Gość horn3t Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Coś po Cobrze... pod choinkę trafił do mnie model szybowca SZD- 56 Diana 2 sprzedawany przez Modelpartner. http://www.modelpartner.ig.pl/sklep/index.php?diana-2-rozp3-75-m,170 Jest to cało laminatowy model w skali ¼. Poniżej zdjęcia i podstawowe dane zestawu. W dalszej części będzie relacja ze składania i lotów. Jakość wykonania jest bardzo wysoka z tym, że mój zestaw jest w najuboższej wersji można nabyć zestaw na bogato więcej na stronie producenta i polecam kontakt telefoniczny dystrybutorem do ustalenia wielu szczegółowa jak ktoś by był zainteresowany. Podstawowe dane: Rozpiętość – 3 750 mm, ( skrzydła z wingletami 1 800 mm ) Długość kadłuba – 1 700 mm Cięciwa przy kadłubie – 200 mm Cięciwa końcówki – 80 mm Powierzchnia nośna z usterzeniem z moich obliczeń – 63 dm Profil – HN-203 Bagnet – długość 390 mm średnica 12 mm Masy poszczególnych detali zestawu: Skrzydło lewe - 616 g Skrzydło prawe - 612 g Kadłub - 656g Statecznik poziomy - 92g Ster kierunku 46g Winglety - 36g Ramka kabiny - 90g Oszklenie -50g Bagnet - 348gRazem 2 546 g Więcej o prawdziwej Dianie: http://www.dianasailplanes.com/ http://www.pikniklotniczy.pl/5mpl/index.php/statkipowietrzne/szybowce/16-szybowce/45-szd562diana2 1
Pablo_433 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Krzysiek masz może ujęcie od strony dziobu szybowca 4
Shock Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Gratki Krzysztof . Model piękny ale przeraża mnie to cieniutkie przejście kadłuba w statecznik pionowy . Model od sąsiada tzn. p. Leszka Jury . I na koniec -fotka z panią i liną mocno gorąca... 1
cZyNo Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Ładna zabaweczka jest czego zazdrościć. Gorąca ... To delikatnie powiedziane A we wro są gotowe formy na większą wersje Diany.
Konrad_P Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Model świetny. Ciekaw jestem jak się będzie mieścił w samochodzie bo skrzydła spore. A i pytanko wstawiasz silnik czy klasycznie na hol.
Pilatus D4 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 A co do silnika , to jaki przewidujesz? Do tej wagi , to jakiś do ciągu 4-5kg
Rafal B. Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Ciekawe jak ten model będzie latał, nawiasem mówiąc Krawędź spływu oryginalnej Diany jest cieńsza niż ta na w tym zdjęciach w tym modelu ;P A we wrocku jest diana w ciut innym wykonaniu ;P
Gość horn3t Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Model będzie bez silnika, rurka też mnie intryguje ale po filmach z lotów tego modelu i oglądzie tego co mam w domu nie widzę problemów w zakresie normalnej eksploatacji. Większy model nie wchodzi u mnie w rachubę na razie ze względów logistycznych. A lata tak: Krzysiek masz może ujęcie od strony dziobu szybowca Niestety nie Model świetny. Ciekaw jestem jak się będzie mieścił w samochodzie bo skrzydła spore. W mojej Skodzie Fabi mieści się pod sufitem skrzydło 2 200 mm a więc ta Diana to maleństwo większy problem, że oprócz Diany muszę zapakować holownik
Arnik Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Fajny model - szybowce są pięknę ! Na filmie widziałem silnik zamontowany na grzbiecie - nie wygląda to najlepiej, ale pozwala wystartować z ziemi (!) Ciekw jestem jakie rozwiązanie zostosujesz w swojej Dianie ?
Gość horn3t Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Fajny model - szybowce są pięknę ! Na filmie widziałem silnik zamontowany na grzbiecie - nie wygląda to najlepiej, ale pozwala wystartować z ziemi (!) Ciekw jestem jakie rozwiązanie zostosujesz w swojej Dianie ? Pisałem wyżej holownik, zbocze zero silnika
Konrad_P Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 No to masz fajnie w tej Fabi. Ja mogę niestety max 1,6m. Gdybym mógł więcej to pewnie już bym się przymierzał do czegoś podobnego. Ty to w ogóle masz fajnie bo z młodym jesteście samowystarczalni. Naprawdę Krzychu fajny model pozazdrościć.
Gość horn3t Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 No to masz fajnie w tej Fabi. Ja mogę niestety max 1,6m. Gdybym mógł więcej to pewnie już bym się przymierzał do czegoś podobnego. Ty to w ogóle masz fajnie bo z młodym jesteście samowystarczalni. Naprawdę Krzychu fajny model pozazdrościć. Konrad dzięki z młodym to już ostatni rok ale on kończy holownik też makieta 2,4 m więc jeszcze chcemy coś zalatć od wiosny do lata a potem studia i zostaje sam ale mam jakieś górki i pikniki gdzie holówki są.
