Skocz do zawartości

Zasilanie dwóch silnikow benzynowych


Brozy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do forumowiczów a mianowicie jak podłączyć(zasilanie) do dwóch  silników benzynowych. Jeden kill switch, jedna bateria czy do każdego oddzielne. Jestem początkujący w tym temacie więc prosze o wyrozumiałaość. Za porady z góry dziękuję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Każdy silnik z swoim zasilaniem układu zapłonowego, swoim zbiornikiem i wyłącznikiem zapłonu, tak bym zrobił. W prawdzie można zastosować duży zbiornik paliwa i zasilać dwa silniki ale zbiornik im bliżej silnika tym lepiej . Nie wiemy jaki układ silników , jaki model , czy w gondolach na skrzydłach, czy tandem, jak rozłożyć masy. Bezpieczniej jest jednak wszystko rozdzielić na dwa niezależne zespoły napędowe. Nie mam doświadczenia w takich układach ale logika tak mi podpowiada a i bezpieczeństwo pracy będzie dużo większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zbiornika to jeden w kadłubie, silniki w gondolach na skrzydłach 2x 33cm Torq Pro. Samolot to An-28 Bryza 1R. Oczywiśćie każdy ma swój układ zapłonowy ale pytanie dotyczy czy można połączyć te dwa uklady do jednego kill switcha. I jak dopiać zasilanie? Pod kill switcha jedena bateria czy dwie do każdego układu zapłonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że za bardzo liczysz na to, że ktoś rozwiąże Twój problem ;). Wszystko zależy od tego, jaką koncepcję budowy modelu przyjmiesz. Bo prawda jest taka, że możesz zrobić i tak, i tak. Czy można zapiać oba zapłony do jednego wyłącznika? Odpowiedź na to pytanie zawiera się w pytaniu czy chcesz zastosować osobne akumulatory do każdego silnika. Bo jeśli jeden, to dlaczego by nie użyć jednego wyłącznika (kill switcha)? A jeśli dasz dwa akumulatory, to muszą być dwa wyłączniki.

Kolega Nielot już wyraził swoje zdanie - jeśli będą dwa osobne silniki, z osobnymi zbiornikami i akumulatorami, tu musisz dać dwa kill switche. Niestety, w ten sposób (zgodnie z teorią) maleje niezawodność całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myśl, że od razu 20.000 forumowiczów rzuciło się by czytać Twój temat. Nie każdy zagląda tu co godzinę. Ludzie pracują i czasem sprawdzą wiadomości raz na 3 dni czyli wypadnie, że mogą przeczytać np. dziś wieczorem. Pewnie z chęcią by Ci pomogli, ale z taką roszczeniową postawą najzwyczajniej to oleją tym bardziej, że mało kto lubi pomagać osobom z takim profilem jak Ty bo to zupełny brak szacunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru nikogo obrażać i nie jestem roszczeniowy, zadałem pytanie i czekałem na odpowiedź. Wydaje mi sie że zadałaem je dosyc precyzyjnie a odpowiedzi raczej nie rozwiązały mojego problemu. A Twoja myśl przewodnia w profilu pokazuje jednak że to Ty nie za bardzo masz co do powiedzenia na ten temat i piszeż aby tylko coś napisać. Tak wiec dzięki za Twoją radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.