Skocz do zawartości

DLE 35 vs OS Max 33


jetfan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witam.

Włodek masz może wymiary tych łożysk lub symbol -może zapobiegawczo kupie - ale z wymianą poczekam nie chcę rozbierać nowego silnika.

Łozyska w silniku były wymieniane prze Błażeja. Postaram się od niego uzyskac informację co do typu. Mam jescze pytanie proszę zmierz wielkość wydechu w swoim Osmaxie i porównaj z wlotem do tłumika. W moim silniku jest wyrażna różnica wydech ma wiekszy otwór niż wlot do tłumika. Rozmawiałem z inżynierem z osmaxa twierdzi że to jest prawidłowe, ale mnie to nie daje spokoju. Wylatujące spaliny bedą natrafiały na opór co w znaczym stopniu powinno zakłócic prace silnika obym sie mylił.

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam jescze pytanie proszę zmierz wielkość wydechu w swoim Osmaxie i porównaj z wlotem do tłumika. W moim silniku jest wyrażna różnica wydech ma wiekszy otwór niż wlot do tłumika.

Pomierzyłem:

otwór w tłumiku   - 21x13 mm

otwór w silniku    - 25x13 mm

Róznica niby nieduża ale tak jak napisałeś  tłumik trochę przydusza wydech z silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku nie, żartuje sklep przedstawia ofertę asortymentu więc sadzę, że to co oferuje jest w sprzedaży.  Na razie nie musiałem tego sprawdzać oby nie prędko to nastąpiło.

Wracając do tematu znalazłem dwa przypadki pękających tłumików do DLE 35 RA

 

 

http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=83469
http://www.rcuniverse.com/forum/gas-engines-142/11591789-dle-35-muffler-toast.html

 

post-3269-0-43647100-1444217221_thumb.jpg

 

Podsumowując szwagier, prowadzi od wielu lat serwis silników Honda do łodzi, sprzętu budowlanego oraz  serwis kosiarek, podkaszarek, pił spalinowych itp. mówi co by nie kupić w tej klasie silników przy właściwej eksploatacji powinno to się kręcić długo więc najlepiej kupować najtańsze.  :)

 

Skłaniam się więc w tym rozmiarze do RCFG 32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwole sie wtracic bo akurat mialem w rekach 4 egzemplarze OS Max GT33.

Cztery sztuki kupowane w dwa i rok temu. Tylko jeden trzymal parametry ale i tak pierwsze odpalenie to byla meczarnia. Z pozostalych trzech: jeden nie trzymal parametrow, brakowalo tysiaca obrotow. W drugim chinczyk dal luzny zeger, ktory po odpaleniu zostal wciagniety do komory.... miazga. W trzecim dzialy sie cuda, po rozebraniu okazalo sie, ze sa skorodowane lozyska (zreszta no-name).

Wszystkie te silniki nadaja sie do rozebrania i 'obadania' przed pierwszym odpaleniem.

Nie wiem skad sie bierze taka niska jakosc. To wrecz wyglada na jakies polprodukty, ktore wychodza z fabryki bez zadnej kontroli jakosci. Byc moze tylko na nasz rynek.

Oczywiscie zgadzam sie, ze jest to niezly, tani silnik, jesli sie trafi na dobry egzemplarz.

Mieliśmy podobnie z OS-em gt55. Kolega"odstapił" go bo uruchomić diabła było bardzo ciężko ale ogarnęliśmy to (wina oleju zalecanego przez firmę OS który nagarował swiecę czymś podobnym do smoły) Po zmianie oleju silnik ożył jednak nie na długo, w którymś locie nagle zgasł.....po wylądowaniu okazało się  że pękł kołnierz mocujący cylinder  :angry: Silnik nigdy nie uczestniczył w kolizji, normalnie nie do wiary, przecież to OS ale widać wszystko schodzi na psy albo mieliśmy wadliwy egzemplarz. po wymianie części teraz chodzi ale w zasadzie to wiele nie przepracował.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam,rozmawiałem kiedyś na pikniku z modelarzem ,któremu GT-55 pękł poniżej głowicy ,ale mówił że uznali reklamację.W GT-60 już to poprawiono głowica jest skręcana na czterech śrubach do korpusu mniej wiecej w miejscu gdzie następowały pęknięcia -więc musiało być multum takich przypadków.

post-2834-0-81854000-1444222610.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wracając do tematu znalazłem dwa przypadki pękających tłumików do DLE 35 RA

 

 

 

 

Skłaniam się więc w tym rozmiarze do RCFG 32

Ja mając DLE 55 RA i Kazek mając DLE35 RA nie zaobserwowaliśmy żadnych objawów które wskazywały by na pękanie tłumików.

Jedynym objawem było popuszczanie przez "tutki" spalin/oleju który wyciskało i brudził domek,komorę silnika.

Oryginalne te tutki są lużne,łatwo się wygniatają od opasek dlatego warto zastąpić je od razu ciasnymi rurkami  do paliwa/oleju lub gazowymi -problem wyciskania oleju zanika.

Warto też dobrze dokręcić tłumik-potem nie ma opcji aby go dociągnąć ,trzeba odkręcać cały silnik aby dostać się do śrub.

 

Co do RCGF-a to Kaziu miał 20 cm.Silnik spoko,palił fajnie,żadnych problemów tylko jedna zajebista "wada".

Silnik na oryginalnej puszcze robił takie larmo/hałas :)  że  każdy inny silnik przy nim to cichutkie konstrukcje.

To był chyba powód jego sprzedaży ,mimo stosowania samoróbek które wyciszały trochę ten wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, do DLE35 można zatem zainstalować gaźnik Walbro? Jaki numer/typ? I czy wiąże się to z innymi modyfikcjami?

Rozumiem, że z Walbro chodzi lepiej?

Do 35 nie wiem,ja kupowałem do 20.Trzeba by sprawdzić jaka jest średnica gardzieli.

Dziś odpaliłem i chodzi jak "szwajcar" 1800 na wolnych.Jest bardzo czuły na najmniejszy ruch śrubami regulacyjnymi.

 

Wojtku nie, żartuje sklep przedstawia ofertę asortymentu więc sadzę, że to co oferuje jest w sprzedaży.  Na razie nie musiałem tego sprawdzać oby nie prędko to nastąpiło.

 

Wracając do tematu znalazłem dwa przypadki pękających tłumików do DLE 35 RA

 

 

http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=83469

http://www.rcuniverse.com/forum/gas-engines-142/11591789-dle-35-muffler-toast.html

 

attachicon.gifDLE MUFFLER 3.jpg

 

Podsumowując szwagier, prowadzi od wielu lat serwis silników Honda do łodzi, sprzętu budowlanego oraz  serwis kosiarek, podkaszarek, pił spalinowych itp. mówi co by nie kupić w tej klasie silników przy właściwej eksploatacji powinno to się kręcić długo więc najlepiej kupować najtańsze.  :)

 

Skłaniam się więc w tym rozmiarze do RCFG 32

I to jest mądry wybór.Sprzedaliśmy tych silników kilka i wszyscy użytkownicy są zadowoleni.Do 3D najlepiej chodzi ze śmigłem o zmiennym skoku Topflite 20x6-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mając DLE 55 RA i Kazek mając DLE35 RA nie zaobserwowaliśmy żadnych objawów które wskazywały by na pękanie tłumików.

To tylko 2 przypadki znalezione necie więc na ilość używanych silników raczej bym się tym nie przejmował a wiadomo tłumik musi być dobrze przykręcony a śruby zabezpieczone  np. Loctite 262.

RCGF32 - ma dźwięk już bardziej przyjazny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Odnośnie mocowania tłumika, to najlepszym i sprawdzonym sposobem, jest zastosowanie silikonu czerwonego 300 st. C.

Smarujemy tłumik oraz wylot cylindra niezbyt grubą warstwą silikonu. Czekamy 5-7 min. aż silikon nieco ściągnie. Wkadamy podkładkę

i skręcamy, przy czym śruby również smarujemy niewielką ilością czerwonego silikonu.

Tworzy się fajna "kanapka", a uszczelka jest w środku.

 

Tak zamontowanego tłumika nie sposób zgubić, urawać, tak jak to pokazano na zdjęciu w poście.

 

Polecam też spojrzeć na moje artykuły na blogu F3M w dziale dla zaawansowanych modelarzy.

https://www.ef3m.pl/pl/blog

 

Na blogu jest też dostępna rekomendacja Politechniki Warszawskiej wydz. MEiL dot. silników DLE dostarczonych od f3m.pl.

https://www.ef3m.pl/pl/blog/Politechnika-Warszawska-wydz.-MEiL-rekomenduje-silniki-DLE/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się! Mam! Leży na moim stole, piękny, nowy, srebrny i lśniący nowiutki DLE 35 RA. Wygląda super! To był dobry wybór.

 

Ale... jak widzę dzwigienkę (wajchę? niby-orczyk?) od gazu to naprawdę nie wiem jak do tego czegoś można zaczepić cięgno sterowania silnikiem.

 

Szukałem w necie ale jakoś nie znalazłem - widocznie sprawa jest tak oczywista, że nikt nie ma takich problemów jak ja.

 

 

Ktoś z Was może mi podpowiedzieć jak podpiąć cięgno do gaźnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.