Skocz do zawartości

MAGNUM FFF - mój nowy model


awot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pozbyłem się tego po ponownym zmierzeniu skrzydła, wingletów, kątów miedzy skrzydłem, a SK i SW. Miałem źle zamocowane skrzydło (dodałem rzepy do skrzydła i kadłubu). Teraz bez wykłonu i jakiegoś większego trymu jest ok (łatwo potrzebę wykłonu sprawdzić porównując lot szybowy do silnikowego). U mnie za każdym razem odpada podwozie, więc latam na razie bez (i lądowania w chaszcze). Oklejone podwozie taśmą również łatwo odpada. Spróbuję wzmocnić węglem. Skrzydło żyje bez żadnych obrażeń. Skłon poszedł z 2-3 stopnie w dół w stosunku do planów (pakiet pod skrzydłem). Nałożenie się jednoczesne zbyt małego skłonu i nieprawidłowego SC trochę spowolniło mi dojście do sedna problemu. Ogon troszkę jest za wiotki i jego minimalne wyginanie powoduje duże ruchy SW. Specjalnie mi to na razie nie przeszkadza, ale w planach mam usztywnienie ogona, a może i nawet wycięcie takiego samego statecznika poziomego, ale z dużo mniejszą częścią ruchomą. Chęci jest dużo, ale czas wolny, czyli wyjścia w plener wypada już niestety przy zmierzchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz wzywałeś więc jestem ;)   Widzę, że nauczyłeś swojego MAGNUM'a latać!  Uszkodzenia skrzydeł, które pokazałeś to norma w tym modelu. Mój ostatnio też miał małą przygodę ale wszystko już naprawione. Jak będę budował kolejne MAGNUM to dam płaskownik węglowy w krawędzi natarcia i spływu na całej rozpiętości centropłata (u mnie po jednym fatalnym lądowaniu skrzydła pękły zaraz za wzmocnieniem, które sięgało tylko do goleni podwozia). 

 

W sprawie latania tym modelem to sporo osób (ja również) próbuje latać na zbyt malej prędkości i zaciągniętym drążku, wtedy model nie leci ale wisi na śmigle. Gdy zacząłem latać na trochę większym gazie model zaczął się porządnie zachowywać. Model dość słabo szybuje i dlatego do lądowania też podchodzę na lekkim gazie (dziwnie to się może kojarzyć) i teraz nie mam z tym żadnych problemów.

 

Jestem nowicjuszem i mam małe doświadczenie i raptem kilka modeli do porównania ale stwierdziłem, że MAGNUM musi mieć prędkość (niezbyt dużą ale jednak) żeby dobrze latać.

W moim modelu i przy moim silniku latałem na śmigle GWS 8060 ale wczoraj zrobiłem też próby na GWS 8040 i też latał. Generalnie śmigło dobieram według zaleceń producenta silnika. 

 

Grzegorz, wzmocnij skrzydła, daj trochę więcej gazu i będzie OK!

 

Aktualizacja.

 

Pogoda sprzyja lataniu, u mnie zero wiatru, tylko placu trochę mało ale co tam, do odważnych świat należy!

 

Zrobiłem testy MAGNUM z takimi śmigłami:

 

15A0MIG1410A2_zpsc6dc9c87.jpg

 

Próby wypadły pomyślnie. W czasie startu z największym śmigłem model schodzi z kierunku na rozbiegu ale to nie wina śmigła tylko zanieczyszczeń, które dostały się pomiędzy koło a jego osłonę.

 

 

Znalazłem też później jeszcze jedno śmigło ale nie wiem jaki ma skok bo nie ma oznaczeń. Na nim model też lata.

 

15A0MIG1410O3_zps130208d0.jpg

 

Niestety nie mam hamowni , na której mógłbym sprawdzić przy jakim śmigle napęd jest najbardziej wydajny.  Producent silnika zaleca następujące śmigła: 8x4 ( 3S )  i 10x4,7 ( 2S )

 

Przy okazji chcę zademonstrować, że MAGNUM jest bardzo tolerancyjny w kwestii środka ciężkości. Do zasilania używam pakietów 1300 i 900 mAh. Ten mniejszy jest oczywiście lżejszy więc spróbowałem kiedyś skorygować wyważenie dokładając z przodu ciężarek. A że nie miałem nic innego pod ręką więc przykleiłem pod nosem baterię paluszkową AA o masie 23 gramy. Później wymieniając pakiet na cięższy zapomniałem ją zdjąć i beztrosko poleciałem. Musiałem tylko zmienić wytrymowanie i model latał jak gdyby nigdy nic.

Próby ze śmigłami robione były bez dodatkowego obciążenia. Następnie przykleiłem bateryjkę na właściwe miejsce.

 

BALAST2_zps27299bc3.jpg

 

I model poleciał.

 

http://youtu.be/fuiQe5v6wcs

 

Jak widać nic niepokojącego się nie dzieje.

 

Tak więc MAGNUM to bardzo fajny model, wiele wybacza i fajnie lata. Kto go jeszcze nie zbudował niech szybko buduje swojego!

 

Rafał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz że bez Ciebie ani rusz masz najwięcej wylatanych godzin na Magnum że o udanych  startach i lądowaniach nie wspomnę :) czyli lata na wszystkim ... nie ma się co czepiać . Ja na natarcie i spływ wkleiłem listwy sosnowe 3x5mm miał być profil węglowy 1x5 mm ale nie mam , do abc rc sie nie wybieram a wysyłka tych dwóch profili i dwa smigiełka 19 zł sam towar 13 zł , zobaczymy ile sosna wytrzyma . Na przed ostatnim zdjęciu wygląda jak byś miał wykłon dosyć spory .... , masz czy złudzenie ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, sosna wytrzyma w końcu aż takich sił tam nie ma. Ważne żeby była na całej rozpiętości centropłata.

 

Silnik ma skłon 3 stopnie w dół. Odchylenia na bok uzyskałem podkładając z jednej strony pod krzyżak silnika kawałek sklejki grubości 2 mm. Przyznam, że długi czas latałem bez odchylenia w bok i nie było problemów, trymowałem to sterem kierunku. Jak jutro pogoda dopisze to wyjmę ta podkładkę i zobaczę czy będzie umiał prosto lecieć.

 

Rafał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo przy starcie jednak ucieka w lewo i też sterem kierunku wytrymowałem. Inny model który zbudowałem Lazy Bee ma bardzo duży wykłon i start tym modelem to czysta przyjemność . Listwa sosny na całej długosci zrobie jeszcze wykłon i nie wiem czy nie okleje skrzydła ,po oklejeniu jednak robi sie atomowe nic nie pęka z byle powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Magnumowiczow.

Wiec tak,dzis pogoda byla,checi na nauke byly,Tylko umiejetnosci niestety brak,ale od poczatku.

Wzialem na dzis trzy modele do nauki pilotarzu.

Magnum

mig-15 Fattie

oraz Parallaxa.

Najlepiej zostawil bym to bez komentarza.ale .....

Filmow niestety brak,bo operator bunt zrobil,i nie chcial filmowac.

mam tylko foto po .wiec po kolei.

post-8410-0-37103700-1414861757_thumb.jpg

post-8410-0-19548500-1414861763_thumb.jpg

polamany kadlub orczyk w SW,smiglo,i plozy.

mig-15

post-8410-0-79855300-1414861843_thumb.jpg

jak widac.

Parallaxa opisze w temacie.

Moj Magnum,teraz ostro daje w prawo,i bardzo zadziera dziob,poszedlem rada kolegi Marcina,ktory tutaj napisal zebym cofnal baterie do tylu o cm,nie twierdze ze jego wina,szukam rozwiazania tylko.Jak moze ktos z was ogladal moj pierwszy filmik z MGM.ktory tu zamiescilem,tam widac jak samolot zachowuje sie skrecajac w lewo,to samo teraz sie robilo tylko w prawo.Tamto pierwsze smiglo sie polamalo,wiec pojechalem,kupilem drugi zestaw,tak ,kupilem,bez spr.i.t.d.zalozylem nowo kupione i trzeba bylo zmienic kabelki bo ciag robilo do przodu,wiec mysle ze sam sobie odpowiedzialem dlaczego tak sie dzieje.Sledze temat,wiec ostatnio przeczytalem wasze posty o wyklonie silnika,ktorego u mnie brak,mam nadzieje ze dzisiaj jeszcze zrobie poprawki i jutro bedzie zdatny do nauki.Obecne smiglo ktore mam to GF?nie mam czasu szukac co oznacza,wiec moze ktos mi tu szybko odp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myśle tzn.pisałem że z filmu wynikało że nic mu nie brakowało tylko porządny wyrzut nie klęcząc tylko z nad głowy . Z przesuwaniem pakietu do tyłu bym uważał ja tam wole jak model cięższy na przód jest niz na tył bo wtedy strasznie cieżko nad nim zapanować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model naprawde nie jest taki kapryśny ,środek cieżkosci zrób na 1/3 cięciwy i musi lecieć . Ja na śmigle 8x4 muszę dać 3/4 gazu i ładnie rzucić prosto przed siebie. Ja zrobiłem spory wykłon bo taki mam w Lazy Bee i leci prosciutko przed siebie tym latadłem gwarantuje że miał byś 100 na 100 udanych startów. Nie wiem na ile to pomoże Magnum bo jeszcze nie testowałem jak lata z wykłonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,ja tez to powtarzam sobie,ze brakuje kropki nad I,niestety dopiero teraz ucze sie drugiej strony medalu,czyli ustawianie silnika i.t.p.Brakuje mi tu po prostu kogos kto by doradzil,ustawil te wszystki parametry,latwizna wiem,No ale coz trzeba cofnac sie zeby pojsc dalej do przodu,zrobilem wyklon w M.

post-8410-0-90546600-1414880326_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no nie wiem czy taka łatwizna ... dla starych wyjadaczy na pewno . Mi się też marzy ktoś kto by czasem popatrzył doradził ale niestety nie mam nikogo w okolicy , jedyne co zostaje to na własnej skórze, kosztem rozbitych modeli ustawiać i startować . Wykłon  zrobiłem taki sam tylko w druga stronę  no ale wiadomo czemu w druga stronę .... no to leć Smoku :) , zobaczymy czy prosto poleci i już coś nowego będziemy wiedzieć :) U mnie dziś pogoda przepiękna ale jakiś mały halny mi tu powiewa !   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skrzydlaty smok

Jeśli faktyczne potrzebujesz aż takiego wykłonu (i to w lewo - bo zdjęcie jest od góry?), to masz coś bardzo mocno nie tak z geometrią modelu...

Generalnie to skłon i wyklon się reguluje na samym końcu. Najpierw trzeba sprawdzić czy model trzyma geometrię. Potem środek ciężkości - i najlepiej to sprawdzić idąc gdzieś "w krzaki" i patrząc jak szybuje.

Dopiero na koniec lot silnikowy i kontrola katów zamocowania silnika.

Tu artykuł o ich ustawianiu: http://flitetest.com/articles/Thrust_Angle

A tu seria świetnych artykułów dla początkujących pilotów na temat budowy, regulacji i oblotu modeli RC : http://www.modelarz.one.pl/porady-modelarskie/przedszkole-rc/

(Mnie te artykuły bardzo pomogły, gdy zaczynałem przygodę z RC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pieknie ci lata,u mnie niestety tez dzis wieje ostro,wiec tylko modifikacje,jakies ulepszenia porobie i tyle.Chyba ze?po poludniu sie uspokoi?


P.Poharatek,wyzej napisalem czemu w lewo,i.t.p.wyklon prawda moze byc za wielki,ale powiem szczerze zrobilem go na oko,mialem dzis spr,co to pomoze,ale wieje mocno,wiec nici.Ale dzieki wielkie za linki.biore sie za czytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.