Skocz do zawartości

iCharger 4010DUO


piotralski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taki prosty zasilacz:

Prosty ale bardzo dobry. Zawiódł Cię kiedyś ?

Napięcie wyjściowe jednoznacznie sugeruje główne przeznaczenie tego zasilacza - PbS 12V. A przy takiej dedykacji konstruktor pewnie liczył się ze wspomaganiem rozruchu samochodu, czyli nie odłączeniem od ładowanego "na szybko" akumulatora w samochodzie do pilnej próby uruchomienia silnika, czyli ze zwarciem wyjścia zasilacza.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario,

I z tego zasilacza jedziesz te 12S?

Piotrze : 13,8V x 40A = 552W. Teraz 552W x 0,9 (sprawność wewnętrznego konwertera ładowarki) = 496,8W - taką teoretycznie mocą może dysponować ładowarka. A ile jej potrzeba dla 12S ? Mianowicie 12 x 4,2V = 50,4V - to jest najwyższe napięcie wyjściowe ładowarki dla 12S, przy nim też przez chwilę wystąpi najwyższa moc. Prąd ładowania nie przekroczy zatem 496,8W : 50,4V = 9,86A - to jest i tak za wiele, podejrzewam , że możliwości zasilacza nie są w pełni wykorzystane.

Mariusz, jakim największym prądem ładowałeś te 12S ? Ile może Twoja ładowarka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze : 13,8V x 40A = 552W. Teraz 552W x 0,9 (sprawność wewnętrznego konwertera ładowarki) = 496,8W - taką teoretycznie mocą może dysponować ładowarka. A ile jej potrzeba dla 12S ? Mianowicie 12 x 4,2V = 50,4V - to jest najwyższe napięcie wyjściowe ładowarki dla 12S, przy nim też przez chwilę wystąpi najwyższa moc. Prąd ładowania nie przekroczy zatem 496,8W : 50,4V = 9,86A - to jest i tak za wiele, podejrzewam , że możliwości zasilacza nie są w pełni wykorzystane.

Andrzej, a dla jakiej pojemności to policzyłeś? Mariusz pisał o 12S 5000mAh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, a dla jakiej pojemności to policzyłeś? Mariusz pisał o 12S 5000mAh

W tym obliczeniu pojemność nie ma znaczenia, liczyłem tylko teoretyczną maksymalną wydolność prądową ładowarki obsługującej 12S i karmionej tym zasilaczem Graupnera (tak naprawdę to chyba Skynet Electronics). Pakiet 5000mAh mógłby być ładowany prądem prawie 2C (9860mA vrs. 10000mA), co niekoniecznie wydłuży mu życie, niezależnie od tego, co napisał na nim producent. Bo to najczęściej producent pakietu, a nie ogniw i bardzo chce sprzedać jak najwięcej, a konkurencja wypisuje na swoich jeszcze lepsze parametry (czytaj : wątpliwe parametry, by nie rzec inaczej). Osobiście zalecałbym dla li-polek standardowo 0,5C , a w sytuacji pilnej 1,0 do maks. 1,5C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życia szkoda by ładować połową C :)

Otóż to właśnie. Wiedzą o tym producenci pakietów - i piszą to co chcielibyśmy, aby było prawdą. Cóż nam pozostaje ? Jakiś rozsądny kompromis, dyktowany tym życiem  ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zalecałbym dla li-polek standardowo 0,5C , a w sytuacji pilnej 1,0 do maks. 1,5C. 

Czysta teoria i ni jak ma się do praktyki.

 

Mam 6 szt. pakietów 3s 2200mAh 40C i 45C. Pakiety mają  już teraz 4 sezon ale już w tym sezonie ich nie używam. 

Połowę zawsze ładuję prądem 0,8C drugą połowę jak popadnie od 1C do 4C. Pakiety po dwie sztuki 3 różnych firmy. Wszystkie mają podobną ilość cykli. I co, wszystkie spuchły, a najśmieszniejsze jest to, że najbardziej 2 szt. ładowane właśnie 0,8C.

Tak więc teoria teorią a praktyka swoje. 

 

Życia szkoda by ładować połową C :)

Dokładnie jak Piotr mówi, szału bym dostał ładując 6s 5000mAh 0,5C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy tu sobie gadu, gadu a moja 406DUO - przepraszam 406MONO :D  padła całkowicie. Padł kanał nr2. Po uruchomieniu funkcji "STORAGE" ładowarka chwilę się zastanawia co ma robić i po kilku sekundach wyłącza się by po chwili załączyć się ponownie.  Nie będę nawet do niej zaglądał. Spisuję na straty i szukam nowej ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysta teoria i ni jak ma się do praktyki.