Konrad_P Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Zainwestuj w Box Konradzie Cały czas zamierzam tylko za każdym razem jakieś inne potrzeby przeszkadzają. Już nawet łapy kupiłem na dach. Konrad dzięki z młodym to już ostatni rok ale on kończy holownik też makieta 2,4 m więc jeszcze chcemy coś zalatć od wiosny do lata a potem studia i zostaje sam ale mam jakieś górki i pikniki gdzie holówki są. Kurcze faktycznie czas strasznie szybko leci . Jeszcze jedno małe pytanie na YT widziałem że Diana ma hamulce aerodynamiczne. Też będziesz wkładał? Jak będziesz już coś miał poskładane to koniecznie powstawiaj fotki.
Gość horn3t Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Ten model jak by komu było spieszno to oblotu można poskładać w dwa wieczory, mi się nie spieszy będę się rozkoszował wkładaniem wyposażenia do wiosny. Hamulce są już zamontowane możne nie widać tego na zdjęciu ogólnym więc daje zbliżenia.
.bercik. Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Może i ja wypowiem się na temat modelu DIANA. Miałem okazję holować ten model podczas nagrywania filmiku dla "MODELPARTER", było to w Gliwicach ,późne popołudnie , bez termiki . Jeśli mnie pamięć nie myli były to pierwsze loty tego modelu , DIANA latała od razu nie trzeba było robić zadnych poprawek . Robiliśmy hole na około 300metrów , niestety model na tej wysokości robił się mało widoczny , na niebie widać było dwa "patyczki" , wąskie skrzydełko i cieniutki kadłub . Mimo iż model nie jest zbyt duży i ma małą powierzchnię dosyć długo trzymał się w powietrzu . DIANA lata stosunkowo szybko , myślałem że pojawią się problemy podczas lądowania ale mimo iż Tomek mocno wysunął hamulce i model mocno wytracił prędkoś to skrzydełka dalej "niosły" bez zrywania strug . Jak już pisałem Tomek zrobił kilka lotów i lądowania nie zawsze były idealne , podczas twardszych lądowań wyraźnie było widać jak pracuje belka ogonowa i skrzydełka. Loty zakończyliśmy bez żadnych uszkodzeń. Od siebie dodam iż trzeba zadbać o doskonałość modelu , przede wszystkim usczczelnić lotki !! , na dzwignie założyć owiewki , podwozie obowiązkowo howane . Aby model był lepiej widoczny na niebie najlepiej pomalować płaty od dołu ciemnym kolorem , najlepiej czarnym , psuje to estetykę ale poprawia to komfort latania. pozdrawiam roman 1
BRoman Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Brakowało mi wypowiedzi jaką zamieścił bercik. D 2 to jedno z moich mglistych marzeń z przeszłości. Analiza układu szybowca doprowadziła mnie do wniosku, że 5 m + to jest granica od jakiej należy zacząć myśleć o takim modelu. Sam szybowiec jest pomyślany jako szybka maszyna i się całkowicie sprawdza. Obserwacje lotów modelu p. Trzopek potwierdziły moje rozważania jest to model chyba 5 m Na filmie ale tylko w jednym ujęciu widać zasadnicze wady modelu D2 -w zakręcie. Uroda modelu jest dla mnie bezdyskusyjna-piękny. Wykorzystanie jego cech w wąskim zakresie jeśli chodzi o pogodę i teren (zbocze wiatr 4-8 m/sek) .Uzbrojenie modelu w wariometr i wykorzystanie wariometru nieco zniweluje braki w aerodynamice.Umieszczenie serwomechanizmu wysokości na szczycie st.pionowego jest kompletnym nieporozumieniem! Tylko leciuchny (węglowy) kierat ,popychacz fi 3 mm z rurki węglowej i sam mechanizm przed środkiem ciężkości.Jeśli ma cieszyć długo stanem bez napraw to na pewno solidne wzmocnienie belki ogonowej w miejscu przejścia z pionowego a także dalej krzyżowe ułożenie węgla. Dobór profilu z uwagi na Re dość kontrowersyjny. Niemniej to moje wydziwiania ale na pewno jako ciekawostka warty jest posiadania.
cZyNo Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Właśnie Diana w wersji wrocławsko-bielskiej będzie miała rozpiętość 5m, całkowicie inny profil i takie tam inne drobiazgi Końcem stycznia forma na skrzydła powinna być już ukończona, pozostaje jeszcze kwestia kadłuba-potrzebna pewne modyfikacje tego co lata i został opisany powyżej. Modelu jeszcze nie ma a zamówienia już są
BRoman Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Nie tylko zamówienia ale i wytłoczone owiewki kabiny by było precyzyjnie...
Rekomendowane odpowiedzi