Skocz do zawartości

"Popylacz" z modelesuchocki.pl - czyli jeden model w kilku odmianach


Rekomendowane odpowiedzi

Ale żeby nie było za łatwo - antenkę ma tylko Dusty a co z pozostałymi dwom kokpitami ?  Musi być uniwersalnie

 

Chyba niepotrzebnie tworzysz problemy. Wytnij od góry mały otwór wentylacyjny  (na palec ), odpowiednio wzmocnij mu krawędzie i masz problem bezantenkowców z głowy. Antenkę możesz okleić papierem sciernym, nawet w silnikówkach (F1C) to było naturalne zabezpieczenie przed poślizgiem przy wyrzucie. Inaczej pozostanie tylko mesel i mały hamerek ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeby nie było za łatwo - antenkę ma tylko Dusty a co z pozostałymi dwom kokpitami ?  Musi być uniwersalnie

 

Chyba niepotrzebnie tworzysz problemy. Wytnij od góry mały otwór wentylacyjny  (na palec ), odpowiednio wzmocnij mu krawędzie i masz problem bezantenkowców z głowy. Antenkę możesz okleić papierem sciernym, nawet w silnikówkach (F1C) to było naturalne zabezpieczenie przed poślizgiem przy wyrzucie. Inaczej pozostanie tylko mesel i mały hamerek ;-)

 

W pół czy ćwierć makiecie dziura na palec widoczna z góry na samym wierzchu - nie koszerne. Kadłub obły, gładki, jeszcze zdobiony i taki winien zostać.

 

Ja Andrzeju  tren mały problem sobie rozwiążę.  Ale chciałem posłuchać rad innych Kolegów, bo temat mały ale ciekawy. 

 

"Tworzenie problemów" ja bym nazwał stawianiem konkretnych wymagań dla tego prostego przypadku.

 

 

Ale "burza mózgów" jak najbardziej wskazana,  klamki. wypustki to są rzeczy o których nie pomyślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś bardzo dawno temu,  zrobiłem coś takiego. Przekręcając wkrętak (lub coś podobnego) podnosisz maskę o kilka milimetrów tyle ile wystarczy żeby "rozszczelnić" magnesy. W skrzynce startowej zawsze jakiś wkrętak się trafi.

Fajny pomysł i mało widoczny.:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o problemach chodziło mi o to który miał, a który nie miał antenki. Nagryzmoliłem jeszcze " koszerną" dziurę na palec.

Widzę że "wzięło Cię" i projektujesz.

 

Staram się w modelach wszelkie wentylacje umieszczać pod modelem, żeby nie szpeciły modelu na ziemi. W powietrzu takie otwory są mniej widoczne. Popylacz będzie miał wylot pod ogonem a wloty w masce silnika, pod lukiem serwisowym który robi się z laminatu i mała wymiana powietrza przez wydechy turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wykonałem mechanizm zwalniający kokpit.

 

A wygląda to tak

 

 

Kokpit spoczywa na kadłubie "przyklejony" magnesami

 

post-5634-0-51742400-1429626019_thumb.jpg

 

 

Kokpit zwolniony z magnesów poprzez pchnięcie węglowego pręta od spodu kadłuba - teraz można bez oporu zdjąć kokpit ręką 

 

post-5634-0-82921200-1429626027_thumb.jpg

 

widok na popychacz w pozycji "kokpit zwolniony"

 

post-5634-0-19633100-1429626036_thumb.jpg

 

Widok na sposób prowadzenia popychacza w kadłubie

 

post-5634-0-97464400-1429626043_thumb.jpg

 

Mechanizm z boku. Część popychacza wystająca poza kadłub może być krótsza  o 1 mm. Końcówka będzie malowana na biało więc na tle kadłuba będzie niewiele widoczna.

 

post-5634-0-22355600-1429626052_thumb.jpg

 

 

Dlaczego nie skorzystałem z pomysłu Andrzeja ?

 

Idea jest fajna i prosta, ale  pewną wadą (oczywiście to moje subiektywne zdanie) że zwalnia tylko jedną połowę kokpitu, chyba że użyjemy dwóch śrubokrętów po obu stronach a to już zaczyna robić się mała operacja i można przypadkowo skaleczyć którymś śrubokrętem model. Odskoczenie mojej kabiny jest gwałtowne i dlatego musi być kontrolowane. Mój popychacz działa centralnie ( osi symetrii kokpitu) i odsuwa kokpit tylko tyle, ile sam wystaje z dołu modelu. 

 

Myślę że pomysł Andrzeja sprawdzi się przy małych sztywnych kabinkach laminatowych. 

 

 

Bardzo dziękuje Kolegom za wszystkie pomysły i wczorajszą dyskusję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerost formy nad treścią. szparę na śrubokręt mogłeś dać między magnesami, tam gdzie twój popychacz wychodzi, i już śrubokręt działałby centralnie.

 

 

Szanuję Twoją opinię, ale jak sam nie doświadczysz nie będziesz czuł tematu.

 

Sądzę że nie mocowałeś jeszcze prawie metrowego kawałka drewna na magnesy, ja też nie, więc robię to ostrożnie.  Z góry śrubokręta nie można, wczoraj to wyjaśnialiśmy.

 

Mam nadzieję, że na pikniku w Radawcu obejrzysz sobie model dokładniej i może Cię przekonam.

 

A ten szczegół jest istotny dla obsługi i bezpieczeństwa modelu. Otwieranie kokpitu jest teraz w pełni kontrolowane no i nie trzeba śrubokręta  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie pakietów w modelu:

 

Wykonałem ze sklejki 2 mm w postaci "rynny"  do wklejenia na stałe w modelu.  Konstrukcja dzięki wpustom i otworom była łatwa w klejeniu (po sklejeniu sana się trzymała). Podłoga "rynny" ma słoje ułożone w poprzek a słoje boków ułożone są wzdłuż.  Podłoga ma otwory ułatwiające chłodzenie pakietu.

 

post-5634-0-77201800-1429772142_thumb.jpg

 

post-5634-0-84588000-1429772153_thumb.jpg

 

Rozmieszenie pakietów w modelu:

 

post-5634-0-17067800-1429772163_thumb.jpg

 

post-5634-0-16704400-1429772174_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zakończyłem moduł radia. Na osobnej płytce znalazło się miejsce dla odbiornika 7 kan.,  żyroskopu dla SK i ew. w razie potrzeby żyroskopu na SW (płytka pionowa).

Rozmieszenie wyłącznika zasilania i kontrola napięcia jak na zdjęciu.

 

Teraz trzeba będzie się zabrać za mocowanie pakietu (pakietów) radia i ew. pakietu oświetlenia Lipol 3S.

 

post-5634-0-84165600-1429871425_thumb.jpg

 

Planowane podłączenia radia:

 

1 - lotka lewa  - gdy kabel Y, kanał 6 wolny

2-  ster wysokości

3 - silnik

4 - ster kierunku

5 - klapy  - kabel Y

6 - lotka prawa

7 - Gyro od SK  - kabel Y gdy Gyro na SW również

 

Światła podłączone do kanału 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.