poharatek Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Ale ten model to powinien latać "jak po sznurku" nawet jeśli by się wykłon na 0 dało (ma wielkie uszy na końcach skrzydeł, które go stabilizują)... Jeśli skręca - to coś jest pochrzanione z geometrią. Może np. to właśnie uszy na końcach skrzydeł są niesymetrycznie przyklejone?
skrzydlaty smok Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Fakt,jest juz po przejsciach,posklejany,poobijany.
awot Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Opublikowano 2 Listopada 2014 Marcin, gratuluję, bardzo ładne loty! Przyznasz, że to bardzo fajny i mało wymagający model. Smoku, tak jak pisałem wcześniej, mój model oblatywałem bez odchylenia silnika w bok i dało się latać. Tendencje do skręcania korygowałem trymerem i wszystko grało. Wykłon silnika wprowadziłem znacznie później i to bardziej z ciekawości niż z konieczności. Polecam jednak start z podwozia, wtedy od razu masz ręce na drągach. Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo bym dał ci do polatania mój model żebyś zobaczył, że on lata sam. Rafał.
skrzydlaty smok Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Rafal,sledze kazdy watek dopisany w tym temacie,wszystko przeczytane co gdzie i u kogo jak,z podwozia?nie za bardzo mam gdzie,mam boisko ale trawa jest dosc duza na taki start,po za tym ja te plozy zrobilem bez kol,i nawet jak po panelach probowalem potrenowac start,to jakos opornie mu to szlo.
awot Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Opublikowano 2 Listopada 2014 Smoku, kółka zrób z cienkiej sklejki i załóż na na zewnątrz płóz (po dwa na każdą pozę). A do startu może znajdziesz kawałek mało uczęszczanej asfaltowej wiejskiej drogi. My z synem czasem tak latamy u moich teściów. Wtedy jeden lata a drugi robi za kontrolera ruchu i sprawdza czy pas do lądowania jest wolny. W razie problemów lądujemy awaryjnie na polu. Uwierz mi, że skoro mi udało się ten model opanować to musi być prosty w pilotażu bo ja jestem początkującym modelarzem RC. Tak więc nie załamuj się tylko ćwicz, zobaczysz, że szybko go rozgryziesz. Rafał.
skrzydlaty smok Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Alez ja sie nie zalamuje,jak napisalem wczoraj,mam juz drugiego magnuma,a do tego musze odbudowac plozy,bo wczoraj je stracil.
Elkojote Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Odciążając kolegę Marcina Smoka moje Magnum zostało królikiem doświadczalnym i tak skłon mam na 0 natomiast bez wykłonu model mocno znosiło w lewo (skorygowane sterem kierunku i latał ale dziwnie taki krzywy ogon wyglądał ) Tak jak pisałem postanowiłem zrobić spory wykłon i w moim przypadku baaardzo pomogło, Magnum lata wyśmienicie !! Dołożona też listewka na natarciu i spływie (skrzydło bardzo się usztywniło i mogę nurkować w trawie ) . Ja zalecam wykłon silnika , w moim przypadku to był powód ściągania modelu (model na 100% wszystko miał proste ). Tu fotka jaki wykłon ma moje Magnum . A tu film z oblotu no czysta przyjemność latania !!
skrzydlaty smok Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 No brawo Elkojote,kolejny magnum w powietrzu,az naprawde milo popatrzec.gratki
Elkojote Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Dzięki trzymaj się tych ustawień co masz bateria tam gdzie była jak film kręciłeś i poleci.
skrzydlaty smok Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 Dzięki trzymaj się tych ustawień co masz bateria tam gdzie była jak film kręciłeś i poleci. juz nie poleci.wczoraj calkowicie wielkiego kreta strzelil i juz po nim,dlubie przy drugim.
Elkojote Opublikowano 3 Listopada 2014 Opublikowano 3 Listopada 2014 No ale poleciał coś ?? Co się wydarzyło ?? Mamy film jakieś wnioski ?
awot Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Opublikowano 4 Listopada 2014 Wyjąłem podkładkę przy silniku i ustawiłem go na wprost, w osi modelu. A oto wyniki testu: Rafał.
Elkojote Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Zgadza się, latać się da i przy starcie z ziemi pewnie wykłon nie jest aż tak bardzo potrzebny bo model opiera się o ziemie nabiera prędkości i nie wali się na skrzydło ale przy wyrzucie z reki jednak lepiej z wykłonem .
skrzydlaty smok Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 A ma jakis film chyba,ZAwalil kreta bo zonka mnie zdenerwowala,wzialem magnuma i polazlem na pole,wialo mocno moze temu?Ale on mi wygladal jakby pompowal?potem wgram te filmy.
skrzydlaty smok Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 https://www.youtube.com/watch?v=E02Uf9ieLV4&feature=youtu.be
Elkojote Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Rzucasz go bez włączonego silnika i potem dopiero dajesz gazu ?? Na filmie tak to wygląda . Jeśli tak było to źle ... trzymasz w ręce tak jak trzymasz, dodajesz sobie gazu tak żebyś czuł że wyrywa się do przodu i wtedy śmiało rzucamy i daj się mu rozpędzić niech leci prosto przed siebie , powoli zwiększaj wysokość (zobacz mój ostatni film jak daleko leci bez mieszania w sterach ), delikatnie ze sterem wysokości bo go przeciągniesz jak to własnie miało miejsce (według mnie).
Marcin Przybyła Opublikowano 4 Listopada 2014 Opublikowano 4 Listopada 2014 Ja bym zwiększył skłon o 2 stopnie. Ten model bardziej nerwowo reaguje na nieprawidłowy skłon niż środek ciężkości. U mnie jest 5 stopni, ale to zależy od umiejscowienia pakietu. Tyle wywnioskowałem z filmu. Jeżeli jednak te nerwowe ruchy wywołało zaciągniecie SW, to wystarczające wychylenia dla SW to +-1cm i dodatkowo przyda się expo 25-40%.
skrzydlaty smok Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie elkojote rzucam go juz z wlaczonym silnikiem,tak na 3/4 gazu daje i juz,a lotki nawet nie zdarzam nimi cokolwiek wuje sie jak na filmie i juz gleba.robic,bo zacho
Elkojote Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 No to tak jak Marcin pisał skłon silnika potrzebny może silnik ciągnie cie w góre . Ps.lotek nie masz ale pewnie chodziło o ster wysokości.
marcelizor Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie elkojote rzucam go juz z wlaczonym silnikiem,tak na 3/4 gazu daje i juz,a lotki nawet nie zdarzam nimi cokolwiek wuje sie jak na filmie i juz gleba.robic,bo zacho Mnie również wydaje się, że silnik włączasz dopiero po wyrzucie. Co więcej do tego momentu lot jest całkiem poprawny, więc SC jest raczej w porządku. Problemy zaczynają się po dodaniu gazu, więc przyczyną takiego zachowania prawdopodobnie jest ustawienie silnika. Co jeszcze rzuciło mi się w oczy po obejrzeniu filmu, to że po dodaniu gazu model praktycznie nie przyspiesza . Szkoda, że wstawiasz takie liche zdjęcia, nic nie można z nich wywnioskować... Chciałbym zobaczyć dobrej jakości fotki przodu modelu z góry i z boku, z założonym śmigłem. Wszystko identycznie tak, jak miałeś podczas ostatniego lotu. Jeśli masz taką możliwość to zrób takie, a będzie można coś więcej powiedzieć. Już nie mogę patrzeć jak się męczysz, chciałbym żebyś w końcu polatał... EDIT: Prawidłowo zbudowany model powinien się zachowywać tak: Po wyważeniu i ustawieniu powierzchni sterowych na 0, wyrzucony przed siebie model (z wyłączonym silnikiem) powinien lecieć na wprost lekko opadając.Jeżeli zachowuje się inaczej to znaczy,że coś jest nie tak z geometrią płatowca. Jeśli po włączeniu silnika na średnie obroty model nadal leci na wprost i zachowuje wysokość, to wszystko jest prawidłowo ustawione. Natomiast jeśli model po dodaniu gazu: 1. zadziera do góry- silnik skierować kilka stopni w dół -skłon 2. pikuje w stronę matki ziemi- silnik kilka stopni w górę 3. skręca w lewo- silnik skierować kilka stopni w prawo (patrząc na model od strony ogona)- wykłon 4. skręca w prawo- silnik kilka stopni w lewo To są oczywiście ustawienia dla silnika obracającego się w prawo (patrząc od strony ogona), z prawidłowo zamontowanym prawym śmigłem... 1
Rekomendowane odpowiedzi