marek rokowski Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 kiedyś zbudowałem tego cudaka w wersji ESA Zastanawiałem się co począć moim wyeksploatowanym skrzydełkiem Vega o rozpiętości 1,60m .... Jakoś żal mi było go "złomować" Zaświtał mi pewien pomysł i po przemierzeniu paru wymiarów ostro zasiadęłm do rysowania kadłub wykonałem w wersji styropianowej. "banan" - wymyśliłem tak i sposób wycinania kadłubów który daje maksymalną efektywność uzyskania cygarowatych kształtów z owalnymi przekrojami: Wzmocneinia kadłuba: wewnatrz 3 wrei połączone listwami sosnowymi 10x20 stanowiącymi łoże goleni przedniej oraz punkt zamocowania skrzydła. powierzchnia styku wręg i kadluba została powiekszona paskami forniru. Na zewnątrz kadłuba wzmocnienie stanowią 4 listwy 10x2mm klejone w wyszlifowanych rowkach Skrzydło zacząłem od wycięcia komór podwozia Po wkeljeniu dodatkowych dxwigarków sosnowych, znaczną częśc powierzchni skrzydła okleiłem fornirem-ale wykorzystałęm do tego celu klej w spraju firmy 3M Na zakończenie dnia zabezpieczyłęm kadłub folią i wylaminowałem sobie kształtkę z której powstaną pokrywy komory goleni przedniej ciąg dalszy niebawem
songo78 Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Ostatnio recycling się ceni ;-) Lubię takie wynalazki, będę zaglądał :-)
marek rokowski Opublikowano 5 Października 2014 Autor Opublikowano 5 Października 2014 kaczuszka powoli nabiera piórek miała już staną na kołach -neistety mechanizmy chowania podwozia które miałem okazały sie badziewiiem :/ pozostaje cekac na paczkę... 1
JacekK Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 o żeszzzzz Tyyyy maleństwo, pakieciki będą 1300 mAh
marek rokowski Opublikowano 5 Października 2014 Autor Opublikowano 5 Października 2014 no coś Ty! kupiłęm na promocji 500mAh/3s po 12 PLN
marek rokowski Opublikowano 19 Października 2014 Autor Opublikowano 19 Października 2014 powoli do przodu zrobiłem usztywneini kadłuba w czesci tylnej oraz wloty powietrza chłodzące silnik: całość od spodu:
marek rokowski Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Opublikowano 2 Listopada 2014 zapomniałem się pochalić że w piątek udało mi isę zainstalowac przednią goleń podwozia zaopatrzona w pokrywy i mechanizm skrętny
marek rokowski Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 postanowiłem zrobic wstepny oblot przed ukończeniem Shindena powód: waga i obciążenie powierzchni nosnej... teraz pora na naprawę i MOCNE odchudzanie bo niestety to prawdziwy warbird - zwł jeśli chodzi o prędkośc potrzebna do startu i lądowana a co za tym idzie długość i jakość pasa startowego... 1
magilla Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Szacun za lądowanie takim modelem w takim miejscu Ja bym nie zaryzykował bo mogło sie skończyć naprawianiem tego co jeszcze nie skończone
Viper Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 W powietrzu prezentuje się fajnie, ale rzeczywiście widać że ciężkawy. Odchudzaj, odchudzaj, a może być fajna maszynka
marek rokowski Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Shinden dostał jednak nowe skrzydło silnik powędrował do wnętrza kadłuba - dzięi temu wyważenie myślę że uzyskam pojedynczym a nei podwójnym pakietem umeijscowionym w samym nosie
japim Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Marku, Mi sie wydaje, ze model tak kiepsko lecial z powodu napedu a wlasciwie za malego smigla. Na 3. fotce na filmie widac ze lopaty ledwo wystaja zza obrysu kadluba. Latalem podobnym modelem i mimo ze ciag statyczny = masa to predkosc modelu w locie pozostawiala sporo do zyczenia. Widac na filmie ze model lecial "na rzesach" i o pionowych figurach nie bylo mowy. Daj wiekszy silnik + wieksze smiglo, zostaw dwa pakiety dla wiekszej wydajnosci pradowej i powinien latac jak warbird. Ile teraz wazy i jakie masz obciazenie powierzchni (z canardem i bez)?
marek rokowski Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 latał nieżle i bym całkeim żywy - tylko ja bałem sie w pierwszym locie zaszalec i pociagnac go do pętli... wiesz ze nawet ster wysokosci był łapany w balsowym łożu szpilkami? )) obciażenei z wagą docelową wychodziło coś koło 180gr/dm - czyli w cholerę... ;/ - widac jak (nie)szybuje po zdjęciu gazu (końcówka filmu /podejscie do lądowania) nie mam takiego lotniska żeby móc latac takim pociskiem dlatego powstaje odchudzony egzemplarz prawdopodobnie dostanie przewymiarowane śmiglo aby miec taki "krytyczny" zapas w razie W
kesto Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Shinden dostał jednak nowe skrzydło silnik powędrował do wnętrza kadłuba - dzięi temu wyważenie myślę że uzyskam pojedynczym a nei podwójnym pakietem umeijscowionym w samym nosie Niebanalny model wymaga niebanalnych rozwiązań. Z cofnięciem silnika to dobry pomysł. Ładnie to zrobiłeś. Tylko pamiętaj, że każdy element dodany, zabiera moc silnikowi. Przedłużenie wału być może poniesie za sobą konieczność wymiany silnika na mocniejszy.
pilot71 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 No i jak tam, jakieś postępy w budowie?
marek rokowski Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2015 pogoda nie zachęca do dużych maszyn bo nawet jak skończę to i tak nie oblatam wiec na razie leży i się kurzy...
marek rokowski Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Opublikowano 14 Listopada 2015 koniec sezonowania projektu! postanowiłęm sprawdzić dwie nowe technologie: - pokrywanei kadłuba za pomocą płyt depronowych - pokrywanie skrzydłą za pomocą szyfonu laminowanego z użycim EaseKOte na razei kadłub przeciąłem płyty depronowe 3mm na 1mm plasterki i kawałek po kawałku skóruję kadłub klejąc kolejne bryty na soudalu https://goo.gl/photos/R4JmJ51BN7G5PmT17 przy okazji: ktos wie jak obejsc zabezpiecenei katalogu google? bo wczesneij dało sie wkeljac link do zdjecia i bylo fajnei -ateraz nie działa:/
robertus Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 https://picasaweb.google.com/lh/myphotos?noredirect=1 Użyj takiego linku do dostawania się do swoich zdjęć
marek rokowski Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 dzięki Robson! poszycie kadłub aprawie że gotowe - jutro szpachla
Rekomendowane odpowiedzi