Skocz do zawartości

Budowa samochodu RC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmm... właśnie teraz zauważyłem, że post na który odpowiedziałem, nie należał do właściciela tematu, a kogoś kto się już dopytywał o tą tajemniczą "zrywność" (cytat jest bez oznaczenia).

 

Ja zinterpretowałem, że autor miał na myśli łatwość przejścia w poślizg (bo padały tu określenia, że pojazd do driftu ma być przeznaczony), pisząc o zrywności, a nie o przyspieszeniu, chyba, że to dla niego pojęcia zamienne. Stąd taki tok rozumowania.

 

Prędkość jest pochodną położenia po czasie, a wzór na iloraz  drogi i czasu jest tego szczególnym przypadkiem. Dla ruchu jednostajnego jest to poprawne, ale w przypadku gdy ciało cały czas przyspiesza, nie możemy skorzystać z ogólnego wzoru i podstawić przebytą drogą na całym dystansie przez czas jego przebycia, a jedynie możemy rozpatrywać przyrost przebytej drogi w pewnym okresie czasu

 (najlepiej nieskończenie krótkim).

 

Ale to już akademickie dyskusje, bo zaraz ktoś może wskoczyć i zauważyć wiele innych uproszczeń, które są tu celowo zawarte. Ale chętnie poznam poprawną definicję "zrywności" ;)

Opublikowano

Miało być o budowie auta a jest o teorio-bzdetach. Na prawde nie wiecie co to znaczy zrywny? I po co te wzory? Na prawde jest szansa na ich zastosowanie w budowie wiertarko-kosiarko-auta?

Opublikowano

Jeżeli przyjmiemy, że autor, ma dość samozaparcia i potraktuję sprawę poważnie to właśnie od takich wzorów powinien rozpocząć pierwszą iterację w procesie projektowania.

 

Proponuje przeczytać jego pierwszy post gdzie planuje do kół o średnicy ok 15cm przenieść napęd bez przełożenia (1:1) z silnika 250W, całość zasilać z dość ciężkich akumulatorów żelowych a kilka postów niżej pisze, że szczególnie zależy mu na zrywności ;) Jak podstawi to do wzorów to wyjdzie mu to co większość zauważa bez liczenia, to niemożliwe! I teraz jest wiele dróg rozwiązania problemu:

-Zbudować mega lekkie autko na małych kółkach (zakładając, że waga samego silnika nie zabija tej koncepcji)

-Zastosować znacznie mocniejszy silnik wraz z sensownie dobranym przełożeniem

-Dobrać odpowiednio duże przełożenie przy obecnych komponentach, pojazd będzie się poruszał, jest też możliwe, że będzie mielił cały czas kołami do osiągnięcia swojej prędkości maksymalnej, ale będzie to np. 5km/h :P

 

A zabaw tutaj się dopiero rozpoczyna, problemów do rozwiązania jest znacznie więcej, a prawdopodobnie na końcu będzie trzeba zauważyć, że któreś założenie jest niemożliwe do zrealizowania i należy dokonać kolejnej iteracji. Wszystko jest zrobione przez ludzi, ale trzeba sobie zdawać sprawę ile to pracy kosztuje, stąd najczęściej kupuje się niektóre rozwiązania.

Opublikowano

Witam ponownie,

Zdobyłem przekładnie z paskiem zębatym, duże koło ma ok. 92mm, małe (na silnik) 15mm. Wg. moich amatorskich obliczeń z takim przełożeniem i deklarowanych na silniku obrotach osiągnę około 12km/h ? Zapłaciłem za to całą złotówkę. Koncepcja przełozenia 1:1, 2x koło zębate od przeżytek rowerowych i łańcuch. Nie wiem teraz co wybrać.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.