Iras 11 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Irku napięcie ustawione jest na 7.2 w power boxie , serwa buczały bo jak klapy były zamknięte to miały trochę oporu przy otwartych klapach nic nie buczało To jeżeli nie masz serw wysokoprądowych a chyba nie masz to przełącz na 6 volt po popalisz wszystkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Cześć Sebastian - tu masz wątek na ten temat :http://pfmrc.eu/index.php?/topic/41761-serwa-na-gaz/ Jak zwykle sprawa ciężka do jednoznacznego wypowiedzenia się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Co to jest rozruchowa przepustnica ? - ssanie bo jeśli tak to nie ma potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 a teraz pytanie za 100 pkt jakie serwo do gazu bo czytam i nie rozumiem z trybami metalowymi czy plastikowe ,jedni piszą że metal inni ze plastik to w końcu jakie ? Ja co prawda się nie znam, więc się wypowiem jako inżynier mechanik ;-) Intuicyjnie, to dałbym mocne szybkie metalowe napędzające przepustnicę przez jakiś element elastyczny. Powiem więcej, elastomeryczny ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ja co prawda się nie znam, więc się wypowiem jako inżynier mechanik ;-) Intuicyjnie, to dałbym mocne szybkie metalowe napędzające przepustnicę przez jakiś element elastyczny. Powiem więcej, elastomeryczny ;-) "Szybkie" to nieporozumienie z reguły serwo na gazie spowalnia się na krzywych żeby silnik się nie ksztusił zwłaszcza w początkowej strefie ruchu . Ja w swoich wszystkich gigantach stosuję zwykłe hiteci 320 lub 325 i nie cuduję i co najlepsze przez tyle llat nigdy nie miałem problemów z gazem , koledzy cudowali z metalowymi , szybkimi i z reguły te serwa sezonu nie wytrzymywały Więc tak jak wysokości , lotki , kierunek trzeba wstawiać mocne , metalowe i dobre serwa to w przypadku gazu włożyć zwykłe najzwyklejsze serwo . Pozdrawiam wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Irku, a żeby dać pełny obraz, możesz jeszcze doprecyzować, gdzie i w jaki sposób (amortyzacja) mocowałeś serwo gazu, jakie cięgło/popychacz? I możesz coś więcej o tym spowalnianiu i krztuszeniu, bo nie słyszałem wcześniej? Wiem, że się różnie mocuje snapy na orczyku w zależności jaką krzywą chcemy uzyskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Irku, a żeby dać pełny obraz, możesz jeszcze doprecyzować, gdzie i w jaki sposób (amortyzacja) mocowałeś serwo gazu, jakie cięło/popychacz? Tak serwo montuję jak najbliżej gaźnika jak najbliżej się da , nie stosuję żadnych amortyzatorów montuję wszystko na sztywno , amortyzatory na popychaczach stosowało się przed laty , sam to czyniłem kiedy aparatury były mniej wypasione i nie można było dokładnie ustawić krańcowych wychyleń . Widzę do dzisiaj dużo ludzi to stosuje nie wiem tylko po co ? Mnie bardziej doświadczeni koledzy wpoili że w benzynach trzeba mocować na sztywno żeby nie było żadnych strat czasowych na ruchu drążkiem przy dodawaniu gazu no i bardzo ważne dźwignia na serwie musi być tej samej długości co na gaźniku i w tym samym położeniu "równolegle" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Czyli wszelkie ustawianie krzywej gazu tylko poprzez programowanie? Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Czyli wszelkie ustawianie krzywej gazu tylko poprzez programowanie? Dzięki. Tak masz w apce zakładkę CURVE i tam się pięknie ustawia wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Z doświadczenia to snapy kulowe są najlepsze plus sztywny popychacz typu szprycha .Żadne balkonektorki i inne wynalazki -przerabialiśmy i porażka. Czy metalowe ,czy szybkie,czy najzwyklejsze to ogromy temat do dyskusji. Nie ośmieliłbym się do rasowego,sporego akrobata dać "najzwyklejsze serwo" (jakie to ?) . Do Piperka nawet 4 metrowego być może dałbym standardowe gdzie modelem się "pyrka" Ze względu na spore drgania i non stop wachlowanie gazem (w akrobacie) serwo o sile ok 5-8 kg jest optymalne i jak najbardziej z metalowymi/karbonowymi zębatkami .Nie musi być mega szybkie bo faktycznie silnik może nie nadążać za ruchem przepustnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Z doświadczenia to snapy kulowe są najlepsze plus sztywny popychacz typu szprycha .