Pioterek Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 Dusty miał cztery malowania. Załączam rysunki wszystkich jego wersji w oryginalnym kształcie z filmów: Dusty 120_1.JPG Dusty 120_2.JPG Dusty 120_3.JPG Dusty 120_4.JPG Dzięki za Twoje rysunki pomogą mi w planowaniu kolorystyki modelu. Rysunki nie są w 100% dokładne stery Dusty były zbudowane troszkę inaczej, bardziej tak jak w naszym pierwotnym projekcie. Ale jak napisałem wcześniej prawidłowe ich wykonanie nie stanowi problemu. Jest też ciekawa niekonsekwencja rysowników w tylnym kółku - może było ich kilku ?
Pioterek Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 W oparciu o propozycję Kolegi Robertusa możliwa stała się jeszcze jedna wersja akro "Popylacza" ze skrzydłami akrobacyjnymi Można powiedzieć, że z konstrukcji powoli zrobił się model modułowy. Na bazie jednego kadłuba możliwe są trzy kokpity i dwa rodzaje skrzydeł. Do wyboru do koloru
Pioterek Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Pierwszy bok modelu znalazł się na desce montażowej Przymiarka kokpitu
Pioterek Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Tak szybko projekt wykonany ? Tak mam już kompletny KIT w pierwotnej wersji, drugi kokpit "Dusty" przyjdzie niedługo.
gregory Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Cześć Piotr cóś mi się zdaje że bedziemy mieli niedłudo dwa obloty ja trzymam kciuki ! to zapowiada się ciekawy sezon na naszym lotnisku, kibicuje i tylko jak bedziesz już czuł się na siłach to musze zobaczyć tego "Popylacza" Pozdrawiam !!!
Pioterek Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Cześć Piotr cóś mi się zdaje że bedziemy mieli niedłudo dwa obloty ja trzymam kciuki ! to zapowiada się ciekawy sezon na naszym lotnisku, kibicuje i tylko jak bedziesz już czuł się na siłach to musze zobaczyć tego "Popylacza" Pozdrawiam !!! Nie tylko będziesz patrzył ale filmował mam nadzieję
dukeroger Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 Ta niekonsekwencja rysownikow to chyba na potrzeby animacji, postac rusza sie gora dol i niektore elementy musza sie temu poddac. Przylaczam sie do uznania Reoberta i trzymam kciuki za koncowy efekt
Pioterek Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Opublikowano 10 Lutego 2015 Powoli klaruje się możliwa kompletacja modelu. Na bazie tego samego kadłuba będzie można wykonać model w wersji: Dusty - ulubieniec naszych milusińskich Truck - holownik szybowców i transportu ciężarów Sport - model z otwartą kabiną do akrobacji tradycyjnej Acro - ze skrzydłami i SW trapezowymi i otwartą kabiną Robiąc jeden kadłub będzie można poprzez wymianę kokpitów stworzyć trzy pierwsze wersje modelu. Czwarty układ Acro będzie miał osobne skrzydła trapezowe bez wzniosu. I osobny SW 1
Pioterek Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Dzisiaj dodany został dodatkowy nowy wstęp - zapraszam więc na pierwszą stronę ->. Mam już wszystkie elementy modelu więc powoli można przystępować do jego budowy.
robertus Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Będziesz robił wszystkie wersje? Szacun Piotrze, dużo roboty przed Tobą.
Pioterek Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Będziesz robił wszystkie wersje? Szacun Piotrze, dużo roboty przed Tobą. Te wersje z innymi kabinami to nie jest dużo pracy - zmieniają się tylko kabiny. Drugie skrzydła to co innego i tego nie mogę obiecać, że zdążę.
Pioterek Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Jaki będzie mój model Bazą będzie kadłub w kolorystyce Dusty a więc i pozostałe wersje kabin będą musiały z nią współgrać. Model będzie miał klapy. Waga planowana 5kg (może mi się uda ), napęd standardowy taki jak zastosowałem do PZL P.24 i SE 5a i pakietami 2x4S. Model kryty folią Oracower. Skrzydła będą maiły oświetlenie "drogowe" i pozycyjne takie jakie miał Dusty. Jutro przystępuję do gromadzenia materiałów na konstrukcję. 1
Pioterek Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 Sucha przymiarka kadłuba: Dzisiaj w oczekiwaniu na materiały posprawdzałem pasowania elementów kadłuba. Wszystko pasuje i da się złożyć bez problemów. Kadłub jest szeroki, otwarty od góry miejsca na pakiety lub zbiornik paliwa jest sporo. Półka na serwa i radio też daje dużo miejsca. Zwróciłem uwagę prawidłowe - solidne mocowanie silnika.
