Skocz do zawartości

PZL P.11c skala 1/5 - spalinowy model w dużym uproszczeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak z ciekawości - trzeba mieć jakąś specjalną pompkę do takich kół? Jak to działa w praktyce?

 

Z linku który podałeś w temacie kolorów wynika, że jednak lepiej wziąć  Alledrogo ten spray PolskiKhaki. Może i tak. Ale w takim razie czy Twój model nie będzie za jasny? Może to kwestia zdjęć, ale wygląda bardziej na oliwkowy jasny niż FS34088

 

Nie wiem czy trzeba mieć specjalną pompkę, koła maja wentyle więc je nadmuchałem kompresorem. :)

Jeszcze nie malowałem modelu więc nie wiem skąd pomysł na to, że  będzie za jasny ? Malowanie (lakierowanie) to ostatni etap budowy. :)

Opublikowano

fajnie Ci to wychodzi  :) a skrzydła będziesz krył twardo ?

 

podziwiam jak potrafisz waloryzować ten zestaw. bez wątpienia będzie to P11  :D

 

chwała Ci za płozę ogonową, a nie kólko.  :)

Opublikowano

fajnie Ci to wychodzi  :) a skrzydła będziesz krył twardo ?

 

podziwiam jak potrafisz waloryzować ten zestaw. bez wątpienia będzie to P11  :D

 

chwała Ci za płozę ogonową, a nie kólko.  :)

 

Tak całość na twardo balsa 2 mm.

 

Dziękuję, płoza innej opcji nie ma choć bardzo "kulawa" w stosunku do oryginału  :unsure:

Opublikowano

Skrzydła się lepią nie na razie ma co pokazywać.

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

"Puzle" skrzydeł polepione, pora na wykombinowanie mocowania serwomechanizmów i napędów lotek.

 

 

post-3269-0-71808300-1447332423_thumb.jpg

post-3269-0-21920700-1447332435_thumb.jpg

post-3269-0-93336500-1447332443_thumb.jpg

Opublikowano

Michał dziękuje ale to taka uboga manufaktura, noga mnie boli i nie daje wykorzystać wolnego czasu podłubałem drobnostki :)

Popychacze lotek zrobiłem na razie z pręta stalowego 3 mm i do tego snapy pod rozmiar ale jest bardzo ciasno i zastanawiam się nad 2 mm co znacząca poprawi komfort pracy całego układu, ale to jeszcze muszę przemyśleć :)

 

post-3269-0-74140200-1447532587_thumb.jpg

post-3269-0-22650700-1447532596_thumb.jpg

post-3269-0-35735700-1447532610_thumb.jpg

post-3269-0-26456200-1447532619_thumb.jpg

post-3269-0-32637000-1447532640_thumb.jpg

post-3269-0-94593200-1447532652_thumb.jpg

post-3269-0-03618000-1447532668_thumb.jpg

post-3269-0-66222000-1447532682_thumb.jpg

 

Mam delikatna skórkę tylko zastanawiam się jak ten zagłówek zrobić z tak pięknym delikatnym przeszyciem.

post-3269-0-03299000-1447532698.jpg

 

Opublikowano

Popychacze ładne, zagłówek chyba tylko ręcznie :) Jaki jest jego rozmiar w skali?

 

Próbowałem dziś nagwintować końce goleni taką narzynką, pod nakrętki kół - ale ten czarny drut sprężynowy chyba twardy dość... Narzynka "wypluła zęby" :(

Opublikowano

Zaglówek do jeszcze dalsza robota, spróbował bym rozhartować końcówki do gwintowania no i narzynki muszą być dobre z marketów budowlanych to szkoda kasę wydawać.

Opublikowano

Nieee, zaadaptowałem fajne blokadki z Casto od linek. Są walcowe, mają dwa robaczki i po przewierceniu z 3 na 4,1 pasują jak ulał. I kosztują 2,60/2szt :)

Loctite i do przodu...

Opublikowano

Krzysztofie czemu Ty wkładasz tulejki dystansowe do serw odwrotnie , nie tak jak powinny być , tak odwrócona tulejka dystansowa wciska Ci się w klocek drewniany , odwrócona odwrotnie kołnierz nie wciska się w drewno , po to właśnie są takie tulejki z kołnierzem.

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem tulejki są o.k.

 

Co do zagłówka: Krzysztof, ja bym szew przeleciał redukcyjnym nitowadłem, zrobionym z jakiegoś kółeczka zębatego (można fajnie dobrać rozstaw zębów do skali), a potem dziurki po zębach zakropił białą/jasną farbą.

Jak nie wiesz, o co chodzi, to zrobię fotę. :)

Opublikowano

Henryku, może błądzę, może Krzysiek założył je tak jak na zdjęciu przypadkowo, ale ja sobie nie wyobrażam, jak można je założyć tak jak mówisz i żeby to miało sens. Tak jak piszę mam założone w modelu na prawie wszystkich serwach. Nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów.

 

Edit:

W "moim" mocowaniu kołnierz zapobiega wbijaniu się łba wkręta w gumę amortyzującą, a jak tulejka jest za długa i wystaje na drugą stronę, to albo ją ścinam, albo rozwiercam otwór w drewnie.

Opublikowano

też potwierdzam tulejki są źle w ten sposób wygniata się guma amortyzująca jak założysz odwrotnie czyli dobrze gumki zostaną ściśnięte na odpowiedni wymiar na jaki pozwoli tulejka czyli na tyle ile przewidział producent.

Opublikowano

W moich serwach, jeśli docisk będzie ograniczany długością tulejki, to albo w ogóle nie będzie się dało dokręcić wkręta mocującego albo da się z trudnością (bo tulejka lekko wystaje).

Poszukałem teraz w necie, ale nie znalazłem żadnej instrukcji, która by jasno to rozstrzygała. Jeśli któryś z Kolegów ma coś takiego, to bardzo poproszę. Ja natomiast znalazłem m. in. to zdjęcie (i kilka podobnych):
post-11729-0-21031900-1447544096_thumb.jpg

(www.robotshop.com)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.