Żadne balkonektorki i inne wynalazki -przerabialiśmy i porażka. Czy metalowe ,czy szybkie,czy najzwyklejsze to ogromy temat do dyskusji. Nie ośmieliłbym się do rasowego,sporego akrobata dać "najzwyklejsze serwo" (jakie to ?) . Do Piperka nawet 4 metrowego być może dałbym standardowe gdzie modelem się "pyrka" Ze względu na spore drgania i non stop wachlowanie gazem (w akrobacie) serwo o sile ok 5-8 kg jest optymalne i jak najbardziej z metalowymi/karbonowymi zębatkami .Nie musi być mega szybkie bo faktycznie silnik może nie nadążać za ruchem przepustnicy. Może i masz swoją rację ja mówię jakie serwo stosuję i stosowałem do swoich 3 i 3,5 metrowych akrobatów w których siedziały silniki od 210 cm i nigdy nie miałem z tym problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Irek ,nie neguję i nie kwestionuję Twoich stwierdzeń . Masz duże doświadczenie i należy brać to pod uwagę . Ja piszę też ze swojego ,gdzie widziałem już różne przygody z serwem gazu ,min. u siebie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Irek ,nie neguję i nie kwestionuję Twoich stwierdzeń . Masz duże doświadczenie i należy brać to pod uwagę . Ja piszę też ze swojego ,gdzie widziałem już różne przygody z serwem gazu ,min. u siebie . A może warto się zastanowić u nas Tomek Sobotka i Zegarek też montowali szybkie serwa i z metalowymi trybami i co za tym szło potrafili w sezonie wymieniać serwa kilka razy , ja latając na zwykłych nigdy nie miałem z tym problemów , napisałeś że trzeba montować silne o wadze 5-8 kg nie wiem czy jest sens ale tak jak mówisz każdy ma swoje ja uważam że gaźnik nie posiada żadnego obciążenia można go zamknąć podmuchem z ust więc siła tutaj jest zbędna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Nigdy nie wymieniałem serwa na gazie ,nigdy nie miałem z tym problemu .Owszem ,przygody o których pisałem były prozaiczne i wynikające z pewnych błędów w montażu czy pośpiechu. Raz spaliłem serwo ,w zasadzie samo przestało chodzić ,właśnie standardowego Hiteca w Funtanie iod tej pory wolę jednak dawać coś w nadmiarze i ponadstandardowego . Tomkowi to się palą bo lata jak "wariat" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Nigdy nie wymieniałem serwa na gazie ,nigdy nie miałem z tym problemu .Owszem ,przygody o których pisałem były prozaiczne i wynikające z pewnych błędów w montażu czy pośpiechu. Raz spaliłem serwo ,w zasadzie samo przestało chodzić ,właśnie standardowego Hiteca w Funtanie iod tej pory wolę jednak dawać coś w nadmiarze i ponadstandardowego . Tomkowi to się palą bo lata jak "wariat" To fak lata jak czubek ale zegarek?......... to fajtłapa a też pali . musimy też rozrużnić tak jak pisałeś wcześnie akrobaty a makiety to nie to samo serwo w papaju jest mniej narażone na przesilenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ciekawe zatem czemu takie same serwa (mocne, szybkie, metalowe) jednemu się palą a innemu nie. Pytam, bo sam niedługo będę takie montował w swojej pierwszej spalinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iras 11 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Ciekawe zatem czemu takie same serwa (mocne, szybkie, metalowe) jednemu się palą a innemu nie. Pytam, bo sam niedługo będę takie montował w swojej pierwszej spalinie. Po tym wszystki żebyś nie zgłupiał to montuj co masz pod ręką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 No okazale się prezentuje . Na zdjęciu od przodu widać iż silnik nie jest w środku /osi maski .To efekt zamierzony ,tak ma być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 No okazale się prezentuje . Na zdjęciu od przodu widać iż silnik nie jest w środku /osi maski .To efekt zamierzony ,tak ma być ? jest w środku osi tylko że nie jest przykręcony i trochę opadł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Fajna robota masz już wybrane jakieś malowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi