Emhyrion Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Pierwszy dzień wolny od dawna to i coś drgnęło przy modelu... Technicznie to jest gotów do lotu. Może jutro lub w ciągu długiego weekendu uda mi się wymalować resztę szachownic i oznaczeń. Silnik przetestowany, siła ciągu zmierzona, stery wyzerowane i z grubsza ustawione, pogoniony do przodu pięknie się toczy na wprost... Jednak kółka z łożyskami to jest bajka
Pit Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Pierwszy dzień wolny od dawna to i coś drgnęło przy modelu... 20160421_115246.jpg Technicznie to jest gotów do lotu. Może jutro lub w ciągu długiego weekendu uda mi się wymalować resztę szachownic i oznaczeń. Silnik przetestowany, siła ciągu zmierzona, stery wyzerowane i z grubsza ustawione, pogoniony do przodu pięknie się toczy na wprost... Jednak kółka z łożyskami to jest bajka Jak już go pogoniłeś do przodu to trzeba było też pogonić w górę.
Emhyrion Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 W mieszkaniu? ???? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Pit Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 To się nazywa desperacja.. Kołowałeś w mieszkaniu....?
Emhyrion Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Sprawdzałem czy się prosto toczy czy skręca. Zawsze tak robię z nowym modelem, łatwiej mi to sprawdzić w salonie na deskach niż na dworze na trawie...
Emhyrion Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 A swoją drogą to pierwszy ram maluję oznaczenia, do tej pory korzystałem z naklejek lub kalkomanii. Strasznie upierdliwa technika, jakieś szablony, aerograf, ale efekt porażająco lepszy w porównaniu do naklejek
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Przypominam sobie nasze rozmowy nt. kalkomanii, naklejek i malowania symboli zestrzeleń od szablonów:). Ostatnia metoda czaso- i pracochłonna, ale efekt wszystko wynagradza. P.S. Fajny odcień spodu.
Emhyrion Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Te Twoje zestrzelenia to jakiś hardcore był... Ja jeszcze stoję przed dylematem czy kilka napisów wyciąć w szablonie czy jednak machnąć z palca. I mam niejakie wrażenie że z pędzelkiem będzie szybciej i pewniej W każdym razie napisy eksploatacyjne na sterze kierunku malowałem pędzelkiem i wyszło super.
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Pędzelek w brew pozorom potrafi wyjść bardzo fajnie i wcale nie jest to trudne. Nasze duże modele pozwalają na mikro-niedokładności i w efekcie końcowym efekt i tak jest bardzo dobry.
Emhyrion Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Opublikowano 1 Maja 2016 Znów kilka zdjęć. Na szybko, komórką. Myślę, że następne foty już będą przedstawiały model gotów do lotu, może nawet ustawiony na pasie lotniska na Chudoby... Kolor jest za bardzo zielony w rzeczywistości jest bardziej oliwkowy, ale to lepiej będzie widać w dziennym świetle.
leszek-bart Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 Z dawnych dobrych czasów zostały mi resztki farby Humbrol 142 . Wszystkim chętnym posiadaczom modeli lub kupionych zestawów mogę zrobić i wysłać próbki . Warunek to udokumentowanie posiadania modelu lub zestawu i przesłanie kosztów znaczka na list ( po otrzymaniu próbki ) . PS. Model naprawdę ekstra , tylko brakuje charakterystycznych zestrzałów statecznika poziomego .
robertus Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 To ja mam taki pomysł abyś zrobił próbkę i podszedł do lakierni gdzie dobierają komputerowo kolor i tam by rozpisali jak taki kolor zmieszać. Mnie oczywiście nie potrzeba tego koloru, ale jak będzie dużo chętnych to zużyjesz całą swoją farbkę.
