solainer Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Czyli twoja opinia nic dobrego o Elektronach nie wnosi. Nigdy nie miałem elektrycznego podwozia stąd moje wątpliwości. Mam kilka pneumatycznych z Robarta i jedno od Behoteca w Tucano z Carf. Z tym podwoziem mam problem bo o ile na ziemi wciąga koła bez problemu to w powiwtrzu mimo wielu prób nigdy obu nie wciągnęło. Z robartem mimo na pozór gorszego wykonia nie miałem ani razu kłopotów. Zawsze zamyka się i otwiera. Ciekawy jesetm Twojej opinii o tym z Euroretracts. Już niebawem muszę coś kupić do wampira.
Chuck Yeager Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 To dziwne, bo według strony internetowej producenta Er40 ma 35kg/cm a Er50 ma 50-110 kg/cm w zależności od trybu. Waga i wymiary obu mechanizmów też mocno się różnią. Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać. Co do śruby gwintowanej to rzeczywiście dziwne. Kilkanaście cykli? A jak tam śruba u ciebie? Też się zużywa w tak zastraszającym tempie? Wygląda na śrubę z jakiegoś brązu samosmarownego bo Electron pisze właśnie o samosmarownych materiałach. Może kolega nasmarował ją a materiały samosmarowne gorzej się zachowują po nasmarowaniu niż przed. Nie podważam twojej opinii, po prostu czuję się zbity z tropu i na powrót nie wiem co wybrać skoro takie jazdy nawet z markowym producentem. Nawet Robart ma w swoich super hiper mechanizmach za 650 dolców (wersja elektryczna do P51) wkładkę blokującą skrajne położenia z nylonu, która powszechnie znienawidzona została na forach zagranicznych bo lubi pękać. Mozna za kolejne 70 EUR nabyć parę takich aftermarketowych wkładek z duralu. Masakra jakaś - jak tak dalej pójdzie to zabiorę się sam za stworzenie jakiegoś mechanizmu w ramach eksperymentu.
coster Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2018 Czyli twoja opinia nic dobrego o Elektronach nie wnosi. Nigdy nie miałem elektrycznego podwozia stąd moje wątpliwości. Mam kilka pneumatycznych z Robarta i jedno od Behoteca w Tucano z Carf. Z tym podwoziem mam problem bo o ile na ziemi wciąga koła bez problemu to w powiwtrzu mimo wielu prób nigdy obu nie wciągnęło. Z robartem mimo na pozór gorszego wykonia nie miałem ani razu kłopotów. Zawsze zamyka się i otwiera. Ciekawy jesetm Twojej opinii o tym z Euroretracts. Już niebawem muszę coś kupić do wampira. no jak narazie wrażenie jest dopiero w styczniu będę wiedział dokładnie jak dział bo nie mam całego systemu powietrznego i narazie na małej butli jadę a do tego podwozia potrzeba minimum 8 barów ,wykonanie eurokitu jest solidne ale ma letkie luzy ale to morze dlatego że nie ma pełnego cisnienia zobaczymy w styczniu To dziwne, bo według strony internetowej producenta Er40 ma 35kg/cm a Er50 ma 50-110 kg/cm w zależności od trybu. Waga i wymiary obu mechanizmów też mocno się różnią. Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać. Co do śruby gwintowanej to rzeczywiście dziwne. Kilkanaście cykli? A jak tam śruba u ciebie? Też się zużywa w tak zastraszającym tempie? Wygląda na śrubę z jakiegoś brązu samosmarownego bo Electron pisze właśnie o samosmarownych materiałach. Może kolega nasmarował ją a materiały samosmarowne gorzej się zachowują po nasmarowaniu niż przed. Nie podważam twojej opinii, po prostu czuję się zbity z tropu i na powrót nie wiem co wybrać skoro takie jazdy nawet z markowym producentem. Nawet Robart ma w swoich super hiper mechanizmach za 650 dolców (wersja elektryczna do P51) wkładkę blokującą skrajne położenia z nylonu, która powszechnie znienawidzona została na forach zagranicznych bo lubi pękać. Mozna za kolejne 70 EUR nabyć parę takich aftermarketowych wkładek z duralu. Masakra jakaś - jak tak dalej pójdzie to zabiorę się sam za stworzenie jakiegoś mechanizmu w ramach eksperymentu. er40 zasilane na lipo 3s siła trochę się zmieniła jak na 2s zmieniłem śrubę i jak narazie nie widać zmian
