Skocz do zawartości

LA7 skala 1:5 rozpiętość 2,45


coster

Rekomendowane odpowiedzi

Irku napięcie ustawione jest na 7.2 w power boxie , serwa buczały bo jak klapy były zamknięte to miały trochę  oporu przy otwartych klapach nic nie buczało 

To jeżeli nie masz serw wysokoprądowych a chyba nie masz to przełącz na 6 volt po popalisz wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz pytanie za 100 pkt :) jakie serwo do gazu bo czytam i nie rozumiem z trybami metalowymi czy plastikowe ,jedni piszą że metal inni ze plastik to w końcu jakie ? 

 

Ja co prawda się nie znam, więc się wypowiem jako inżynier mechanik ;-) Intuicyjnie, to dałbym mocne szybkie metalowe napędzające przepustnicę przez jakiś element elastyczny. Powiem więcej,  elastomeryczny ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda się nie znam, więc się wypowiem jako inżynier mechanik ;-) Intuicyjnie, to dałbym mocne szybkie metalowe napędzające przepustnicę przez jakiś element elastyczny. Powiem więcej,  elastomeryczny ;-)

"Szybkie" to nieporozumienie  z reguły serwo na gazie spowalnia się na krzywych żeby silnik się nie ksztusił zwłaszcza w początkowej strefie ruchu .

Ja w swoich wszystkich gigantach stosuję zwykłe hiteci 320 lub 325 i nie cuduję i co najlepsze przez tyle llat nigdy nie miałem problemów z gazem , koledzy cudowali z metalowymi , szybkimi  i z reguły  te serwa sezonu nie wytrzymywały Więc tak jak wysokości , lotki , kierunek trzeba wstawiać mocne , metalowe i dobre serwa to w przypadku gazu włożyć zwykłe najzwyklejsze serwo . Pozdrawiam wszystkich 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku, a żeby dać pełny obraz, możesz jeszcze doprecyzować, gdzie i w jaki sposób (amortyzacja) mocowałeś serwo gazu, jakie cięgło/popychacz?

I możesz coś więcej o tym spowalnianiu i krztuszeniu, bo nie słyszałem wcześniej? Wiem, że się różnie mocuje snapy na orczyku w zależności jaką krzywą chcemy uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku, a żeby dać pełny obraz, możesz jeszcze doprecyzować, gdzie i w jaki sposób (amortyzacja) mocowałeś serwo gazu, jakie cięło/popychacz?

Tak serwo montuję jak najbliżej gaźnika jak najbliżej się da , nie stosuję żadnych amortyzatorów montuję wszystko na sztywno , amortyzatory na popychaczach stosowało się przed laty , sam to czyniłem kiedy aparatury były mniej wypasione i nie można było dokładnie ustawić krańcowych wychyleń . Widzę do dzisiaj dużo ludzi to stosuje nie wiem tylko po co ? Mnie bardziej doświadczeni koledzy wpoili że w benzynach trzeba mocować na sztywno żeby nie było żadnych strat czasowych na ruchu drążkiem przy dodawaniu gazu no i bardzo ważne dźwignia na serwie musi być tej samej długości co na gaźniku i w tym samym położeniu "równolegle"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia to snapy kulowe są najlepsze plus sztywny popychacz typu szprycha .Żadne balkonektorki i inne wynalazki -przerabialiśmy i porażka.

Czy metalowe ,czy szybkie,czy najzwyklejsze to ogromy temat do dyskusji. Nie ośmieliłbym się do rasowego,sporego akrobata dać "najzwyklejsze serwo"  (jakie to ?) . Do Piperka nawet 4 metrowego być może dałbym standardowe gdzie modelem się "pyrka" Ze względu na spore drgania i non stop wachlowanie gazem (w akrobacie)  serwo o sile ok 5-8 kg jest optymalne i jak najbardziej z metalowymi/karbonowymi zębatkami .Nie musi być mega szybkie bo faktycznie silnik może nie nadążać za ruchem przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia to snapy kulowe są najlepsze plus sztywny popychacz typu szprycha .Żadne balkonektorki i inne wynalazki -przerabialiśmy i porażka.

Czy metalowe ,czy szybkie,czy najzwyklejsze to ogromy temat do dyskusji. Nie ośmieliłbym się do rasowego,sporego akrobata dać "najzwyklejsze serwo"  (jakie to ?) . Do Piperka nawet 4 metrowego być może dałbym standardowe gdzie modelem się "pyrka" Ze względu na spore drgania i non stop wachlowanie gazem (w akrobacie)  serwo o sile ok 5-8 kg jest optymalne i jak najbardziej z metalowymi/karbonowymi zębatkami .Nie musi być mega szybkie bo faktycznie silnik może nie nadążać za ruchem przepustnicy.

Może i masz swoją rację ja mówię jakie serwo stosuję i stosowałem do swoich 3 i 3,5 metrowych akrobatów w których siedziały silniki od 210 cm i nigdy nie miałem z tym problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irek ,nie neguję i nie  kwestionuję Twoich stwierdzeń . Masz duże doświadczenie i należy brać to pod uwagę :) .

Ja piszę też ze swojego ,gdzie widziałem już różne przygody z serwem gazu ,min. u siebie ;) .

A może warto się zastanowić u nas Tomek Sobotka i Zegarek też montowali szybkie serwa i z metalowymi trybami i co za tym szło potrafili w sezonie wymieniać serwa kilka razy , ja latając na zwykłych nigdy nie miałem z tym problemów , napisałeś że trzeba montować silne o wadze 5-8 kg nie wiem czy jest sens ale tak jak mówisz każdy ma swoje ja uważam że gaźnik nie posiada żadnego obciążenia można go zamknąć podmuchem z ust więc siła tutaj jest zbędna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wymieniałem serwa na gazie ,nigdy nie miałem z tym problemu .Owszem ,przygody o których pisałem były prozaiczne i wynikające z pewnych błędów w montażu czy pośpiechu.

Raz spaliłem serwo ,w zasadzie samo przestało chodzić ,właśnie standardowego Hiteca w Funtanie iod tej pory wolę jednak dawać coś w nadmiarze i ponadstandardowego :) .

Tomkowi to się palą bo lata jak "wariat" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wymieniałem serwa na gazie ,nigdy nie miałem z tym problemu .Owszem ,przygody o których pisałem były prozaiczne i wynikające z pewnych błędów w montażu czy pośpiechu.

Raz spaliłem serwo ,w zasadzie samo przestało chodzić ,właśnie standardowego Hiteca w Funtanie iod tej pory wolę jednak dawać coś w nadmiarze i ponadstandardowego :) .

Tomkowi to się palą bo lata jak "wariat" ;)

To fak lata jak czubek ale zegarek?......... to fajtłapa a też pali . musimy też rozrużnić tak jak pisałeś wcześnie akrobaty a makiety to nie to samo serwo w papaju jest mniej narażone na przesilenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe zatem czemu takie same serwa (mocne, szybkie, metalowe) jednemu się palą a innemu nie. Pytam, bo sam niedługo będę takie montował w swojej pierwszej spalinie.

Po tym wszystki żebyś nie zgłupiał to montuj co masz pod ręką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.