robertus Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 U mnie będzie pewnie śmigiełko na tyle, bez dziur w skrzydle. Tymczasem doszedł do mnie digital. Nie mogłem się powstrzymać i zrobiłem zdjęcia telefonem. Nie oddają tego co widać oczami. Ciąg dalszy nastąpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Śliczności. Kusi mnie przełamać obrzydzenie do pianki i zamówić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Tadeuszu -pręt 3-4mm przy lekkim wyposażeniu jest wystarczający ,zamiast pręta można zastosować rurkę węglową która zazwyczaj przy tej samej średnicy co pręt ma większą sztywność i mniejszą wagę (ale bywa bardziej krucha) . Co do sterowności przy TYLKO sterach płytowych tu się zobaczy , w starym moim projekcie F-16 który był również drukowany ale na epp zastosowałem ten sposób sterowania i nie narzekałem ,oczywiście F-16 ma mniejszą pow. skrzydeł w porównaniu do Miga 29 ale tu odrobinę powiększyłem usterzenie więc liczę na podobne zachowanie się w locie . Ja mam "orli szpon" ,Robert "piksela" brakuje nam jeszcze by do relacji dołączył się ktoś z "Kosciuszką" Co do obrzydzenia Tomku do pianki : sam obiecuje sobie że nigdy więcej pianki a drzewo to "takie szlachetne" ale ma pianka i swoje zalety, są kategorie modeli gdzie depron jest praktycznie niezastąpiony- np PARK-JETy jakoś nie widzę modelu tego typu do " parkowego" latania wykonanego np w balsie , lekko i bez zapadniętego pokrycia które- co jak co- ale do "jetów" nie pasuje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Kurcze ale świetnie wygląda ten nadruk, zero rozmyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Jakby ktoś się zastanawiał jak to idzie kurierem to zrobiłem krótki filmik. Tez obawiałem się jak tak duzy arkusz depronu bedzie zapakowany. Pudełko jest całkiem solidne. Do tego jest jeszcze nosek z EPP, zapomniałem pokazać na filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ted850 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Świetnie to wygląda ale MIGa już mam, spróbuje Marka namówić na Drakena ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Święta się skończyły -koniec obżarstwa Wrócę do gondol silników : "daszek" wlotu wymaga kosmetycznej poprawki -nie uwzględniłem na niej grubości depronu odcinamy jego bok od strony osi modelu ujmując 6mm zewnętrzny bok wklejamy w gondole przycinając obie powierzchnie klejenia pod kątem 45' podobnie robimy z elementem na "daszku " wlotu Przygotowujemy teraz miejsce na wklejenie gondoli , na początek odrysować trzeba te podłużne poszycie które będzie później między silnikami dzięki czemu ustalimy dokładny odstęp miedzy silnikami (niestety w fazie projektowania 3d nie zaznaczyłem miejsc na silniki ) Teraz można odrysować miejsca ich wklejania i usuwamy w tych miejscach folie!! , można przygotować depronowe paski które ułatwią wklejanie , można tez wcześniej wedle chęci schować serwa..... W gondolach nie zapomnijmy zrobić wycięcia na mechanizm usterzenia czy też serwa itp Po sklejeniu powinno wyglądać mniej więcej tak Wybralem opcje "serwa niemal na wierzchu " niestety zostały mi dosyć liche a takie ich ulokowanie ułatwi mi ich wymianę ale innym polecam poświecić więcej pracy i starać się je pochować -miejsca jest w gondolach sporo... CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Efekt niesamowity. Czy odbiornik, regulator i Li-Pol przewidziane są do montażu na zewnątrz pomiędzy gondolami czy w kadłubie. Gdzie mieści się środek ciężkości i gdzie będzie montowany silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Daleko z przodu te serwa są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Rafał -wszystkie pozostałe manele będą schowane pod poszyciem między gondolami -dla tego jest to element oddzielny a nie narysowany na płycie modelu . Silnik -zwyczajnie z tylu miedzy dyszami , oczywiście jak ktoś zechce można wstawić napęd nawet w kadłubie z a śmigło w szparze rodem z modeli Tomha , można wstawić sterowanie wektorem sterowanie też dowolność-klasyczne z lotkami , sterolotki, ....... -kto jak chce Ten model to tylko skorupa której życie da sklejający . SC -jeszcze nie sprawdzałem ale na oko jakiś centymetr za początkiem usterzenia pionowego. Serwa mocno z przodu? profilaktycznie -silnik z tylu wiec wszystko musi iść na przód .a czy to był zabieg potrzebny- się okaże przy rozmieszczaniu sprzętu w celu wstępnego wyważenia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Widzę, że górna część dyszy jest nieco dłuższa niż dolna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Te przesunięcie górnej maski silnika to wina przesuniętej textury na silnikach i z tego powodu musiałem je wkleić ciut cofnięte- biały pas na malowaniu zbyt był by przesunięty -u ciebie ten efekt jest naprawiony i powinno się wszystko wkleić w jednej płaszczyźnie , a dysze właściwe jeszcze nie wklejone ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Dołączam się do relacji, miałem mały zastój w pracy nad modelem. Teraz powinno już pójść z górki. Nie jestem specjalistą w dziedzinie formowania depronu więc nie wszystko mi się udało powyginać tak ,jak Sławek założył. Dodatkowo nie użyłem tej matowej folii więc jedyne co udało mi się uformować to gondole silników. Grzbiet kadłuba brawurowo spierniczyłem więc musiałem wykonać go jeszcze raz z kilku kawałków niezadrukowanego depronu, i to liczę jako wkład własny . Poza tym całkiem nieźle to wyszło. W swoim Mig-u dźwigar w skrzydle umieściłem od dołu płata, nie użyłem węglowego pręta tylko rurkę (jeśli można tak ją nazwać) o kwadratowym przekroju. Na chwilę obecną model waży 140 gramów. W planach mam przede wszystkim zrobienie ruchomego łoża silnika: góra - dół, prawo - lewo, oraz makietowej kabiny. Kilka fotek: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Painkiller Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 ładny, super efekt:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Michał świetna robota - to dowód że przy odpowiednim uformowaniu można uzyskać świetne rezultaty . Jeśli chodzi o wnętrze (pełne wraz z pilotem! ) też jest w trakcie przygotowania w postaci wycinanki w kartonie -jak wróce z pracy podeśle ci plik i jeśli bedzie ci odpowiadać to ją zastosujesz . PS szkoda że skleiłeś go niemal do końca - trudniej bedzie zgrabnie pochować wyposażenie czy też mocowanie silnika -w tym celu zaprojektowałem poszycie co powtarzam : miedzy gondolami jako element oddzielny - powinno zakryć przynajmnie mocowanie napędu, regulator ,nieduży odbiornik a nawet mechaniżmy sterowania czy to sterami czy też wektorem ciągu które jak piszesz chcesz zastosować . Pakiet prawdopodonie wypadnie gdzieś za klockiem dziobu lub w kabinie więc jej wnętrze zostaw do ustalenia miejsca na pakiet.(możliwe ze wnętrze jakie zaprojektowałem będzie sie kłócić z miejscem na pakiet) - blaski i cienie napędu pusher Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 A czemu zniszczyłeś garb? Pękł Ci przy wginaniu czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Dzięki Sławku za informacje, dla mnie nie ma wielkiego znaczenia czy mocowanie silnika lub napęd wektora ciągu będzie widoczny, ma działać i postaram się aby wyszło estetycznie. Napęd sterów będzie schowany. Jeśli to w czymś pomoże to wnętrze kabiny jest szerokie na 40mm, długie na 130mm, i wysokie na 55mm, na pakiet przewidziałem przestrzeń pod czarnym polem na dziobie (to jakieś 85mm długości). Robert, już odpisuję, nie użyłem folii, i podczas wyginania, grzbiet popękał. Jak już pisałem nie jestem specjalistą od formowania depronu. Gdy tylko naładuję aparat, poniżej zamieszczę aktualne zdjęcia. Zalążek wektora ciągu oraz sposób zamocowania sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Zacząłem wycinać i taka mała uwaga ode mnie. Warto przed wycięciem przebić szpilka na drugą stronę znaczek linii załamania w gondoli silnika i garbu. Potem jak się wytnie, to je będzie trudno znaleźć. Dodatkowo wycinając stateczniki pionowe zostawiłem takie wypustki. Wkleję je w odpowiednie wycięcia w kadłubie, usztywnia one mocowanie statecznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Patrzę i notuję. Bo też zamówiłem "digitala" przyjdzie do mnie w styczniu. (co ja piszę, ja i pianka ;-) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Zrobiłem więcej niż planowałem, dzisiaj udało mi się wykonać cały napęd oraz usterzenie. Muszę jeszcze pomalować to i owo, żeby sklejka i serwa nie rzucały się tak w oczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi