Skocz do zawartości

MAGNUM FFF - mój nowy model


awot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale ten model to powinien latać "jak po sznurku" nawet jeśli by się wykłon na 0 dało (ma wielkie uszy na końcach skrzydeł, które go stabilizują)...

Jeśli skręca - to coś jest pochrzanione z geometrią. Może np. to właśnie uszy na końcach skrzydeł są niesymetrycznie przyklejone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, gratuluję, bardzo ładne loty! Przyznasz, że to bardzo fajny i mało wymagający model. 

 

Smoku, tak jak pisałem wcześniej, mój model oblatywałem bez odchylenia silnika w bok i dało się latać. Tendencje do skręcania korygowałem trymerem i wszystko grało. Wykłon silnika wprowadziłem znacznie później i to bardziej z ciekawości niż z konieczności.

Polecam jednak start z podwozia, wtedy od razu masz ręce na drągach. Szkoda, że mieszkasz tak daleko bo bym dał ci do polatania mój model żebyś zobaczył, że on lata sam.

 

Rafał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafal,sledze kazdy watek dopisany w tym temacie,wszystko przeczytane co gdzie i u kogo jak,z podwozia?nie za bardzo mam gdzie,mam boisko ale trawa jest dosc duza na taki start,po za tym ja te plozy zrobilem bez kol,i nawet jak po panelach probowalem potrenowac start,to jakos opornie mu to szlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoku, kółka zrób z cienkiej sklejki i załóż na na zewnątrz płóz (po dwa na każdą pozę). A do startu może znajdziesz kawałek mało uczęszczanej asfaltowej wiejskiej drogi. My z synem czasem tak latamy u moich teściów. Wtedy jeden lata a drugi robi za kontrolera ruchu i sprawdza czy pas do lądowania jest wolny. W razie problemów lądujemy awaryjnie na polu. 

Uwierz mi, że skoro mi udało się ten model opanować to musi być prosty w pilotażu bo ja jestem początkującym modelarzem RC. 

Tak więc nie załamuj się tylko ćwicz, zobaczysz, że szybko go rozgryziesz.

 

Rafał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odciążając kolegę Marcina Smoka moje Magnum zostało królikiem doświadczalnym i tak skłon mam na 0 natomiast bez wykłonu model mocno znosiło w lewo (skorygowane sterem kierunku i latał ale dziwnie taki krzywy ogon wyglądał ) Tak jak pisałem postanowiłem zrobić spory wykłon i w moim przypadku baaardzo pomogło, Magnum lata wyśmienicie !! Dołożona też listewka na natarciu i spływie (skrzydło bardzo się usztywniło i mogę nurkować w trawie ) . Ja zalecam wykłon silnika , w moim przypadku to był powód ściągania modelu (model na 100% wszystko miał proste ).

Tu fotka jaki wykłon ma moje Magnum .

CAM00319%5B1%5D.jpg   

 

A tu film z oblotu no czysta przyjemność latania !!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucasz go bez włączonego silnika i potem dopiero dajesz gazu ?? Na filmie tak to wygląda . Jeśli tak było to źle ... trzymasz w ręce tak jak trzymasz, dodajesz sobie gazu tak żebyś czuł że wyrywa się do przodu i wtedy śmiało rzucamy i daj się mu rozpędzić niech leci prosto przed siebie , powoli zwiększaj wysokość (zobacz mój ostatni film jak daleko leci bez mieszania w sterach ), delikatnie ze sterem wysokości bo go przeciągniesz jak to własnie miało miejsce (według mnie).   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zwiększył skłon o 2 stopnie. Ten model bardziej nerwowo reaguje na nieprawidłowy skłon niż środek ciężkości. U mnie jest 5 stopni, ale to zależy od umiejscowienia pakietu. Tyle wywnioskowałem z filmu. Jeżeli jednak te nerwowe ruchy wywołało zaciągniecie SW, to wystarczające wychylenia dla SW to +-1cm i dodatkowo przyda się expo 25-40%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie elkojote rzucam go juz z wlaczonym silnikiem,tak na 3/4 gazu daje i juz,a lotki nawet nie zdarzam nimi cokolwiek wuje sie jak na filmie i juz gleba.robic,bo zacho

 

Mnie również wydaje się, że silnik włączasz dopiero po wyrzucie. Co więcej do tego momentu lot jest całkiem poprawny, więc SC jest raczej w porządku. Problemy zaczynają się po dodaniu gazu, więc przyczyną takiego zachowania prawdopodobnie jest ustawienie silnika. Co jeszcze rzuciło mi się w oczy po obejrzeniu filmu, to że po dodaniu gazu model praktycznie nie przyspiesza :huh: . Szkoda, że wstawiasz takie liche zdjęcia, nic nie można z nich wywnioskować... Chciałbym zobaczyć dobrej jakości fotki przodu modelu z góry i z boku, z założonym śmigłem. Wszystko identycznie tak, jak miałeś podczas ostatniego lotu. Jeśli masz taką możliwość to zrób takie, a będzie można coś więcej powiedzieć. Już nie mogę patrzeć jak się męczysz, chciałbym żebyś w końcu polatał... ;)

 

EDIT:

 

Prawidłowo zbudowany model powinien się zachowywać tak:

 

 Po wyważeniu i ustawieniu powierzchni sterowych na 0, wyrzucony przed siebie model (z wyłączonym silnikiem) powinien lecieć na wprost lekko opadając.Jeżeli zachowuje się inaczej to znaczy,że coś jest nie tak z geometrią płatowca. Jeśli po włączeniu silnika na średnie obroty model nadal leci na wprost i zachowuje wysokość, to wszystko jest prawidłowo ustawione. Natomiast jeśli model po dodaniu gazu:

 

1. zadziera do góry- silnik skierować kilka stopni w dół -skłon

2. pikuje w stronę matki ziemi- silnik kilka stopni w górę

3. skręca w lewo- silnik skierować kilka stopni w prawo (patrząc na model od strony ogona)- wykłon

4. skręca w prawo- silnik kilka stopni w lewo

 

To są oczywiście ustawienia dla silnika obracającego się w prawo (patrząc od strony ogona), z prawidłowo zamontowanym prawym śmigłem... ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.