Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I to jest właśnie modelarstwo! Człowiek chodzi po spożywczym, budowlanym, ogrodniczym i wszędzie widzi możliwości wykorzystania czegoś w modelu. :)

Opublikowano

Gratulacje Tomaszowi za To-masza :)

 

A co do kłopotów z bowdenami -możliwe że układałes puste rurki w nacięciu a powinno sie to robić z wsunietym drutem - zwiększa to sztywność i dzięki temu zmniejsza powstanie ewentualnych  zagięć    utrudniających potem  pracę bowdena .

 

Wklejony pancerzyk bowdena przy okazji usztywnił by tylną część kadłuba .

Opublikowano

Układałem bowdeny wraz z cięgnem i kontrolowałem opory podczas wciskania. Błąd musiał wystąpić podczas nacinania kadłuba. Nożyk szedł przy linijce, ale może w głębi falował. Oczywiście, że miałem zamiar usztywnić kadłub wyłącznie wklejonymi bowdenami ale musiałem zastosować pręty węglowe. Chyba stąd teraz mam problem z wyważeniem, bo mam nieco cięższy ogon. Pakietu już dalej nie da się przesunąć bo przeszkadza wręga podwozia. W ten sposób waga 220 gramów (niższa niż u oryginału) niestety będzie się musiała zwiększyć. Planuję doważyć nos kołpakiem montowanym do śmigła. To będzie najlżejsze wyjście.

post-19580-0-64152100-1478360494.jpg

W walce z wagą poskracałem wszystkie przewody żeby ich nie upychać na siłę. Odbiornik oczywiście będzie zakryty klapką.

Jeśli chodzi o oblot, to niestety nad morzem obecnie panuje pora sztormowa :wacko:

 

EDIT (11.11.2016)

 

Przy dzisiejszym święcie, mimo lekkiego mroziku wiatr ucichł, a więc ładuj akumulatory i na boisko! (czyt. lotnisko). Trzy udane starty z ziemi i trzy udane lądowania co jak na mój mizerniutki staż w powietrzu (kilkanaście minut łącznie z dzisiejszymi kilkoma) jest wynikiem nadspodziewanie dobrym. Model wyważyłem aluminiowym kołpakiem jak na zdjęciu.

post-19580-0-85756800-1478863110.jpg

Wiatru nie było tylko przy ziemi, bo na 30 metrach pod wiatr leciał wyjątkowo opornie - chyba będę musiał zmienić śmigło. Poza tym ani silnik (skłon i wykłon) ani usterzenie nie wymagało żadnego trymowania i korekty, co jest dla mnie wielce satysfakcjonujące, jako dla budowniczego.

 

Wyposażenie:

TX Aurora 9X

RX Minima 6S

serwa 2XSG51R Tower Pro 5 g

silnik HK 2205C

pakiet 2S 500 mAh

śmigło 9X4,7

 

Waga do lotu 227 gramów.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli to pierwszy zbudowany model to świetna robota, gratuluję. Wrzuć filmik z oblotu

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tomek, modelik bardzo udany :)

Jak masz pakiet 2S to powinneś mieć śmigiełko APC  8"6 E- pokombinuj , a  przy 3S śmigło GWS 9x50. Silnik ma 58W i 1400obr/V. Tak wyczytałem z instrukcji, może pomoże.

Opublikowano

@kossimon

Nie jest to mój pierwszy zbudowany model. Pisałem więcej w dziale "powitania". Po blisko czterdziestoletniej przerwie jest to czwarta konstrukcja, ale pierwsza, którą zdecydowałem się upublicznić. Filmiku z oblotu nie mam, bo nie planowałem filmowania a poza tym byłem sam.

@mayster8405

Dziękuję za podpowiedź. Sam też szukałem możliwych rozwiązań dla pakietu 2S ale za podpowiedzią Marka zastosuję śmigło 10X4,7 SF. Ten silniczek ma krótką oś i propsaver zintegrowany z wirnikiem więc zamontowanie zwykłego śmigła do silników elektrycznych jest sporym problemem.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

To moj kolejny To-Masz. Jakoś lubie ten model:

 

tomasz2_2.jpg

 

tomasz2_3.jpg

 

 

 

Wszystkie "flaki" upakowałem do srodka, waga z lipolem 300g. Jak warunki pozwolą (ciagły wiatr, niestety) jutro oblot.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Bardzo zabawkowa kolorystyka, pasuje do tego modelu :)

 

Jak sie ma trójkę dzieci w tym dwóch synów wszystko trzeba robić pod klocki LEGO :) . Następnego zrobię w stylu My Little Pony.

