Skocz do zawartości

SZD-56 Diana 2 1/4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W modelu jest pięknie zrobione miejsce na zamontowanie wyczepu w dziobie. Dostałem sygnał iż Diana faktycznie ten wyczep miała w dziobie ???.

Niestety nie znalazłem żadnego zdjęcia Diany z holem zapiętym w dziobie.

W opisie zaciągniętym ze strony konstruktora Beresia (strona już nie działa) jest jak poniżej.

 

Może ktoś miał kontakt z tym szybowcem i wypowie się gdzie faktycznie Diana 2 miała zamontowany zaczep holowniczy?

“Zewnętrzny kształt kadłub Dla SZD-56 został zaprojektowany z zamiarem zmniejszenia oporów szkodliwych,
ponieważ  powierzchnia skrzydeł, jest zdecydowanie mniejsza od innych szybowców, więc przekrój poprzeczny kadłuba, oraz jego powierzchnia omywana dające opór szkodliwy została zminimalizowana.
Kadłub tak jak w poprzedniej wersji ma dźwigar kadłubowy przenoszący cały moment gnący skrzydeł. Takie
rozwiązanie przejmuje skupione się ze skorupowych skrzydeł, i pozwala na znacznie łatwiejszy niezależny montaż każdego z nich. Ta poprawna koncepcja została wprost zaadaptowana do Diany I. Kadłub został wykonany z włókien węglowych i aramidowych. Dla ochrony pilota w razie wypadku przed skutkami niszczonej skorupy węglowej całe wnętrze kabiny, a więc miska siedzeniowa i podłoga przednia są wykonane z tkanin aramidowych.
Wszystkie główne napędy: steru kierunku, wysokości, klapolotek oraz hamulców aerodynamicznych są całkowicie popychaczowe.
Zaczep holowniczy zabudowany jest w środkowej części kabinowej kadłuba.
Wzmocnione powozie główne, jest tak jak poprzednio w układzie wahacza wleczonego z kołem TOST AERO 4.00 x 4 i amortyzatorem elastomerowym”

post-3269-0-50072800-1423253340_thumb.jpg

Opublikowano

Znane i dawno ściągnięte materiały nie tylko o Dianie ;)

 

tu wydaje mi się , że zaczep jest od dołu

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Przymiarki do wklejenia mocowania serwomechanizmu i wklejenie dźwigara steru kierunku.

Najwięcej roboty będzie przy "wystruganiu" pokrywki serwa ;)

 

post-3269-0-57023200-1423342372_thumb.jpg

post-3269-0-93084500-1423342426_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Widzę, że waga dźwigni mocowanej w stateczniku pionowym do napędu SW okazała się zbliżona do wagi samego serwa i zdecydowałeś się na to drugie?

Opublikowano

Widzę, że waga dźwigni mocowanej w stateczniku pionowym do napędu SW okazała się zbliżona do wagi samego serwa i zdecydowałeś się na to drugie?

 

Rrozważałem bowden lub serwomechanizm zdecydowałem się już dawno na to drugie.

A cała koncepcja wyposażenia i poskładania modelu już od dawna jest niezmienna ;)

 

Ster kierunku musiał zostać lekko skorygowany dla swobody pracy napędu steru wysokości :)

 

Zabawa  przy ogonie praktycznie skończona zostało tylko przelaminowanie tkaniną i żywicą newralgicznych elementów.

 

DSC_8981_zps2be002eb.jpg
DSC_8980_zps9425b95d.jpg
  • Lubię to 1
Opublikowano

Krzysiek ten kabel od serwa steru wysokości, to mam nadzieję że puścisz wewnątrz kadłuba ;)

No dobra, żartuję.

Właśnie sobie uświadomiłem, że do Bydgoszczy mam bardzo ładny dojazd S5 i 5 więc...

Maj Michałków, ale czerwiec po Bożym Ciele jak nic nie wyskoczy to może polatam na tych Twoich zboczach ;)

Opublikowano

A ja mam pytanie odnośnie tego chowanego koła. Jak widzę jest to mechanizm sztywny, czy się mylę.

A jak jest sztywny to co będzie z serwem jak podejdziesz trochę szybciej albo lądowanie będzie odrobiną twardsze.

W serwie pójdą od razu zębatki? 

Nie miałem takiego i nie widziałem w akcji i się tylko pytam bo mnie to trochę zaniepokoiło. 

Opublikowano

Konrad - wysunięte koło blokuje się samoczynnie w mechanizmie można wypiąć serwomechanizm latać i lądować z wypuszczonym na stałe i zablokowanym kołem. 

Taka filozofia rozwiązania, chyba wszytki mechanizmy w większych modelach tak mają bo by się na serwa nie zarobiło.

 

Marek nie ma czego zazdrościć osobiście preferuje najprostsze rozwiązania" brak koła" - "koło stałe" w tym modelu jednak takie uproszczenia to trochę nie halo :)

 

Przymierzyłem się do wyważenia modelu i sprawdzenia prognozy masy do lotu myślę że wyjdzie koło 4 000 g ale to jeszcze się okaże. :)

 

Ps. chciałem pokazać jak pracuje taki mechanizm bo nigdzie w necie nie mogłem znaleźć - możliwe że słabo szukałem ;)

Opublikowano

A widzisz. Skleroza to niestety moja druga natura. Faktycznie że musi być blokada bo jak by serwo poszło to by się kółko schowało. W szybowcu to jeszcze nie dramat ale w spalinowych to poważny problem.

Słabo spałem :) więc mam jeszcze mętlik w głowie.  :D

Opublikowano

Witam, a ja czekam jak kolego rozwiąże zamykanie luku podwozia bo sam nie wiem jak to ugryźć.

Dobre pytanie opcji jest kilka niebawem się wyjaśni :)

Opublikowano

Może najprostsze (?) bez dodatkowych elementów -  Elastosil jako zawias klapek.

Wytrzymał trzy sezony z powodzeniem.  Jak siądziesz / wjedziesz w wyższą troszkę trawę i wyrwiesz - nie ma dodatkowych zniszczeń a naprawa bez problemów, wkleić na nowo i już.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.