jak kto woli KM Ale na pewno HP =KM ? Coś tu nie gra... Tak; faktycznie traktujemy te jednostki lecz nie jest to wprost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 HP = horsepower = koń mechaniczny = KM = 745.7 W Raczej nie ma tutaj nic w podtekstach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgr Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Wszędzie chyba jest ogólne zamieszanie z tymi jednostkami Jak twierdzą autorzy wikipedii [KM] jest pozaukładową jednostką mocy (w układzie jednostek miar MKS), ale bardzo często używaną w opracowaniach. Moglibyśmy poprzestać na typowym przeliczniku: 1 [KM] = 735,49875 [W] = 0,735 [kW] = 0,9863 [HP] ale to nie wyjaśnia problemu do końca. Koń mechaniczny [KM], to jednostka opracowana w Niemczech na wzór konia parowego [HP] (1 KM=0,9863 HP) stosowanego nadal w krajach anglosaskich. Źródło: http://autoflesz.com/porady/339-problemy-z-jednostkami-%E2%80%93-ko%C5%84-mechaniczny-km-,-bhp-,-hp.html http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%84_parowy http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%84_mechaniczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Ło matko! To już wolę odległość w furlongach... Pewnie było jak z kg. Miał być litr wody, ale im wzorzec nie wyszedł i tak zostało. Current definitions[edit]The following definitions have been widely used: Mechanical horsepower hp(I) ≡ 33,000 ft-lbf/min = 550 ft·lbf/s ≈ 17696 lbm·ft2/s3 = 745.69 W Metric horsepower hp(M) - also PS, ''cv, hk, pk, ks or ch ≡ 75 kgf·m/s≡ 735.49875 W Electrical horsepower hp(E) ≡ 746 W Boiler horsepower hp(S) ≡ 33,475 BTU/h = 9,812.5 W Hydraulic horsepower = flow rate (US gal/min) × pressure (psi) × 7/12,000or = flow rate (US gal/min) × pressure (psi) / 1714 = 550 ft·lbf/s = 745.69988145 W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Czekam na dalsze postępy w budowie i pierwsze odpalenie po przeróbce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Prace trwają cały czas głównie w weekendy (bo robota do wieczora) Dzisiaj zebrałem pierwsze baty przy toczeniu aluminium , do końca tygodnia powinienem dać tłumik do spawania. Stale, silniki to nie moja materia, ale przyznam, jest ciekawie. O odpaleniu jeszcze nie myśle, pewnie gdzieś za miesiąc. A co do tych jednostek to nie apteka, jak chce coś policzyć to podstawiam równanie PI razy dzrwi i wynik jest zawsze prawidłowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 6 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Niestety spawanie dopiero w poniedziałek, brakuje jeszcze zaślepki na kolektor, ale to na jutro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 8 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2014 Jarku, ta rura jest dosyć sztywna przednia śruba będzie dociskać dna rury wiec nie mam problemu druga będzie przechodzić przez dwie ścianki, ale tam wzmocniłem ją aluminiowym walcem. Jak się zacznie zginać to poprawie. Tym się nie przejmuje, przejmuje się czymś innym, ale o tym za kilka dni napisze jak się wyjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Uprzedzając pytanie o umarciu tematu zamieszczam na zdjęciach stan obecny, miałem dzisiaj poskładać, ale po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej są jeszcze jakies opiłki. W poniedziałek w pracy przedmucham powietrzem i przewierce śmigło pod śruby, bym sam przewiercił ale mi chamy ukradli wiertarke kolumnową. Odnośnie piasty i tłumika to sam nie toczyłem moja nowa chińska tokarka już zdążyła się popsuć, w ramach reklamacji już ją zrobili. Toczeniem piasty zają się nasz kolega Kuba, któremu dziekuje za wkład w budowę silnika, fajnie to wygląda, piasta jest skomplikowana, ale pewna. silnik złoże w następny weekend a na 11 listopada będzie pierwsze odpalanie, 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 25 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Mocowanie silnika zostaje tak jak jest czy jeszcze coś wykombinujesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2014 Mocowanie na trzy punkty śrubami średnicy 4mm na razie bez tulejek dystansowych, dorobie jak zrobię w końcu ten tłumik (tamten został zmasakrowany przez tokarke) do prób będę używał na razie starego. Pozdrawiam P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motofan11 Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Ciekawe czy będzie różnica w ciągu tego silnika, na tłumiku oryginalnym i tym aluminiowym, a poza tym bardzo ładna przeróbka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Dzięki Paweł, teraz najważniejsze żeby tylko odpalił, ale wraz nie przewierciłem śmigła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi