Gość Jerzy Markiton Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 A ja w identyczny sposób rozbiłem kilka razy Backfire,a.... Nie zauważyłem, że serwo jest źle fabrycznie poskładane i maks.wychylone - zębatka opierała się o blokadę na ostatnim, wyjściowym trybie. Jak sprawdzałem w modelarni - to klapy były wychylone na maksa tylko chwilę. Jak schodziłem w dół krótko, lub uruchamiałem klapy tylko na dobiegu - wszystko było O.K. Kilka razy traciłem kontrolę nad modelem - i rozbijałem..... Zakłócenia, dziadowski moduł w nadajniku, kiepski odbiornik, te typy tak mają ??????? Pilot do..... i zwala na radio ? Jeden raz schodziłem dłużej, model znów nad samą ziemią przestał reagować, przywaliłem w świeżo zaorane pole z 150m od siebie. Wkurzony na maksa, poskładałem nadajnik, zabezpieczyłem resztę sprzętu zapominając o wycofaniu klap i poszedłem po model. Oglądając wielkość strat ze zdziwieniem spostrzegłem smażący się lakier na górnej powierzchni skrzydła. Serwo zagrzało się do tego stopnia, że obudowa zmiękła a na lakierze z góry pęcherze odparzonego lakieru. Nie było to zwarcie na silniku tylko temp. tranzystorów mocy - które w tym serwie nie miały radiatora. Bo i po co ? Wystarczyło przestawić zębatkę wyjściową o 1 ząbek - i wszystko OK ! Serwo do dzisiaj chyba lata w modelu u Marcina w Gorzyczkach - JR-168 ! To na marginesie dywagacji dlaczego serwo ma wytopioną obudowę nie na silniku tylko po drugiej stronie. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Takie rzeczy się zdarzają . Przy ustawianiu w Extrze gazu w jakiś sposób serwo uległo spaleniu -najprawdopodobniej zbyt duży opór na dźwigni.I nawet bym z początku o tym nie wiedział tylko zapach był coraz bardziej intensywny.Podobnie jak u Wojtka obudowa zaczęła się topić od strony elektroniki,silnik raczej pozostał nie ruszony.Serwo 10 kg cyfrowe.Ciekawe jakbym zostawił na dłużej ,obudowa by spłynęła ? Także Wojtuś nie jesteś wyjątkowy i jedyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Takie rzeczy się zdarzają . Także Wojtuś nie jesteś wyjątkowy i jedyny 2016-04-24-1418.jpg W rzeczy samej . Choć jako (podobno) elektronik mruknę tylko, że nie powinny się zdarzać. Mieszkam w lesie, więc w dobrej komitywie z mrówkami . Powiedziały mi, że wszelkie napędy elektryczne, które mogłyby zrobić coś złego istocie żywej, powinny być tak urządzone, aby ani tej istocie ani tym napędom nic złego się nie stało, gdyby coś poszło nie tak. Tak jak np. napędy drzwi w pojazdach komunikacji publicznej. Tak działały dawne serwa MPX-a - nie bały się niczego i niczego nie mogły zniszczyć, gdy mechanika - zazwyczaj wskutek wspomnianych międzyusznych zakłóceń - zawierała rażące błędy. Ponieważ cierpię na wrodzoną, nieuleczalną ciekawość, a do tego patologiczne ciągoty domorosłego detektywa, więc pewnie zrobiłbym barbarzyński eksperyment z zablokowaniem tego serwa. Potem ewentualnie zmienił upodobania co do producenta serw lub BEC-ów. W sumie taniej na stoliku niż w powietrzu, przewietrzyć potem pokój i już. Mrówki są tego samego zdania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Witam jako nowy nabywca modelu Fascination stanąłem nad doborem i montażem elektroniki. I tak się zastanawiam czy nie lepiej "wydrapać" rdzeń styro w miejscu montażu serw ? wkleić ewentualnie okrągły kawałek balsy w przypadku zbyt niskiego osadzenia serwa, a samo serwo włożyć w ramkę jak przewiduje większość producentów np Reichard ? Wojtku czy serwa zamontowane w fabryczne pianki nie "pływają" przypadkiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Tomasz, no gratuluję nowego nabytku Widzę że ciągnie Cię do szybszych modeli Raz jeszcze gratuluję fascynującego Fascinationa A w temacie... masz rację żeby nie przyklejać serw do styropianu. Warto go wydłubać by dostać się do balsy, podkleić jeszcze jedną balsą a ramkę serwa po wklejeniu można oblać klejem poliuretanowym. Będzie sztywne jak zbrojony beton. To moja sugestia. Czekamy na inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Witam jako nowy nabywca modelu Fascination stanąłem nad doborem i montażem elektroniki. I tak się zastanawiam czy nie lepiej "wydrapać" rdzeń styro w miejscu montażu serw ? wkleić ewentualnie okrągły kawałek balsy w przypadku zbyt niskiego osadzenia serwa, a samo serwo włożyć w ramkę jak przewiduje większość producentów np Reichard ? Wojtku czy serwa zamontowane w fabryczne pianki nie "pływają" przypadkiem ? Jak użyjesz tych "uszczelniaczy" jakie są dołączone do modelu i przykleisz je na klej w gniazdach serw, to serwo nie ma prawa drgnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Jednak wyczyściłem nadmiar styropianu, podkleję balsę i wleje ramki które kiedyś w nadmiarze wyfrezował mi kolega z forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Tomek postaraj się aby podklejona balsa bardzo dobrze związała z podłożem. Piszesz, że wyskrobałeś nadmiar styropianu, czyli doskrobałeś się do balsy, która go z zewnątrz okleja? Ja po ostatniej wymianie serw na klapach też wkleiłem ramki ale... ramka wklejona na Uhu Por'a a w wolne przestrzenie między ramką a okrągłym gniazdem serwa wlałem żywicę do wysokości ramki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Tak tak do balsy. Już tak kiedyś robiłem w Mandarinie, wyczyściłem dorobiłem podkładki z balsy lub cienkiej sklejki, dopasowałem tak aby było w poziomie, by serwo równo przylegało względem spodu płata i wstawiałem to na żywicy. Po wklejeniu braki styropian-podkładka warto czymś wypełnić, i tym sposobem mamy montaż na lata . Tomasz, no gratuluję nowego nabytku Widzę że ciągnie Cię do szybszych modeli Raz jeszcze gratuluję fascynującego Fascinationa Dzięki Mateusz zobaczymy co z tego wyjdzie trzeba zamawiać wyposażenie i zbroić, bo sezon trwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Serwa się wymieniło i model znowu lata i to o niebo lepiej jak z poprzednimi serwami, co dało się dzisiaj wyraźnie odczuć. Mój rekord życiowy jeżeli chodzi o wysokość. Dla takich logów aż chce się latać. Niestety w pewnym momencie zaczęły mi łzawić oczy i ratowałem się szybkim schodzeniem w spirali. Nawet nie wiedziałem, że Fascination potrafi tak sympatycznie gwizdać A szkoda, bo można go było jeszcze pociagnąć w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Gratulować rekordu ostatnio jakie noszenia udawało mi się łapać to Proximą II w zeszłym sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepis24 Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Idealny sprzęt do FPV, może kiedyś to marzenie się spełni ;-). Jeśli to nie tajemnica to ile Cię wyszedł na gotowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 3000 nie przekroczysz ale możesz się zmieścić w 2500 tylko wyposażenie wówczas raczej niszowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek3D Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Mam pytanie dotyczące montażu serw klap. Zgodnie z instrukcją neutralna pozycja serw lotek powinna znajdować się ok. 10 stopni do przodu od pozycji centralnej. Jak wygląda kwestia klap? Wiem, że taśma mocująca klapy bardzo ogranicza ich ruch w górę, ale chciałbym się dowiedzieć jak ustawić orczyki w sposób optymalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Ja u siebie dźwignię serwa klap w pozycji 0 ustawiłem pod kątem jakieś 45-50* pochyloną w kierunku klapy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Zależy jak masz dźwignie klapy zamontowaną. Jesli od tej samej strony co serwa, to robisz jak Wojtek. Jak po przeciwnej, to robisz odwrotnie Na lotce wychylenie w gore powinno być większe niż w dół. Wielkość wychylenia dobierasz zmieniając długość dźwigni. Proporcje góra dół (czyli roznicowosc) jej położeniem. Albo w aparaturze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Wojtku jaki środek ciężkość ustawiłeś w swoim Fascynacie ? jaka dokładne waga wyszła ci do lotu ? bo u mnie moim zdaniem jest dość ciężko... 3,3kg do lotu z pakietem 4000 mah ważącym 480g. Dodam tylko że model bez grama ołowiu na ogonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Z ołowiem w mordce mam 2900g do lotu z pakietem 4S 3000mAh. Sc mam na 82mm. Trochę dzisiaj polatałem ale szału nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 To chyba ja mam coś ciężkawy ten ogon, skoro tyle potrzebuję by go wyważyć. Ale jak to możliwe skoro dodatkowo na ogonie jest tylko ramka serwa z rzeczy nadprogramowych ? sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Bo 10g na ogonie to 100g na dziobie a jak całość ma 20g na ogonie to na dziobie musi być 200g żeby się wyważyło. Masz pakiet masakrycznie wielki jak na szybowiec, więc wyważa Ci się dobrze ale masy złapał strasznie dużo. Przy takim ciężarze latanie będzie trochą słabe a termika będzie musiała być słuszna żeby te 3kg szarpnąć. Na mój ogląd to sprawdzić ile trzeba dać w dziub żeby nie wozić dodatkowego balastu i tak dobrać pakiet. Może uda się zejśc do 3000 mAh i do 3000g do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi