robertus Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 I to jest właśnie modelarstwo! Człowiek chodzi po spożywczym, budowlanym, ogrodniczym i wszędzie widzi możliwości wykorzystania czegoś w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Super sprawa- napisz jakiej firmy i ilojajeczny ten makaron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Skoro wydechy z makaronu, to kółka bym zrobił z bake rollsów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Gratulacje Tomaszowi za To-masza A co do kłopotów z bowdenami -możliwe że układałes puste rurki w nacięciu a powinno sie to robić z wsunietym drutem - zwiększa to sztywność i dzięki temu zmniejsza powstanie ewentualnych zagięć utrudniających potem pracę bowdena . Wklejony pancerzyk bowdena przy okazji usztywnił by tylną część kadłuba . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz D. Opublikowano 5 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2016 Układałem bowdeny wraz z cięgnem i kontrolowałem opory podczas wciskania. Błąd musiał wystąpić podczas nacinania kadłuba. Nożyk szedł przy linijce, ale może w głębi falował. Oczywiście, że miałem zamiar usztywnić kadłub wyłącznie wklejonymi bowdenami ale musiałem zastosować pręty węglowe. Chyba stąd teraz mam problem z wyważeniem, bo mam nieco cięższy ogon. Pakietu już dalej nie da się przesunąć bo przeszkadza wręga podwozia. W ten sposób waga 220 gramów (niższa niż u oryginału) niestety będzie się musiała zwiększyć. Planuję doważyć nos kołpakiem montowanym do śmigła. To będzie najlżejsze wyjście. W walce z wagą poskracałem wszystkie przewody żeby ich nie upychać na siłę. Odbiornik oczywiście będzie zakryty klapką. Jeśli chodzi o oblot, to niestety nad morzem obecnie panuje pora sztormowa EDIT (11.11.2016) Przy dzisiejszym święcie, mimo lekkiego mroziku wiatr ucichł, a więc ładuj akumulatory i na boisko! (czyt. lotnisko). Trzy udane starty z ziemi i trzy udane lądowania co jak na mój mizerniutki staż w powietrzu (kilkanaście minut łącznie z dzisiejszymi kilkoma) jest wynikiem nadspodziewanie dobrym. Model wyważyłem aluminiowym kołpakiem jak na zdjęciu. Wiatru nie było tylko przy ziemi, bo na 30 metrach pod wiatr leciał wyjątkowo opornie - chyba będę musiał zmienić śmigło. Poza tym ani silnik (skłon i wykłon) ani usterzenie nie wymagało żadnego trymowania i korekty, co jest dla mnie wielce satysfakcjonujące, jako dla budowniczego. Wyposażenie: TX Aurora 9X RX Minima 6S serwa 2XSG51R Tower Pro 5 g silnik HK 2205C pakiet 2S 500 mAh śmigło 9X4,7 Waga do lotu 227 gramów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kossimon Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Jeśli to pierwszy zbudowany model to świetna robota, gratuluję. Wrzuć filmik z oblotu Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 Tomek, modelik bardzo udany Jak masz pakiet 2S to powinneś mieć śmigiełko APC 8"6 E- pokombinuj , a przy 3S śmigło GWS 9x50. Silnik ma 58W i 1400obr/V. Tak wyczytałem z instrukcji, może pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz D. Opublikowano 17 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2016 @kossimon Nie jest to mój pierwszy zbudowany model. Pisałem więcej w dziale "powitania". Po blisko czterdziestoletniej przerwie jest to czwarta konstrukcja, ale pierwsza, którą zdecydowałem się upublicznić. Filmiku z oblotu nie mam, bo nie planowałem filmowania a poza tym byłem sam. @mayster8405 Dziękuję za podpowiedź. Sam też szukałem możliwych rozwiązań dla pakietu 2S ale za podpowiedzią Marka zastosuję śmigło 10X4,7 SF. Ten silniczek ma krótką oś i propsaver zintegrowany z wirnikiem więc zamontowanie zwykłego śmigła do silników elektrycznych jest sporym problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjk11 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Witam To moj kolejny To-Masz. Jakoś lubie ten model: Wszystkie "flaki" upakowałem do srodka, waga z lipolem 300g. Jak warunki pozwolą (ciagły wiatr, niestety) jutro oblot. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonczek Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Bardzo zabawkowa kolorystyka, pasuje do tego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjk11 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Bardzo zabawkowa kolorystyka, pasuje do tego modelu Jak sie ma trójkę dzieci w tym dwóch synów wszystko trzeba robić pod klocki LEGO . Następnego zrobię w stylu My Little Pony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Witam, Chciałbym przedstawić swoją wersję Tomasza tworzoną wspólnie pół na pół z Sławkiem. Robiony był na wzór amerykańskiego F4 Corsair.Na początku rozpakowałem zestaw i sprawdziłem jak wszystko wygląda, następnie zabrałem się za budowę razem z Sławkiem, nie będę dokładnie opisywał jak wszystko przebiegało ponieważ każdy Tomasz był budowany tak samo poprzez wklejenie płaskowników, bowdenów, wycięcia dziur na pakiet itd Regulator jest schowany pod "silnikiem", pakiet pod skrzydłem, odbiornik nad, dzięki temu wszystko jest pochowane wewnątrz modelu i nic nie jest na wierzchu, To co odróżnia mój model to zdejmowane skrzydło montowane na gumy (Sławek doradził jak to wykonać i wzmocnić przed pękaniem, użyłem starterów telefonicznych) w nie oraz przez cały kadłub zostały wklejone kołki 4mm grubości, pomaga to przy transporcie oraz amortyzuje kadłub od uderzeń na skrzydło, model po pomalowaniu oklejany był naklejkami wydrukowanymi metodą laserową, dzięki temu tusz się nie rozpuszczał i pozostawał ostry, dodałem od siebie trochę innych napisów, może nie jest całkowicie zgodny z realiami ale tutaj chodzi o zabawę i fajny wygląd, a budowanie Tomasza było dla mnie naprawdę fajną zabawą. Po wycięciu naklejki moczyłem ją w wodzie i odkładałem na lustro aby woda ściekła, przed zmoczeniem odrysowywałem kształt na kadłubie lub skrzydle i tam dałem klej, potem przyłożyłem wilgotną naklejkę i dociskałem gąbką, powstała faktura pianki EPP. po wyschnięciu naklejka trzyma się dobrze i jest nie do zdarcia. To taka dobra technika od Sławka. Ogólnie model jest bardzo fajny i przyjemny, szybko się go buduje i jest bardzo odporny na kraksy, dzięki Sławkowi dowiedziałem się sporo rzeczy przy budowie, np aby używać do klejenia EPP wody ponieważ wiąże CA, bo do momentu do którego zacząłem używać wody bardziej kleiłem palce niż model. W locie zachowuje się idealnie jak to Tomasz, Chciałbym podziękować Sławkowi oraz Markowi, uważam że Tomasz to bardzo udany i idealny samolot na początek, ciężko go rozbić przy pierwszych lotach i szybko można go zbudować. Pod spodem zamieszczam galerię zdjęć z budowy oraz lotu Tomasza. Pewnie na weekend wrzucę filmy z oblotu. Na sam koniec powstał pilot stworzony przez moją narzeczoną. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tombrzus Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Witam, Chciałbym przedstawić swoją wersję Tomasza tworzoną wspólnie pół na pół z Sławkiem. Robiony był na wzór amerykańskiego F4 Corsair. Na początku rozpakowałem zestaw i sprawdziłem jak wszystko wygląda, następnie zabrałem się za budowę razem z Sławkiem, nie będę dokładnie opisywał jak wszystko przebiegało ponieważ każdy Tomasz był budowany tak samo poprzez wklejenie płaskowników, bowdenów, wycięcia dziur na pakiet itd Regulator jest schowany pod "silnikiem", pakiet pod skrzydłem, odbiornik nad, dzięki temu wszystko jest pochowane wewnątrz modelu i nic nie jest na wierzchu, To co odróżnia mój model to zdejmowane skrzydło montowane na gumy (Sławek doradził jak to wykonać i wzmocnić przed pękaniem, użyłem starterów telefonicznych) w nie oraz przez cały kadłub zostały wklejone kołki 4mm grubości, pomaga to przy transporcie oraz amortyzuje kadłub od uderzeń na skrzydło, model po pomalowaniu oklejany był naklejkami wydrukowanymi metodą laserową, dzięki temu tusz się nie rozpuszczał i pozostawał ostry, dodałem od siebie trochę innych napisów, może nie jest całkowicie zgodny z realiami ale tutaj chodzi o zabawę i fajny wygląd, a budowanie Tomasza było dla mnie naprawdę fajną zabawą. Po wycięciu naklejki moczyłem ją w wodzie i odkładałem na lustro aby woda ściekła, przed zmoczeniem odrysowywałem kształt na kadłubie lub skrzydle i tam dałem klej, potem przyłożyłem wilgotną naklejkę i dociskałem gąbką, powstała faktura pianki EPP. po wyschnięciu naklejka trzyma się dobrze i jest nie do zdarcia. To taka dobra technika od Sławka. Ogólnie model jest bardzo fajny i przyjemny, szybko się go buduje i jest bardzo odporny na kraksy, dzięki Sławkowi dowiedziałem się sporo rzeczy przy budowie, np aby używać do klejenia EPP wody ponieważ wiąże CA, bo do momentu do którego zacząłem używać wody bardziej kleiłem palce niż model. W locie zachowuje się idealnie jak to Tomasz, Chciałbym podziękować Sławkowi oraz Markowi, uważam że Tomasz to bardzo udany i idealny samolot na początek, ciężko go rozbić przy pierwszych lotach i szybko można go zbudować. Pod spodem zamieszczam galerię zdjęć z budowy oraz lotu Tomasza. Pewnie na weekend wrzucę filmy z oblotu. Na sam koniec powstał pilot stworzony przez moją narzeczoną. Bardzo ładna, indywidualna wersja! Udanych startów i lądowań. Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2017 DziękujęJeśli pogoda dopisze jutro i pojutrze planuję polatać i nagrać trochę filmów, oczywiście wrzucę je tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Wrzucam około 10 zdjęć z lotów, pilota nie ma bo nie został dobrze przymontowany, bałem się o jego życie, w najbliższy weekend nagram filmy z różnymi typami śmigieł bo na 8x6 SF według Sławka jest jak prawdziwy combat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 W jaki sposób można dołączyć do grona posiadaczy To-Masza? Proszę o PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/trenery/to-masz-detail Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Tak wygląda latanie Tomaszem przy sporym wietrze jak na niego, czasem widać na filmie jakby stał w miejscu a nawet się "cofał". Z tego też powodu model "pompuje", wystarczy troszkę zaciągnąć ster do siebie a wiatr robi swoje. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i model napewno długo mi posłuży https://m.youtube.com/watch?v=39MOb7ODWl0&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz D. Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 A czy Ty czasem nie latałeś non stop na pełnym gazie? Mój lata o wiele wolniej. Wiem, wiatr stawia swoje warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 3 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2017 Nie, pełny gaz to nie był, ma założone śmigło 8x6SF i bardzo mocny silnik, Sławek sam tak twierdził bo mam go od niego, miałem założyć dziś mniejsze śmigło i sprawdzić jak będzie latał ale nie pozwolił mi na to czas, następnym razem postaram się nagrać film przy bezwietrznej pogodzie, wtedy przy 30% wychylenia drążka gazu można bardzo powoli i ładnie latać, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi