Skocz do zawartości

Alpina 3001 Champ Elektro-Tangent


Rodi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow. Wczoraj odbyl sie 1 i nie ostatni oblot Alpiny.W 1 kolejnosci che podziekowac Panu Konradowi.P za oblot Alpiny.

Trzeba troche rzeczy pozmieniac.Wychylenia lotek z 3d na termiczne;p, motyla ustawic na drazku gazu , SC i ewentualnie kat zaklinowania SW. Niemoglismy tych zmian wprowadzic na lotnisku bo silnik zaczal swirowac juz w locie;/;/;/.

Tzn nie reagowal sprawnie na drazek gazu, byly momenty gdzie przy daniu gazu na max to nawet sie nie wlaczyl. Dobrze ze nie mialo to miejsca przy starcie.Teraz trzeba wstepnie luty sprawdzic. Mial moze ktos z was taka sytuacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Powodów może być wiele - od ocierającego śmigła (kołpaka) począwszy do prawidłowego programowania regulatora przez niedokładne luty na złączkach. Czasami - łopatki otwierając się przycierają wewnętrzną krawędzią o kadłub. Sprawdź. Jeśli nie to - sprawdź nastawy regulatora i złączki. Lutownica transformatorowa nie jest w tym przypadku dobrym narzędziem.

Jeśli na ziemi przed startem działał prawidłowo a w locie zaczął dziwnie reagować - mogło zadziałać zabezpieczenie termiczne w regulatorze. Ile Ci to statycznie bierze prądu na tym śmigle ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku jeśli chodzi o łopatki to raczej nie one są przyczyną problemów. Jak model był już na ziemi i Sebastian trzymał kadłub to łopatki były w pozycji rozłożone i ten efekt jak w locie się powtórzył.

Sprawa jest naprawdę dziwna ponieważ czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

 

Tak ja w locie tak i na ziemi po włączeniu silnika zaczął przerywać może to śmieszne bo to nie spalinowy silnik ale efekt był podobny.

Silnik obracał się skokowo bardzo wolno. To tak jak by na 1/10 sekundy podać prąd następnie wyłączyć odczekać 1 sekundę i znów na 1/10 sekundy podać prąd.  Tak się działo dokupi nie dałem dźwigni gazu do samego dołu czyli nie wyłączyłem silnika.

 

A drugi efekt to już mnie zwalił z nóg. Wychylam dźwignię gazu na maximum a tu kompletnie nic się nie dzieje, silnik nie reaguje.

Dźwignię w dół i znów w górę i silnik chodzi tak jak powinien.

Takie zachowanie było losowo powtarzalne.

 

Ja stawiam albo na zimne luty albo na regulator ale bardziej na sam regulator bo Sebastian moim zdaniem dobrze polutował łączenia.

 

A co do samego modelu to bardzo fajnie lata. Jest szybki może nawet za bardzo :) Trzeba pilnować prędkości bo ma tendencję do przepadania na skrzydło przy minimalnej prędkości. Prędkość podchodzenia do lądowania też trzeba pilnować zwłaszcza w nawrocie schodząc na ścieżkę lądowania aby nie przepadł. 

Moim zdaniem po uporaniu się z problemami elektrycznymi Sebastian będzie miał niezły model do latania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Najczęstszym ( ale nie jedynym) powodem takiego zachowania jest brak lub błędna informacja o położeniu wału silnika względem magnesów.  Kiepski lut (nadłamany kabelek) na 1 złączce da taki efekt. Walnięty regulator (ale i nieprawidłowo nastawiony też, ) da podobne objawy.

- Jurek

Podłożyć inny regulator i sprawdzić. Zdjąć śmigło i spróbować na samym silniku. W przypadku braku regulatora o podobnej mocy można dać słabszy i spróbować bez śmigła lub na mniejszym, żeby go podczas eksperymentów nie uszkodzić. Po sprawdzeniu lutów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Prad jaki mi statycznie wyszedl byl na ziemi max 51A i prawie 690w.Lopatki nie tra o kabine, ale gdyby tak bylo to i tak w ktoryms momencie sie otworza.Regulator ma 85a stalego chwilowego bodajrze 100a. Ustawiony jest na Soft Brake, start na 15% Timing na auto, redukcja mocy po przekroczeniu 3.6v.A linia gazu ustawiona. Model zasilany osobnym SBEC-iem, z regla wyciagniety plusowy kabel. Do odbiornika idzie masa z regla i SBEC-a. Linie gazu zapietac powinien regulator tak?  Zastepczego regla nie mam bo jestem u tesciow na urlopie i mam male mozliwosci narzedziowe. Specialnie kupilem stacje lutownicza a max temp 420 stopni.Chyba sprobuje sciagnac obudowe regla i poprawie glowne luty i zmienie kabel ktory idzie do odbiornika na 8a bo taki ma mocny SBEC regulator a orginalny kabel jest cienki.Jak to nic nie da  to poprawie luty na zlaczkach od silnika moze oni zle zlutowali.A jak to nieda to jedynie moge zwiekszyc procent startu na reglu a jak nie to to musze albo kupic w Polsce nowy regel albo poczekac na testy w Niemczech na 70 a reglu jaki mam. A jak to nic nie da to moze cos z silnikiem jest, a jak tak to reklamacja.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Akurat regulator zostawiłbym sobie na zupełny koniec. Wymiana kabelka z BEC-a - nie ma z tym nic wspólnego, zostawiłbym nie ruszając. Jedyne złączki (luty) do sprawdzenia to złączki pomiędzy regulatorem i silnikiem !

Myślałem wziąć od Konrada inny silnik i podpiąć do Twojego regulatora ( nie trzeba montować w modelu) - jeśli to samo to podmienić na próbę jakiś regulator. Ale nie wiem, jakie macie odległości od siebie i co Konradowi leży w szufladzie.

W programie regulatora jedynie co może mieć wpływ to wyprzedzenie lub napięcie odcięcia (ilość zaprogramowanych cel).

Przy okazji sprawdź jeszcze jak zachowuje się Twój akumulator napędowy pod obciążeniem - do celów testowych możesz obniżyć napięcie do 3V/1 celę.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny przypadek z tanimi silnikami E-maxa. Kupiłe tydzień temu 2szt. do ESY I jeden z nich chodzi a w zasadzie nie chodzi, tylko próbuje. Nawet raz kręci w jedną stronę, raz w drugą, nie chce się rozpędzić, itp. Próbowałem na drugim takim samym regulatorze I ten sam objaw. Zmeiniłem silnik na inny egzemplarz I wszystko działa bez problem. Więc u mnie coś z lutami w silniku. Jest nowy, więc odsyłam do wymiany. Nie wiem, czy w Alpinie jest ten sam problem ale do listy podejrzanych dołączyłbym też silnik. Gdybyś Sebastian miał jakiś silnik, który mógłbyś podłączyć w zamian za obecny i przetestował, czy działa to wykluczyłbyś ten element z listy lub znalazł przyczynę. Silnik do testów nie musi być identyczny i nie musi mieć założonego śmigła, zawsze można operować delikatniej drążkiem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja lutownica jest jednak za slaba na te luty. Jak wspominalem jestem na urlopie i nic tu nie mam;( Silnik to Hacker A30-12l z przekladnia. Kabel z beca jednak ma dobra srednice.A wyprzedzenie to ten Timing? czy procent startu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym zrobił to zmienił timing z auto na konkretną wartość. Miałem kiedyś w jednym regulatorze auto i sobie regulator nie radził. Efekt był taki, że silnik chodził nierówno, przerywał, szarpał. Po ustawieniu timingu na sztywno problem znikł.

Jak to nie pomoże to zmieniłbym napięcie odcięcia na niższe, przynajmniej testowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Darku a na jaka wartosc pytam bo wiedzy na ten temat nie mam zawsze u mnie bylo wlaczyc lub wylaczyc hamulec. Luty na goldach przy silniku poprawione czas na testy.A co do odciecia to lipol byl naladowany ale zmienie moze zeczywiscie regulator zle napiecie odczytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do timingu to nie wiem jakie konkretnie ma wartości ten regulator. Ustaw na początek jakąś niewielką (np. 5-10 stopni) i ewentualnie poeksperymentuj z różnymi wartościami. 

Tak naprawdę to ważne jest tylko, aby to nie było "auto". Przy "auto" po prostu algorytm czasem nie daje rady i silnik wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszych luto-testach minimalnie lepiej ale objawy te same teraz sprobuje z tym timingiem.Wedlug instrukcji regulatora ma sie ustawic wiekszy timing bo silnik jest (6-pole)

 

 

Timing Automatic 2-30° (Uranus Regler erkennt automatisch das beste Timing)
Timing (Low) 2-8° (Einstellung für die meisten 2 -poligen Motoren)
Timing (High) 15-30° (Einstellung für Motoren mit 6 oder mehr Polen)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki że model wystartował bez problemów i latał na silniku chwilę taj z 1 minutę. Nic się nie działo dopiero po lekkim trymowaniu chciałem model pociągnąć i sprawdzić jak się będzie zachowywał i wówczas się zaczęły się jaja.

Ja spotykam się pierwszy raz z takim objawem. 

 

Sebastian 

Co do regulatora to znajdę klasyka latanego w Falconie czyli Turnugy Plush 60A i silnik też się znajdzie 3558 tak więc jak będziesz chciał i będziesz w okolicy to mogę Ci pożyczyć do testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc zmieniam ustawienia i sprawdzam wstępnie co zauwazylem obecnie wpada silnik w padaczkę jak za szybko po ściągnięciu gazu na 0 i zaraz szybko na 100 to wtedy silnik przerywa. A jak ruszam płynie od 0 do 100 nie widzę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Timing ustawiłeś na "High" ?

Ustaw wolny rozbieg silnik - opcja dla silnika z przekładnią.

Nie chwyta Ci gdzieś przekładnia ? Nie jest za ciasno spasowana ?

Wał przekładni (zawleczka pierścieniowa na wyjściu wału) nie chwyta Ci gdzieś o wręgę ?

Akumulator o słabej wydajności da podobne objawy - będzie się włączać zabezpieczenie od spadku napięcia. Obniż napięcie odcięcia - do testów daj najniższy możliwy próg (2,8V/1celę ?) - nie wiem, jakie są możliwości programowe tego regulatora.....

Do lutowania goldów zastosuj zwykłą lutownicę oporową, min. 150W, lepiej 250W. Nie masz po sąsiedzku jakichś "dachdeckrów" ? Ważna jest masa grota i jego zdolność przekazywania energii.

Nie skracałeś przypadkiem przewodów pomiędzy silnikiem i regulatorem ? Czasami jest na przewodach wredna, trudna do usunięcia emalia. Jak się nie zdrapie tego dokładnie często przewody są oblane cyną ale kiepsko i niejednakowo przewodzą. Każde z tych uzwojeń jest kilkakrotnie w trakcie 1 obrotu wału silnika włączane jako pomiarowe, informujące procesor w którym miejscu aktualnie znajduje się wał... Jeśli dostanie 3 różne informacje o rozrzutach większych niż założona tolerancja - nie dziwota, że głupieje. Takie coś może być na wewnętrznym  połączeniu uzwojeń z przewodami, które są wyprowadzone na zewnątrz silnika ale powinna to wychwycić kontrola jakości.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ma mozliwosci ten regulator.Przekladnia nigdzie nie blokuje i idzie luzno a czy za ciasno spasowana to nie wiem bo sie nieznam(jest wyczowalny maly luz na zebie). Lutownice niestety mam 40w temp 420 C . A lutowalem juz tez 20w goldy i nigdy problemow nie mialem.Wszystko ladnie przetopione i trzyma.Lipole umia odac ponad 100A choc nie sprawdzalem ale latalem nimi tym Sbach-em co na zdjeciu i w innym poscie opisany tez ma prawie 3kg i pionowo w gore idzie. nie umiem wiecej testow zrobic bo lipole i bateria w nadajniku sie rozladowala. Nagram film z ta padaczka.Na 10% silnik minimalnie tyka i sie nie kreci ale od 15% bez problemu zrozruchem. Szarpanie silnikiem jest w momencie gdy silnik wychamuje do 0 i gwaltownie przyspiesze ponownie to sie troche rozkreci na iles% i wali ale jak to zrobie delikatnie to niema zadnych obiawow.

post-14378-0-59310100-1438012287_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

15, 22 stopnie wyprzedzenia powinno mu z nadmiarem wystarczyć. 30 stopni stosuje się do 12-14 polowych outrunnerów.  Do latania  hamulec na "hard", napięcie obniż do 2,8V/celę resztę pozostaw na ustawieniach fabrycznych - są prawidłowe.

Jeśli goldy i akumulator wykluczasz to pozostaje Ci podmienić silnik do tego regulatora lub regulator do tego silnika. Nie wierzę, że oba elementy są walnięte....

Osobiście wymontowałbym silnik z modelu i dla zasady uruchomiłbym go w ręce. Wpierw bez śmigła. Jeśli jest O.K. to ze śmigłem. Jeśli źle - to podmiana silnika i regulatora.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze naladowac lipole i jak czas bedzie to porobie testy.Silnik moge wyciagnac ale w sumie nie trzeba bo nigdzie niema mozliwosci haczyc.Zrobie tak jak Pan proponuje jaka sile startu dac bo orginalnie jest na 30% a ja mialem ustawione na 15%. A czy jak dam na hamulcu Hard to nie rozwani mi przekladni? wiem to tylko chwilowe do testow:)

Teoretycznie rozmyslajac to moze jakis problem lezy w tym soft hamulcu i to sie poprostu gryzie z gwaltownym ponownym startem. Dziadek znalazl jakas stara duza lutcolbe ;p to moze nia sprobuje w ostatecznosci ruszyc te luty w reglu. Silnik i regel nigdy nie uzywane.

Bylem w Opolu w sklepie modelarskim ale maja remont sklepu a najwiekszy regiel to 30a jaki maja na miejscu reszte na zamowienie.

A co do samej pracy napedu to wszystko chula do czasu zatrzymania i gwaltownego ponownego staru to jest ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.