Chuck Yeager Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Znalazłem jeszcze taki tekst na stronie Electron i tu pytanie do Ciebie Sebastian - rozumiem, że ta śruba, która się zniszczyła tak szybko to była jeszcze starego typu (metryczna)? For the past 7 years, Electron Retracts have been provided with a relatively standard metric thread in our spindles. Despite the system working well, at Electron Retracts we employ the philosophy that “improvement is always possible” and as such our research team set upon the task to update this critical part for the better. During 2015, the new spindle design was finalized and tests show that it has noticeably improved the performance of the entire system
coster Opublikowano 28 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2018 Znalazłem jeszcze taki tekst na stronie Electron i tu pytanie do Ciebie Sebastian - rozumiem, że ta śruba, która się zniszczyła tak szybko to była jeszcze starego typu (metryczna)? For the past 7 years, Electron Retracts have been provided with a relatively standard metric thread in our spindles. Despite the system working well, at Electron Retracts we employ the philosophy that “improvement is always possible” and as such our research team set upon the task to update this critical part for the better. During 2015, the new spindle design was finalized and tests show that it has noticeably improved the performance of the entire system tak to byłą starego typu
jarek996 Opublikowano 28 Grudnia 2018 Opublikowano 28 Grudnia 2018 To dziwne, bo według strony internetowej producenta Er40 ma 35kg/cm a Er50 ma 50-110 kg/cm w zależności od trybu. Waga i wymiary obu mechanizmów też mocno się różnią. Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać. Co do śruby gwintowanej to rzeczywiście dziwne. Kilkanaście cykli? A jak tam śruba u ciebie? Też się zużywa w tak zastraszającym tempie? Wygląda na śrubę z jakiegoś brązu samosmarownego bo Electron pisze właśnie o samosmarownych materiałach. Może kolega nasmarował ją a materiały samosmarowne gorzej się zachowują po nasmarowaniu niż przed. Nie podważam twojej opinii, po prostu czuję się zbity z tropu i na powrót nie wiem co wybrać skoro takie jazdy nawet z markowym producentem. Nawet Robart ma w swoich super hiper mechanizmach za 650 dolców (wersja elektryczna do P51) wkładkę blokującą skrajne położenia z nylonu, która powszechnie znienawidzona została na forach zagranicznych bo lubi pękać. Mozna za kolejne 70 EUR nabyć parę takich aftermarketowych wkładek z duralu. Masakra jakaś - jak tak dalej pójdzie to zabiorę się sam za stworzenie jakiegoś mechanizmu w ramach eksperymentu. Buduj STUKASa Lukasz
Iras 11 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Ja mam elektrona 50 w FW 190 i mimo że jest to największy czy tam najsilniejszy elektron to nie radzi sobie z tym podwoziem przy oporze powietrza Na sucho jest wszystko dobrze ale jak dostanie lekkiego oporu to staje
Chuck Yeager Opublikowano 31 Grudnia 2018 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Ja mam elektrona 50 w FW 190 i mimo że jest to największy czy tam najsilniejszy elektron to nie radzi sobie z tym podwoziem przy oporze powietrza Na sucho jest wszystko dobrze ale jak dostanie lekkiego oporu to staje Dziwnie wygląda ten electron 50. Teraz jest zupełnie inny. Jak tak patrzę na te zdjęcia to siłownik niby taki jak w Er-50 a obudowa i mechanika tak jak w podwoziu Sierra. Może to jakiś poprzedni model? Jakie masz długie golenie i jakiej średnicy koło? Jaka jest waga całego zestawu (golenie, koło, klapa podwozia?) Był bym wdzięczny za te szczegóły - buduję na ich podstawie swoją wiedzę i opinię o podwoziach. Buduj STUKASa Lukasz To było by wyjście. Stukas też mi się podoba ale Mustang trochę bardziej. Może Stukas od Ziroliego będzie następny.