Gość horn3t Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 Paweł coś "zzieleniał" Ci ten model generalnie ładny
Emhyrion Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Opublikowano 2 Maja 2016 Tak jak pisałem - kwestia oświetlenia. Normalnie w dziennym świetle jest oliwkowy... Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Lech Mirkiewicz Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 Model ukończony, gratuluję Teraz prosiłbym o małe podsumowanie. Przede wszystkim, czy osiągnąłeś zamierzoną wagę modelu? Jakie jest wyposażenie (silnik, serwa, regulator, pakiet) oraz czy nie było problemu z wyważeniem modelu czyli "czy leci z nami ołów" Czekam cierpliwie na film z oblotu. Powodzenia. Pozdrawiam Lech
Emhyrion Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Opublikowano 2 Maja 2016 Co do setupu: Model ma taki sam silnik jaki FMS pakuje do swoich większych warbirdów. 4250 540KV. Do tego regulator z zestawy jak wyżej, FMS 70A Latać będzie na pakietach 4s4000, Turnigy HD, Flightmax i coś tam jeszcze, nie pamiętam co. Generalnie takich samych jakie zasilają moje modele FMS Śmigło dwułopatowe Fiala 16x8 (a;no 16x10, nie pamiętam teraz co kupowałem a zamalowałem oznaczenia). Przynajmniej teoretycznie ten zestaw daj mi wystarczający ciąg dla modelu do 3800-3900 g. Samolot w zestawie jak widać gotów do lotu waży 3250, mniej więcej. Przekroczyłem 3 kg, ale to mnie nie męczy. Mustangi FMS które mam ważą prawie 3 kg, bez paru gram, mają 10 cm mniej rozpiętości przy układzie dolnopłata, mają zapas mocy, Focke-Wulf pięknie latał z bombą wypełnioną mąką (taki zestaw to było około 3300g) więc o właściwości lotne modelu się nie martwię. Wagę mogę w razie czego zmniejszyć, wystarczy wymienić podwozie na lżejsze (zwykłe koła bez łożysk, cieńszy drut, mniej drewna dookoła. Ale właśnie chodziło o to żeby koła kręciły się nadzwyczaj lekko a samo podwozie było mocne właśnie z uwagi na masę całkowitą. Mam nadzieję (choć może to głupie) że dzięki tym łożyskom w kołach model będzie się gładko toczył po trawie bez ryzyka walenia dziobem przy lądowaniu. Wyważony jest paręnaście milimetrów za przednim wspornikiem. Jeśli to się okaże złe (ale tam mi wychodzi na logikę i wg obliczeń teoretycznych kolegi który parę modeli w życiu zrobił) to mam możliwość bez problemu przenieść ciężar przemieszczając do przodu regiel i część elektroniki. Już sprawdzałem, wtedy będzie dokładnie na wsporniku, ale takie wyważenie wydaje mi się niebezpiecznym podczas lądowania, które w mojej ocenie w wysokiej trawie (a taka zdarza się na Chudoby) może się kończyć na nosie. Ołowiu na pokładzie nie ma ani grama. Wszystko co waży to żywy model bez balastu. Tak jak mówiłem, wyważałem go silnikiem i atrapą silnika. W pierwszej wersji była zrobiona z cienkiej balsy, ale była za lekka, no to poszła 2mm i trochę listewek. Co do oblotu... Planuję w piątek, zapowiedzi pogody są zachęcające. Ale musi być idealna bo kręcić będę pierwszy (i oby nie ostatni) przelot mobiusem, a on słabo sobie radzi jak nie ma dobrego słońca Tak czy inaczej jeszcze mnie czeka kilka poprawek malarskich, wymiana czujnika ciśnienia napięcia bo ten co mam jakoś wariuje, wstawienie karabinów i może celownika. Z ostatnim mogę nie zdążyć przed piątkiem...
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Maja 2016 Opublikowano 2 Maja 2016 Paweł, czy któryś z Twoich modeli FMS lata na silniku 4250 540kV na 4S i śmigle 16x8? Czy sprawdzałeś już ten set up?
Emhyrion Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Opublikowano 3 Maja 2016 nie, ale.... Mustang ma 4-łopatowe 14x8 Focke-Wulf i Me 109 miały 3-łopatowe 15x9 I latały, silniki nie grzały się jakoś za bardzo, więc tak sobie myślę, że 2-łopatowa Fiala 15x10 (bo takie w końcu jest, sprawdziłem co kupiłem i założyłem) też da radę. Myślenie zresztą poparłem wyliczeniami e-calca. Bardzo długo siedziałem nad nim szukając odpowiedniego śmigła do zestawu silnik+regiel i dla tego (konkretnego) silnika z reglem 70A i tym (konkretnym) śmigłem nic się nie świeciło w programie na czerwono. Co ciekawe, w Mustangu się świeci i jeszcze jakimś innym modelu, nie pamiętam, którym, chyba Zero. Oczywiście mam świadomość, że e-calc daleki jest od doskonałości, ale wyliczenia teoretyczne potwierdza mi test "wagi". Podpięta do ogona wykazała dokładnie 3950 g ciągu statycznego przy rozkręconych obrotach na max. O chodzenie silnika się nie boję, kanały wlotowe w osłonie są tak wycięte żeby owiewało silnik w locie, na reglu przymocowałem na wszelki wypadek czujnik temperatury.
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Maja 2016 Opublikowano 3 Maja 2016 15x10 powinno być o.k. Mój 4250 540kV kręcił APC15x8 pobierając 35A i dając ciąg 2800g.
Rekomendowane odpowiedzi