Jump to content
franekz

Słaba reakcja na stery - trenerek

Recommended Posts

Witam!

 

Wróciłem do modelarstwa po nastu latach, tak więc aby się rozruszać kopiłem sobie używkę trenerka ripmaxa 40. Wszystko jest fajnie tylko mam problem w locie - bardzo słabo reaguje na stery: z bardzo dużym opóźnieniem, przy mniejszych wychyleniach wogóle, dodanie obrotów tez dodaje mu prędkości z niechęcią. Nie będę ukrywać że sprowadzenie go na ziemie sprawiło mi sporo kłopotu. Co moze byc przyczyną ?

Srodek cięzkości - może za bardzo do tyłu? zaklinowanie silnika?

 

Pozdrawiam Piotrek

post-14699-0-09609100-1430513860_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj

 

Pytania:

1. Jak jest poprowadzony napęd powierzchni sterowych? Czy jest wystarczająco sztywny?

2. Jakie są wychylenia poszczególnych powierzchni sterowych (najlepiej w stopniach)?

3. Czy reaguje z opóźnieniem, czy w ogóle słabo reaguje?

4. Czy w zakrętach ogon opada, tzn. ciąży do środka zakrętu?

5. Na jakich zakresach gazu latasz?

 

Dobrze by było zobaczyć film z lotu.

 

Fajnie, że wróciłeś do hobby:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź i napisz gdzie masz SC ,jakie śmigło.

Chyba minimalne obroty masz za duże skoro wylądować nie możesz w odpowiednim momencie wyłącz silnik i wylądujesz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź i napisz gdzie masz SC ,jakie śmigło.

Chyba minimalne obroty masz za duże skoro wylądować nie możesz w odpowiednim momencie wyłącz silnik i wylądujesz :D

Olo, skąd wniosek o obrotach? Kolega nic nie pisał, na czym polegają problemy ze sprowadzeniem modelu na ziemię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie - nie chodzi o sprowadzenie na ziemię. Kłopot polegał na tym że ciezko jest wylądowac nie majc prawie kontroli nad modelm. Smigło 10x6. Powierzchnie sterowe dość mocno wychylają circa 45-50stopni. Na małych wychyleniach praktycznie brak reakcji - musze dać dobrego kopa obrotami zeby zareagował. Raguje z mocnym opóźnieniem. Ogon ucieka w dół (jak dodam obrotów to jakby staje w powietrzu a ogon w dół). Radio działa :)

 

Niestety filmu nie mam nikt nie filmował, a samemu było mi trudno :D

 

 

--

Pozdrawiam

Piotrek

http://www.camfc.co.uk/

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zestaw może SC jest OK a pochylenie silnika jednak za małe?

Czym wcześniej latałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, można zacząć od hipotez albo gotowych rozwiązań, ale to często manowce.

Lepiej zebrać info. Daj znać, czy ustosunkujesz się jakoś do moich pytań.

Myślę, że na razie poruszamy się na chybił-trafił, jak z tymi obrotami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

(jak dodam obrotów to jakby staje w powietrzu a ogon w dół)

Na ten objaw pewnie większy skłon silnika coś by pomógł .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ten objaw pewnie większy skłon silnika coś by pomógł .

 

Piotrek, można zacząć od hipotez albo gotowych rozwiązań, ale to często manowce.

Lepiej zebrać info. Daj znać, czy ustosunkujesz się jakoś do moich pytań.

Myślę, że na razie poruszamy się na chybił-trafił, jak z tymi obrotami.

 

 

 

 

Pytania:

1. Jak jest poprowadzony napęd powierzchni sterowych? Czy jest wystarczająco sztywny?

 

Tak, zadnych zmian w stosunku do fabrycznych.