RobertK Opublikowano 31 Grudnia 2018 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Czyli twoja opinia nic dobrego o Elektronach nie wnosi. Nigdy nie miałem elektrycznego podwozia stąd moje wątpliwości. Mam kilka pneumatycznych z Robarta i jedno od Behoteca w Tucano z Carf. Z tym podwoziem mam problem bo o ile na ziemi wciąga koła bez problemu to w powiwtrzu mimo wielu prób nigdy obu nie wciągnęło. Z robartem mimo na pozór gorszego wykonia nie miałem ani razu kłopotów. Zawsze zamyka się i otwiera. Ciekawy jesetm Twojej opinii o tym z Euroretracts. Już niebawem muszę coś kupić do wampira. Jaki model Behotec-a masz w Tucano , C-50? .Może to kwestia zasilania? Takie mechanizmy trzeba odpowiednio "nakarmić" i np. zasilanie ich np. z NiMH da właśnie taki efekt, że będzie je można palcem zatrzymać. Bez przesady, odpowiedniej wydajności NiMH mogą być spokojnie stosowane do napędu mechanizmów elektrycznych nawet tych największych.
solainer Opublikowano 31 Grudnia 2018 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Jaki model Behotec-a masz w Tucano , C-50? Bez przesady, odpowiedniej wydajności NiMH mogą być spokojnie stosowane do napędu mechanizmów elektrycznych nawet tych największych. Tak mam C50 w Tucano.
RobertK Opublikowano 31 Grudnia 2018 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Tak mam C50 w Tucano. Dedykowane siłowniki do Tucano sprzedawał Airtech, zdecydowanie większe siłowniki były stosowane do goleni centralnych niż do przedniego. A jakie masz max ciśnienie w instalacji ? P.S mam nadzieje że autor tematu nie zruga mnie za małe OT
Iras 11 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Dziwnie wygląda ten electron 50. Teraz jest zupełnie inny. Jak tak patrzę na te zdjęcia to siłownik niby taki jak w Er-50 a obudowa i mechanika tak jak w podwoziu Sierra. Może to jakiś poprzedni model? Jakie masz długie golenie i jakiej średnicy koło? Jaka jest waga całego zestawu (golenie, koło, klapa podwozia?) Był bym wdzięczny za te szczegóły - buduję na ich podstawie swoją wiedzę i opinię o podwoziach. To było by wyjście. Stukas też mi się podoba ale Mustang trochę bardziej. Może Stukas od Ziroliego będzie następny. Nie to nie jest stary model to prywatny projekt wykonany przez kolegę z Poznania specjalnie do Mustanga Moje golenie mają 45cm a koło średnicę 15cm jedna goleń z kołem i osłoną waży 1,2 kg Nie to nie jest stary model to prywatny projekt wykonany przez kolegę z Poznania specjalnie do Mustanga Moje golenie mają 45cm a koło średnicę 15cm jedna goleń z kołem i osłoną waży 1,2 kg A Stukasa będę robił w laminacie ale to w przyszłości i będzie w sprzedaży , skala 1/4 rozpiętość skrzydeł 3,4m większy jak Zirollego
dyra63 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Piękny jest ten Stukas ,szkoda że nie zobaczymy o już w Polsce.
