Lech Mirkiewicz Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Ostatnio na naszym lotnisku wydarzyła się wyjątkowo paskudna kraksa. Nowy model, nowe serwa, bezproblemowo pracujący silnik OS70FL,nowy pakiet NIMH. Po kilku minutach lotu brak sterowności i bliskie spotkanie z matką ziemią. Diagnoza - pakiet. Miał poniżej 4V a był to nowy dopiero kupiony pakiet, pierwszy raz ładowany ale jakiś dziwny, tylko 1600 mah. To był błąd kolegi, że kupił taki pakiet, taka pojemność to już odległa przeszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Nie odległa.Ja osobiście latam na NiMh 6v 2/3 A i jest to pojemność standardowa,a wszystkie LiPo i bec pousuwałem z modeli.Mam zamontowane diodowe wskaźniki naładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Dlaczego pousuwałeś ? Pytam pod kątem Soprano, w którym jak wiesz planuję umieścić LiPola i Beca. Co prawda w Michasiu Max i Jitterbugu wpakowałem NiMh, ale w nowym zdecydowałem się właśnie na LiPo. Są jakieś przeciwwskazania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Skoro latał kilka minut, to znaczy że był działający. Liczyłeś przed lotem teoretyczny czas lotu jakimś kalkulatorem? Może po prostu się wyczerpał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Tragiczny oblot... Myślałem, że ktoś zginął. Modelu oczywiście szkoda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Pierwsza sprawa: pakiet należy uformować przed używaniem czyli rozładować i naładować kilka razy- temat wraz z wykresami opisałem kiedyś dość obszernie na rcclub.eu Druga sprawa: pojemność 1600mAh trochę mało jak na akumulatory ni mh ale nie tragiczna. Może to był ni cd z których można pociągnąć trochę większe prądy. 1600 to jednak nie jest tragicznie. Kilka spokojnych lotów na pełnym pakiecie można zrobić. Wg mnie przyczyną było niepoprawne ładowanie i przygotowanie pakietu. Z Ni XX tak się po prostu nie robi. Muszą być uformowane poprawnie żeby uzyskać z nich maksymalną pojemność. Kiedyś kupiłem 4x ni mh Xcell - tragedia. Odrazu przekierowany do śmietnika. Nie uzyskał nawet połowy deklarowanej pojemności a napięcie kucało pod byle obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 1. Nowy pakiet NiMH nie nadaje się do montażu w modelu. Będzie miał ułamek swojej pojemności. Ogniwa które budziłem potrafiły mieć 1/3 pojemności przez pierwsze 2-3 ładowania. 2. Każdy nowy pakiet przed włożeniem do modelu sprawdzam pod kątem stabilności - robię 2-3 cykle i patrzę, jak wyładowują się poszczególne cele. 2 aku miały praktycznie zwartą jedną z cel (LiPO). Dlatego robię (pseudo)formowanie każdej baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_O. Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 . To był błąd kolegi, że kupił taki pakiet, taka pojemność to już odległa przeszłość. Leszku, w tym wieku pisać takie farmazony, nie ładnie. Jeszcze nie tak dawno producenci aparatur sprzedawali zestawy (nadajnik, odbiornik, 4 serwa, pakiet odbiornika) z pakietami NiCd o pojemnosci 600 mAh. Taki pakiet z powodzeniem wystarcza do modelu z silnikiem żarowym z 4-5 satndardowymi serwami (3 - 4 KG/cm). Obaj z bratem uzywaliśmy takich pakietów w wielu swoich modelach, m.in. w modelach Extr 300L o roz. 164 cm z silnikami OS 91FS II. Modele wykonywały spokojnie po 4 dziesieciominutowe loty na jednym ładowaniu. Po kazdym locie robilismy pomiar napięcia pod obciażeniem (machanie wszystkimi sterami na raz). Później brat przesiadł się na więsze modele z mocniejszymi serwami, więci pakietów na pokładzie przybyło, pojemności też. Ja zostałem przy niewielkich modelach i obeznie używam pakietów o poj. 1100 mAh. Zamiast zwykych NiMh lepiej używać sanyo eneloop