Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nadal nie jestem przekonany, który sposób jest poprawny i dlaczego prąd z dwóch regulatorów nie może być połączony równolegle?

 

Nie można - było to już wiele razy na forum omawiane w dziale: elektronika/ogólne

Opublikowano

Nadal nie jestem przekonany, który sposób jest poprawny i dlaczego prąd z dwóch regulatorów nie może być połączony równolegle?

 

Nie można - było to już wiele razy na forum omawiane w dziale: elektronika/ogólne

"Nadal nie jestem przekonany, który sposób jest poprawny i dlaczego prąd z dwóch regulatorów nie może być połączony równolegle?"

 

Piotrze, pozwolisz,że uzupełnię bo chodzi o aksjomat;

JEDEN silnik bezszczotkowy (zwany "trójfazowym") i JEDEN regulator napięcia ( właściwie: "falownik") tworzą ściśle dedykowaną sobie parę tzn. uzwojenia w/w silnika są wpięte w ściśle określony sposób w obwód wyjściowy regulatora napięcia i TWORZĄ JEDEN obwód elektryczny. Z tego powodu nie można weń nic wpinać, przełączać, przyłączać etc. JEDEN regulator jest dedykowany TYLKO JEDNEMU  silnikowi. Dlatego właśnie nie ma możliwości sterowania tymi silnikami przez jakieś np. regulatory zespolone.

Opublikowano

Poza tym 2 różne bece mogą mieć delikatnie różne napięcia, które muszą się wzajemnie wyrównać.

W kilku modelach działało to na wspólnym kablu i było oo.k.

Raz skończyło się upaleniem regla .

Opublikowano

Ok dzięki Panowie za odpowiedzi.

 

W takim razie za radą kolegów wytnę jeden czerwony przewód (+) w rozgałęziaczu Y i będzie zgodnie ze sztuką.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Koledzy mam mały problem z osłonami koł nachodzą one na śuby zabezpieczające skrzydła może któryś z kolegów zamieścić zdjecie jakto wygląda u was

Opublikowano

Koledzy mam mały problem z osłonami koł nachodzą one na śuby zabezpieczające skrzydła może któryś z kolegów zamieścić zdjecie jakto wygląda u was

 

Dziś wieczorem wstawię zdjęcia osłon kół Łosia zrobione podczas tegorocznego pikniku w Radawcu. Mam nadzieję, że właściciel modelu nie będzie miał nic przeciwko... 

 

W swoim modelu jeszcze nie doszedłem do tego etapu. Masz już jakiś pomysł jak rozwiązać najprościej otwieranie i zamykanie części osłon kół podczas otwierania i składania goleni z kołami? jakieś fotki?

 

Tego etapu budowy obawiam się najbardziej, w szczególności przycięcie i spasowanie osłon górnych i dolnych i to jeszcze równo po lewej i prawej stronie (jedna pomyłka i po osłonie :) )

Opublikowano

Myśle ze nie bedzie tragedji powoli stopniowo i sie dopasuje A co do otwierania gondoli to zastanawiałenm sie nad zamontowaniem 3serwach 5 gramowych

Opublikowano

Zamieszczam kilka zdjęć związanych z osłonami kół zrobionych na pikniku w Radawcu:

 

post-7049-0-07886300-1451506187_thumb.jpg

post-7049-0-60675400-1451506190_thumb.jpg

post-7049-0-15416000-1451506192_thumb.jpg

post-7049-0-68143600-1451506193_thumb.jpg

post-7049-0-37656800-1451506195_thumb.jpg

post-7049-0-00443900-1451506197_thumb.jpg

post-7049-0-99958100-1451506198_thumb.jpg

 

Jak widać dolne osłony kół nie nachodzą na otwory montażowe końcówek skrzydeł, ponieważ ich tam nie ma...

 

Znajdują się na górnej stronie skrzydła gdzie osłona kół jest chyba trochę węższa...

 

post-7049-0-79944100-1451506180_thumb.jpg

post-7049-0-52488600-1451506184_thumb.jpg

 

też zrobiłem te otwory na dolnej stronie i też będę miał teraz problem...

Opublikowano

Ja zrobiłem tylko na dole a od góry bez śladu skrzydło całe. Teraz widze ze gondolki sa mniejsze poprzez przycięcie, dopasowanie ich. Fajne rozwiązanie z otwieraniem tych osłon kół sprężyna otwiera je automatycznie a zamyka serwo. Pomysłowo

Opublikowano

można też podpiąć każdy zestaw ,,silnik + regulator" pod osobne kanały i zmiksować np. dla uzyskania różnicowości ciągu, wszystko na ten temat w moich wątkach o wielosilnikowcach.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

I co powstał już jakiś gotowy Łoś?

 

Przy moim modelu też jeszcze prace trwają i chyba szybko się nie zakończą... Aktualny stan to pokryty w całości balsą, zamontowane wyposażenie.

 

Pozostało szpachlowanie całości i szlifowanie oraz chyba dla mnie najtrudniejsze dopasowanie wszystkich owiewek. 

 

Tomek przypomnij, w którym miejscu dokładnie powinien znajdować się środek ciężkości?

 

Oraz pytanie czym pokryć model? Chciałbym spróbować czegoś innego niż foli modelarskiej, tylko nie mam doświadczenia przy innych technikach.

Opublikowano

Łosie to nie króliki więc się tak szybko nie mnożą ;)

Niemniej: odkurzyłem swój model z kurzu, żeby go pokryć dla odmiany pyłem balsowym.

Zacząłem pokrywać skrzydła - od dżwigara w przód - balsa 2mm, w tył - 1,5mm. 

 

post-13780-0-54361600-1454483669_thumb.jpg

post-13780-0-59574200-1454483670_thumb.jpg

post-13780-0-40214300-1454483671_thumb.jpg

post-13780-0-25299600-1454483672_thumb.jpg

post-13780-0-10083400-1454483673_thumb.jpg

post-13780-0-97395300-1454483673_thumb.jpg

 

A na ścianie wisi kolejny "kusiciel" ;)

 

post-13780-0-50055100-1454483793_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.