Skocz do zawartości

Słaba reakcja na stery - trenerek


franekz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wróciłem do modelarstwa po nastu latach, tak więc aby się rozruszać kopiłem sobie używkę trenerka ripmaxa 40. Wszystko jest fajnie tylko mam problem w locie - bardzo słabo reaguje na stery: z bardzo dużym opóźnieniem, przy mniejszych wychyleniach wogóle, dodanie obrotów tez dodaje mu prędkości z niechęcią. Nie będę ukrywać że sprowadzenie go na ziemie sprawiło mi sporo kłopotu. Co moze byc przyczyną ?

Srodek cięzkości - może za bardzo do tyłu? zaklinowanie silnika?

 

Pozdrawiam Piotrek

post-14699-0-09609100-1430513860_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Pytania:

1. Jak jest poprowadzony napęd powierzchni sterowych? Czy jest wystarczająco sztywny?

2. Jakie są wychylenia poszczególnych powierzchni sterowych (najlepiej w stopniach)?

3. Czy reaguje z opóźnieniem, czy w ogóle słabo reaguje?

4. Czy w zakrętach ogon opada, tzn. ciąży do środka zakrętu?

5. Na jakich zakresach gazu latasz?

 

Dobrze by było zobaczyć film z lotu.

 

Fajnie, że wróciłeś do hobby:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź i napisz gdzie masz SC ,jakie śmigło.

Chyba minimalne obroty masz za duże skoro wylądować nie możesz w odpowiednim momencie wyłącz silnik i wylądujesz :D

Olo, skąd wniosek o obrotach? Kolega nic nie pisał, na czym polegają problemy ze sprowadzeniem modelu na ziemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - nie chodzi o sprowadzenie na ziemię. Kłopot polegał na tym że ciezko jest wylądowac nie majc prawie kontroli nad modelm. Smigło 10x6. Powierzchnie sterowe dość mocno wychylają circa 45-50stopni. Na małych wychyleniach praktycznie brak reakcji - musze dać dobrego kopa obrotami zeby zareagował. Raguje z mocnym opóźnieniem. Ogon ucieka w dół (jak dodam obrotów to jakby staje w powietrzu a ogon w dół). Radio działa :)

 

Niestety filmu nie mam nikt nie filmował, a samemu było mi trudno :D

 

 

--

Pozdrawiam

Piotrek

http://www.camfc.co.uk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten objaw pewnie większy skłon silnika coś by pomógł .

 

Piotrek, można zacząć od hipotez albo gotowych rozwiązań, ale to często manowce.

Lepiej zebrać info. Daj znać, czy ustosunkujesz się jakoś do moich pytań.

Myślę, że na razie poruszamy się na chybił-trafił, jak z tymi obrotami.

 

 

 

 

Pytania:

1. Jak jest poprowadzony napęd powierzchni sterowych? Czy jest wystarczająco sztywny?

 

Tak, zadnych zmian w stosunku do fabrycznych.

 

2. Jakie są wychylenia poszczególnych powierzchni sterowych (najlepiej w stopniach)?

 

45-50 stopni

 

3. Czy reaguje z opóźnieniem, czy w ogóle słabo reaguje?

 

Z opóźnieniem i słabo zarazem

 

4. Czy w zakrętach ogon opada, tzn. ciąży do środka zakrętu?

 

chyba tak

 

5. Na jakich zakresach gazu latasz?

 

Lataniem bym tego nie nazwał. W jedynym locie ok 50-60% a do jakichkolwiek manewrów to do 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania:

1. Jak jest poprowadzony napęd powierzchni sterowych? Czy jest wystarczająco sztywny?

Tak, zadnych zmian w stosunku do fabrycznych.

