Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Folia troszkę zmieni Ci wyważenie, ale rzeczywiście wychodzi to nieźle. Zapowiada się fajny model :)

 

 

Po założeniu samego silnika model przechyla się zdecydowanie w przód. Zaznaczyłem na zdjęciu dodatkowo GP. Nareszcie model łatwy do wyważenia  :)

 

 

post-5634-0-78922600-1428157155_thumb.jpg

 

 

Spróbowałem skalkulować ciężar modelu do lotu

 

Kalkulacja ciężaru Popylacza:        

serwa sz 6   300 g

regulator z kablami  150 g,    

pakiet radia  110 g,    

pakiet napędowy 2x4s  880 g,    

radio    20 g,    

folia     250 g  

silnik z tulejami     560 g,    

inne niekalkulowane   120 g,    

model      3010 g,    

Suma do lotu:     5400 g

 

Czyli idziemy gdzieś na około 5,5 kg.

Opublikowano

Obciążenie powierzchni nośnej modelu "Popylacz":

 

Powierzchnia skrzydeł 66,7 dcm2

Przewidywana waga modelu ok.  5500 g

Obciążenie jednostkowe 5500/66,7=82,5 g/dcm2

 

 

Dla porównania:

 

mój Mustang Blue Nose z Hangar 9 miał obciążenie jednostkowe 107 g/dcm2

PZL P. 24 o ile pamiętam gdzieś ok. 110 g/dcm2

SE 5a  61,5 g/dcm2

Space Walker II  85 g/dcm2

Opublikowano

Po wykonaniu wszystkich podstawowych części modelu przyszedł czas na jego urządzanie. Zająłem się dolnymi lukami modelu dające mi dostęp podobnie jak w SE 5a. Zdjęcia załączę po zrobieniu na gotowo.

 

Maska silnika modelu będzie mocowana - no zgadnijcie jak ...........................na magnesy. Tu pewnie odezwą się głosy krytyki   :),

 

Ale spoko, nie chodzi tu o wkładanie pakietów, tylko o możliwość zlicowanie maski z kadłubem modelu. Dusty miał na nosie klapę rewizyjną, która sięgała od maski po kabinę i żeby taką maskę ładnie spasować maska silnika i kadłub muszą być spasowane ze sobą bez uskoków.

Opublikowano

Dzisiaj skończyłem dwa luki pod spodnią częścią modelu. Niby luk to prosta sprawa, ale trzeba było wkleić w kadłub ramki, magnesy itp.- trochę pracochłonne.

 

Luk po prawej  stronie (1 mm sklejka + 2 mm paski balsy) musi być zdejmowany przy każdym montażu/demontażu  skrzydeł, bo tam jest dostęp do śrub zabezpieczających  skrzydła przed rozsunięciem - więc jest mocowany na magnesy.

 

Luk po lewej stronie (3 mm sklejka lipowa)  jest zdejmowany okresowo przy podłączaniu radia, więc jest mocowany na wkręty.

 

Luki otwarte

 

post-5634-0-93370900-1428501952_thumb.jpg

 

 

Luki założone

 

 

post-5634-0-35127200-1428501964_thumb.jpg

Opublikowano

Przez dwa dni toczyłem batalię o zlicowanie maski z kadłubem modelu. W założeniu projektu maska miała być mocowana tradycyjnie czyli obejmowała przód kadłuba i była przykręcana wkrętami do jego boków. Takie rozwiązanie choć proste jest jednak nieestetyczne szczególnie gdy maska wykonana jest z grubego laminatu. Oprócz tego jest drugi powód do zmiany mocowania, który opisałem wcześniej.

 

W tym celu zamówiłem u Pana Jarka dodatkową 1-szą wręgę kadłuba, która miała stać się wręgą maski.

Najważniejsze było ustalenie bazy w postaci dwóch kołków stabilizujących nową wręgę maski na kadłubie. Po ich wklejeniu w kadłub, można było przyłożyć wręgę maski i zaznaczyć miejsca pod magnesy. Ponieważ sama maska zwęża się ku przodowi, było możliwe tak zmniejszyć jej wręgę , aby wręga + grubość ścianek maski była taka sama jak wymiar kadłuba. Spowodowało to oczywiście skrócenie samej maski o ok. 8 mm.

 

widok na wręgę maski - magnesy już zamontowane i zamalowane

 

post-5634-0-27407100-1428690404_thumb.jpg

 

maska z magnesami, które będą wklejone w kadłubie

 

post-5634-0-35846300-1428690413_thumb.jpg

 

otwór chłodzący, w masce będą jeszcze dwa boczne wyloty spalin turbiny wspomagające chłodzenie.

 

post-5634-0-19726000-1428690420_thumb.jpg

 

post-5634-0-63750300-1428690427_thumb.jpg

 

post-5634-0-05073400-1428690437_thumb.jpg

Opublikowano

Piotrek, a ster kierunku to nie powinien być z przeciwagą?

I ster kierunku i ster wysokości mają przeciwwagi, jest nawet moje zdjęcie usterzenia Dusty zamieszczone poprzednio w tym temacie.

 

 

post-5634-0-29814900-1428735674_thumb.jpg

 

 

 

 

Ponieważ jednak model może służyć również jako holownik, przeciwwagi na sterach mogłyby spowodować zablokowanie sterów ciągniętą za modelem linką holowniczą. Dlatego pominąłem świadomie przeciwwagi w tym modelu.

Opublikowano

Otrzymałem  nowe zawiasy do klap. Są wycięte ze sklejki lotniczej. Po wklejeniu obsady zawiasu w skrzydło i zafoliowaniu modelu wycina się prostokątne otwory w obsadzie i wkleja same zawiasy.

 

 

post-5634-0-42766200-1428735822_thumb.jpg

 

 

post-5634-0-47065300-1428735834_thumb.jpg

Opublikowano

Zawiasy ze sklejki i to tej pseudo balsowej czy jak kto woli topolowej?

Kiepsko to widze.

Nie lepiej z laminatu ?

 

Zawias jest ze sklejki lotniczej 5 warstwowej, obsada ze sklejki topolowej

 

Pewnie że  wolałbym z laminatu, ale trzeba nieć dojście do frezarki ploterowej. Ma taką nawet "RC Skorpion"  w Lublinie i kiedyś zamówiłem wycięcie kształtek z węgla, naczekałem się i w końcu mnie olali. Pewnie za małe dla nich zamówienie, żeby się nad nim pochylić.

Opublikowano

a to ok , nie widac bylo tego na zdjeciu :)

 

Tak robiłem lampą błyskową i wyszedł trochę inny kolor jak balsa.

 

A może masz sposób na łatwe cięcie laminatu piłką włośnicową ?

 

Mata węglowa tnie się dobrze natomiast laminat żywiczny klei się niemiłosiernie.:-)

Opublikowano

Ja laminat nie tnę włośnicową bo bardzo szybko zjadło mi zęby tylko zwykłym brzeszczotem (taki 1cm szeroki), o ile są to w miare proste elementy.

A zaokrąglenia szlifuje na szlifierce , wielkie koło z założonym wielkim grubym papierem.

Zresztą wszelkie balsowe naddatki wstępnie też na tej tarczy szlifuje, dzięki temu zaoszczędzam masę czasu przy robieniu Łosia, i łapki tak nie bolą od ciągłego machania klockiem z papierem, ręcznie.

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem sens  wycinania takich  zawiasów  http://www.marvio-rc.pl/zawias-klapowy-33-9mm,3,2081,326

 

Jeżeli ta firma, którą wymieniłeś jest następcą upadłej firmy RCmatsu i z tym samym właścicielem A.W , to będę omijał ją z daleka - już raz straciłem 6 stów na pakietach. 

 

dla przypomnienia :  http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32829-httpwwwrcmatsupl/   #2

 

Jeżeli tak nie jest - proszę traktować ten wpis za nieważny.

Opublikowano

Nie  ma z nią nic wspólnego i nie wiem kim jest A.W .A poza tym post był o zawiasie który jest dostępny na rynku a nie o firmie.

Opublikowano

Trwają prace nad spasowaniem pokrywy kokpitu z kadłubem i kabiny "Dusty" .

 

Kapelusik kabiny jak i sama kabina będę spasowane i przykręcane do pokrywy kokpitu. Da mi to możliwość pokrycia oddzielnie wszystkich elementów folią, co jest łatwiejsze w realizacji.

Szczegóły na zdjęciach niebawem.

Opublikowano

Kabina Dusty oklejona i ustabilizowana kołkami, które w montażu wkleję w wzmocnione miejscowo poszycie kokpitu. Pojawiła się też klapa serwisowa (dostęp do turbiny) z przodu modelu.

 

Jutro dokończę mocowanie kokpitu na kadłubie, to pokażę szczegóły.  Kokpit z wystającą kabiną to jest dosyć duży kawałek drewna (chociaż lekki) i zastanawiam się czy samo mocowanie na magnesy wystarczy i czy nie zrobić dodatkowej blokady mechanicznej. Zobaczę jak mocno będę trzymały magnesy po wklejeniu drugiej ich pary. 

 

post-5634-0-51278900-1429191128_thumb.jpg

 

Schemat mocowania kokpitu do kadłuba

 

post-5634-0-59085200-1429191581_thumb.jpg

 

 

Zwróćcie Koledzy uwagę na ścisłe spasowanie kabiny z kokpitem - kosztowało mnie to trochę roboty i pomyślunku. :)

Opublikowano

W spalinie mam kiepskie doświadczenia z magnesami, trochę oleju trochę brudu i kabinka leci sama. :(

 

 

Spalina to o wiele wyższe wymagania ze względu też i na drgania. Ja we wszystkich moich modelach EP stosuję magnesy w kokpitach, maskach silnika i lukach serwisowych. Podejrzałem to kiedyś w

E-flite i tak mi zostało.  :)

 

Trochę roboty z tym jest, ale potem na lotnisku tylko "klap",  "klap" i gotowe.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.