Iras 11 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Piękny jest ten Stukas ,szkoda że nie zobaczymy o już w Polsce. No Adaś to nie jest takie pewne że ten Stukas już nigdy na naszym niebie nie polata , parę dni temu Włosi wyrazili chęć przyjechania na nasz piknik Warbirds i w śród nich jest facet który kupił Stukasa. Tak że w tym roku powinien się pojawić w Bobrownikach
solainer Opublikowano 1 Stycznia 2019 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Dedykowane siłowniki do Tucano sprzedawał Airtech, zdecydowanie większe siłowniki były stosowane do goleni centralnych niż do przedniego. A jakie masz max ciśnienie w instalacji ? P.S mam nadzieje że autor tematu nie zruga mnie za małe OT Robiłem próby przy 8 barach i też nic z tego. Myślałem nawet że zamało wydajny jest zawór podwoziowy ale zamontowanie zaworu o większej przepustowości nic nie dało. Ewidentnie c50 jest za słabe do zamknięcia tych kół. Z przednią golenią nie ma problemu. Tej samej wielkości mam koła w wapirze i chciałbym uniknąć podobnej sytacji. Muszę kupić jakieś sensowne mechanizmy w przystępnej cenie.
RobertK Opublikowano 1 Stycznia 2019 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Przeniosłem się z dalszą dyskusją http://pfmrc.eu/index.php/topic/74450-dh-100-vampire-mk-1/page-2?do=findComment&comment=730926
mecenas Opublikowano 2 Stycznia 2019 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Panowie, wnioski nasuwają się same. Zbyt ciężkie stosujecie koła i golenie. Kolejna sprawa to policzenie jakim ranieniem i jaką siłę należy przyłożyć aby to się zamykało. Ja mam elektrona 50 w FW 190 i mimo że jest to największy czy tam najsilniejszy elektron to nie radzi sobie z tym podwoziem przy oporze powietrzaNa sucho jest wszystko dobrze ale jak dostanie lekkiego oporu to staje Tak, podwozie w Foce to najcięższy temat, już to przerabiałem tylko w mniejszej skali. Irku, jedyna rada dla Ciebie to próba wymiany przekładni w samym siłowniku. W Electronie prawdopodobnie są takie przekładnie https://www.pololu.com/product/998/pictures Nie wiem dokładnie jakie jest tam przełożenie (1:50?), ale zwiększając np na 1:100 uzyskuje się 2x większą siłę. Podwozie będzie się wolniej zamykać, ale będzie działać. Przerobiłem ten temat organoleptycznie.
kkdarch Opublikowano 3 Stycznia 2019 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Nie trzeba daleko szukać https://allegro.pl/mini-silniczek-silnik-z-przekladnia-12v-70-obr-min-i7126579525.html https://allegro.pl/oferta/silniczek-z-przekladnia-reduktorem-obrot-12v-150-o-6995989500 Lub jak ktoś ma miejsce to coś większego https://allegro.pl/oferta/silniczek-z-przekladnia-reduktorem-ob-12v-120-obro-7101411180 https://allegro.pl/oferta/silnik-silniczek-z-przekladnia-6v-mt80-70obr-min-6933208997 Jest tylko jedno ale! Jeśli podwozie będzie się wolno otwierać co będzie w sytuacjach awaryjnych gdy trzeba szybko wysunąć podwozie? Moim zdaniem musi to się odbyć w maksymalnie 10-15s. Kiedyś kupiłem przekładnię z pierwszego linku 30obr/min i jest za wolna.Przy skoku śruby 0,8mm otwierałoby się około minuty a to za długo. Ale za to moc jest duża.
coster Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 prawie zakończone klapka rewizyjna do nabijania ciśnienia ,jest tak jak piszą w instrukcji 2/3 cykle i brak ciśnienia dlatego muszę dokupić drugą butle tak na wszelki wypadek ogólnie jestem zadowolony z podwozia ,pomimo letkich luzów ,no i nie za bardzo można regulować szybkość bo za szybko traci ciśnienie mam nadzieje ze na dwóch butlach będzie lepiej no i zakupiłem nowe opony kavan pompowane waga dwóch kół 189 g w porównaniu do starych 600 g ,będzie tez różnica morze wtedy będzie można trochę pobawić się szybkością
Rekomendowane odpowiedzi