2. Jakie są wychylenia poszczególnych powierzchni sterowych (najlepiej w stopniach)?

45-50 stopni

3. Czy reaguje z opóźnieniem, czy w ogóle słabo reaguje?

Z opóźnieniem i słabo zarazem

4. Czy w zakrętach ogon opada, tzn. ciąży do środka zakrętu?

chyba tak

5. Na jakich zakresach gazu latasz?

Lataniem bym tego nie nazwał. W jedynym locie ok 50-60% a do jakichkolwiek manewrów to do 100%

1. Pytanie czy mimo braku zmian coś się nie obluzowało, nie zwiotczało.

2. Jeśli ten zakres to sumaryczne wychylenia góra dół to o.k.

3,4,5 - Stawiam na (w różnych kombinacjach):

      a) niską prędkość (przyzwyczajenie z modeli o dużym nadmiarze mocy) - nieefektywność powierzchni sterowych

      B) zbyt mały strumień zaśmigłowy (nie znam silnika, może masz źle dobrane śmigło)

      c) nieprawidłowe wyważenie (zbyt ciężki na dzió B) - klasyczny objaw to "leniwe" reakcje na stery lub

      d) kombinacja skłon/kąt natarcia/wytrymowanie SW - nie powinien tak zadzierać w górę, utrzymanie lotu prostoliniowego wymaga wtedy zdjęcia gazu lub mocnego trymowania, które ogranicza prędkość. Przy wysilonym napędzie spowolnienie może być znaczne - patrz a)

 

Co ciekawe, może współistnieć c i d - ciężki na dziób plus jako kompensacja, duży kąt zaklinowania i/lub trym SW w górę. W efekcie: ograniczona prędkość i sterujesz czymś o zwrotności worka z cementem. Może latasz na granicy przeciągnięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Pytanie czy mimo braku zmian coś się nie obluzowało, nie zwiotczało.

Bartek dobry trop znalazł moim zdaniem , miałem kiedyś podobnie i przysiągł bym że mam wszystko ok , stery na ziemi wychylały się jak należy bo nie działały na nie żadne siły a w powietrzu samolot tak tępo reagował że nie szło go opanować . Odkleił się Bowden od kadłuba , w powietrzu odchylał się we wszystkie strony zamiast ruszać sterami .    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo miałem w Fun Cubie, gdzie do tej pory bowdeny mam tylko na wcisk (bez kleju) w specjalnych szczelinach w kadłubie. Lubię sobie lekko "wyjść" z tych szczelin, tuż przy starach, bo tam najmocniej pracują. No ziemi spoko - w powietrzu gumowato.

 

Piotrek, sprawdzaj wszystko po kolei. Jak śledczy ;) . Nie ma bata, żebyś nie znalazł winowajcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotki i SW

 

pojade dzisiaj na lotnisko choć zimno dziś jak w psiarni. Coś to lato tu przyjść nie chce :(. Zobaczymy po kolei.

 

bowdeny wyglądają ok - do lotek nie ma ich wcale :).

 

Chciałbym nim polatać, troche rękę rozruszać :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to polatalem. Zmieniłem skłon. Doważyłem przód. Lata jak kupa ale lata. Bardzo cięzko startuje. Cały czas zadziera nos - żeby leciał w miarę prosto to SW jest dobre -10stopni. Nie wiem co może być tego przyczyną. Ale spełnia swoją rolę: przypomnienia mi latania. Wrócił w całości co też ważne. Chciałem nagrać film żeby pokazać jak się zachowuje, ale niestety nikogo nie było na lotnisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kąt zaklinowania statecznika poziomego? Skrzydła? Sprawdź jaki masz SC. Jaki % cięciwy / jaką odległość od krawędzi natarcia. Czy jest tak jak podaje producent? Zmierz SC i podaj go nam, w cm lub w %. Zabawa samym SC doprowadza do kosmicznych/komicznych ustawień powierzchni sterowych, co czasem daje dużo fajnej zabawy :-p.

 

Model wygląda na bity (nie raz), dobrze wkleiłes statecznik poziomy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.