AA. Napewno o pakiety NiCd (NiMh) trzeba dbać, gdy są nieuzywane przynajmniej raz w miesiącu rozładować i naładować, a przed pierwszy uzyciem nad nimi troche popracować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Leszku, w tym wieku pisać takie farmazony, nie ładnie. Piotrze, wyluzuj nie wytykaj mi wieku bo masz taki sam i widzę,że z sentymentem podchodzisz do akumulatorów z minionej epoki. Twoja wola, nie neguję tego ,masz takie prawo Osobiście używam tylko enelopy i im podobne turnigy 2000-2200mah, ale nie oto w tym wątku chodzi. W opisanej kraksie napisałem,że błędem kolegi był zakup takiego pakietu nieznanej firmy a pojemność akumulatorów może świadczyć o ich odległej dacie produkcji. Oczywiście powinien je poddać formowaniu ale tego nie zrobił a tylko ładował małym prądem na ładowarce turnigy acucel 6. Pakiet padł po dwóch minutach lotu. Doradziłem koledze aby zrobił ze trzy cykle rozł/ład i po dwóch dniach okazało się,że pakiet ulega samowyładowaniu bez żadnego obciążenia. Wniosek - złom. Nie była to więc zwykła DUPA (durniu uzupełnij pakiet akumulatorów) Model już naprawiony, lata doskonale tylko już nie jest taki ładny 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 A pokładowego wskaźnika napięcia nie miał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 To tak NiMH mówimy dawno temu papa, kupujesz lepszy i lżejszy Lipo 2S 7.4 v 1000mah, do tego regulator napięcia HiTec, który zmniejsza napięcia bodajże z bodajże nawet 6S do 5 lub 6 volt (do wyboru), i tak zasialsz odbiornik serwa. https://www.ef3m.pl/2185,hitec-sbec-regulator-napiecia-do-odbiornika-5-6v.html i nie przejmujesz się, że pakiet da ciała, w dodatku lipo nie ma efektu samorozładowania no i ma mniej cel, więc ryzyko, zmniejsza się xxx razy. Ja w swojej Spalinie, mam właśnie takie rozwiązanie. Polecam, a NiMh mam pakiety w tym dwa nowe, ale nie używam, z NiMh używam do nadajników, ale tylko Sanyo Eneloop, kto miał te akumualtorki to wie o czym mówię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Na Nimh juz sie dawno nie lata .zbyt mala wydajność pradowa Teraz wrzuca sie lipo,z becem lub bez w zależności od odbiornika np graupner i jakieś cyfrowe serwa lub zakłada sie pakiet life .Dzwon sam sie prosil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Tiaaa ... właśnie zrobiłem ten błąd i wsadziłem do modelu LiPola. Efekt ... kiedy model będę odstawiał po lotach muszę odkręcić płaty i odręcić blokadę pakietu bo LiPola w modelu nie zostawię a już na pewno w modelu, który ma leżakować w mieszkaniu. NiMh + wyłącznik i święty spokój tak jak zrobiłem w innym modelu a pakiet używany z głową wystarczy na kilka lotów (na jednym ładowaniu) bez podobnych przygód. Na Nimh juz sie dawno nie lata .zbyt mala wydajność pradowa Teraz wrzuca sie lipo,z becem lub bez w zależności od odbiornika np graupner i jakieś cyfrowe serwa lub zakłada sie pakiet life .Dzwon sam sie prosil uwierz, że z takim pakietem nie musisz się martwić o zasilanie na spory czas lotów bo będzie niejeden na jednym ładowaniu .. http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=183_486&products_id=15416 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Ja zrobiłem sobie kabelek trójdzielny i ładuje lipole nie wyjmując go z samolotu .Wszyscy których znam latają w spalinami albo na lipo albo na life .Nimh ma zbyt małe prądy powinno być na nich latanie zakazane .Nimhy to można sobie wsadzić do nadajnika gdzie potrzebne jest małe c a. Ile do modelu gdzie wachluje sie 10 Serwami na raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Zostawianie LiPo w modelu powinno być zakazane albo wykluczać ewentualne ubezpieczenia mieszkania od pożaru ... No i jeszcze ładowanie w modelu .. super !