 

Mam 6 szt. pakietów 3s 2200mAh 40C i 45C. Pakiety mają  już teraz 4 sezon ale już w tym sezonie ich nie używam. 

Połowę zawsze ładuję prądem 0,8C drugą połowę jak popadnie od 1C do 4C. Pakiety po dwie sztuki 3 różnych firmy. Wszystkie mają podobną ilość cykli. I co, wszystkie spuchły, a najśmieszniejsze jest to, że najbardziej 2 szt. ładowane właśnie 0,8C.

Tak więc teoria teorią a praktyka swoje. 

 

Dokładnie jak Piotr mówi, szału bym dostał ładując 6s 5000mAh 0,5C

Pomyślałem sobie, że z tymi Naszymi akumulatorami jest trochę podobnie jak z różnymi modelami samochodów różnych marek. Są, czy też raczej BYŁY marki powszechnie uznawane za trwałe i niezawodne i są też takie wręcz odwrotne. Jednak niewłaściwą eksploatacją można zarżnąć każde auto, tylko jedne są na to wyrażnie odporniejsze od innych. Z drugiej strony chuchanie i dmuchanie na marnieńki wóz niewiele wydłuży mu żywot, ale zwykle jednak trochę tak. Do tego dochodzą jeszcze niekiedy bardzo duże różnice pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami danego modelu i pomiędzy modelami też. Widziałem auto renomowanej marki mające ponad dwadzieścia lat i ponad milion km przebiegu i nic nie wskazywało na rychły jego kres, widziałem te same modele zniszczone eksploatacją dużo przedwcześnie. Fiaty 125p rzadko wytrzymywały 50000km bez kapitalki, ale sąsiad jeżdzi do dziś maluchem w doskonałej kondycji, a eleganckiego MR75 często widuję, ale to jeden egzemplarz. 

Więc jakieś generalne reguły to są, czy można uznać, że ich nie ma wcale ? A może BYŁY...

 

Ryszardzie, nie doczytałem - gwarancja to już historia ?...

Kto wykupił Robbego razem z towarem i prawami własności ? Dawniejszymi czasy ładowarki tej marki sprawowały się nieżle. Ale to nieduże moce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy tu sobie gadu, gadu a moja 406DUO - przepraszam 406MONO :D  padła całkowicie. Padł kanał nr2. Po uruchomieniu funkcji "STORAGE" ładowarka chwilę się zastanawia co ma robić i po kilku sekundach wyłącza się by po chwili załączyć się ponownie.  Nie będę nawet do niej zaglądał. Spisuję na straty i szukam nowej ładowarki.

Ryszardzie jak już podejmiesz jakąś decyzję co do nowej ładowarki to się proszą podziel tą informacją. W zasadzie byłem już zdecydowany na zakup właśnie 406 lub 4010 DUO, ale się rozmyśliłem kompletnie po przeczytaniu tego wątku. 

Coś z tymi ładowarkami faktycznie jest nie halo bo znikły z kilku sklepów i są niedostępne a nawet nie są już oferowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwie ładowarki kupiłem w kraju w firmie AMADEX. 4010 DUO kupiona 23.09.2014 r. i do dzisiaj działa ale nie mam złudzeń co do długowieczności tej ładowarki. 406 DUO kupiona 25.03.2015 r. i pierwsza awaria była na początku czerwca czyli 3 miesiące po gwarancji. Rozglądając się za nową ładowarką biorę pod uwagę POWERLAB - co do modelu to nie jestem zdecydowany i cena jest mocno przesadzona ale jak mówi modelarskie porzekadło "chcesz mieć tanie i dobre to kup jedno tanie a drugie dobre". Jako drugą  HYPERION EOS 0720i SUPER DUO3 i jako trzecią biorę pod uwagę RAYTRONIC C-60. POWERLAB-a z ciekawości bo nie miałem a jest chwalony, HYPERION bo miałem 610 DUO i pracował kilka lat u mnie a w tej chwili używa ją mój syn. RAYTRONIC C-60 bo taką mam od kilku lat i działa bez zarzutu. Jej atutem jest to, że można ją kupić w kraju za całkiem przyzwoitą cenę. Porównując cenowo jednokanałowego POWERLAB-a do RAYTRONIC-a C-60 dochodzę do wniosku, że za jednego jednokanałowego POWERLABA mam dwie dwukanałowe ładowarki RAYTRONIC C-60. Może ktoś ma inny pomysł ?   

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.