Skocz do zawartości

Budowa samochodu RC


buczak

Rekomendowane odpowiedzi

hmm... właśnie teraz zauważyłem, że post na który odpowiedziałem, nie należał do właściciela tematu, a kogoś kto się już dopytywał o tą tajemniczą "zrywność" (cytat jest bez oznaczenia).

 

Ja zinterpretowałem, że autor miał na myśli łatwość przejścia w poślizg (bo padały tu określenia, że pojazd do driftu ma być przeznaczony), pisząc o zrywności, a nie o przyspieszeniu, chyba, że to dla niego pojęcia zamienne. Stąd taki tok rozumowania.

 

Prędkość jest pochodną położenia po czasie, a wzór na iloraz  drogi i czasu jest tego szczególnym przypadkiem. Dla ruchu jednostajnego jest to poprawne, ale w przypadku gdy ciało cały czas przyspiesza, nie możemy skorzystać z ogólnego wzoru i podstawić przebytą drogą na całym dystansie przez czas jego przebycia, a jedynie możemy rozpatrywać przyrost przebytej drogi w pewnym okresie czasu

 (najlepiej nieskończenie krótkim).

 

Ale to już akademickie dyskusje, bo zaraz ktoś może wskoczyć i zauważyć wiele innych uproszczeń, które są tu celowo zawarte. Ale chętnie poznam poprawną definicję "zrywności" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przyjmiemy, że autor, ma dość samozaparcia i potraktuję sprawę poważnie to właśnie od takich wzorów powinien rozpocząć pierwszą iterację w procesie projektowania.

 

Proponuje przeczytać jego pierwszy post gdzie planuje do kół o średnicy ok 15cm przenieść napęd bez przełożenia (1:1) z silnika 250W, całość zasilać z dość ciężkich akumulatorów żelowych a kilka postów niżej pisze, że szczególnie zależy mu na zrywności ;) Jak podstawi to do wzorów to wyjdzie mu to co większość zauważa bez liczenia, to niemożliwe! I teraz jest wiele dróg rozwiązania problemu:

-Zbudować mega lekkie autko na małych kółkach (zakładając, że waga samego silnika nie zabija tej koncepcji)

-Zastosować znacznie mocniejszy silnik wraz z sensownie dobranym przełożeniem

-Dobrać odpowiednio duże przełożenie przy obecnych komponentach, pojazd będzie się poruszał, jest też możliwe, że będzie mielił cały czas kołami do osiągnięcia swojej prędkości maksymalnej, ale będzie to np. 5km/h :P

 

A zabaw tutaj się dopiero rozpoczyna, problemów do rozwiązania jest znacznie więcej, a prawdopodobnie na końcu będzie trzeba zauważyć, że któreś założenie jest niemożliwe do zrealizowania i należy dokonać kolejnej iteracji. Wszystko jest zrobione przez ludzi, ale trzeba sobie zdawać sprawę ile to pracy kosztuje, stąd najczęściej kupuje się niektóre rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Zdobyłem przekładnie z paskiem zębatym, duże koło ma ok. 92mm, małe (na silnik) 15mm. Wg. moich amatorskich obliczeń z takim przełożeniem i deklarowanych na silniku obrotach osiągnę około 12km/h ? Zapłaciłem za to całą złotówkę. Koncepcja przełozenia 1:1, 2x koło zębate od przeżytek rowerowych i łańcuch. Nie wiem teraz co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.