 

2. Jakie są wychylenia poszczególnych powierzchni sterowych (najlepiej w stopniach)?

 

45-50 stopni

 

3. Czy reaguje z opóźnieniem, czy w ogóle słabo reaguje?

 

Z opóźnieniem i słabo zarazem

 

4. Czy w zakrętach ogon opada, tzn. ciąży do środka zakrętu?

 

chyba tak

 

5. Na jakich zakresach gazu latasz?

 

Lataniem bym tego nie nazwał. W jedynym locie ok 50-60% a do jakichkolwiek manewrów to do 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytania:

1. Jak jest poprowadzony napęd powierzchni sterowych? Czy jest wystarczająco sztywny?

Tak, zadnych zmian w stosunku do fabrycznych.

2. Jakie są wychylenia poszczególnych powierzchni sterowych (najlepiej w stopniach)?

45-50 stopni

3. Czy reaguje z opóźnieniem, czy w ogóle słabo reaguje?

Z opóźnieniem i słabo zarazem

4. Czy w zakrętach ogon opada, tzn. ciąży do środka zakrętu?

chyba tak

5. Na jakich zakresach gazu latasz?

Lataniem bym tego nie nazwał. W jedynym locie ok 50-60% a do jakichkolwiek manewrów to do 100%

1. Pytanie czy mimo braku zmian coś się nie obluzowało, nie zwiotczało.

2. Jeśli ten zakres to sumaryczne wychylenia góra dół to o.k.

3,4,5 - Stawiam na (w różnych kombinacjach):

      a) niską prędkość (przyzwyczajenie z modeli o dużym nadmiarze mocy) - nieefektywność powierzchni sterowych

      B) zbyt mały strumień zaśmigłowy (nie znam silnika, może masz źle dobrane śmigło)

      c) nieprawidłowe wyważenie (zbyt ciężki na dzió B) - klasyczny objaw to "leniwe" reakcje na stery lub

      d) kombinacja skłon/kąt natarcia/wytrymowanie SW - nie powinien tak zadzierać w górę, utrzymanie lotu prostoliniowego wymaga wtedy zdjęcia gazu lub mocnego trymowania, które ogranicza prędkość. Przy wysilonym napędzie spowolnienie może być znaczne - patrz a)

 

Co ciekawe, może współistnieć c i d - ciężki na dziób plus jako kompensacja, duży kąt zaklinowania i/lub trym SW w górę. W efekcie: ograniczona prędkość i sterujesz czymś o zwrotności worka z cementem. Może latasz na granicy przeciągnięcia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

1. Pytanie czy mimo braku zmian coś się nie obluzowało, nie zwiotczało.

Bartek dobry trop znalazł moim zdaniem , miałem kiedyś podobnie i przysiągł bym że mam wszystko ok , stery na ziemi wychylały się jak należy bo nie działały na nie żadne siły a w powietrzu samolot tak tępo reagował że nie szło go opanować . Odkleił się Bowden od kadłuba , w powietrzu odchylał się we wszystkie strony zamiast ruszać sterami .    

Share this post


Link to post
Share on other sites

To samo miałem w Fun Cubie, gdzie do tej pory bowdeny mam tylko na wcisk (bez kleju) w specjalnych szczelinach w kadłubie. Lubię sobie lekko "wyjść" z tych szczelin, tuż przy starach, bo tam najmocniej pracują. No ziemi spoko - w powietrzu gumowato.

 

Piotrek, sprawdzaj wszystko po kolei. Jak śledczy ;) . Nie ma bata, żebyś nie znalazł winowajcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotki i SW

 

pojade dzisiaj na lotnisko choć zimno dziś jak w psiarni. Coś to lato tu przyjść nie chce :(. Zobaczymy po kolei.

 

bowdeny wyglądają ok - do lotek nie ma ich wcale :).

 

Chciałbym nim polatać, troche rękę rozruszać :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz SC powinien być na 1/3 plata jeśli nie ma problemów mechanicznych typu lużne popychacze za słabe serwa  można domiksować do lotek ster kierunku wtedy będzie na pewno lepiej 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to polatalem. Zmieniłem skłon. Doważyłem przód. Lata jak kupa ale lata. Bardzo cięzko startuje. Cały czas zadziera nos - żeby leciał w miarę prosto to SW jest dobre -10stopni. Nie wiem co może być tego przyczyną. Ale spełnia swoją rolę: przypomnienia mi latania. Wrócił w całości co też ważne. Chciałem nagrać film żeby pokazać jak się zachowuje, ale niestety nikogo nie było na lotnisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kąt zaklinowania statecznika poziomego? Skrzydła? Sprawdź jaki masz SC. Jaki % cięciwy / jaką odległość od krawędzi natarcia. Czy jest tak jak podaje producent? Zmierz SC i podaj go nam, w cm lub w %. Zabawa samym SC doprowadza do kosmicznych/komicznych ustawień powierzchni sterowych, co czasem daje dużo fajnej zabawy :-p.

 

Model wygląda na bity (nie raz), dobrze wkleiłes statecznik poziomy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie był wklejany. Bity nie był (tylko porwane poszycie na skrzydłach i statecznikach). Kadłub taki jak go producent stworzył. Sktzydło i statecznik też. SC na circa 30%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By AKocjan
      Witam, chciałbym zapytać czy ktoś posiada model samolotu  Spitfire'a IX 1600 mm z serii FlightLine. Mój egzemplarz ma ponad rok, nadal służy mi bez zarzutu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
      Model - elektryk kupiony w formie PNP. Zastanawiam się, czy po roku czasu nie powinienem wymienić ważnych podzespołów elektroniki - szczególnie boję się o regulator silnika oraz serwomechanizmy.  
      Chętnie wymienię się uwagi z innymi posiadaczami tego modelu. 

      PS film prezentujący mój model w powietrzy  
       
       



    • By AKocjan
      Jestem nowym użytkownikiem forum,  jeżeli chodzi o modele zdalnie sterowane zajmuję się głównie samolotami. 
      Posiadam między innymi Spitfire'a / F-4 Phantm'a 
      Mój Spitfire: https://youtu.be/vuC35WoeFGU
      Mój F-4 Phantom: https://youtu.be/YKMkXTa7CaQ

      Pozdrawiam serdecznie 
    • By GAM
      PROWADZISZ MODELARNIĘ ZAJĘCIA Z MŁODZIEŻĄ
                                                    ZOBACZ CO PROPONUJE
       
                         GAM Model Hobby
      Modele samolotów szybowców wycięte z bardzo lekkiej a zarazem twardej pianki XPS. Latające zabawki dla najmłodszych do zabawy w domu,hali lub na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej pogodzie.Bardzo łatwa budowa dzięki której mogą być wykorzystane na zajęciach praktycznych prowadzonych przez instruktorów modelarstwa w szkołach i świetlicach.
       
                                                        
       
      WIĘCEJ INFORMACJI:http://gammodel.pl/
       
                                               

    • By Sklep Modelarski Białystok
      Witam wszystkich pasjonatów modelarstwa, chciałem zaprezentować niedawno powstały pierwszy profesjonalny sklep modelarski w Białymstoku PODLASKIE CENTRUM MODELARSKIE  ul. Św. Rocha 13/15 lok. 103A (wejście z tyłu budynku) kom. 882 700 007.
      * http://podlaskiecentrummodelarskie.pl/
      * https://www.facebook.com/Podlaskiecentrummodelarskie/
      W swojej ofercie posiadamy:
      * modele zdanie sterowane : samochodów, łodzi, samolotów i dronów
      * wyposażenie rc
      * materiały do budowy ( sklejki, balsa, kleje)
      * modele do sklejania, rzutki
      * prowadzimy również serwis modeli rc, samochodów, samolotów, łodzi z napędem elektrycznym i spalinowym
      Zapraszamy do odwiedzenia nas w sklepie stacjonarnym, Sklep internetowy jest w moderacji, więc nie wszystkie produkty mogą być wprowadzone, w razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na fanpage na facebook lub dzwonić, pozdrawiam wszystkich
    • By morfeusz1987
      Już za kilka dni zaczynam relacje z budowy  P-38 Lightning.
       
      Dane techniczne:
      skala 1/5.3
      długość 208cm
      rozpietosc 289cm
      waga ok 20kg
      napęd prawdopodobnie 2x rcgf55
       

       

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.