Pioterek Opublikowano 27 Lutego 2015 Autor Opublikowano 27 Lutego 2015 Postanowiłem uprościć sobie trochę zadanie i zastosować parę detali fabrycznych co z resztą sugeruje również i dokumentacja modelu. Tak więc podwozie główne i ogonowe, listwy natarcia i spływów oraz rurowy dźwigar skrzydła z osłoną zostały zakupione gotowe. Podraża to koszt wykonania modelu, ale przyśpiesza za to jego wykonanie i powstaje mniej pyłu w domu. Jest to model prototypowy dlatego w następnych egzemplarzach będą naniesione poprawki i uwagi wynikłe podczas montażu tego egzemplarza. To co otrzymałem w zestawie KIT da się oczywiście poskładać w ładny model (i pewnie tak się stanie), ale moim zdaniem konstrukcja wymaga jeszcze dopracowania pod kątem ułatwienia pozycjonowania części przed klejeniem (szczególnie dotyczy to tyłu modelu) - dyskutujemy o tym w częstych kontaktach z autorem projektu. Stateczniki - podejście do tematu. Stateczniki chciałem wykonać tak jak na zdjęciu: ale po dłuższym namyśle stwierdziłem, że takie rozwiązanie będzie niebezpieczne w przypadku wykorzystania modelu jako holownika. Linka holownicza może się w takim rozwiązaniu zaklinować się w SK lub SW. Dlatego postanowiłem wykonać proste stateczniki bez przeciw-wag aerodynamicznych. Powstał więc SK który po wstępnym obrobieniu wygląda tak: Natomiast kadłub na dzień dzisiejszy prezentuję się następująco:
TeBe Opublikowano 27 Lutego 2015 Opublikowano 27 Lutego 2015 Jak sądzisz, kiedy docelowy tartak będzie dostępny u producenta?
Pioterek Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 Planuję zaprezentować model w czerwcu w Lublinie na pikniku. Do tego czasu muszę model ulotnić i poznać jego zachowanie w powietrzu. Z sylwetki modelu myślę, że będzie latał podobnie do Spacewalkera. Zestaw jest myślę do nabycia cały czas a wprowadzane modyfikacje ułatwiające montaż i nie duże z resztą, powinny dotyczyć głównie tylnej części kadłuba. Jeżeli wykonam kadłub i kabiny będą do niego dobrze pasowały to etap ew. zmian konstrukcyjnych byłby zakończony. Stateczniki i skrzydła są typową konstrukcją sprawdzoną w innych modelach więc nie spodziewam się tu jakiś niespodzianek. Jeżeli chodzi o geometrię modelu to biorąc pod uwagę doświadczenie modelarskie Pana Jarka model nie powinien sprawiać kłopotu w locie. Podsumowując - jak Ci się śpieszy możesz sobie zestaw zamówić jak skończę kabiny (bodaj jedną) a jak chcesz ocenić efekt końcowy to poczekaj do czerwca i wtedy sobie obejrzysz model na miejscu w Lublinie. Gratulacje z okazji udanego oblotu
Pioterek Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Opublikowano 28 Lutego 2015 Skończyłem budowę części kabinowej kadłuba, które kończy się poszyciem balsowym. Teraz mając "kopyto" mogę spróbować zbudować na nim kolejne odmiany kabin.
Pioterek Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Opublikowano 2 Marca 2015 Rozpocząłem budowę kabiny do wersji Dusty (jest najtrudniejsza). Dla każdej kabiny najpierw trzeba wykonać jej "łamany" kokpit i pokryć go 3 mm balsą. Wersje Truck i Sport mają ten sam kokpit, Dusty niestety nie - jest wyższy od pozostałych. Do tej pory poszycie wykonywałem z pasków balsy o szerokości 10 cm, stąd wzdłuż kokpitu biegną listwy gdzie paski balsy będą się ze sobą połączyć. Ponadto trzeba było powiększyć powierzchnie do klejenia krawędzi balsy, ponieważ krawędzie sklejki mogą nie wystarczyć - po zatem sklejka po wycięciu laserem była pofalowana i przyklejenie krawędzi ładnie ją wyprostowało i usztywniło. Istnieje możliwość sklejenia balsy w większą szerokość np. 2x10 cm i operowania takim formatem - spróbuję to zrobić w tylnej części kokpitu. Kokpit przygotowany do pokrycia balsą Kabina Dusty jest zaprojektowana "spartańsko" z czterech elementów i jednego szablonu do wycięcia boków kabiny. Wg. szablonu należy wyciąć ze cienkiej sklejki boki i przykleić je do konstrukcji kabiny. Jak będzie wszystko pasowało to gotową kabinę należy przykleić na stałe do kokpitu. Wszystkie szczegóły kabiny (okna, oczy, czoło itp) będą nalepione na kabinę. Z doświadczenia wiem, że aby model ładnie wyglądał po pokryciu folią, najlepiej jest pokryć folią wszystkie elementy osobno a następnie złączyć je (skleić) w całość. Dlatego myślę, że kabinę Dusty wykonam po swojemu kierując się właśnie efektem końcowym. Skleiłem też dla przymiarki kabinę wersji Truck A tak wygląda Dusty w ujęciu "rentgenowskim"
Pioterek Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Opublikowano 4 Marca 2015 Kabina Dusty nabrała kształtu. Zaczęło się od tego a teraz wygląda tak Pokryłem całość kokpitu balsą 3mm wszystko ładnie się spasowało i skleiło, ale powstał niestety problem. Przy klejeniu paski balsy zostały zmoczone wodą ażeby można je było ułożyć na kołowym kształcie (a przy okazji cjak szybko wiąże takie wilgotne drewno). Niestety po wyschnięciu balsa skurczyła się na tyle, że przy długości kokpitu 70 cmm powstały 2 mm szczeliny na końcach - kokpit wygiął się lekko do góry jak kapeć. Próbuję ratować sytuację jak na zdjęciu tj. ponownie zmoczyłem balsę na poszyciu kokpitu - odpuściło, docisnąłem więc kokpit do kadłuba gumami i czekam aż wyschnie. Ale myślę, że nie zlikwiduję łatwo tej szczeliny. A może ktoś ma pomysł lub radę na przyszłość ?
Rekomendowane odpowiedzi