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Chciałbym przedstawić swoją wersję Tomasza tworzoną wspólnie pół na pół z Sławkiem. Robiony był na wzór amerykańskiego F4 Corsair.

Na początku rozpakowałem zestaw i sprawdziłem jak wszystko wygląda, następnie zabrałem się za budowę razem z Sławkiem, nie będę dokładnie opisywał jak wszystko przebiegało ponieważ każdy Tomasz był budowany tak samo poprzez wklejenie płaskowników, bowdenów, wycięcia dziur na pakiet itd :) Regulator jest schowany pod "silnikiem", pakiet pod skrzydłem, odbiornik nad, dzięki temu wszystko jest pochowane wewnątrz modelu i nic nie jest na wierzchu, To co odróżnia mój model to zdejmowane skrzydło montowane na gumy (Sławek doradził jak to wykonać i wzmocnić przed pękaniem, użyłem starterów telefonicznych) w nie oraz przez cały kadłub zostały wklejone kołki 4mm grubości, pomaga to przy transporcie oraz amortyzuje kadłub od uderzeń na skrzydło, model po pomalowaniu oklejany był naklejkami wydrukowanymi metodą laserową, dzięki temu tusz się nie rozpuszczał i pozostawał ostry, dodałem od siebie trochę innych napisów, może nie jest całkowicie zgodny z realiami ale tutaj chodzi o zabawę i fajny wygląd, a budowanie Tomasza było dla mnie naprawdę fajną zabawą. Po wycięciu naklejki moczyłem ją w wodzie i odkładałem na lustro aby woda ściekła, przed zmoczeniem odrysowywałem kształt na kadłubie lub skrzydle i tam dałem klej, potem przyłożyłem wilgotną naklejkę i dociskałem gąbką, powstała faktura pianki EPP. po wyschnięciu naklejka trzyma się dobrze i jest nie do zdarcia. To taka dobra technika od Sławka.

 

Ogólnie model jest bardzo fajny i przyjemny, szybko się go buduje i jest bardzo odporny na kraksy, dzięki Sławkowi dowiedziałem się sporo rzeczy przy budowie, np aby używać do klejenia EPP wody ponieważ wiąże CA, bo do momentu do którego zacząłem używać wody bardziej kleiłem palce niż model. W locie zachowuje się idealnie jak to Tomasz, Chciałbym podziękować Sławkowi oraz Markowi, uważam że Tomasz to bardzo udany i idealny samolot na początek, ciężko go rozbić przy pierwszych lotach i szybko można go zbudować. Pod spodem zamieszczam galerię zdjęć z budowy oraz lotu Tomasza. Pewnie na weekend wrzucę filmy z oblotu. Na sam koniec powstał pilot stworzony przez moją narzeczoną.

post-20250-0-04689900-1503437118_thumb.jpg

post-20250-0-09350700-1503437119_thumb.jpg

post-20250-0-78610100-1503437119_thumb.jpg

post-20250-0-46536100-1503437120_thumb.jpg

post-20250-0-22707500-1503437121_thumb.jpg

post-20250-0-94537100-1503437121_thumb.jpg

post-20250-0-66677300-1503437122_thumb.jpg

post-20250-0-36928400-1503437123_thumb.jpg

post-20250-0-09470700-1503437124_thumb.jpg

post-20250-0-17487400-1503437128_thumb.jpg

post-20250-0-16253400-1503437135_thumb.jpg

post-20250-0-20542800-1503437136_thumb.jpg

post-20250-0-19206500-1503437137_thumb.jpg

post-20250-0-89243800-1503437137_thumb.jpg

post-20250-0-60308100-1503437138_thumb.jpg

post-20250-0-41760800-1503437139_thumb.jpg

post-20250-0-14681800-1503437140_thumb.jpg

post-20250-0-84119500-1503437140_thumb.jpg

post-20250-0-69045400-1503437141_thumb.jpg

post-20250-0-45802400-1503437142_thumb.jpg

post-20250-0-21148900-1503437143_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Witam,

Chciałbym przedstawić swoją wersję Tomasza tworzoną wspólnie pół na pół z Sławkiem. Robiony był na wzór amerykańskiego F4 Corsair.

 

Na początku rozpakowałem zestaw i sprawdziłem jak wszystko wygląda, następnie zabrałem się za budowę razem z Sławkiem, nie będę dokładnie opisywał jak wszystko przebiegało ponieważ każdy Tomasz był budowany tak samo poprzez wklejenie płaskowników, bowdenów, wycięcia dziur na pakiet itd :) Regulator jest schowany pod "silnikiem", pakiet pod skrzydłem, odbiornik nad, dzięki temu wszystko jest pochowane wewnątrz modelu i nic nie jest na wierzchu, To co odróżnia mój model to zdejmowane skrzydło montowane na gumy (Sławek doradził jak to wykonać i wzmocnić przed pękaniem, użyłem starterów telefonicznych) w nie oraz przez cały kadłub zostały wklejone kołki 4mm grubości, pomaga to przy transporcie oraz amortyzuje kadłub od uderzeń na skrzydło, model po pomalowaniu oklejany był naklejkami wydrukowanymi metodą laserową, dzięki temu tusz się nie rozpuszczał i pozostawał ostry, dodałem od siebie trochę innych napisów, może nie jest całkowicie zgodny z realiami ale tutaj chodzi o zabawę i fajny wygląd, a budowanie Tomasza było dla mnie naprawdę fajną zabawą. Po wycięciu naklejki moczyłem ją w wodzie i odkładałem na lustro aby woda ściekła, przed zmoczeniem odrysowywałem kształt na kadłubie lub skrzydle i tam dałem klej, potem przyłożyłem wilgotną naklejkę i dociskałem gąbką, powstała faktura pianki EPP. po wyschnięciu naklejka trzyma się dobrze i jest nie do zdarcia. To taka dobra technika od Sławka.

 

Ogólnie model jest bardzo fajny i przyjemny, szybko się go buduje i jest bardzo odporny na kraksy, dzięki Sławkowi dowiedziałem się sporo rzeczy przy budowie, np aby używać do klejenia EPP wody ponieważ wiąże CA, bo do momentu do którego zacząłem używać wody bardziej kleiłem palce niż model. W locie zachowuje się idealnie jak to Tomasz, Chciałbym podziękować Sławkowi oraz Markowi, uważam że Tomasz to bardzo udany i idealny samolot na początek, ciężko go rozbić przy pierwszych lotach i szybko można go zbudować. Pod spodem zamieszczam galerię zdjęć z budowy oraz lotu Tomasza. Pewnie na weekend wrzucę filmy z oblotu. Na sam koniec powstał pilot stworzony przez moją narzeczoną.

Bardzo ładna, indywidualna wersja!

 

Udanych startów i lądowań.

 

Tomek

Opublikowano

Wrzucam około 10 zdjęć z lotów, pilota nie ma bo nie został dobrze przymontowany, bałem się o jego życie, w najbliższy weekend nagram filmy z różnymi typami śmigieł bo na 8x6 SF według Sławka jest jak prawdziwy combat :)

post-20250-0-66728400-1504205556_thumb.jpg

post-20250-0-45954300-1504205559_thumb.jpg

post-20250-0-23726600-1504205562_thumb.jpg

post-20250-0-93939400-1504205564_thumb.jpg

post-20250-0-49668900-1504205568_thumb.jpg

post-20250-0-58616600-1504205571_thumb.jpg

post-20250-0-59194300-1504205574_thumb.jpg

post-20250-0-20497300-1504205578_thumb.jpg

post-20250-0-07213500-1504205581_thumb.jpg

Opublikowano

Nie, pełny gaz to nie był, ma założone śmigło 8x6SF i bardzo mocny silnik, Sławek sam tak twierdził bo mam go od niego, miałem założyć dziś mniejsze śmigło i sprawdzić jak będzie latał ale nie pozwolił mi na to czas, następnym razem postaram się nagrać film przy bezwietrznej pogodzie, wtedy przy 30% wychylenia drążka gazu można bardzo powoli i ładnie latać, :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.