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 To tak NiMH mówimy dawno temu papa, kupujesz lepszy i lżejszy Lipo 2S 7.4 v 1000mah, do tego regulator napięcia HiTec, który zmniejsza napięcia bodajże z bodajże nawet 6S do 5 lub 6 volt (do wyboru), i tak zasialsz odbiornik serwa. https://www.ef3m.pl/2185,hitec-sbec-regulator-napiecia-do-odbiornika-5-6v.html i nie przejmujesz się, że pakiet da ciała, w dodatku lipo nie ma efektu samorozładowania no i ma mniej cel, więc ryzyko, zmniejsza się xxx razy. Ja w swojej Spalinie, mam właśnie takie rozwiązanie. Polecam, a NiMh mam pakiety w tym dwa nowe, ale nie używam, z NiMh używam do nadajników, ale tylko Sanyo Eneloop, kto miał te akumualtorki to wie o czym mówię . To kup sobie tego beca i zapodaj napięcie 2S o 6S już nie wspomnę, to się zdziwisz. Ja zrobiłem sobie kabelek trójdzielny i ładuje lipole nie wyjmując go z samolotu .Wszyscy których znam latają w spalinami albo na lipo albo na life .Nimh ma zbyt małe prądy powinno być na nich latanie zakazane .Nimhy to można sobie wsadzić do nadajnika gdzie potrzebne jest małe c a. Ile do modelu gdzie wachluje sie 10 Serwami na raz Bzdury kolego piszesz.10- 20 A to według Ciebie słaba wydajność do 10 serw?Odbiornik Ci tyle nie przeniesie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 (...) Bzdury kolego piszesz.10- 20 A to według Ciebie słaba wydajność do 10 serw?Odbiornik Ci tyle nie przeniesie. Dlatego warto pomyśleć o zasilaniu serw bezpośrednio http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50624-p%C5%82ytka-do-zasilania-serwomechanizm%C3%B3w-poza-odbiornikiem/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 To jest jasne i wiadome ... no i nie cudujmy - 10 serw - chciałbym zobaczyć sytuację, gdzie wszystkie akurat będą tak sterowane, że każde z nich będzie brać maksymalny prąd. Nawet w 3D to nie do osiągnięcia więc kombinacje alpejskie są na wyrost .. (mam na myśli drenowanie pakietu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Dokladnie - 10 serw na raz? Nie ma takiej opcji. Ja do kombatow 3-4 serwa max uzywam NiMh Panasonica 650 i starcza spokojnie na kilka lotow. Teraz zakupilem LiPo2S + UBECa 3A i mam go jako zapasowe zasilanie w modelu z pakietami A123 ktore siadaja bardzo szybko nie pozostawiajac energii na serwa. Kiedys latalem na NiMh 2000 w spalinie 10cm3 - i tam mialem 5 serw i taki pakiet starczal na caly dzien latania. Jedyna zaleta Li-po jest to, ze moge go naladowac w godzine - czego nie moge zrobic z normalnym pakietem NiMh. To samo dotyczy LiFe. Odnosnie oblotu - to moj kolega kiedys przygrzmocil kombatem - bo sie lut we wlaczniku zasilania rozlazl od niskiej temperatury (-10C). I jedne i drugie systemy zasilania maja swoje wady. Pozostaje redundancja albo laczenie na sztywno - caly uklady na HV lub wtyczki/zworki zamiast wlacznikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 To jest jasne i wiadome ... no i nie cudujmy - 10 serw - chciałbym zobaczyć sytuację, gdzie wszystkie akurat będą tak sterowane, że każde z nich będzie brać maksymalny prąd. Dokladnie - 10 serw na raz? Nie ma takiej opcji. No to jeszcze panowie wiele przed wami. 10 serw to się w szybowcach montuje, więc w modelu spalinowym to żadne mecyje, 14 lub 15 serw to i owszem i wówczas jest na co popatrzeć (chodzi o model ). Więc machanie 10 na raz to całkiem normalne . Więcej niż 16 szt. w jednym modelu też widziałem. Oczywiście w kombatach i małych modelach 5 serw to standard i pobór nie przekracza wówczas 2-2,5A a zazwyczaj jest na poziomie 0,8-1,5A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi