Skocz do zawartości

SZD-56 Diana 2 1/4


Gość horn3t
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Będzie latała u Was na łączce a już nie mnie oceniać co lepsze, czy serwo czy dźwignia. Zostałem poproszony o dźwignie. Mocowanie  jest w komplecie i całość waży tyle ile waży a napęd będzie przenoszony praktycznie bez luzowo. Jedyny wyczuwalny luz to tych kulek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notoryczny brak czasu powoduje wolny postęp przy Dianie (balsa poszła do śmietnika - priorytet Diana i wspomaganie budowy holownika).

Udało się mi zrobić i wkleić dźwignie SW, zrobić mocowanie serwomechanizmu i przymierzyć do wklejenia. Zamontowałem docelowe koło na

duralowej piaście o mniejszej średnicy bliższej oryginałowi. Wywaliłem wklejone Bowdeny przewidziane do sterowania pull-pull SK.

Ster kierunku będzie na popychaczu pojedynczym z rurki węglowej, zaoszczędzi to miejsca w kadłubie.

 

Chodzą mi głupie pomysły wstawienia takiego silnika http://www.nastik.pl/xpower-xc503014-long-shaft-p-5447.html coby się bardziej uniezależnić od holownika i kaprysów pogody na zboczach bez obcinania nosa. :)

post-3269-0-56341000-1423083334.jpg

 

 

DSC_8944_zpsf83bbed2.jpg

DSC_8951_zps4228d555.jpg

DSC_8950_zpsc344b6be.jpg

DSC_8949_zps0e2d3e4d.jpg

DSC_8947_zps4023f42b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to jest duża zaleta ale i też pewna wada w szybowcu. Już jeden model przerabiałeś z silnikowego na klasyczny :)

Jeśli zamierzasz latać nim przede wszystkim na zboczu to szkoda pakować silnik bo będzie brzydko wyglądał z wąsami :)  na dziobie. No ale silnik to niezależność.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad racja ale jest pokusa wygodnictwo kusi a ja lubię dużo latać a nie od święta choć niedzielny ;) ze mnie latacz, zobaczymy jak skończę prace na ogonie ile trzeba będzie wsadzić ołowiu do przodu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek silnik silnikiem ale co wtedy z holem?

Drabinkę z łopatkami zdjąć nie problem ale czy wyczep zmieści się pod silnikiem w dolnej części nosa?

Poza tym Diana ma wyczep tam gdzie chcesz zrobić ośkę silnika a nie bardzo widzę przekładkę, bo zdemontować silnik to kilka minut ale założyć wyczep do holu :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.